Moderator: moderatorteam
Je zou voor de zekerheid dubbel kunnen zekeren? Dus een tweede lijn aan een stevige halsband waarbij die lijn net iets losser afgesteld staat dan die van het trektuig.Nicoline schreef:Hoi, ik ben een tijdje een beetje stil geweest hier, vooral veel zitten lezen maar verder zelf weinig te melden, maar inmiddels is Colin alweer 1 jaar en mogen we gaan canicrossen. Colin is een pitbull (apbt) en daarmee een echte atleet maar ook voor het ras ook best groot geworden en loeisterk. Hardlopen doen we al een tijdje met een ruffwear webmaster tuigje, maar hij vindt dat niet fijn en gaat dan juist niet trekken (met halsband dan weer wel) en sowieso lijkt het me op lange termijn niet zo geschikt. Daarbij komt ook dat ik het niet stevig genoeg vindt, als hij echt volle kracht zet vertrouw ik er niet op dat dat tuigje hem gaat houden en heb al eens eerder gehoord van honden die zo'n kliksluiting kapot trokken. Ik ben dus op zoek naar een goed ergonomisch tuig geschikt om mee te trekken, maar zonder kliksluiting en geschikt voor sterke honden. Heeft iemand tips? Alvast bedankt