Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mand vol speelgoed, alles tegelijk geven

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Zyntia
Zeer actief

Mand vol speelgoed, alles tegelijk geven

Ongelezen bericht door Zyntia »

Ik kom om in speelgoed voor de hondjes.
Meestal wissel ik om de paar dagen wat speelgoed om.
Er liggen meestal zo'n 6 tot 8 stuks speelgoed op de grond.
Meestal kiezen ze daar hun favorieten uit en de rest ligt roerloos op de grond, er wordt amper naar omgekeken.

Is teveel speelgoed aanbieden wel goed voor een hond?
Of is het beter om gewoon elke week 4 verschillende
speeltjes aan te bieden?

Hoe doen jullie dat?
Of hoe zouden jullie het doen?
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Mand vol speelgoed, alles tegelijk geven

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib had standaard tig speeltjes liggen, vond hij fantastisch. Hij wisselde ook dingen af en kon soms na maanden iets niet aan te raken toch ineens weer dolenthousiast rond huppelen met dat ene ding in z'n bek.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

Hier staat een mand vol speeltjes. Pleun kijkt er niet naar om. Pelle gaat er altijd iets uithalen om te laten zien of mee te spelen. Meestal 2 favorieten, maar soms hoor je hem een tijdje in de mand rommelen en heeft hij een oude "schat" opgedoken waar hij trots mee komt aanlopen. :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier een grote bak vol speeltjes. Heb er nog zo een. Zo af en toe wissel ik de bakken om, hebben ze weer nieuwe speeltjes. Ze hebben wel duidelijk hun voorkeuren, maar ze spelen met alles wel af en toe. Speeltjes liggen ook door het hele huis
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik kan 1 of 25 speeltjes neerleggen maar er gebeurt helemaal niks mee Afbeelding1: Alleen als er een verpakking omheen zit is het interessant want yay! Cadeautje!
Ik zou wel een spelende hond willen :I:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier staat een mand met speelgoed, ze doen er weinig mee zo af en toe sleept Luus er even mee en dan vind Abra het ook weer even interessant.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Gewoon een mand vol speeltjes, de meesten zijn nog van Mickey geweest, sommigen zelfs nog uit haar puppentijd en Jane speelt er, net zoals Mickey vroeger, ook dagelijks mee.
Een aantal speeltjes zijn favoriet :I: en af en toe een nieuwe piepknuffel vindt ze helemaal het einde en wordt aan de verzameling togevoegd, ze haalt regelmatig alles overhoop om iets leuks uit te zoeken.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou Dex heeft een ren vol speeltjes. Die hij geregeld allemaal eruit haalt om ze vervolgens door het hele huis te leggen. Je breekt je nek. Maargoed alleen al hem bezig zien tot hij ergens achter en onderin net dat ding te pakken wat hij kennelijk wilde pakken om mee te spelen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mijn honden hebben geen speelgoed. Sinds Bruno in huis is, ben ik al zijn speelgoed aan het weggooien omdat hij voor elk onbenullig ding een hoop stampij maakt. Ruzie om niks dus. Vandaar geen speelgoed in huis. Dat geeft alleen maar rust.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

er ligt vanalles. Ik gooi het 1 keer per week tijdens de dweilronde in de bench. Deur dicht.
Vervolgens doet Piiri de deur vakkundig open en gooit alles doorheen de week weer door het huis. Piiri slaapt graag ondersteboven met een speeltje in haar bek.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier een bak voll knuffels en elke dag wordt er weer een hele vracht uitgehaald want de knuffel die Xygan wil ligt schijnbaar altijd onderop... het is ook nooit dezelfde als ie maar onderop ligt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

We hebben een mand met speelgoed in de kamer staan. Er zitten tien dezelfde ballen in die in een mum van tijd 's morgens door Jack door het hele huis worden gestrooid. Shira heeft 1 favoriete bal en die herkent ze tussen de vele zelfde andere ballen. Dus die pikt ze er uit.

Verder zitten er van die touwen in waar Jack op donderdag Flip van oudste zoon mee door het huis sleurt. Ieder aan een kant van het touw. Een grote eiachtige bal waar niemand mee speelt. En heel veel halve knuffels waar meestal ook 's morgens de ingewanden verder van worden ontleed.

Ik ben een beetje op zoek nu naar andere leuke speeltjes want Jack doet er wel veel mee.

Laila pikt alleen grote rollen plakband die we speciaal voor dat doel ergens neerleggen zodat ze ze zogenaamd kan pikken.
Manuma
Zeer actief

Nanna schreef:
Manuma schreef:Ik kan 1 of 25 speeltjes neerleggen maar er gebeurt helemaal niks mee Afbeelding1: Alleen als er een verpakking omheen zit is het interessant want yay! Cadeautje!
Ik niet. Ik vind een vliegende hond door het huis rete-irritant. We lopen per dagen welhaast uren door het bos waarbij de dames elkaar doorlopend slopen en achterna racen en dan wens ik thuis rust. In de tuin liggen wel wat oude tennisballen en als ik ermee gooi wil Csikasz er nog wel achteraan. Maar uit zichzelf bekijkt ze die ballen niet. In huis slapen ze.
Mijne doen zowel binnen als buiten zo goed als niks Afbeelding1: Een vliegende hond binnen heb ik nooit gehad, zelfs als pup niet. Maar hij kon toen wel heel blij worden van zijn pluche eend en eend moest overal mee naartoe.
Nu is er echt helemaal niets wat nog leuk is. Heel soms een bal op het strand, heel soms, en dan moet ik niet tonen dat ik het leuk vind want dan kapt hij er weer mee :mrgreen:
Manuma
Zeer actief

Nanna schreef:
Manuma schreef: Nu is er echt helemaal niets wat nog leuk is.
Misschien een toompje kippen :engel:
Oja en konijnen zijn ook wel oké. Eigenlijk alles wat zo groot is als speelgoed maar een kloppend hart heeft :engel:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ballen in huis is verboden. Dan slaapt csiva geen tel meer. verder hebben ze ladingen speeltjes en elke week ofzo mogen ze een speeltje uit de bak zoeken. Gemiddeld liggen er tussen de 4 en 6 speeltjes in de kamer waar elke dag mee gespeeld wordt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manuma schreef:
Nanna schreef:
Oja en konijnen zijn ook wel oké. Eigenlijk alles wat zo groot is als speelgoed maar een kloppend hart heeft :engel:
:mrgreen: Ik knip speellapjes uit een oude jas van konijnenbont. Dat ruikt nog steeds lekker.

Hier staat een speelgoedkist. Met speelgoed en kluiven. De onderkant van een reismandje, zodat sjaak er in kan lopen.
Ik heb altijd wat uitgewassen spulletjes opzij liggen en wissel steeds.
Zyntia
Zeer actief

Cleva schreef:Speelgoed hebben ze hier niet maar wel kluiven. Het heeft geen enkele zin om er meer dan één tegelijk aan te bieden. Zelfs met twee honden.
Zodra het spul niet meer schaars is is de interesse onmiddellijk nul.

Een kluif wordt eerst door de een en dan door de ander onder handen genomen en dan zijn ze samen nog een uur bezig om hem te verstoppen. Hele lulverhalen maar uiteindelijk leggen ze hem altijd achter de bank en gaan vervolgens veelbetekenende blikken liggen uitwisselen.
Zodra er een tweede kluif bij komt is de lol er af.
Samen kluiven gaat hier prima, gewoon los in de kamer.
Wat wel een klein issue is, is dat de kleinste eerst bij zijn eigen kluif blijft maar zodra hij hoort dat de andere ook kluift pakt hij die kluif af.
Die sul staat het nog toe ook.
Andersom kan er ook afgepakt worden van elkaar zonder een onvertogen woord.
Het lijkt wel een onderling spelletje.
Wat dan wel zo is, is dat de één vaak anderhalve kluif heeft gehad en de ander de rest.

Maakt ook niet uit of ze beiden dezelfde soort kluif hebben of ieder een ander.

Heb geprobeerd dat ieder bij zijn eigen kluif blijft, maar dan speel ik constant voor agentje.
Tenzij ze verplicht in de bench moeten kluiven, maar juist dan hoeven ze de kluif ineens niet meer :mrgreen:

Ze zeggen dat onderling afpakken niet goed is om toe te staan meende ik.
Maar ja, als ik het in de bench geef, hoeven ze het niet meer.

Er ligt trouwens bijna altijd wel wat te knagen op de grond.
Altijd twee dingen of meer.
Bijvoorbeeld een varkensoor en een dentastix ofzo.
Zyntia
Zeer actief

miriam schreef:Hier staat een mand vol speeltjes. Pleun kijkt er niet naar om. Pelle gaat er altijd iets uithalen om te laten zien of mee te spelen. Meestal 2 favorieten, maar soms hoor je hem een tijdje in de mand rommelen en heeft hij een oude "schat" opgedoken waar hij trots mee komt aanlopen. :I:
:I: :D
Zyntia
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Hier een grote bak vol speeltjes. Heb er nog zo een. Zo af en toe wissel ik de bakken om, hebben ze weer nieuwe speeltjes. Ze hebben wel duidelijk hun voorkeuren, maar ze spelen met alles wel af en toe. Speeltjes liggen ook door het hele huis
Hier eigenlijk ook.
Niks boven, maar wel in de keuken, gang en huiskamer.
Mag een wonder heten dat ik er nog nooit echt over gestruikeld ben :mrgreen:
Wel een paar keer bijna :LOL:
Zyntia
Zeer actief

Manuma schreef:Ik kan 1 of 25 speeltjes neerleggen maar er gebeurt helemaal niks mee Afbeelding1: Alleen als er een verpakking omheen zit is het interessant want yay! Cadeautje!
Oh ja, dat uitpakken vinden ze hier ook leuk :cheer:

Wat ze ook leuk vinden is als ik ze een folder of krant geef die ze mogen versnipperen.
Feestje :cheer:
Als ze het nou ook zelf weer op zouden ruimen :mrgreen: :LOL:
Zyntia
Zeer actief

Tineke schreef:Hier staat een mand met speelgoed, ze doen er weinig mee zo af en toe sleept Luus er even mee en dan vind Abra het ook weer even interessant.
Als er een kattenkwaad uit gaat halen duikt die vaak in de mand om er een speeltje uit te halen en er trots mee gaat rond lopen :I:
Vaak doet ie dat om de andere hond uit te lokken/uit te dagen het speeltje van hem af te pakken.
Want speelgoed wat uit de mand komt is vaak veel leuker dan speelgoed wat gewoon op de grond ligt :mrgreen:
Zyntia
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb geen speelgoed. Ze vinden elkaar toch veel interessanter dan welke tennisbal dan ook.
In huis is wat een ander heeft en hijzelf niet weer veel leuker :mrgreen:
Zyntia
Zeer actief

malinois schreef:Hier een bak voll knuffels en elke dag wordt er weer een hele vracht uitgehaald want de knuffel die Xygan wil ligt schijnbaar altijd onderop... het is ook nooit dezelfde als ie maar onderop ligt
:mrgreen: :LOL:
Zyntia
Zeer actief

Nanna schreef: .....knip....
In de tuin liggen wel wat oude tennisballen en als ik ermee gooi wil Csikasz er nog wel achteraan. Maar uit zichzelf bekijkt ze die ballen niet. In huis slapen ze.
Hier soms ook met speelgoed.
Iets wat niet interessant is, wordt dat ineens wel weer als ik het vast heb en er mee ga spelen met ze.
Zyntia
Zeer actief

Nanna schreef:
:O: :mrgreen:
Zyntia
Zeer actief

Nanna schreef:
Zyntia schreef:
Wat ze ook leuk vinden is als ik ze een folder of krant geef die ze mogen versnipperen.
Csikasz krijgt weleens een leeg wc rolletje. Dat is inderdaad feest. In triljoenen stukjes, dokter!
:mrgreen:
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Het meeste ligt verspreid doorheen het hele huis (of nou ja, mijn moeder doet telkens dappere pogingen om alles in één hoekje bij het hondenkussen te houden :mrgreen:), maar een paar speeltjes liggen in De Kast. Vooral dingen waar Pippa eigenlijk niet meer mee speelt. Af en toe rommel ik eens in De Kast en dan is het uitgehaalde speeltje ineens wel weer heel erg leuk :cheer: Dan gaat een ander saai ding De Kast in, tot het wel weer leuk is.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb ook een mand met speelgoed. Elke ochtend pikken ze (nou ja Izzy want Sofi is te klein om er goed in te komen) hun favorieten eruit en op het eind van de dag gooi ik alles weer terug erin :)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cody heeft wel een zooi aan speeltjes maar dat ligt gewoon verspreid over de grond en hij speelt eigenlijk met alles wel. Ik bewaar het niet in een mand ofzo want dan moet die mand vast dood :engel: Knuffels (met of zonder piep) allerlei kauwspul, balletjes etc. De balletjes gaan na een uur of acht 's avonds wel weg omdat ik niet wil dat de buren last hebben van het gestuiter. Ook al heeft Cody prima door dat hij alleen op de kleden met de bal mag spelen, het maakt toch een pokkeherrie in die gehorige huizen hier.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

hier geen speelgoed in huis, in huis wordt niet gespeeld, hou geen meubels meer op de plek,
buiten ligt haar flostouw, kartband en bot, kan ze net zo hard rennen en ravotten als ze wil.
met ballen wordt alleen samen gespeeld omdat die na 10 minuten alleen met haar veranderen in kleine stukjes.
in huis is het rust.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”