Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ander puppy voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Ander puppy voer

Ongelezen bericht door Peter27 »

Chihuahua-paws schreef:
Peter27 schreef:Die site ken ik ondertussen van voor naar achter. Ik neig naar een graanvrije brok aangezien mijn andere lab het al jaren goed doet op TotW en meer recent WoW.
dagmar88 schreef:
Peter27 schreef:Vandaar mijn vraag hier :)
Een puppybrok voor grote rassen gaat het wat mij betreft ook wel weer worden. Maar voor mij is een goed merk niet perse duur en een duur merk niet perse goed. En aangezien het aanbod nogal groot is mijn vraag om advies omdat ik zelf de ballen verstand heb van verhoudingen, behoeftes etc.
Maar wellicht haal ik wel weer een zak RC. Hij vindt het lekker en het aanpakken van de groeipijn is mijn eerste prio. Ik hoopte op inhoudelijk advies maar krijg vooral "wij van WC eend" opmerkingen. Die overigens ook worden gewaardeerd hoor.
:wink: Hier krijg je ervaringen ja.

https://www.voerwijzer.com/calcium-in-p ... te-rassen/

Vragen en reacties onder het artikel zijn ook interessant.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Als je die site heel goed kent. Waarom stel je dan hier je vraag?
Omdat elke gek een site kan maken. Wil niet zeggen dat het allemaal klopt.

blablabla :)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar het 'probleem' van voer is, dat het voor iedere hond anders is. Jij voelt je niet fijn bij Royal Canin voor je hond, ik geef het al 32 jaar aan mijn dieren, katten en honden, en die vaarden er wel bij. Maar wat ik al eerder vroeg, weet je 100% zeker dat het de Royal Canin is die voor de slechtere ontlasting zorgt?
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Peter27 schreef:Omdat elke gek een site kan maken. Wil niet zeggen dat het allemaal klopt.
En elke gek kan wat uitkramen op een forum :mrgreen: Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt over je hond maar je zoekt nu iemand die gaat garanderen dat voer x ervoor gaat zorgen dat jouw hond geen pijn meer heeft. Dat is niet realistisch.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Peter27
Zeer actief

under the red sky schreef:
Peter27 schreef:Omdat elke gek een site kan maken. Wil niet zeggen dat het allemaal klopt.
En elke gek kan wat uitkramen op een forum :mrgreen: Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt over je hond maar je zoekt nu iemand die gaat garanderen dat voer x ervoor gaat zorgen dat jouw hond geen pijn meer heeft. Dat is niet realistisch.
Nee ik zoek iemand die iets slims kan zeggen over welk voer voor pups kwalitatief goed is.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Peter27 schreef:
Nee ik zoek iemand die iets slims kan zeggen over welk voer voor pups kwalitatief goed is.
Nou, u heeft gevonden. Nu even zelf de grijze massa laten werken.

Je kunt domor en hilde ook nog een pb sturen en dan houdt het wel zo'n beetje op.
Tenzij iemand het voor je moet kopen en in z'n bak gooien.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hahahaha, ik zou mijn adem niet inhouden :LOL: iedereen heeft een eigen mening, ... gebaseerd op hun hond( en) kortom je wacht dus op een opmerking die is wat jij wilt lezen ...... dan zou ik me in de tussen tijd toch echt zelf maar helemaal verdiepen, even lijstje maken pro en contra en dan proberen, is het niets ga je wat anders doen, trial and error
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 25 sep 2018 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:trail and error
Ik ga liever niet op paadjes op m'n bek.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

goh wat jammer nou :ok:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Peter27 schreef:

Royal Canin is kwalitatief goed (puppy)voer :19:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Neeltje schreef:Maar het 'probleem' van voer is, dat het voor iedere hond anders is. Jij voelt je niet fijn bij Royal Canin voor je hond, ik geef het al 32 jaar aan mijn dieren, katten en honden, en die vaarden er wel bij. Maar wat ik al eerder vroeg, weet je 100% zeker dat het de Royal Canin is die voor de slechtere ontlasting zorgt?
Eens. Mijn ene kat moet spugen van Royal Canin (net als Guus) mijn andere kat zweert erbij.

Jip (Flatcoated Retriever) kreeg Eukanuba Puppy Large Breed. Ik had er toen helemaal geen 'onderzoek' naar gedaan, maar ik kreeg een zak van 15 kg mee van de fokker. Omdat het goed beviel, heb ik daarna nog een tweede zak bij de fokker opgehaald. Pas later zijn we overgegaan op andere merken.
Peter27
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Peter27 schreef:
Nou, u heeft gevonden. Nu even zelf de grijze massa laten werken.

Je kunt domor en hilde ook nog een pb sturen en dan houdt het wel zo'n beetje op.
Tenzij iemand het voor je moet kopen en in z'n bak gooien.
Als diegene hem dan meteen een beetje kan opvoeden enzo lijkt me dat niet verkeerd Afbeelding

incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door incubi666 »

Over paar weken mijn puppy ik ga echt geen puppyvoer geven maar gelijk normaal. Puppyvoer is niet nodig. Het wordt mix gewone brokken arcana wild en kvv. Royal canin zit te veel graan in. Niet mijn ding. Heeft een hond niet nodig.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
dagmar88
Zeer actief

incubi666 schreef:Over paar weken mijn puppy ik ga echt geen puppyvoer geven maar gelijk normaal. Puppyvoer is niet nodig. Het wordt mix gewone brokken arcana wild en kvv. Royal canin zit te veel graan in. Niet mijn ding. Heeft een hond niet nodig.
Ik zou hem een beer laten vangen.
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

dagmar88 schreef:
incubi666 schreef:Over paar weken mijn puppy ik ga echt geen puppyvoer geven maar gelijk normaal. Puppyvoer is niet nodig. Het wordt mix gewone brokken arcana wild en kvv. Royal canin zit te veel graan in. Niet mijn ding. Heeft een hond niet nodig.
Ik zou hem een beer laten vangen.
Een groot ras zoals een ridgeback heeft geen puppyvoer nodig. Staat in elk handboek geschreven doen de fokkers ook niet.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik begrijp niet waarom een labrador een large breed brok nodig heeft? Zo large is die toch niet??? Mijn hond is groter dan de gemiddelde labrador maar heeft nooit large breed dog brokken gekregen. Large breed zijn toch de echt grote honden, zoals rottweiler enzo?

En wat iemand al eerder schreef als je goede ervaringen hebt met taste of the wild, waarom geef je dat niet gewoon?

Zelf wil ik ook altijd wel de naar mijn idee beste brok voor mijn hond maar als ik dan kijk naar mijn collega die twee hondjes heeft gehad die af en toe een paar brokjes kregen en verder alleen met de pot mee aten. Nooit supplementen gekregen, ook niet toen ze oud werden en die twee zijn 16 en 17 jaar oud geworden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Caro schreef:Ik begrijp niet waarom een labrador een large breed brok nodig heeft? Zo large is die toch niet??? Mijn hond is groter dan de gemiddelde labrador maar heeft nooit large breed dog brokken gekregen. Large breed zijn toch de echt grote honden, zoals rottweiler enzo?
Je moet wel rekening houden met wat de gemiddelde baasjes over voeding (willen) weten. En dierenartsen zijn meestal geen voedingsdeskundigen.
Het is veilig.

Maar goed, het was geen groeipijn, dus inmiddels toch al achterhaald.
Peter27
Zeer actief

Caro schreef:Ik begrijp niet waarom een labrador een large breed brok nodig heeft? Zo large is die toch niet??? Mijn hond is groter dan de gemiddelde labrador maar heeft nooit large breed dog brokken gekregen. Large breed zijn toch de echt grote honden, zoals rottweiler enzo?

En wat iemand al eerder schreef als je goede ervaringen hebt met taste of the wild, waarom geef je dat niet gewoon?

Zelf wil ik ook altijd wel de naar mijn idee beste brok voor mijn hond maar als ik dan kijk naar mijn collega die twee hondjes heeft gehad die af en toe een paar brokjes kregen en verder alleen met de pot mee aten. Nooit supplementen gekregen, ook niet toen ze oud werden en die twee zijn 16 en 17 jaar oud geworden.
Large breed is voor honden met een volwassen gewicht vanaf 25 kg. Daarboven hebben veel merken nog xtra large en Giant.

Peter27
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Je moet wel rekening houden met wat de gemiddelde baasjes over voeding (willen) weten. En dierenartsen zijn meestal geen voedingsdeskundigen.
Het is veilig.

Maar goed, het was geen groeipijn, dus inmiddels toch al achterhaald.
Klopt.. dus heb weer een flinke voorraad smuldier in huis. In combinatie met een zak Arcana of wolf of wildernis en om aan te vullen nog kipvleugels, eitjes en tafelresten .. en verder moet dat beest niet zeiken met z'n gedoe.. hij mag blij zijn dat we hem laten opereren Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”