Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zeer stevig canicross/trek tuig gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Zeer stevig canicross/trek tuig gezocht

Ongelezen bericht door Nicoline »

Hoi, ik ben een tijdje een beetje stil geweest hier, vooral veel zitten lezen maar verder zelf weinig te melden, maar inmiddels is Colin alweer 1 jaar en mogen we gaan canicrossen. Colin is een pitbull (apbt) en daarmee een echte atleet maar ook voor het ras ook best groot geworden en loeisterk. Hardlopen doen we al een tijdje met een ruffwear webmaster tuigje, maar hij vindt dat niet fijn en gaat dan juist niet trekken (met halsband dan weer wel :19: ) en sowieso lijkt het me op lange termijn niet zo geschikt. Daarbij komt ook dat ik het niet stevig genoeg vindt, als hij echt volle kracht zet vertrouw ik er niet op dat dat tuigje hem gaat houden en heb al eens eerder gehoord van honden die zo'n kliksluiting kapot trokken. Ik ben dus op zoek naar een goed ergonomisch tuig geschikt om mee te trekken, maar zonder kliksluiting en geschikt voor sterke honden. Heeft iemand tips? Alvast bedankt :)
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Zeer stevig canicross/trek tuig gezocht

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik ben steeds heel tevreden geweest met het Zero DC Faster tuig voor mijn honden.
Je kan ze ook op maat laten maken.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

in de sledehondensport gebruiken ze volgens mij op maat gemaakte x-back tuigen

https://nordkyn.com/product/x-back-harness-5/
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik zou dit echt niet via internet zoeken maar eens op bezoek gaan bij bijvoorbeeld Run Dog. Zij zit zelf in Groningen maar bezoekt ook evenementen door het hele land.
Een x-back zit meestal alleen goed bij sledehonden. Ik vermoed dat het Non Stop H-tuig goed past bij je Pitbull maar dan zou je echt moeten passen. Als het tuig verkeerd zit en je hond verkeerd belast wordt kan dat nare blessures geven.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nicoline schreef:Hoi, ik ben een tijdje een beetje stil geweest hier, vooral veel zitten lezen maar verder zelf weinig te melden, maar inmiddels is Colin alweer 1 jaar en mogen we gaan canicrossen. Colin is een pitbull (apbt) en daarmee een echte atleet maar ook voor het ras ook best groot geworden en loeisterk. Hardlopen doen we al een tijdje met een ruffwear webmaster tuigje, maar hij vindt dat niet fijn en gaat dan juist niet trekken (met halsband dan weer wel :19: ) en sowieso lijkt het me op lange termijn niet zo geschikt. Daarbij komt ook dat ik het niet stevig genoeg vindt, als hij echt volle kracht zet vertrouw ik er niet op dat dat tuigje hem gaat houden en heb al eens eerder gehoord van honden die zo'n kliksluiting kapot trokken. Ik ben dus op zoek naar een goed ergonomisch tuig geschikt om mee te trekken, maar zonder kliksluiting en geschikt voor sterke honden. Heeft iemand tips? Alvast bedankt :)
Je zou voor de zekerheid dubbel kunnen zekeren? Dus een tweede lijn aan een stevige halsband waarbij die lijn net iets losser afgesteld staat dan die van het trektuig.

Kosten voor bovenstaand advies: een paar foto's van Colin :pffff: .
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Misschien kun je Gimmick een berichtje sturen, die had wel goed materiaal om veilig rond te lopen met d'r Amstaff, die heeft vast wel goede tips :)
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

Een goed tuig aanmeten is echt maatwerk! Inderdaad kan ook ik je Rosine van Run Dog aanbevelen. Je kunt ook via mail contact met haar opnemen voor advies. Een goed tuig mag absoluut niet op de luchtweg drukken, op het borstbeen vallen en de schouders moeten maximaal vrij kunnen bewegen. Aan de zijkant moet het over de ribbenkast vallen en eindigen boven de staartaanzet zodat de druk maximaal verdeeld kan worden. Een goed tuig trekt een hond echt niet 123 kapot ;-).
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

Bedankt voor de tips, zal er zeker naar kijken :)
Tijdens hardlopen zit hij idd al dubbel gezekerd, maar het lijkt me met canicrossen niet zo handig als er toch druk op de hals komt te staan. Zal zometeen inderdaad eens een foto update maken :)
edit: ook met 2 lijnen waarbij eentje losser zit, moet opzich wel te doen zijn maar als het met alleen een tuig kan doe ik dat liever.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”