- De nieuwe en jonge hond :Lady max 1,5 jaar , poedel.
- Rocio: 10-11+ en blind, vrij lang behaard.
- Raiza: (9+) grote labradorkruising
Nu is het zo dat Rocio en Raiza altijd samen in een groot hondenhok sliepen in de achtertuin(buitenland met relatief warm klimaat). En begin augustus is Lady erbijgekomen, jong en speels. Inhet begin sliep Lady apart in een kartonnendoes met wat kleedjes(bedjes maakt ze kapot). Ze was niet welkom in het hondenhok. Beetje per beetje begon ze in de nacht bij raiza en Rocio te kruipen, maar ze sliep de eerste uren in haar eigen doos en 's ochtends als we opstonden kwamen ze alle 3 uit het hondenhok gekropen om hun etenstijd.
Dit begon zo mid augustus, en ging zo door. Eind augustus is Rocio geopeerd aan een melkkliertumor en meteen gesteriliseerd.
Aangezien ze al senior is en ook nog blind en lady een beetje roekeloes en jong, hebben we de honden de eerste week compleet apart gehouden. Daarna samen met raiza overdag en de laatste 2 weken overdag samen met alle honden.
's avonds sliep Rocio in bed bij mijn tante(bij wie ik woon).
Nu is Rocio volkomen hersteld en weer haar oude zelf.
Dus moet ze weer gaan slapen in het hondenhok. In de tussentijd is Lady echter volkomen gewend geraakt de hele nacht met raiza in het hondenhok te slapen. Rocio moet hier dus aan wennen en nog eens het feit dat ze niet meer bij iemand in bed slaapt.
En Rocio wil 's avonds het hondenhok niet in, overdag geen enkel probleem samen met Raiza. Ik heb het vermoeden dat het is doordat Lady nu daar slaapt, want rocio gromt soms naar haar, ze moeten dus volkomen aanpassen.We hebben een extra hondenhuisje in de achtertuin geplaatst, maar zowel Rocio als Lady willen daar niet in. En rocio slaapt nu dus buiten het hondenhok, maar doordat ze daar zelf voor 'kiest' als plek.
Overdag brengen ze alle 3 veel tijd door in de voortuin met een andere hond. En soms in de achtertuin maar Lady en Rocio zitten soms dicht tegen elkaar aan, en als Lady kattekwaad uithaalt is rocio meestal ook in de buurt. Maar ze slapen overdag nooit samen.
Ik post dit hier, omdat ik nogal onzeker ben en wordt door de situatie en doordat mijn tante het tegenovergestelde denkt.
Ik vind het namelijk lastig om rocio buiten op de 'kale' vloer te laten slapen(ongeveer 13 graden, maar als ze binnen slaapt en vooral in bed zullen ze zich nooit aanpassen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ze alle 3 gewoon 's avonds de achtertuin in zetten en ze onderling de boel laten uitzoeken(om het maar even zo uit te drukken) of is er mischien een andere manier?
Lady en Rocio hebben nooit echt ruzie gemaakt, rocio gromt en hapt zo nu en dan nog wel eens naar haar(maar doordat ze niet ziet is het meestal lucht happen).
Excuses voor de lange post maar mezelf korter uitdrukken lukt niet..