Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vusi kwam Zela tegen in 't bos.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Vusi kwam Zela tegen in 't bos.....

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

...... en dat ging niet goed :ugh:

Mijn man loopt 's morgens met Zela en ik ga er met Vusi op uit. Van te voren bespreken we altijd wie waar heen gaat om ontmoetingen te vermijden, het gaat altijd goed ..... tot vandaag :blauwoog:

Ik was ergens in ons bos afval aan het rapen, Vusi keutelt rond mij, er komen 2 mensen voorbij waar Vusi naar kijkt maar verder niets.... opeens zie ik haar heel alert kijken en vanuit m'n ooghoek zie ik mijn man aan komen rennen over het pad met Zela er vrolijk achteraan :jump1:
Vusi rent als een speer op Zela af en duikt er boven op...... :boos:
Ik loop er heen en trek Vusi van Zela af en doe haar aan de lijn, ik loop de ene kant op en m'n man de andere kant met Zela in z'n kielzog, ik zag haar op 3 benen lopen maar al snel liep ze weer op alle 4 :ok:
Ik keek naar Vusi, die had bloed op haar neus ..... eigen schuld dikke bult :mep:
Op kantoor gekomen heb ik Zela onderzocht, ze heeft 2 kleine gaatjes in haar bil, ik heb het goed schoon gemaakt met Betadine en het haar eromheen weg geknipt. Goed dat ze een beetje vet heeft, een beschermend laagje :F:

Als ik met Vusi wandel komen we wel vaker honden tegen, de kleinere wil ze nog wel eens opjagen, de grotere besnuffeld ze een beetje en wil wel spelen. Verder doet ze niets, ze heeft nog nooit een hond gebeten :ok:
Waarom heeft ze zo'n hekel aan Zela?? :U:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Vusi kwam Zela tegen in 't bos.....

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Misschien omdat Zela in haar territorium woont?
Alfil haat de buurhond ook intens, echt buitenproportioneel. Die buurhond staat dan ook vaak op zijn balkon, schuin boven het onze, naar ons balkon te kijken. Staand op zijn achterpoten gluurt hij dan over het randje. Daar heeft Alfil zo'n gruwelijke hekel aan.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Heb je al veel samen met ze gewandeld? Dat zou ik namelijk juist doen. Samen wandelen schept een band en zou ik er voorlopig inhouden, wel grotendeels aangelijnd.
mosquito1980
Zeer actief

Zamunda schreef:Heb je al veel samen met ze gewandeld? Dat zou ik namelijk juist doen. Samen wandelen schept een band en zou ik er voorlopig inhouden, wel grotendeels aangelijnd.
Ja, we gaan het opnieuw proberen. Vusi met muilkorf.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd, Vusi aan de lange lijn en Zela los ........ maar Vusi vindt echt dat Zela niet mag bestaan :ugh:
Zela doet niks het komt alleen van Vusi :tong:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Rani zou het ook echt niet pikken als er een voor haar vreemde hond achter haar baas aan rent, die zou er ook direct bovenop duiken :schrik:
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Alfilillo schreef:Misschien omdat Zela in haar territorium woont?
Alfil haat de buurhond ook intens, echt buitenproportioneel. Die buurhond staat dan ook vaak op zijn balkon, schuin boven het onze, naar ons balkon te kijken. Staand op zijn achterpoten gluurt hij dan over het randje. Daar heeft Alfil zo'n gruwelijke hekel aan.
Hier ook. Of nou, haat is een groot woord, maar vrienden zijn Rex en de buurhond hier ook bepaald niet. Nou heeft de buurhond ook een hele harem aan kleine teefjes die hij meent te moeten beschermen tegen Rex. Maar Rex en die andere hond moeten elkaar wel altijd als ze elkaar tegenkomen even duidelijk maken dat de ander Echt Heel Stom is. Het liefst elke dag opnieuw. :piew: Dus ik denk best dat het mee kan spelen dat ze dicht bij elkaar wonen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Had je man jou niet gezien of zo?
mosquito1980
Zeer actief

Sandra&co schreef:Had je man jou niet gezien of zo?
Nee, het ziet ook niet zoveel als hij hardloopt :wink:
Ik liep in het bos te scharrelen, niet op het pad
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

mosquito1980 schreef:
Zamunda schreef:Heb je al veel samen met ze gewandeld? Dat zou ik namelijk juist doen. Samen wandelen schept een band en zou ik er voorlopig inhouden, wel grotendeels aangelijnd.
Ja, we gaan het opnieuw proberen. Vusi met muilkorf.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd, Vusi aan de lange lijn en Zela los ........ maar Vusi vindt echt dat Zela niet mag bestaan :ugh:
Zela doet niks het komt alleen van Vusi :tong:
Eerst beide aan de korte lijn (en ik zou het zonder muilkorf doen) en van geen van beide gedonder of maar een scheef oog tolereren. Ga maar kilometers maken samen. Pas als er complete rust is mogen ze meer lijn of mag de één los, komt er weer gedonder dan weer aan de korte lijnen.
Het is geen garantie en soms komt het gewoon echt niet goed maar ik denk dat het bij Vusi en Zela best kan.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Zamunda schreef:Eerst beide aan de korte lijn (en ik zou het zonder muilkorf doen) en van geen van beide gedonder of maar een scheef oog tolereren. Ga maar kilometers maken samen. Pas als er complete rust is mogen ze meer lijn of mag de één los, komt er weer gedonder dan weer aan de korte lijnen.
Het is geen garantie en soms komt het gewoon echt niet goed maar ik denk dat het bij Vusi en Zela best kan.
Zo zou ik het ook doen!
mosquito1980
Zeer actief

mijke schreef:
Zamunda schreef:Eerst beide aan de korte lijn (en ik zou het zonder muilkorf doen) en van geen van beide gedonder of maar een scheef oog tolereren. Ga maar kilometers maken samen. Pas als er complete rust is mogen ze meer lijn of mag de één los, komt er weer gedonder dan weer aan de korte lijnen.
Zo zou ik het ook doen!
We gaan er weer mee aan de slag :ok:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

mosquito1980 schreef:
Ohh! Hij was aan het hardlopen, haha. Ik dacht dat hij van vreugde naar je toegerend kwam. Ofzo ;)
mosquito1980
Zeer actief

Sandra&co schreef:
mosquito1980 schreef:
Ohh! Hij was aan het hardlopen, haha. Ik dacht dat hij van vreugde naar je toegerend kwam. Ofzo ;)
:LOL:
Ik vroeg hem thuis waarom hij Vusi niet van Zela trok, hij stond erbij en keek er na...... "ik was bang dat ze mij zouden bijten" :F:
Joh, grapjas? en ik dan? het was geen gevecht. :wink:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Wat een held. :engel:

Ik ken je honden verder niet, maar gaat het thuis wel goed dan? Alleen buitenshuis niet?
mosquito1980
Zeer actief

Persistence schreef:Wat een held. :engel:

Ik ken je honden verder niet, maar gaat het thuis wel goed dan? Alleen buitenshuis niet?
'
Vusi zit thuis
Zela is rond de school en bivakkeert op mijn kantoor, zij heeft zichzelf geadopteerd ....... lang verhaal :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”