malinois schreef:Eline* schreef:malinois schreef:[bij visite mogen ze er dan niet bij...
Als ik zoveel bezoek zou hebben alsdat ik dat had voordat ik Laika had, zou dat erop neerkomen dat ze op de dagen dat ik werk alleen is en dan dus ook een behoorlijk aantal avonden alleen zit opgesloten in mijn slaapkamer. Dat kan dus niet.
Je bent dus wel degelijk heel beperkt wil je het ook voor je hond nog leuk houden.
dat ligt toch aan je leefstijl? Ik heb gelukkig weinig bezoek omdat ik vaak met de honden weg ben...en als ik dan thuis ben, ben ik blij dat ik alleen ben, dus het bezoek wat in de maand komt is gelukkig op 1 hand te tellen... je moet er ook wat voor over hebben. En van een avondje in een kennel zitten wordt een hond niet zielig hoor...
je relateerd dit topic alleen aan je eigen situatie en hond vind ik.
dat je niet veel visite en geen andere mensen opzoekt buiten is inderdaad jou leven.
Maar als je dit wel hebt is het gewoon niet altijd even leuk.
je kan je niet voorstellen wat je als kritiek te verduren krijgt iedereen gaat zich er tegen aan bemoeien en willen de hond wel even hardhandig terecht wijzen enzo.
Maar het voornaamste is dat je nog steeds aan het feit voorbij gaat of de hond nog wel gelukkig is.
Een hond met z'n karakter zeg maar, Ãs geen ziels gelukkige hond hoor.
Die moet constant vechten tegen de dingen in zijn leven en een rustig stukje bos is dan nog steeds een risico.
dus als jou hond nooit los komt en met muilkorf wandeld en binnen vaak apart gezet wordt( wat het gedrag overigens nog meer kan verergerd) en zich bedreigt voel bij situaties en een gevaar voor de samenleving is( al let je nog zo goed op, kan je niet alles voor wezen).
dan vind jij dat goed zo, nou ik dus niet.