Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blinde senior hond hok delen met nieuwe jonge hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

cafpow
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 4

Blinde senior hond hok delen met nieuwe jonge hond

Ongelezen bericht door cafpow »

Deze situatie gaat om 3 honden en vooral de eerste 2 in het lijstje hieronder:
- De nieuwe en jonge hond :Lady max 1,5 jaar , poedel.
- Rocio: 10-11+ en blind, vrij lang behaard.
- Raiza: (9+) grote labradorkruising

Nu is het zo dat Rocio en Raiza altijd samen in een groot hondenhok sliepen in de achtertuin(buitenland met relatief warm klimaat). En begin augustus is Lady erbijgekomen, jong en speels. Inhet begin sliep Lady apart in een kartonnendoes met wat kleedjes(bedjes maakt ze kapot). Ze was niet welkom in het hondenhok. Beetje per beetje begon ze in de nacht bij raiza en Rocio te kruipen, maar ze sliep de eerste uren in haar eigen doos en 's ochtends als we opstonden kwamen ze alle 3 uit het hondenhok gekropen om hun etenstijd.
Dit begon zo mid augustus, en ging zo door. Eind augustus is Rocio geopeerd aan een melkkliertumor en meteen gesteriliseerd.
Aangezien ze al senior is en ook nog blind en lady een beetje roekeloes en jong, hebben we de honden de eerste week compleet apart gehouden. Daarna samen met raiza overdag en de laatste 2 weken overdag samen met alle honden.
's avonds sliep Rocio in bed bij mijn tante(bij wie ik woon).
Nu is Rocio volkomen hersteld en weer haar oude zelf.

Dus moet ze weer gaan slapen in het hondenhok. In de tussentijd is Lady echter volkomen gewend geraakt de hele nacht met raiza in het hondenhok te slapen. Rocio moet hier dus aan wennen en nog eens het feit dat ze niet meer bij iemand in bed slaapt.

En Rocio wil 's avonds het hondenhok niet in, overdag geen enkel probleem samen met Raiza. Ik heb het vermoeden dat het is doordat Lady nu daar slaapt, want rocio gromt soms naar haar, ze moeten dus volkomen aanpassen.We hebben een extra hondenhuisje in de achtertuin geplaatst, maar zowel Rocio als Lady willen daar niet in. En rocio slaapt nu dus buiten het hondenhok, maar doordat ze daar zelf voor 'kiest' als plek.

Overdag brengen ze alle 3 veel tijd door in de voortuin met een andere hond. En soms in de achtertuin maar Lady en Rocio zitten soms dicht tegen elkaar aan, en als Lady kattekwaad uithaalt is rocio meestal ook in de buurt. Maar ze slapen overdag nooit samen.

Ik post dit hier, omdat ik nogal onzeker ben en wordt door de situatie en doordat mijn tante het tegenovergestelde denkt.
Ik vind het namelijk lastig om rocio buiten op de 'kale' vloer te laten slapen(ongeveer 13 graden, maar als ze binnen slaapt en vooral in bed zullen ze zich nooit aanpassen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ze alle 3 gewoon 's avonds de achtertuin in zetten en ze onderling de boel laten uitzoeken(om het maar even zo uit te drukken) of is er mischien een andere manier?
Lady en Rocio hebben nooit echt ruzie gemaakt, rocio gromt en hapt zo nu en dan nog wel eens naar haar(maar doordat ze niet ziet is het meestal lucht happen).

Excuses voor de lange post maar mezelf korter uitdrukken lukt niet.. :scratch:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Blinde senior hond hok delen met nieuwe jonge hond

Ongelezen bericht door Tineke »

Gezien de leeftijd van de oudste hond en haar conditie zou ik haar gewoon binnen laten slapen. Dan zal ze zich wellicht niet meer aanpassen aan de oude situatie maar so what. Op haar leeftijd zou ik me daar niet zo druk meer om maken. Ze vindt het klaarblijkelijk teveel met een jonge drukke hond en daar hoor je daar dan imo tegen in bescherming te nemen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Tineke schreef:Gezien de leeftijd van de oudste hond en haar conditie zou ik haar gewoon binnen laten slapen. Dan zal ze zich wellicht niet meer aanpassen aan de oude situatie maar so what. Op haar leeftijd zou ik me daar niet zo druk meer om maken. Ze vindt het klaarblijkelijk teveel met een jonge drukke hond en daar hoor je daar dan imo tegen in bescherming te nemen.
:ok:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tineke schreef:Gezien de leeftijd van de oudste hond en haar conditie zou ik haar gewoon binnen laten slapen. Dan zal ze zich wellicht niet meer aanpassen aan de oude situatie maar so what. Op haar leeftijd zou ik me daar niet zo druk meer om maken. Ze vindt het klaarblijkelijk teveel met een jonge drukke hond en daar hoor je daar dan imo tegen in bescherming te nemen.
Helemaal mee eens. :ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lekker op bed laten slapen! Samen genieten.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Zinodo schreef:
Mee eens :ok:
Ik ook. Ik heb een oude blinde kleine hond van 16, een middelgrote hond van 7 en en grotere middelgrote hond van bijna 1. Dushi ( de oudste) wil ook niet meer beneden slapen sinds we Keetje hebben. Ik weet 100% zeker dat Keetje Dushi met rust laat s nachts maar toch voelt de huiskamer niet meer als haar eigen plek. Dus slaapt ze nu alleen boven. Wel naast het bed.
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Ik zou de oude blinde hond lekker binnen laten slapen. Zeker als dat na de operatie al gebeurd is (als je tante haar perse buiten wilde hebben, had ze haar mss beter niet op bed kunnen laten slapen na de operatie ;) ) Lekker binnen laten dus!
cafpow
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cafpow »

Cleva schreef:Een blinde hond geef je natuurlijk een eigen bed waar hij niet vanaf kan vallen. Een mensenbed is helemaal niet fijn voor een oude, blinde hond.

Maar inderdaad wel gewoon de jongere honden in het hok en de oude rustig binnen.

Die ouwe taarten hebben hun sporen wel verdiend. Die hoeven geen dingen te ondergaan die ze niet willen. Het feit dat ze weigert het hok in te gaan zegt genoeg.
Over een eigen bed vs mensenbed, als ze binnenblijft zal ze waarschijnlijk bij mijn tante op bed moeten slapen, want de woning is qua grootte vergelijkbaar met een appartementje. De slaapkamers zitten ongeveer vol met een 2 persoonsbed. En soms gaat Rocio 's avonds aan de wandel, althans op bed maar ze is er al een keer afgevallen, dus zou in een eigen bedje moeten slapen in de logeerkamer maar daar wil ze niet alleen zijn. Ook logisch omdat ze altijd bij mensen of honden in de buurt is. En als Raiza in de buurt is is Rocio veel rustiger ook al is er een kleine fysieke afstand. Maar als ze in de logeerkamer ligt en hoort Raiza of Lady(logeerkamer grenst aan achtertuin) raakt ze compleet van slag.

Maar positief nieuws: Aangezien ze overdag prima in het hondenhok wil slapen, heb ik gisteren besloten Rocio tot ik zeg ging slapen in de achtertuin te laten, als definitieve proef. Dus rond 12 uur 's nachts toen ik licht uit deed, lag Rocio half in het hondenhok half op hun matras en half niet. Dus ik dacht ik laat haar maar slapen want ze lag er te snurken :lol1: Later in de avond lag ze in het hondenhuisje wat we erbij gelaatst hebben , en vanochtend rond 6 uur toen ik opstond lag ze tegen raiza aan in hun hondenhok op hun eigen matras :D

Vanavond dus nog maar een kijken hoe het gaat...mischien was ik iets te ongeduldig...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”