Mijn man loopt 's morgens met Zela en ik ga er met Vusi op uit. Van te voren bespreken we altijd wie waar heen gaat om ontmoetingen te vermijden, het gaat altijd goed ..... tot vandaag

Ik was ergens in ons bos afval aan het rapen, Vusi keutelt rond mij, er komen 2 mensen voorbij waar Vusi naar kijkt maar verder niets.... opeens zie ik haar heel alert kijken en vanuit m'n ooghoek zie ik mijn man aan komen rennen over het pad met Zela er vrolijk achteraan

Vusi rent als een speer op Zela af en duikt er boven op......

Ik loop er heen en trek Vusi van Zela af en doe haar aan de lijn, ik loop de ene kant op en m'n man de andere kant met Zela in z'n kielzog, ik zag haar op 3 benen lopen maar al snel liep ze weer op alle 4

Ik keek naar Vusi, die had bloed op haar neus ..... eigen schuld dikke bult

Op kantoor gekomen heb ik Zela onderzocht, ze heeft 2 kleine gaatjes in haar bil, ik heb het goed schoon gemaakt met Betadine en het haar eromheen weg geknipt. Goed dat ze een beetje vet heeft, een beschermend laagje

Als ik met Vusi wandel komen we wel vaker honden tegen, de kleinere wil ze nog wel eens opjagen, de grotere besnuffeld ze een beetje en wil wel spelen. Verder doet ze niets, ze heeft nog nooit een hond gebeten

Waarom heeft ze zo'n hekel aan Zela??