Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

B.F. Skinner

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

B.F. Skinner

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Voor mensen met interesse in leerprocessen kan ik deze pagina aanraden. Hij is van de B.F. Skinner Foundation.

http://www.bfskinner.org/instruction.asp

Op de pagina die je te zien krijgt via deze link staat een download voor een bijzonder curieus en bovenal leerzaam zelfstudie-programma, opgezet door Skinner zelf. Het gaat over gedrags-analyse. Stap voor stap leer je begrijpen hoe gedrag gevormd wordt.

Je moet wel voldoende kennis van het Engels hebben om er iets aan te hebben. Ik zelf ben heel enthousiast bezig om stap voor stap een helder inzicht in leerprocessen te krijgen.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

:jank: .exe, daar heeft mac ruzie mee. :jank:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef::jank: .exe, daar heeft mac ruzie mee. :jank:
Dan moet je Mac misschien eerst even konditioneren?

Wat zonde Lin, want ik weet zeker dat je het een hoogst interessant stukje zelfstudie zou vinden.

Ik heb altijd wat moeite met het onderscheiden van klassieke konditionering en operante konditionering, twee zaken die bij het aan- en afleren bij honden een heel belangrijke plaats innemen, en vaak door elkaar heen verweven toegepast worden. Hoe beter je begrip van wát je precies doet, hoe effeciënter je hun gedrag kunt begrijpen en beïnvloeden.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ga vanmiddag thuis gelijk effe downloaden. Super-interessant :ok: .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

dat kost me 160 euro, een emulatieprogramma. vieze schoftjes van microsoft willen er geen mac-versie van maken. en ik wil helemaal geen emulatieprogramma.

grmbl.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Wie koopt er dan ook een Mac? :tong: :mrgreen: .

AfbeeldingAfbeelding
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Ik weet al een en ander van Skinner ( behaviorisme) door mijn studie. Het is zeer interessant om te lezen en ontzettend herkenbaar als je honden hebt... echt een aanrader dus!!
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

~Kimske schreef:Ik weet al een en ander van Skinner ( behaviorisme) door mijn studie. Het is zeer interessant om te lezen en ontzettend herkenbaar als je honden hebt... echt een aanrader dus!!
Ik zag in je profiel dat je orthopedagogiek studeert. Waar studeer je? En hoever ben je? Ik geef les aan de vakgroep orthopedagogiek in Nijmegen, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Ik zit eind 2e jaars nu.... STudeer in Amsterdam ( Diemen)...
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Nou Wil, ik heb hem gedownload en ik ben er al even mee aan de slag gegaan (heb helaas nog niet veel tijd gehad). Erg leuk programmaatje, alleen jammer dat het in het engels is. Ik merk dat ik soms twijfel over de correcte engelse term terwijl ik de nederlandse term wel ken :mrgreen: .

AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het leuke is dat je door moet blijven gaan met het goede antwoord zoeken voordat je naar het volgende niveau mag. Zo leer je eigenlijk vanzelf de engelse termen. Het is echt heel leuk opgezet, en vooral goed doordacht en didaktisch.

Heb je de gebruiksaanwijzing goed gelezen?

Er komen sets voor met letters in de vragen. Deze letters referen aan een stuk tekst. Deze tekst krijg je te zien als je op het knopje *exhibit* drukt. Dat had je vast zelf al ontdekt.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Moet eerlijk bekennen dat ik me er nog niet echt heel erg in heb verdiept. Heb het een beetje druk de laatste weken, onder andere met de pupinstructiecursus. Maar ik ga er binnenkort eens even lekker voor zitten ;) .

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”