Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mand vol speelgoed, alles tegelijk geven
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Mand vol speelgoed, alles tegelijk geven
Ik kom om in speelgoed voor de hondjes.
Meestal wissel ik om de paar dagen wat speelgoed om.
Er liggen meestal zo'n 6 tot 8 stuks speelgoed op de grond.
Meestal kiezen ze daar hun favorieten uit en de rest ligt roerloos op de grond, er wordt amper naar omgekeken.
Is teveel speelgoed aanbieden wel goed voor een hond?
Of is het beter om gewoon elke week 4 verschillende
speeltjes aan te bieden?
Hoe doen jullie dat?
Of hoe zouden jullie het doen?
Meestal wissel ik om de paar dagen wat speelgoed om.
Er liggen meestal zo'n 6 tot 8 stuks speelgoed op de grond.
Meestal kiezen ze daar hun favorieten uit en de rest ligt roerloos op de grond, er wordt amper naar omgekeken.
Is teveel speelgoed aanbieden wel goed voor een hond?
Of is het beter om gewoon elke week 4 verschillende
speeltjes aan te bieden?
Hoe doen jullie dat?
Of hoe zouden jullie het doen?
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Re: Mand vol speelgoed, alles tegelijk geven
Shib had standaard tig speeltjes liggen, vond hij fantastisch. Hij wisselde ook dingen af en kon soms na maanden iets niet aan te raken toch ineens weer dolenthousiast rond huppelen met dat ene ding in z'n bek.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Hier staat een mand vol speeltjes. Pleun kijkt er niet naar om. Pelle gaat er altijd iets uithalen om te laten zien of mee te spelen. Meestal 2 favorieten, maar soms hoor je hem een tijdje in de mand rommelen en heeft hij een oude "schat" opgedoken waar hij trots mee komt aanlopen. 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier een grote bak vol speeltjes. Heb er nog zo een. Zo af en toe wissel ik de bakken om, hebben ze weer nieuwe speeltjes. Ze hebben wel duidelijk hun voorkeuren, maar ze spelen met alles wel af en toe. Speeltjes liggen ook door het hele huis
-
- Zeer actief
Ik kan 1 of 25 speeltjes neerleggen maar er gebeurt helemaal niks mee
1: Alleen als er een verpakking omheen zit is het interessant want yay! Cadeautje!
Ik zou wel een spelende hond willen

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier staat een mand met speelgoed, ze doen er weinig mee zo af en toe sleept Luus er even mee en dan vind Abra het ook weer even interessant.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Gewoon een mand vol speeltjes, de meesten zijn nog van Mickey geweest, sommigen zelfs nog uit haar puppentijd en Jane speelt er, net zoals Mickey vroeger, ook dagelijks mee.
Een aantal speeltjes zijn favoriet
en af en toe een nieuwe piepknuffel vindt ze helemaal het einde en wordt aan de verzameling togevoegd, ze haalt regelmatig alles overhoop om iets leuks uit te zoeken.
Een aantal speeltjes zijn favoriet

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou Dex heeft een ren vol speeltjes. Die hij geregeld allemaal eruit haalt om ze vervolgens door het hele huis te leggen. Je breekt je nek. Maargoed alleen al hem bezig zien tot hij ergens achter en onderin net dat ding te pakken wat hij kennelijk wilde pakken om mee te spelen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Mijn honden hebben geen speelgoed. Sinds Bruno in huis is, ben ik al zijn speelgoed aan het weggooien omdat hij voor elk onbenullig ding een hoop stampij maakt. Ruzie om niks dus. Vandaar geen speelgoed in huis. Dat geeft alleen maar rust.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
er ligt vanalles. Ik gooi het 1 keer per week tijdens de dweilronde in de bench. Deur dicht.
Vervolgens doet Piiri de deur vakkundig open en gooit alles doorheen de week weer door het huis. Piiri slaapt graag ondersteboven met een speeltje in haar bek.
Vervolgens doet Piiri de deur vakkundig open en gooit alles doorheen de week weer door het huis. Piiri slaapt graag ondersteboven met een speeltje in haar bek.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier een bak voll knuffels en elke dag wordt er weer een hele vracht uitgehaald want de knuffel die Xygan wil ligt schijnbaar altijd onderop... het is ook nooit dezelfde als ie maar onderop ligt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jackira
- Zeer actief
We hebben een mand met speelgoed in de kamer staan. Er zitten tien dezelfde ballen in die in een mum van tijd 's morgens door Jack door het hele huis worden gestrooid. Shira heeft 1 favoriete bal en die herkent ze tussen de vele zelfde andere ballen. Dus die pikt ze er uit.
Verder zitten er van die touwen in waar Jack op donderdag Flip van oudste zoon mee door het huis sleurt. Ieder aan een kant van het touw. Een grote eiachtige bal waar niemand mee speelt. En heel veel halve knuffels waar meestal ook 's morgens de ingewanden verder van worden ontleed.
Ik ben een beetje op zoek nu naar andere leuke speeltjes want Jack doet er wel veel mee.
Laila pikt alleen grote rollen plakband die we speciaal voor dat doel ergens neerleggen zodat ze ze zogenaamd kan pikken.
Verder zitten er van die touwen in waar Jack op donderdag Flip van oudste zoon mee door het huis sleurt. Ieder aan een kant van het touw. Een grote eiachtige bal waar niemand mee speelt. En heel veel halve knuffels waar meestal ook 's morgens de ingewanden verder van worden ontleed.
Ik ben een beetje op zoek nu naar andere leuke speeltjes want Jack doet er wel veel mee.
Laila pikt alleen grote rollen plakband die we speciaal voor dat doel ergens neerleggen zodat ze ze zogenaamd kan pikken.
-
- Zeer actief
Mijne doen zowel binnen als buiten zo goed als niksNanna schreef:Ik niet. Ik vind een vliegende hond door het huis rete-irritant. We lopen per dagen welhaast uren door het bos waarbij de dames elkaar doorlopend slopen en achterna racen en dan wens ik thuis rust. In de tuin liggen wel wat oude tennisballen en als ik ermee gooi wil Csikasz er nog wel achteraan. Maar uit zichzelf bekijkt ze die ballen niet. In huis slapen ze.Manuma schreef:Ik kan 1 of 25 speeltjes neerleggen maar er gebeurt helemaal niks mee1: Alleen als er een verpakking omheen zit is het interessant want yay! Cadeautje!

Nu is er echt helemaal niets wat nog leuk is. Heel soms een bal op het strand, heel soms, en dan moet ik niet tonen dat ik het leuk vind want dan kapt hij er weer mee

-
- Zeer actief
Oja en konijnen zijn ook wel oké. Eigenlijk alles wat zo groot is als speelgoed maar een kloppend hart heeftNanna schreef:Misschien een toompje kippenManuma schreef: Nu is er echt helemaal niets wat nog leuk is.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ballen in huis is verboden. Dan slaapt csiva geen tel meer. verder hebben ze ladingen speeltjes en elke week ofzo mogen ze een speeltje uit de bak zoeken. Gemiddeld liggen er tussen de 4 en 6 speeltjes in de kamer waar elke dag mee gespeeld wordt.
- dagmar88
- Zeer actief
Manuma schreef:Oja en konijnen zijn ook wel oké. Eigenlijk alles wat zo groot is als speelgoed maar een kloppend hart heeftNanna schreef:Misschien een toompje kippenManuma schreef: Nu is er echt helemaal niets wat nog leuk is.

Hier staat een speelgoedkist. Met speelgoed en kluiven. De onderkant van een reismandje, zodat sjaak er in kan lopen.
Ik heb altijd wat uitgewassen spulletjes opzij liggen en wissel steeds.
-
- Zeer actief
Samen kluiven gaat hier prima, gewoon los in de kamer.Cleva schreef:Speelgoed hebben ze hier niet maar wel kluiven. Het heeft geen enkele zin om er meer dan één tegelijk aan te bieden. Zelfs met twee honden.
Zodra het spul niet meer schaars is is de interesse onmiddellijk nul.
Een kluif wordt eerst door de een en dan door de ander onder handen genomen en dan zijn ze samen nog een uur bezig om hem te verstoppen. Hele lulverhalen maar uiteindelijk leggen ze hem altijd achter de bank en gaan vervolgens veelbetekenende blikken liggen uitwisselen.
Zodra er een tweede kluif bij komt is de lol er af.
Wat wel een klein issue is, is dat de kleinste eerst bij zijn eigen kluif blijft maar zodra hij hoort dat de andere ook kluift pakt hij die kluif af.
Die sul staat het nog toe ook.
Andersom kan er ook afgepakt worden van elkaar zonder een onvertogen woord.
Het lijkt wel een onderling spelletje.
Wat dan wel zo is, is dat de één vaak anderhalve kluif heeft gehad en de ander de rest.
Maakt ook niet uit of ze beiden dezelfde soort kluif hebben of ieder een ander.
Heb geprobeerd dat ieder bij zijn eigen kluif blijft, maar dan speel ik constant voor agentje.
Tenzij ze verplicht in de bench moeten kluiven, maar juist dan hoeven ze de kluif ineens niet meer

Ze zeggen dat onderling afpakken niet goed is om toe te staan meende ik.
Maar ja, als ik het in de bench geef, hoeven ze het niet meer.
Er ligt trouwens bijna altijd wel wat te knagen op de grond.
Altijd twee dingen of meer.
Bijvoorbeeld een varkensoor en een dentastix ofzo.
-
- Zeer actief
miriam schreef:Hier staat een mand vol speeltjes. Pleun kijkt er niet naar om. Pelle gaat er altijd iets uithalen om te laten zien of mee te spelen. Meestal 2 favorieten, maar soms hoor je hem een tijdje in de mand rommelen en heeft hij een oude "schat" opgedoken waar hij trots mee komt aanlopen.

-
- Zeer actief
Hier eigenlijk ook.Fotogravinnetje schreef:Hier een grote bak vol speeltjes. Heb er nog zo een. Zo af en toe wissel ik de bakken om, hebben ze weer nieuwe speeltjes. Ze hebben wel duidelijk hun voorkeuren, maar ze spelen met alles wel af en toe. Speeltjes liggen ook door het hele huis
Niks boven, maar wel in de keuken, gang en huiskamer.
Mag een wonder heten dat ik er nog nooit echt over gestruikeld ben

Wel een paar keer bijna

-
- Zeer actief
Oh ja, dat uitpakken vinden ze hier ook leukManuma schreef:Ik kan 1 of 25 speeltjes neerleggen maar er gebeurt helemaal niks mee1: Alleen als er een verpakking omheen zit is het interessant want yay! Cadeautje!

Wat ze ook leuk vinden is als ik ze een folder of krant geef die ze mogen versnipperen.
Feestje

Als ze het nou ook zelf weer op zouden ruimen

-
- Zeer actief
Als er een kattenkwaad uit gaat halen duikt die vaak in de mand om er een speeltje uit te halen en er trots mee gaat rond lopenTineke schreef:Hier staat een mand met speelgoed, ze doen er weinig mee zo af en toe sleept Luus er even mee en dan vind Abra het ook weer even interessant.

Vaak doet ie dat om de andere hond uit te lokken/uit te dagen het speeltje van hem af te pakken.
Want speelgoed wat uit de mand komt is vaak veel leuker dan speelgoed wat gewoon op de grond ligt

-
- Zeer actief
In huis is wat een ander heeft en hijzelf niet weer veel leukerNanna schreef:Ik heb geen speelgoed. Ze vinden elkaar toch veel interessanter dan welke tennisbal dan ook.

-
- Zeer actief
malinois schreef:Hier een bak voll knuffels en elke dag wordt er weer een hele vracht uitgehaald want de knuffel die Xygan wil ligt schijnbaar altijd onderop... het is ook nooit dezelfde als ie maar onderop ligt

-
- Zeer actief
Hier soms ook met speelgoed.Nanna schreef: .....knip....
In de tuin liggen wel wat oude tennisballen en als ik ermee gooi wil Csikasz er nog wel achteraan. Maar uit zichzelf bekijkt ze die ballen niet. In huis slapen ze.
Iets wat niet interessant is, wordt dat ineens wel weer als ik het vast heb en er mee ga spelen met ze.
-
- Zeer actief
Nanna schreef:Misschien een toompje kippenManuma schreef: Nu is er echt helemaal niets wat nog leuk is.

-
- Zeer actief
Nanna schreef:Csikasz krijgt weleens een leeg wc rolletje. Dat is inderdaad feest. In triljoenen stukjes, dokter!Zyntia schreef:
Wat ze ook leuk vinden is als ik ze een folder of krant geef die ze mogen versnipperen.

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Het meeste ligt verspreid doorheen het hele huis (of nou ja, mijn moeder doet telkens dappere pogingen om alles in één hoekje bij het hondenkussen te houden
), maar een paar speeltjes liggen in De Kast. Vooral dingen waar Pippa eigenlijk niet meer mee speelt. Af en toe rommel ik eens in De Kast en dan is het uitgehaalde speeltje ineens wel weer heel erg leuk
Dan gaat een ander saai ding De Kast in, tot het wel weer leuk is.

Ik heb ook een mand met speelgoed. Elke ochtend pikken ze (nou ja Izzy want Sofi is te klein om er goed in te komen) hun favorieten eruit en op het eind van de dag gooi ik alles weer terug erin 

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Cody heeft wel een zooi aan speeltjes maar dat ligt gewoon verspreid over de grond en hij speelt eigenlijk met alles wel. Ik bewaar het niet in een mand ofzo want dan moet die mand vast dood
Knuffels (met of zonder piep) allerlei kauwspul, balletjes etc. De balletjes gaan na een uur of acht 's avonds wel weg omdat ik niet wil dat de buren last hebben van het gestuiter. Ook al heeft Cody prima door dat hij alleen op de kleden met de bal mag spelen, het maakt toch een pokkeherrie in die gehorige huizen hier.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
hier geen speelgoed in huis, in huis wordt niet gespeeld, hou geen meubels meer op de plek,
buiten ligt haar flostouw, kartband en bot, kan ze net zo hard rennen en ravotten als ze wil.
met ballen wordt alleen samen gespeeld omdat die na 10 minuten alleen met haar veranderen in kleine stukjes.
in huis is het rust.
buiten ligt haar flostouw, kartband en bot, kan ze net zo hard rennen en ravotten als ze wil.
met ballen wordt alleen samen gespeeld omdat die na 10 minuten alleen met haar veranderen in kleine stukjes.
in huis is het rust.