Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is er super irritant aan je hond?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Wat is er super irritant aan je hond?

Ongelezen bericht door lucie »

Zamunda schreef:
lucie schreef:Hij heeft er niks van om met zijn 40+ kg op de tafel te springen :schrik: of zijn voorpoten op het fornuis te zetten om afkoelende pannen uit te likken. hij zit absoluut nergens mee. Een hete pan, spullen die omflikkeren of een heel boos baasje, Maverick heeft het Stoicisme uitgevonden.
En het is helemaal open bij geloof ik hè, keuen en huiskamer? :F:
klopt ja, mijn keuken is nog nooit zo opgeruimd geweest :engel:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

lucie schreef:
Zamunda schreef:
lucie schreef:Hij heeft er niks van om met zijn 40+ kg op de tafel te springen :schrik: of zijn voorpoten op het fornuis te zetten om afkoelende pannen uit te likken. hij zit absoluut nergens mee. Een hete pan, spullen die omflikkeren of een heel boos baasje, Maverick heeft het Stoicisme uitgevonden.
Nou dat is toch wel heel vervelend :knuffel: . Om je te helpen bied ik je een huizenruil aan :engel: .
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Zamunda schreef:
lucie schreef:
Zamunda schreef:
Nou dat is toch wel heel vervelend :knuffel: . Om je te helpen bied ik je een huizenruil aan :engel: .
volgens mij woon je zelf ook niet slecht :wink: . Kunnen wel vakantie-huizenruil doen: jij mijn honden en paarden en ik de jouwe. Verder woon ik hier toch echt wel vreselijk naar mijn zin :ok:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

lucie schreef:volgens mij woon je zelf ook niet slecht :wink: . Kunnen wel vakantie-huizenruil doen: jij mijn honden en paarden en ik de jouwe. Verder woon ik hier toch echt wel vreselijk naar mijn zin :ok:
Nee ik woon zeker niet slecht! Maar al die ramen bij jou... en dat zwembad... :I: ! Vakantie-huizenruil is misschien nog weleens een idee :E: .
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Emma vreet schijt, heel veel schijt.
Hondenschijt, kattenschijt, vogelschijt, koeienschijt, paardenschijt, haar eigen schijt en natuurlijk ook mensenschijt.
Als het groot en vers is rolt ze er ook graag nog even door, in de zomer op vakantie had ze een verse vlaai koeienkak gevonden en de plakkaten hingen op haar rug. En dat moet dan in je tent slapen.. :schrik: Ik moet regelmatig met de ramen open naar huis rijden anders is het niet te harden.
Ze vindt het ook heel belangrijk en ze is wat poep en lijken betreft een formidabele speurhond want die kan ze van veraf ruiken en opsporen. Als ze weg is weet ik wat ze aan het doen is en dan komt er na 10 minuten een meurende ranzige hond heel triomfantelijk aanrennen. :roll:

Verder is ze mega lomp, gelukkig valt het nu ze ouder is mee, maar in haar jonge jaren heeft ze vele knieen gesloopt of mensen gelanceerd. En ze gaat altijd op de chihuahua van mijn zus zitten die dan heel hard gromt maar dan doet ze net alsof ze het niet merkt. :19:

En 's avonds wil ze altijd een koekje na de wandeling dus dan gaat ze een uur lang je aan liggen staren en neusfluiten. Als je niks geeft gaat ze zelf iets halen uit de kast of uit de prullenbak ofzo. :oeps: Of ze gaat sokken, ondergoed, handschoenen of andere meuk brengen om dat koekje te krijgen.

Verder gaat ze onder het bed liggen als ze vindt dat er iets engs is (een lichtvlek op de muur of iets dergelijks) en dan komt ze er zelf niet meer onder vandaan. Dus dan gaat ze na een tijdje piepen en dan moet ik haar eronderuit trekken of het bed optillen :U: .

Ze kent heel veel commando's en ze weet precies hoe ze die uit moet voeren maar ze doet dat alleen als ze weet dat je koekjes op zak hebt, anders kan je de pot op.

Het is een bijzonder geval.. :tongue: En ik ben niet zo'n consequente opvoeder dus misschien ging er daar ook iets mis. Maar ik heb ook geen zin om een soort van dictator te zijn voor mijn hond dus het zij zo.. De volgende hond wordt er wel eentje die het af en toe ook leuk vindt om met je mee te werken, dat lijkt me toch wel leuk en handig. :goeie:

Met andere honden is ze wel heel fijn trouwens, dat dan weer wel.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Afbeelding

Op de foto lijkt het nog mee te vallen trouwens. En ja dat tuig stinkt nog steeds.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu kan heel explosief zijn. Zo is hij superrustig en ineens staat zijn kop naast mijn hoofd en springt hij in de rondte. Hij kan ook besluiten niet te luisteren, met zo'n grijns achterom kijken en dan hard wegrennen als ik roep. Het markeren vind ik ook gruwelijk irritant en ik krijg het gewoon niet afgeleerd.
Wat ik ook wel irritant vind, maar meer jammer eigenlijk, is dat hij niet zo fanatiek is in sporten. Verder is hij eigenlijk heel zoet. En iets waar hij ook helemaal niets aan kan doen: dat verharen!

Uma is heel lui. Ze eet kattenpoep als je niet oplet en ze trekt zich echt geen lor aan van wat jij wil. Ben je met haar op wandeling is dat heel saai, ze volgt wel braaf maar er is geen enkel contact. Ze is ook best een dwingelandje, als ze iets wil kan ze dat heel lang volhouden. Ze snapt ook niks van het principe trainen. Ze snapt alleen iets als je het heel heel vaak herhaalt maar iets doen voor een snoepje zit er gewoon echt niet in. Ook niet voor een speeltje oid, gewoon nooit. Dat heb ik dan ook maar opgegeven. Oh en ze loopt je altijd vreselijk voor de voeten.
Ze stookt Manu ook vreselijk op. Manu doet niet zoveel meer aan de lijn als we wild zien of horen, maar Uma gaat dan piepen en tegen Manu aan duwen en dan gaan ze er samen voor. Neem je ze beide apart is er in diezelfde situatie helemaal niks aan de hand behalve een gespitst oor.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Met stip op 1 het vreten van alle soorten stront, als het maar ergens een keer een darmkanaal is gepasseerd, dan is het goedgekeurd.
Strategisch gezien loopt ze dan ook de halve wandeling achter je zodat je het nooit op tijd kan verbieden. :kotz:
Oh en als je haar omwille van het bovenstaande dan een keer uit laat aan een flex lijntje dan loopt ze de hele weg strak naast je, even zelf plassen en poepen doet ze dus ook gewoon echt niet aan de riem.

Tot slot loopt ze je voor ieder wissewasje achterna, erg vermoeiend af en toe :schrik:

Verder is ze echt wel heel leuk hoor. :mann:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bij willem vindt ik eigenlijk alleen irritant dat hij soms "ineens" bang is. ben je samen aan het spelen en stoeien en dan ineens krimpt hij in elkaar alsof we hem willen slaan.

visite vindt hij altijd supertof, maar laatst zag ik mijn broetje aankomen die nog in zijn auto zat te bellen dus ik zet de voordeur op een kier en ga verder koekjes bakken met zijn dochters. broertje komt binnen en willem schrikt zich de pleuris, vol in zijn achteruit blaffen en dit kregen we pas goed toen broertje met koekjes begon te strooien. toen het eenmaal goed was gedroeg willem zich ook meteen weer als de ""jeeeeeeejvisite" labrador die hij is.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Cleva schreef:
M@rleen schreef:Boomer kan heel erg hoog en zacht piepen, wat niemand lijkt te horen, behalve ik. .
Geen sprake van. Het is gewoon gezanik. Een zure puberkop aan tafel.
Bek houden en anders ga je maar op zolder wonen.

Als ik ergens totaal geen zin in heb dan is het wel demonstratief gaan zitten ademen.. Ga ergens anders zitten zuchten.
Niet bij mij komen kutten als je geen trek hebt om leuk te doen.
Ik stuur m ook altijd weg, maar wat ik bedoelde was dat man het echt niet hoort, zo hoog.
Ik vind het echt vreselijk irritant :devil:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Het meest irritante gedrag van onze honden is in mildere vorm eigenlijk het gedrag waarom ik ze zo waardeer en van ze houd. Het hoort er dus blijkbaar bij. :D

Sam is bijvoorbeeld supertrouw, houdt van knuffelen, is altijd een blij ei (als hij maar mee mag en betrokken is met alles wat ik doe). Maar dit houdt ook in dat hij super waaks en beschermend is, slecht alleen kan zijn en soms bijna letterlijk op mijn lip zit.

Silka is enorm stabiel, dwingt respect af bij andere honden, zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen, is met weinig tevreden. Nadeel: moeilijk te lezen, wat gaat er in haar om? Heeft ze wellicht pijn (ze is natuurlijk stokoud), soms wel erg stoïcijns.

Steekie is slim en energiek, kan uren wandelen, zwemmen. Is heel speels. Maar in overtreffende trap mondt het uit in hyperdruk gedrag en keffen om niks.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Alles

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla :)
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Geweldig dit!

Een Saluki kan niet irritant zijn. Die doen alles exact wat je zegt. Chihuahua's net zo. Zijn niet eigenwijs.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Van Mica vindt ik het irritant dat ze zo super onderdanig is.. ze ligt voor het minste geringste al op haar rug :roll:
Jop is irritant omdat hij zo onvoorspelbaar is met kleine/grotere kinderen.. ik berg hem altijd uit voorzorg maar weg als er kinderen in huis zijn want je weet nooit hoe zijn pet staat.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Oh! Pissen over de eigen poten. Wat is dat voor reuen gedrag? Het straaltje loopt dan gewoon bij de oksel naar beneden om vervolgens gelijk, vlug de auto in te springen.

Ik heb duidelijk nog nooit een reu gehad.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris zijn eigenwijsheid. Het is ook een van de dingen die ik geweldig aan hem vind, maar haat en liefde liggen dicht bij elkaar :mrgreen:

Hij heeft bijvoorbeeld een gruwelijke hekel aan poep- en plasrondjes (ik ook, maar soms is het gewoon even niet anders). Als hij dan zijn ding gedaan heeft wenst hij linea recta terug naar huis te gaan. In de ankers en hij verzet geen stap meer. Dat Ayla het best leuk vindt zo'n rondje en nog moet poepen/plassen kan hem niets schelen. Dan sta ik dus met een stuiterkleuter en een dwars blok beton. "Morris, Ayla heeft ook gewoon het recht om een goed plekje te zoeken om te plassen, dus je loopt gewoon maar even mee!" De hele buurt kan er altijd van meegenieten :oeps:

Hij kan ook gewoon stoppen met wat hij aan het doen is. Paar weken terug mocht Ayla mee speuren. Het was voor mij wel even hannessen zo met 2 honden en lange lijnen dus het ging nog niet helemaal vlekkeloos. Ayla werd razend enthousiast, ze vond dat ze heel goed wist waar de vermiste persoon was. Het was de bedoeling dat ze achter Morris bleef, maar door mijn gestuntel haalde ze hem twee keer in. De eerste keer kreeg ik al zo'n blik :hmmm: en de tweede keer was hij er klaar mee. Hij bleef staan, gooide zijn kop in zijn nek en ik kon het bekijken. Ik zag hem echt denken 'als die kleuter denkt dat ze het beter weet doet ze het ook maar zelf!' :pffff:
Het heeft me aardig wat overredingskracht gekost om hem verder te laten speuren :oeps:

Maar aan de andere kant vind ik die eigenwijsheid ook heerlijk. Hoeveel hij ook van me houdt en voor me wil doen, hij moet wel het nut ergens van inzien anders doet hij het gewoon niet :I: De keren dat hij op zijn rug ging liggen omdat hij totaal geen zin had een bepaalde route te lopen zijn niet meer op een hand te tellen, maar inmiddels hebben we eigenlijk overal wel goede afspraken over gemaakt. Hij mag vaak zelf de route bepalen, maar in ruil daarvoor moet hij dan zonder gezeur meelopen als ik wil bepalen. Hij hoeft niet 'hier' te komen als hij ergens voor me loopt, maar moet dan wel blijven wachten en alles negeren als ik dat zeg. Zo hebben we elkaar aardig opgevoed. :mrgreen:
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Chase kan echt stront eigenwijs zijn maar het meest hinderlijke aan hem vind ik zijn liefde voor aandacht. Elk mens leeft op deze wereld voor hem vind hij en om hem aandacht te geven, en tuurlijk krijgt ie het vrijwel altijd voor elkaar wat er weer voor zorgt dat het er niet uit te trainen is.

Depp kan zich soms aanstellen als het gaat om nieuwe situaties/dingen. Hij gaat dan in de ankers en dat vind ik irritant.

Bij Cayra dr geblaf, Oliver niks haha en Arslan zn gezwem achter eenden aan.
Zamunda
Zeer actief

nomo schreef:Hij heeft bijvoorbeeld een gruwelijke hekel aan poep- en plasrondjes (ik ook, maar soms is het gewoon even niet anders). Als hij dan zijn ding gedaan heeft wenst hij linea recta terug naar huis te gaan. In de ankers en hij verzet geen stap meer. Dat Ayla het best leuk vindt zo'n rondje en nog moet poepen/plassen kan hem niets schelen. Dan sta ik dus met een stuiterkleuter en een dwars blok beton.
Wat een eikel :LOL:

Hij kan ook gewoon stoppen met wat hij aan het doen is. Paar weken terug mocht Ayla mee speuren. Het was voor mij wel even hannessen zo met 2 honden en lange lijnen dus het ging nog niet helemaal vlekkeloos. Ayla werd razend enthousiast, ze vond dat ze heel goed wist waar de vermiste persoon was. Het was de bedoeling dat ze achter Morris bleef, maar door mijn gestuntel haalde ze hem twee keer in. De eerste keer kreeg ik al zo'n blik :hmmm: en de tweede keer was hij er klaar mee. Hij bleef staan, gooide zijn kop in zijn nek en ik kon het bekijken. Ik zag hem echt denken 'als die kleuter denkt dat ze het beter weet doet ze het ook maar zelf!' :pffff:
Het heeft me aardig wat overredingskracht gekost om hem verder te laten speuren :oeps:
:LOL:

De keren dat hij op zijn rug ging liggen omdat hij totaal geen zin had een bepaalde route te lopen zijn niet meer op een hand te tellen, maar inmiddels hebben we eigenlijk overal wel goede afspraken over gemaakt.
Oh god, dat zou toch zó niks voor mij zijn :Q: .
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Het enige wat ik echt irritant vind is het uitvallen naar andere honden en dat vooral Pelle een grote persoonlijke ruimte heeft. Verder zijn het heerlijke beesten, ieder op hun eigen manier. :I:
Laatst gewijzigd door miriam op 22 sep 2018 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Zamunda schreef:
nomo schreef:Hij heeft bijvoorbeeld een gruwelijke hekel aan poep- en plasrondjes (ik ook, maar soms is het gewoon even niet anders). Als hij dan zijn ding gedaan heeft wenst hij linea recta terug naar huis te gaan. In de ankers en hij verzet geen stap meer. Dat Ayla het best leuk vindt zo'n rondje en nog moet poepen/plassen kan hem niets schelen. Dan sta ik dus met een stuiterkleuter en een dwars blok beton.
Wat een eikel :LOL:

:LOL:

De keren dat hij op zijn rug ging liggen omdat hij totaal geen zin had een bepaalde route te lopen zijn niet meer op een hand te tellen, maar inmiddels hebben we eigenlijk overal wel goede afspraken over gemaakt.
Oh god, dat zou toch zó niks voor mij zijn :Q: .
Ja dit is precies wat ik dacht toen ik deze post las :P
Zamunda
Zeer actief

mijke schreef:Ja dit is precies wat ik dacht toen ik deze post las :P
Hij gaat ook gewoon stoïcijns om zich heen kijken of gerust jou stoïcijns aan zitten kijken als je iets van hem wil waar hij op dat moment geen zin in heeft :hzz: , vreselijk :LOL: (sorry Nomo :engel: ).
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

haha het klinkt zo herkenbaar Nomo. Vooral dat blok beton. Fred gaat gewoon stil staan en naar me kijken als hij het niet eens is met mijn routekeuze.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Dat eigenwijze zit er bij de bullterriër ingebakken en ik zal eerlijk zijn, ik heb daar héél erg aan moeten wennen. Soms kwam de stoom uit mijn oren, zo vreselijk vond ik dat stronteigenwijze. Inmiddels kan ik er smakelijk om lachen en vind ik het een van de leukste eigenschappen van mijn honden :mrgreen:
Als je er niet tegen kunt dat je hond je te pas en te onpas voor lul zet dan moet je géén bullterriër nemen :engel:
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Zamunda schreef:
mijke schreef:Ja dit is precies wat ik dacht toen ik deze post las :P
Hij gaat ook gewoon stoïcijns om zich heen kijken of gerust jou stoïcijns aan zitten kijken als je iets van hem wil waar hij op dat moment geen zin in heeft :hzz: , vreselijk :LOL: (sorry Nomo :engel: ).
:LOL: geeft niks. Ik heb de eerste jaren ook regelmatig met de handen in het haar gezeten. Het heeft wat bloed, zweet en tranen gekost om te komen waar we nu zijn. Het scheelt dat Morris ontzettend graag met me samen wil werken (klinkt lekker tegenstrijdig), daardoor zijn we nu wel heel goed op elkaar ingespeeld. Slaafse gehoorzaamheid hoef ik niet te verwachten, maar dat hoeft ook helemaal niet. Dat vind ik ook weer vreselijk irritant.
De discussie over de poep- en plasrondjes is over een week of zo wel klaar, het is weer even een nieuwe situatie (na de vakantie) waar we nog even over in onderhandeling zijn. Helaas voor Morris ben ik nog net een tikje eigenwijzer dus hij heeft zich er in dit geval maar gewoon bij neer te leggen.

Je ziet de 'eigenwijsheid' ook in alles wat hij doet terug. Als ik met hem ga speuren doet hij dat ook heel anders dan bijvoorbeeld Ayla dat doet. Hij volgt niet slaafs precies het hele spoor. Hij doet regelmatig een andere route als hij al weet waar de vermiste persoon zit. Als hij net even van het spoor af is gaat hij vaak ook niet terug, maar dan zie je hem echt nadenken en de route bepalen, "als ik hier nu tussendoor ga en daar even langs dan zit ik ook weer op de juiste weg". Gelukkig voor mij heeft hij 9 van de 10x ook gewoon gelijk en loopt hij met een triomfantelijke kop naar de vermiste persoon toe. Die 10e keer zijn we het spoor bijster en foeter ik dat hij ook gewoon eens slaafs het spoor zou kunnen volgen :Q:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

nomo schreef: :LOL: geeft niks. Ik heb de eerste jaren ook regelmatig met de handen in het haar gezeten. Het heeft wat bloed, zweet en tranen gekost om te komen waar we nu zijn. Het scheelt dat Morris ontzettend graag met me samen wil werken (klinkt lekker tegenstrijdig), daardoor zijn we nu wel heel goed op elkaar ingespeeld. Slaafse gehoorzaamheid hoef ik niet te verwachten, maar dat hoeft ook helemaal niet. Dat vind ik ook weer vreselijk irritant.
De discussie over de poep- en plasrondjes is over een week of zo wel klaar, het is weer even een nieuwe situatie (na de vakantie) waar we nog even over in onderhandeling zijn. Helaas voor Morris ben ik nog net een tikje eigenwijzer dus hij heeft zich er in dit geval maar gewoon bij neer te leggen.
Zie hier de reden dat het zoo niks voor mij is zo'n type. Ik heb daar écht geen geduld voor. Even eigenwijs zijn is leuk, dan lachen we er samen om maar vervolgens moet een hond wel gewoon luisteren. Een beetje zoals Oor de eerste drie keer niet komt als ze de badkamer in moet maar ze daarna toch gewoon braaf luistert als ik het iets strenger zeg. Dat is ongeveer hoeveel eigenwijsheid ik aan kan. En vooral niet te vaak want dan word ik er doodmoe van :Q:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Sandra&co schreef: Izzy kan níet normaal aan de riem lopen als er iemand anders meeloopt. Dan hangt ze als een stoomlocomotief in die riem terwijl ze normaal gesproken gewoon normaal loopt :19: :S:
Nou, dat dus. :hmmm:
Er is bijna niemand die geloofd dat Xavi ook nog een (redelijk) normale wandelstand heeft..
Al is het tegenwoordig wel zo dat ie na een minuut of 10 de stoomlocomotief modus uit zet als er iemand meeloopt.

Dat is ook meteen 1 van de meeste irritante dingen, wandelen aan de lijn.
Het gaat echt 100% beter dan hoe het ging.. maar ik moet er zó op letten.
Als het emmertje nog leeg is, sowieso s ochtends dus, dan loopt hij echt super netjes en mag hij ook veel ruimte nemen aan de flex.
Maar hoe voller het emmertje hoe meer ik dat moet sturen. Dan komt het nogal precies wanneer je hem wel of niet ruimte kan geven.
Wat regelmatig resulteert in een Xavi die briesend naast me moet lopen wegens wangedrag. :mep:

Verder.. krijst soms naar andere honden, mensen op skeelers/skateboards, sloopt/kwijlt graag op kleedjes en kussens.

Enne, nou ja. Hij is eigenlijk best makkelijk. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Nanna schreef:
Barkley schreef:haha het klinkt zo herkenbaar Nomo. Vooral dat blok beton. Fred gaat gewoon stil staan en naar me kijken als hij het niet eens is met mijn routekeuze.
Ik had vroeger een leidinggevende met een Bassethound, ene Fred. En Fred bepaalde de te wandelen route. Hij liep voorop en als hij linksaf sloeg had je dat ook maar te doen. Je kon wel rechtsaf gaan maar daar trok Fred zich uiteraard geen ene hol van aan en vervolgde gewoon zijn weg, er op vertrouwend dat je wel achter hem aan hobbelde :LOL: Het was verder een hartstikke lieve hond hoor. Wel een beetje een dommerd want als ie de trap af liep struikelde hij steevast over zijn oren als dienbladen. :cool2:
Ik kan er gewoon om gillen maar om zelf te hebben? Nee. Ik waardeer een beetje eigen inzicht want dat slaafse gekijk is niet aan mij besteed. Maar zo eigenwijs als een blok beton hoeft nou ook weer niet.
je weet iig waarom zelfstandig in de rasomschrijving staat bij de Spinone ;)
Zamunda
Zeer actief

nomo schreef:De discussie over de poep- en plasrondjes is over een week of zo wel klaar, het is weer even een nieuwe situatie (na de vakantie) waar we nog even over in onderhandeling zijn. Helaas voor Morris ben ik nog net een tikje eigenwijzer dus hij heeft zich er in dit geval maar gewoon bij neer te leggen.
En dan hebben jullie nog even een paar weken werkoverleg over dat Morris het letterlijk uitvoert en jij vindt dat hij het enkel figuurlijk moet doen :LOL: :engel: .
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Soooof schreef:Wat een fantastisch topic. Afbeelding :cheer:

In poep rollen staat hier met stip op 1. Precies dit:
Luna87 schreef:Over poep eten... Sinds ik Vito heb heb ik pas door hoeveel mensen er in de natuur zitten te schijten :ugh:
En dan niet eten, maar rollen. En dan niet een beetje halfslachtig rollen, maar er echt he-le-maal voor gaan. Dat ie echt onder zit van kop tot staart. Als je die kop omlaag ziet gaan met z'n nek eerst, ben je de klos. En persoonlijk vind ik mensenpoep de ergste variant. Mán dat meurt.

Verder is het soms wel eens irritant dat ie zó van zwemmen houdt dat ie het liefst in elke (echt, ELKE) sloot duikt die hij ziet. Desnoods met mij erbij, als er toevallig een lijn aan hangt, dat interesseert hem minder dan niks. :pffff: Maar als je dit combineert met bovenstaande, is het juist wel weer handig. :mrgreen:
Heb jij mijn hond? Hahaha!
Gelukkig is ze niet de enige randdebiel
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mijke schreef:Zie hier de reden dat het zoo niks voor mij is zo'n type. Ik heb daar écht geen geduld voor. Even eigenwijs zijn is leuk, dan lachen we er samen om maar vervolgens moet een hond wel gewoon luisteren. Een beetje zoals Oor de eerste drie keer niet komt als ze de badkamer in moet maar ze daarna toch gewoon braaf luistert als ik het iets strenger zeg. Dat is ongeveer hoeveel eigenwijsheid ik aan kan. En vooral niet te vaak want dan word ik er doodmoe van :Q:
:mrgreen: Bij dat strenger zeggen pakt ie z'n knapzak. Hij gaat wel tussen de konijnen wonen :zwaai
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”