Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond weg doen als hij...........

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

malinois schreef:
idorh schreef:Lekker gevoel he , zoveel macht op een hond, ik maak de dienst uit, beetje eng Brrr.

Gr Bertus.
zal lekker zijn dat de hond uitmaakt wat er hier gebeurd.. haha..echt niet..
Macht hoef ik niet, heb ik ook niet, ik ben gewoon hun baasje en daar luisteren ze gelukkig prima naar. Ik heb ze geleerd zich ook alleen te kunnen vermaken daar hebben ze mij gelukkig niet altijd voor nodig.
Hoi! Ik heb het op afstand gevolgd ( de gesprekken hiero ) enne, ik moet zeggen: Ik snap wel wat je bedoeld!!!!!
Ben het ook helemaal met je eens!!!!!! :ok:Heb er niks aan toe te voegen!!!!!!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

malinois schreef:
idorh schreef:Lekker gevoel he , zoveel macht op een hond, ik maak de dienst uit, beetje eng Brrr.

Gr Bertus.
Macht hoef ik niet, heb ik ook niet, ik ben gewoon hun baasje en daar luisteren ze gelukkig prima naar. Ik heb ze geleerd zich ook alleen te kunnen vermaken daar hebben ze mij gelukkig niet altijd voor nodig.
Een hond kan je bijna alles leren net als olifanten in een circus.

Gr Bertus.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

malinois schreef:
Eline* schreef:
Ik vroeg je al of het mogelijk was je even te verplaatsen...nee dus, want jou overkomt dat niet. Nee, dat zal ook wel niet als je praat vanuit je luie stoel met je zelf opgevoedde hondjes om je heen.
dat zeg ik toch, ik heb al mijn honden op 1 na als pup gehad en de volgende zijn weer pups... wil niet zeggen dat ik me niet kan verplaatsen zeg alleen dat het bij mij niet snel voor zal komen.
Ik heb er ook 1 uit het asiel die niet alleen kon zijn toen hij net bij ons was, nu kan het wel... Kon niet met andere honden, nu gaat het prima. Had nooit in een bench gezeten, zit nu wel in de bench... dus ja, ik ken het zeker maar heb er gelukkig nog steeds een oplossing voor gekregen.
Ik vind dat geen prestatie hoor..we spreken wel weer verder tegen de tijd je een gekneusde aso uit het asiel hebt gehaald.
wat is geen prestatie? dat ik mijn honden opgevoed heb... nee, dat is heel normaal dat dat gebeurd, alleen zie je dat zo weinig...
En weer eentje uit het asiel, misschien ooit als daar weer ruimte voor is, op dit moment niet.
Laat maar..we praten naar mijn gevoel enorm langs elkaar heen. Jij hebt het alsmaar over je eigen honden, terwijl ik probeer aan te geven dat je het hebben van een moeilijke hond niet moet bagateliseren, omdat het gewoon een enorme weerslag heeft op je leven. Tegen de tijd dat we daar beland zijn begin jij weer over het feit dat het jou nooit zou overkomen.
Dat is geen gesprek.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Cyntha
Actief

Een hond zal je zeker alles kunnen leren, maar ik wil niet dat Bas zo'n gedresseerd beestje wordt, mits hij er plezier in heeft! ;)

Nee, hij vermaakt zich ook bij tijde goed alleen, hij heeft zijn speeltjes, zijn botten en een hoop plaats. Als wij bezoek etc. hebben gaat hij ook ( na een uitbundige begroeting ) ergens liggen slapen, soms bij het bezoek, maar vaak gaat hij ook van zichzelf naar buiten.
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

idorh schreef:
malinois schreef:

Gr Bertus.

Gr Bertus.
gelukkig wel, kunnen we zelf ook nog normaal in huis leven...SAMEN met de honden. Maar ze doen alles nog steeds met veel plezier en zolang dat nog gebeurd vind ik het prima en de honden ook.
Laatst gewijzigd door malinois op 22 mar 2004 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
malinois schreef:
Eline* schreef:
Ik vroeg je al of het mogelijk was je even te verplaatsen...nee dus, want jou overkomt dat niet. Nee, dat zal ook wel niet als je praat vanuit je luie stoel met je zelf opgevoedde hondjes om je heen.
dat zeg ik toch, ik heb al mijn honden op 1 na als pup gehad en de volgende zijn weer pups... wil niet zeggen dat ik me niet kan verplaatsen zeg alleen dat het bij mij niet snel voor zal komen.
Ik heb er ook 1 uit het asiel die niet alleen kon zijn toen hij net bij ons was, nu kan het wel... Kon niet met andere honden, nu gaat het prima. Had nooit in een bench gezeten, zit nu wel in de bench... dus ja, ik ken het zeker maar heb er gelukkig nog steeds een oplossing voor gekregen.
Ik vind dat geen prestatie hoor..we spreken wel weer verder tegen de tijd je een gekneusde aso uit het asiel hebt gehaald.
wat is geen prestatie? dat ik mijn honden opgevoed heb... nee, dat is heel normaal dat dat gebeurd, alleen zie je dat zo weinig...
En weer eentje uit het asiel, misschien ooit als daar weer ruimte voor is, op dit moment niet.
Laat maar..we praten naar mijn gevoel enorm langs elkaar heen. Jij hebt het alsmaar over je eigen honden, terwijl ik probeer aan te geven dat je het hebben van een moeilijke hond niet moet bagateliseren, omdat het gewoon een enorme weerslag heeft op je leven. Tegen de tijd dat we daar beland zijn begin jij weer over het feit dat het jou nooit zou overkomen.
Dat is geen gesprek.
nee er wordt meteen gezegd, een valse hond kun je niet muilkorven en niet loslaten, dat kan wel, een muilkorf tja zielig voor de hond daar heeft hij niets over te vertellen... en loslaten kan best... moet je rustige plekken opzoeken waar niet al te veel andere honden lopen en hem daar gemuilkorfd loslaten... is dat nou zo moeilijk?
Kijk het verhaal van een tijdje geleden over die golden retriever die weer terug is gegaan naar het asiel omdat hij onhandelbaar in huis was, ok... dat kan... als het niet gaat gaat het niet... heb ik ook op gereageerd.
Als ik dan zou moeten kiezen tussen inslapen en kijken of hij ergens anders voor werk geplaatst kon worden, dan deed ik dat laatste.
En helaas nee, dat gebeurd in NL niet vaak maar in het buitenland wel.
En ik ga hier verder niet over uitwijden want alle beweegredenen etc. heb ik al in die andere topic verteld.
Maar voor de meeste dingen is wel een oplossing, en het hangt er vanaf wat je wil met je hond...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
idorh
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
idorh schreef:
malinois schreef:

Gr Bertus.

Gr Bertus.
gelukkig wel, kunnen we zelf ook nog normaal in huis leven...SAMEN met de honden.
Zijn de honden echt gelukkig, kijken ze je aan met die blik van o wat hou ik van je baasje, jij bent voor mij de enigste, zonder jou kan ik niet leven, jij zal voor mij de echte liefde zijn en blijven tot dat ik er niet meer ben.

Gr Bertus.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dan heb ik je verkeerd begrepen..ik dacht dat je met mij in gesprek was over de invloed die een niet sociale hond kan hebben op je sociale leven en op het ontvangen van bezoek.
Ik heb het woord muilkorf niet in mijn mond gehad, het woord vals ook niet trouwens..los laten lopen? neuu..ook niet.
Zie? Geen gesprek! :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

idorh schreef:
malinois schreef:
idorh schreef:
malinois schreef: zal lekker zijn dat de hond uitmaakt wat er hier gebeurd.. haha..echt niet..

Gr Bertus.
gelukkig wel, kunnen we zelf ook nog normaal in huis leven...SAMEN met de honden.
Zijn de honden echt gelukkig, kijken ze je aan met die blik van o wat hou ik van je baasje, jij bent voor mij de enigste, zonder jou kan ik niet leven, jij zal voor mij de echte liefde zijn en blijven tot dat ik er niet meer ben.

Gr Bertus.
yep!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Dan heb ik je verkeerd begrepen..ik dacht dat je met mij in gesprek was over de invloed die een niet sociale hond kan hebben op je sociale leven en op het ontvangen van bezoek.
Ik heb het woord muilkorf niet in mijn mond gehad, het woord vals ook niet trouwens..los laten lopen? neuu..ook niet.
Zie? Geen gesprek! :roll:
al die dingen had ik het wel over... lees maar een aantal pagina's terug.
en over je sociale leven, is dat belangrijker dan ja hond? Bij mij niet.
Dus dan moet je je als eigenaar aanpassen. Moet je dan je hond maar wegdoen omdat je geen bezoek meer kunt ontvangen...? dat gaat er bij mij dus niet in.
En ook een oudere niet-sociale hond die niet bij bezoek kan, kun je leren even vast te zitten, desnoods in een kennel...desnoods gewoon los buiten achter je huis.
't hoeft toch ook niet binnen een maand perfect te zijn?
Afbeelding
Cyntha
Actief

Hier ook een heel gelukkige hond!!!!

Bas weet tenminste waar hij aan toe is, en volgens mij waardeerd hij dat, hij is in elk geval heel vrij en dolenthousiast!!!! ( zo streng ben ik niet hoor!!!! ;) )
Maar vind wel dat een hond zijn plaats moet weten binnen een roedel, is wel zo fijn voor beide partijen!
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Graag naar Amerika, waar je niet weet hoe ze terecht komen? of dat een hondwaardig bestaan is?
Toch nog steeds vreemd dat daar asiels overvol zitten en na 2 of 3 weken de roze spuit zien maar er volgens jou veel vraag is naar onze onhandelbare honden :roll: (Het woord "vals" gebruik ik eigenlijk nooit behalve als ik over mezelf praat :mrgreen: )
Schijten ze goud ofzo? :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cyntha schreef:Hier ook een heel gelukkige hond!!!!

Bas weet tenminste waar hij aan toe is, en volgens mij waardeerd hij dat, hij is in elk geval heel vrij en dolenthousiast!!!! ( zo streng ben ik niet hoor!!!! ;) )
Maar vind wel dat een hond zijn plaats moet weten binnen een roedel, is wel zo fijn voor beide partijen!
:ok: je hoeft ook niet streng te zijn om een hond z'n plaats te leren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Graag naar Amerika, waar je niet weet hoe ze terecht komen? of dat een hondwaardig bestaan is?
Toch nog steeds vreemd dat daar asiels overvol zitten en na 2 of 3 weken de roze spuit zien maar er volgens jou veel vraag is naar onze onhandelbare honden :roll:
hier ga ik in dit topic niet over verder, heb ik daar al gedaan, en als je het niet gelooft... pech voor jou, ik weet zeker dat het anders wel gebeurd omdat ik het zelf gezien heb.
Laatst gewijzigd door malinois op 22 mar 2004 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

malinois schreef:
Rataplan schreef:Graag naar Amerika, waar je niet weet hoe ze terecht komen? of dat een hondwaardig bestaan is?
Toch nog steeds vreemd dat daar asiels overvol zitten en na 2 of 3 weken de roze spuit zien maar er volgens jou veel vraag is naar onze onhandelbare honden :roll:
hier ga ik in dit topic niet over verder, heb ik daar al gedaan, en als je het niet gelooft... pech voor jou, ik weet zeker dat het anders is omdat ik het zelf gezien heb.
En waar en wanneer was dat dan?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
hier ga ik in dit topic niet over verder, heb ik daar al gedaan, en als je het niet gelooft... pech voor jou, ik weet zeker dat het anders is omdat ik het zelf gezien heb.
En waar en wanneer was dat dan?
bij een man in NL (ik noem geen namen) die zulke honden koopt, africht c.q. opvoedt...en elke tig weken komen er een aantal mensen uit amerika om te kijken wat er is aan honden en dan wordt er 1 gekocht....Als een hond kan apporteren is het vaak al genoeg.

ps. er staan genoeg advertenties in hondesportbladen waar honden gezocht worden die kunnen apporteren, meer wordt er niet van de hond verlangt.
Laatst gewijzigd door malinois op 22 mar 2004 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef: al die dingen had ik het wel over... lees maar een aantal pagina's terug.
Dus dan moet je je als eigenaar aanpassen. Moet je dan je hond maar wegdoen omdat je geen bezoek meer kunt ontvangen...? dat gaat er bij mij dus niet in.
En ook een oudere niet-sociale hond die niet bij bezoek kan, kun je leren even vast te zitten, desnoods in een kennel...desnoods gewoon los buiten achter je huis.
Weet je, jij haakt in op iets wat ik zeg, daar heb je het dan dus over met mij en je hebt het niet met mij over dingen die je pagina's terug hebt getikt tegen iemand anders. Dan praten we namelijk langs elkaar heen en dat frustreerd en leidt nergens toe.
Mijn sociale leven is voor mijn welzijn belangrijk ja.Ik ben alleen en sociale contacten zijn voor mij belangrijk..ik word er erg ongelukkig van als ik niet eens een nieuw vriendje in huis zou kunnen halen omdat mijn hond hem opeet om maar eens wat te noemen. Mijn hond kan de tuin niet in want die heb ik niet en ze raakt totaal buiten zinnen in een bench. Dat trekt ze niet en ze schiet daarvan in de totale paniek. Allemaal geen optie's dus.
Ik sluit haar nu weg in de slaapkamer, wat soms goed gaat en waarbij ze soms de hele avond heel hard staat te loeien. Dat is niet leuk en daarmee jaag je mensen je huis uit. Als het even mogelijk is breng ik haar dus weg bij mijn ouders.
Ik pas me aan en ik klaag niet , maar ga me niet vertellen dat het allemaal o zo gemakkelijk is en niks voorstelt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
malinois schreef: al die dingen had ik het wel over... lees maar een aantal pagina's terug.
Weet je, jij haakt in op iets wat ik zeg, daar heb je het dan dus over met mij en je hebt het niet met mij over dingen die je pagina's terug hebt getikt tegen iemand anders. Dan praten we namelijk langs elkaar heen en dat frustreerd en leidt nergens toe.
Mijn sociale leven is voor mijn welzijn belangrijk ja.Ik ben alleen en sociale contacten zijn voor mij belangrijk..ik word er erg ongelukkig van als ik niet eens een nieuw vriendje in huis zou kunnen halen omdat mijn hond hem opeet om maar eens wat te noemen. Mijn hond kan de tuin niet in want die heb ik niet en ze raakt totaal buiten zinnen in een bench. Dat trekt ze niet en ze schiet daarvan in de totale paniek. Allemaal geen optie's dus.
Ik sluit haar nu weg in de slaapkamer, wat soms goed gaat en waarbij ze soms de hele avond heel hard staat te loeien. Dat is niet leuk en daarmee jaag je mensen je huis uit. Als het even mogelijk is breng ik haar dus weg bij mijn ouders.
Ik pas me aan en ik klaag niet , maar ga me niet vertellen dat het allemaal o zo gemakkelijk is en niks voorstelt.
heb ik ergens gezegd dat het makkelijk is en niets voorsteld dan?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Eline* schreef: Dank je Bertus. Ik vind namelijk dat er met nogal wat gemak wordt gesproken over het hebben van een moeilijke hond. Een hond, die problemen geeft met vreemde mensen en vreemde honden legt gewoon een enorme beperking op je leven. Het lijkt allemaal leuk en aardig, zolang je vanaf de zijlijn commentaar kan leveren op andere mensen, maar als je zelf met een portret in huis zit praat je wel anders. ;)
ligt eraan wat je wil van je hond. Ik ben blij dat ik hele zelfstandige honden heb die zich ook zonder mij prima redden.
Nee hoor, malinois, je hebt aangegeven dat je je kan voorstellen dat het inderdaad behoorlijk beperkend kan zijn.. :roll:
Ik vind je echt een ontzettend moeilijk iemand om mee te discusieren..Je bent nauwelijks to the point, je draait overal omheen en komt puntje bij paaltje steeds weer terecht in je eigen ervaringswereld met je eigen honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Wij hebben thuis 9 honden, ik ben dus God, ze zijn allemaal gek op mij, behalve mijn vrouw, die komt niet onder de indruk van mijn uitstraling.

Maar zondergekheid, wij hebben gekozen voor de honden, en zullen af en toe aanpassen met visite, en natuurlijk zijn er bij ons regels net als in echte Wolvenroedels, maar ik weet wel dat er heel veel mensen zijn die een hond nemen voor der eigen eenzaamheid of plezier, terwijl ze bij voorbaat weten dat ze er helemaal geen tijd voor hebben, zo'n hondje zit vaak te lang en eenzaam in huis, moet vaak veels te lang de behoefte op houden, alles moet even gauw gauw.
Nee daar ben ik niet kapot van, het wordt wat anders als iemand met een partner samen woont en er komt een breuk, dan moet men wel eens roeien met de riemen die je hebt.
Gr Bertus.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

idorh schreef:Wij hebben thuis 9 honden, ik ben dus God, ze zijn allemaal gek op mij, behalve mijn vrouw, die komt niet onder de indruk van mijn uitstraling.

Maar zondergekheid, wij hebben gekozen voor de honden, en zullen af en toe aanpassen met visite, en natuurlijk zijn er bij ons regels net als in echte Wolvenroedels, maar ik weet wel dat er heel veel mensen zijn die een hond nemen voor der eigen eenzaamheid of plezier, terwijl ze bij voorbaat weten dat ze er helemaal geen tijd voor hebben, zo'n hondje zit vaak te lang en eenzaam in huis, moet vaak veels te lang de behoefte op houden, alles moet even gauw gauw.
Nee daar ben ik niet kapot van, het wordt wat anders als iemand met een partner samen woont en er komt een breuk, dan moet men wel eens roeien met de riemen die je hebt.
Gr Bertus.
Ja en.. dat is bij mij niet het geval hoor, ik ben voor mijn honden halve dagen gaan werken...!
daarnaast trainen we 3 a 4 dagen in de week met ze, gaan niet gauw op visite omdat ik blij dat ik eens thuis ben...en ontvang daarom ook liever niet elke dag visite.
Zitten alleen vast indien nodig... 9 van de 10 x dus niet.
Heb juist meerdere honden omdat ik zelfs een halve dag alleen nog zielig vind.
Zeker zie ik ook dat mensen vaak een hond nemen die niet verder komt als een rondje om hun huis... vooral voor een ras die veel beweging nodig heeft is dit dus kl*t* want vaak daardoor worden ze vervelend in huis en moeten ze weg.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
malinois schreef:
Eline* schreef: Dank je Bertus. Ik vind namelijk dat er met nogal wat gemak wordt gesproken over het hebben van een moeilijke hond. Een hond, die problemen geeft met vreemde mensen en vreemde honden legt gewoon een enorme beperking op je leven. Het lijkt allemaal leuk en aardig, zolang je vanaf de zijlijn commentaar kan leveren op andere mensen, maar als je zelf met een portret in huis zit praat je wel anders. ;)
ligt eraan wat je wil van je hond. Ik ben blij dat ik hele zelfstandige honden heb die zich ook zonder mij prima redden.
Nee hoor, malinois, je hebt aangegeven dat je je kan voorstellen dat het inderdaad behoorlijk beperkend kan zijn.. :roll:
Ik vind je echt een ontzettend moeilijk iemand om mee te discusieren..Je bent nauwelijks to the point, je draait overal omheen en komt puntje bij paaltje steeds weer terecht in je eigen ervaringswereld met je eigen honden.
draai er niet omheen probeer me duidelijk te maken, als dat niet doorkomt, helaas dan lukt dat niet...kan ik niet veel aan doen. Ik heb nergens gezegd dat een probleemhond makkelijk is... maar aan veel dingen is wel iets te doen en te proberen en het ligt er maar aan of iemand dat er voor over heeft. Hierbij heb ik het niet over jou maar over mensen in het algemeen.
Afbeelding
maris
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maris »

Eline* schreef:
idorh schreef:
Eline* schreef:
malinois schreef:[bij visite mogen ze er dan niet bij...
Als ik zoveel bezoek zou hebben alsdat ik dat had voordat ik Laika had, zou dat erop neerkomen dat ze op de dagen dat ik werk alleen is en dan dus ook een behoorlijk aantal avonden alleen zit opgesloten in mijn slaapkamer. Dat kan dus niet.
Je bent dus wel degelijk heel beperkt wil je het ook voor je hond nog leuk houden.
Heel netjes Eline, dat is tenminste verantwoording nemen met een hond.
Een hond begrijpt de situatie niet, en het is geen stuk dood speelgoed, het is een natuur dier die het liefst bij zijn/haar roedel is.

Gr Bertus.
Dank je Bertus. Ik vind namelijk dat er met nogal wat gemak wordt gesproken over het hebben van een moeilijke hond. Een hond, die problemen geeft met vreemde mensen en vreemde honden legt gewoon een enorme beperking op je leven. Het lijkt allemaal leuk en aardig, zolang je vanaf de zijlijn commentaar kan leveren op andere mensen, maar als je zelf met een portret in huis zit praat je wel anders. ;)
daar sluit ik mij volledig bij aan.
Maris en een vette lik van Sanne.
Afbeelding
maris
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Eline* schreef:
malinois schreef:[bij visite mogen ze er dan niet bij...
Als ik zoveel bezoek zou hebben alsdat ik dat had voordat ik Laika had, zou dat erop neerkomen dat ze op de dagen dat ik werk alleen is en dan dus ook een behoorlijk aantal avonden alleen zit opgesloten in mijn slaapkamer. Dat kan dus niet.
Je bent dus wel degelijk heel beperkt wil je het ook voor je hond nog leuk houden.
dat ligt toch aan je leefstijl? Ik heb gelukkig weinig bezoek omdat ik vaak met de honden weg ben...en als ik dan thuis ben, ben ik blij dat ik alleen ben, dus het bezoek wat in de maand komt is gelukkig op 1 hand te tellen... je moet er ook wat voor over hebben. En van een avondje in een kennel zitten wordt een hond niet zielig hoor...
je relateerd dit topic alleen aan je eigen situatie en hond vind ik.
dat je niet veel visite en geen andere mensen opzoekt buiten is inderdaad jou leven.
Maar als je dit wel hebt is het gewoon niet altijd even leuk.
je kan je niet voorstellen wat je als kritiek te verduren krijgt iedereen gaat zich er tegen aan bemoeien en willen de hond wel even hardhandig terecht wijzen enzo.
Maar het voornaamste is dat je nog steeds aan het feit voorbij gaat of de hond nog wel gelukkig is.
Een hond met z'n karakter zeg maar, ís geen ziels gelukkige hond hoor.
Die moet constant vechten tegen de dingen in zijn leven en een rustig stukje bos is dan nog steeds een risico.
dus als jou hond nooit los komt en met muilkorf wandeld en binnen vaak apart gezet wordt( wat het gedrag overigens nog meer kan verergerd) en zich bedreigt voel bij situaties en een gevaar voor de samenleving is( al let je nog zo goed op, kan je niet alles voor wezen).
dan vind jij dat goed zo, nou ik dus niet.
Afbeelding
maris
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Eline* schreef:
malinois schreef:
Eline* schreef:
Dat is geen gesprek.
nee er wordt meteen gezegd, een valse hond kun je niet muilkorven en niet loslaten, dat kan wel, een muilkorf tja zielig voor de hond daar heeft hij niets over te vertellen... en loslaten kan best... moet je rustige plekken opzoeken waar niet al te veel andere honden lopen en hem daar gemuilkorfd loslaten... is dat nou zo moeilijk?
ja want hij kan nog steeds gaan vechten, oke geen schade aanrichten, maar jij denk dat andere honden bezitters dit leuk vinden. Nou nee hoor je wordt weg gekeken.
tja zielig is ook wel makkelijk hoor, heb dit mnd gedaan maar het was geen vrolijke hond meer dan. en ze hebben toch al geen onbezorgd leven.

Maar voor de meeste dingen is wel een oplossing, en het hangt er vanaf wat je wil met je hond...
en dat is?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maris schreef:
malinois schreef:
Eline* schreef:
malinois schreef: dat zeg ik toch, ik heb al mijn honden op 1 na als pup gehad en de volgende zijn weer pups... wil niet zeggen dat ik me niet kan verplaatsen zeg alleen dat het bij mij niet snel voor zal komen.
Ik heb er ook 1 uit het asiel die niet alleen kon zijn toen hij net bij ons was, nu kan het wel... Kon niet met andere honden, nu gaat het prima. Had nooit in een bench gezeten, zit nu wel in de bench... dus ja, ik ken het zeker maar heb er gelukkig nog steeds een oplossing voor gekregen. wat is geen prestatie? dat ik mijn honden opgevoed heb... nee, dat is heel normaal dat dat gebeurd, alleen zie je dat zo weinig...
Dat is geen gesprek.
ja want hij kan nog steeds gaan vechten, oke geen schade aanrichten, maar jij denk dat andere honden bezitters dit leuk vinden. Nou nee hoor je wordt weg gekeken.
tja zielig is ook wel makkelijk hoor, heb dit mnd gedaan maar het was geen vrolijke hond meer dan. en ze hebben toch al geen onbezorgd leven.

en dat is?
ik snap er weinig van maar ik neem aan dat je het blauwe bedoeld :roll: ?
Waarom zou hij uberhaupt gaan vechten... je loopt in een bos waar amper honden lopen...en voor de zekerheid loopt hij gemuilkorfd... als je denkt iemand te zien, roep je hem toch bij je en lijn je hem aan... is dat zo moeilijk... schijnbaar wel...

oplossingen... ik heb er genoeg genoemd maar Of je wilt de hond niet muilkorven want 'dat wil hij niet', nou hij heeft dat niet te willen...
Je kan geen visite ontvangen want dat zou hij vast moeten en dat is zielig, nee dat is niet zielig, ook dat kun je aanleren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maris schreef: dus als jou hond nooit los komt en met muilkorf wandeld en binnen vaak apart gezet wordt( wat het gedrag overigens nog meer kan verergerd) en zich bedreigt voel bij situaties en een gevaar voor de samenleving is( al let je nog zo goed op, kan je niet alles voor wezen).
ja ik wel!
Los kan hij wel met een muilkorf, hij moet vast als er bezoek komt, moet je niet elke dag bezoek uitnodigen...als je hem beloond om vast te moeten, bijvoorbeeld als hij dan pas z'n eten krijgt is het bezoek niet alleen iets slechts, hij houd er ook nog wat aan over...
Je mag er ook wel iets voor over hebben hoor, in laten slapen is de makkelijkste oplossing.
Afbeelding
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

malinois schreef:
maris schreef: dus als jou hond nooit los komt en met muilkorf wandeld en binnen vaak apart gezet wordt( wat het gedrag overigens nog meer kan verergerd) en zich bedreigt voel bij situaties en een gevaar voor de samenleving is( al let je nog zo goed op, kan je niet alles voor wezen).
ja ik wel!
Los kan hij wel met een muilkorf, hij moet vast als er bezoek komt, moet je niet elke dag bezoek uitnodigen...als je hem beloond om vast te moeten, bijvoorbeeld als hij dan pas z'n eten krijgt is het bezoek niet alleen iets slechts, hij houd er ook nog wat aan over...
Je mag er ook wel iets voor over hebben hoor, in laten slapen is de makkelijkste oplossing.
Ben het met beiden eens. Het ligt er idd aan in hoeverre jij je leven kan en wil aanpassen aan de hond. Als mensen zoveel beperkingen niet zien zitten, kan je ze niet dwingen. Iedereen heeft andere waarden en normen.
Ik weet zelf eerlijk gezegd niet wat ik zou doen als ik in mijn leven ineens heel erg beperkt werd door de hond. Het is wel erg makkelijk om mensen die het er moeilijk mee hebben zo snel te veroordelen....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:
ja ik wel!
Er zijn zat mensen die veel over hebben gehad voor hun hond, en alles gedaan hebben wat binnen hun mogelijkheden lag om het leven voor beiden leefbaar te maken. En ondanks alle inzet en goede wil toch geen andere uitweg hadden dan dat wat jij hier even tussen neus en lippen door de makkelijkste oplossing noemt.

Met zulke uitspraken trap je veel mensen die zielsveel van hun hond gehouden hebben even lekker op hun ziel.

Zulke simpele oplossingen als dat jij aandraagt voor soms enorme problemen laten weer eens zien dat je vaak niet goed weet waar je dus je mening dus alweer klaar over hebt dus. Heb jij wel eens een, laten we zeggen, zeer onevenwichtige hond een groot deel van de dag met een muilkrof om van heel dichtbij meegemaakt? Een hond waar je veel van hield.

Dat jij nou bereid bent om je volledig weg te cijferen voor een hond hoeft nog niet te betekenen dat iedereen die dat niet kan/wil een soort minderwaardige baas is. Jouw normen zijn jouw normen, je moet anderen die er andere normen en waarden op na houden niet bij voorbaat al veroordelen. Dat wel doen geeft gewoon blijk van domme kortzichtigheid en gebrek aan inlevingsvermogen.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Wil de hond schreef:
malinois schreef:
ja ik wel!
Er zijn zat mensen die veel over hebben gehad voor hun hond, en alles gedaan hebben wat binnen hun mogelijkheden lag om het leven voor beiden leefbaar te maken. En ondanks alle inzet en goede wil toch geen andere uitweg hadden dan dat wat jij hier even tussen neus en lippen door de makkelijkste oplossing noemt.

Met zulke uitspraken trap je veel mensen die zielsveel van hun hond gehouden hebben even lekker op hun ziel.

Zulke simpele oplossingen als dat jij aandraagt voor soms enorme problemen laten weer eens zien dat je vaak niet goed weet waar je dus je mening dus alweer klaar over hebt dus. Heb jij wel eens een, laten we zeggen, zeer onevenwichtige hond een groot deel van de dag met een muilkrof om van heel dichtbij meegemaakt? Een hond waar je veel van hield.

Dat jij nou bereid bent om je volledig weg te cijferen voor een hond hoeft nog niet te betekenen dat iedereen die dat niet kan/wil een soort minderwaardige baas is. Jouw normen zijn jouw normen, je moet anderen die er andere normen en waarden op na houden niet bij voorbaat al veroordelen. Dat wel doen geeft gewoon blijk van domme kortzichtigheid en gebrek aan inlevingsvermogen.
Wil, jij hebt prachtig verwoord wat ik ook bedoelde. :ok:
Nu maar hopen dat men er ook iets mee doet....al is het maar een heel klein beetje :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”