Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En de broodfok maar blijven supporten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

En de broodfok maar blijven supporten

Ongelezen bericht door crutz »

https://www.facebook.com/1337733072/pos ... 601220284/

Overigens rete irritant geschreven
Hallo, mijn naam is Paris. Afgelopen maandag kwam ik aan op Amsterdam Airport Schiphol. Daar werd niet goed gecontroleerd of ik het land wel in mag. Ik mag pas reizen vanaf 16 weken. Toen was ik amper 8 weken oud. Ik had nog moedermelk nodig. De gemene mensen die mij voor veel geld hadden verkocht, zeiden dat ik bij een lieve man terecht zou komen. Dat klopte. Een hele lieve man nam mij op Schiphol in ontvangst. Ik noem hem papa. Hij dacht dat ik 16 weekjes was. Ik stonk, maar papa was meteen verliefd op mij. Dezelfde avond werd ik vreselijk ziek. Papa bracht mij naar het ziekenhuis en de dierenarts zei tegen hem dat ik dood was gegaan als hij later was gekomen. Ik moest naar de intensive care en aan een infuus. De volgende dag bleek dat ik parvo en guardia heb. Dodelijke virussen. Mijn lichaampje van 363 gram droeg dat al minimaal een week met zich mee en het virus was mijn darmen aan het opeten. Ik was aan het sterven. Papa wilde mij niet opgeven en heeft van alles geprobeerd. Hij vroeg de verkopers ook om te helpen. De verkopers hebben papa overal geblokkeerd en lelijk tegen hem gedaan. Papa is er helemaal kapot van. Ook zijn vrienden zijn er kapot van. Ik vind het erg dat ik papa moet gaan missen, maar ik lijd ook veel pijn en dat doet papa veel verdriet. De dierenartsen zeggen dat ik geen kans meer maak. Mijn lichaam kan het niet langer aan. Ik wilde gelukkig zijn met mijn papa. Dat had gekund als die gemene mensen mij de juiste entingen hadden gegeven en niet te vroeg hadden weggehaald bij mijn mama. Nu.. Nu ben ik er niet meer.. Ik heb afscheid moeten nemen.. Ik speel ergens boven in de wolken en kijk naar mijn papa.. Hij is nog verdrietig.. De gemene mensen tellen het oneerlijk verdiende geld.. de wereld is oneerlijk..

De naam van deze oneerlijke mensen is POMERANIANBOOMINI/ POMERANIAN.RU / POMERANIAN BOOMOMO / BOOMOJI. ZE ZIJN BEREIKBAAR OP 00905416799899, +79106441279, +79209732285 . Misschien wil je ze iets vertellen over mij. Ze veranderen nu continu van nummer en Instagram profiel omdat jullie ze de afgelopen dagen veel hebben verteld over mij. Dat is heel lief. Ik zie dat terwijl ik hier boven in de wolken speel. Ik kan niks meer zeggen tegen deze gemene mensen. Kunnen jullie alsjeblieft namens mij praten? Dank je.

Liefs,

Paris
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: En de broodfok maar blijven supporten

Ongelezen bericht door Crescent »

Facebook "discussies" zijn voor mij een soort vervanging van een behoefte die er niet eens was om soaps te kijken. Het is een beetje, ik wil het niet lezen, dus ik ga het lezen. Nu zit ik bij de gebroken hartjes smileys, bedankt hè :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Te erg, arme Paris en haar papa :cry:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tja...…..
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Verwachten jullie ook broodfok als het via Schiphol binnenkomt? Ik denk dan meer aan een hond van een stichting. En dan vraag je toch niet om een zieke hond?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Pemba schreef:Verwachten jullie ook broodfok als het via Schiphol binnenkomt? Ik denk dan meer aan een hond van een stichting. En dan vraag je toch niet om een zieke hond?
Als stichtingen pups veel te vroeg en ziek grenzen over laat gaan zijn ze voor mij net zo slecht bezig.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Pemba schreef:Verwachten jullie ook broodfok als het via Schiphol binnenkomt?
Nee. Maatschappijen controleren de entboekjes.
Maar niet de hond en/of chip
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:Te erg, arme Paris en haar papa :cry:
Geen medelijden met “papa” die houdt deze ellende in stand.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

crutz schreef:
Pemba schreef:Verwachten jullie ook broodfok als het via Schiphol binnenkomt? Ik denk dan meer aan een hond van een stichting. En dan vraag je toch niet om een zieke hond?
Als stichtingen pups veel te vroeg en ziek grenzen over laat gaan zijn ze voor mij net zo slecht bezig.
Natuurlijk,maar dat wist deze toekomstige eigenaar dan niet. En die wordt veroordeeld.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het wel erg sneu als dit waar is. Die pomeriaantjes worden nu echt misbruikt en zijn de dupe van de rage die rondom dat rasje hangt.
Zielig.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Welke gek heeft dat verhaaltje uit zijn duim gezogen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pemba schreef:
crutz schreef:
Natuurlijk,maar dat wist deze toekomstige eigenaar dan niet. En die wordt veroordeeld.
Heeft niks met een stichting te maken hoor, maar dat staat ook in het bericht.
De vraag naar dwergkeesjes is hier veel groter dan het aanbod.
Ze worden massaal vanuit rusland geïmporteerd voor prijzen tussen de 1400-2500! euro. Volgens de verkopers met FCI stamboom, maar of dat ook klopt of een zelf gedrukt papiertje is weet ik niet.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 11 dec 2018 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Frootje schreef:
Normaal gesproken zou ik dat ook denken, maar bij POMERANIANBOOMINI/ POMERANIAN.RU / POMERANIAN BOOMOMO / BOOMOJI gaan er toch wel enkele alarmbelletjes rinkelen hier. Lijkt me geen stichting in elk geval.
Er worden aan de lopende band Pomeriaantjes uit Rusland gehaald en hier verkocht. Vaak met stamboom ook. Dus ik snap wel dat mensen daarin trappen. Het land van herkomst en dan vaak met een echte stamboom. Zal wel gerotzooi achter zitten maar je kan de leek niet alles verwijten. Hondje uit winkel of waar veel rassen verkocht worden moeten we inmiddels wel weten. Maar pup van fokker die met het vliegtuig gebracht wordt....tja...dat gebeurd ook met hele goede honden.
Door die prijs gaan mensen heel ver in hoe ze een pup verpatsen. Op en neer vliegen met 1500 euro winst is best de moeite waard.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Pemba schreef:
crutz schreef:
Heeft niks met een stichting te maken hoor, maar dat staat ook in het bericht.
De vraag naar dwergkeesjes is hier veel groter dan het aanbod.
Ze worden massaal vanuit rusland geïmporteerd voor prijzen russen de 1400-2500! euro. Volgens de verkopers met FCI stamboom, maar of dat ook klopt of een zelf gedrukt papiertje is weet ik niet.
En ook bij een stichting heeft de nieuwe eigenaar onderzoeksplicht of het betrouwbaar en correct is
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Pemba schreef: Natuurlijk,maar dat wist deze toekomstige eigenaar dan niet. En die wordt veroordeeld.
Eigenaar had zich ook kunnen verdiepen in wat hij zou kopen
Op afstand een pup kopen, en deze van schiphol afhalen is ontzettend vaag

Ik vraag me wel af hoe de pup dan de controles doorkomt
Waren er dan vervalste papieren? Er zal toch iets van een controle zijn
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Gooi jezelf alsjeblieft weg als je nog steeds via dergelijke wegen pupjes besteld via fokboerderijen. Of als je op deze manier verhaaltjes typt. Of jezelf als een soort verkapte held opstelt terwijl je aan de basis van het probleem staat.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

jome schreef:
Pemba schreef: Natuurlijk,maar dat wist deze toekomstige eigenaar dan niet. En die wordt veroordeeld.
Eigenaar had zich ook kunnen verdiepen in wat hij zou kopen
Op afstand een pup kopen, en deze van schiphol afhalen is ontzettend vaag

Ik vraag me wel af hoe de pup dan de controles doorkomt
Waren er dan vervalste papieren? Er zal toch iets van een controle zijn
Hier vertrekken ook pups zonder dat ik de eigenaren gezien heb. Wel is er vanaf voor de geboorte contact meestal.

En vervalste papieren kan prima. Hier zowel cargo als zelf meeneem ervaring en papieren worden gecheckt maar niet of de bijbehorende hond ook klopt.

Zelfs als papierwerk door het nvwa gelegaliseerd miet worden hoeven zij de hond niet eens te zien.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
crutz schreef: En vervalste papieren kan prima. Hier zowel cargo als zelf meeneem ervaring en papieren worden gecheckt maar niet of de bijbehorende hond ook klopt.
Bij mij wilden ze Panni wel zien. Die moest ik uit haar carrier halen.
Ja zien en jij verwacht dat luchthaven personeel kan zien hoe oud de hond is en of die gezond is?

De enige keer dat ik de chip gecontroleerd heb gehad in al die keer was met Duke en Espro bij de douane op Schiphol. Dus al bijna buiten en enkel omdat er een stagiaire stond ;)

1 x op Schiphol gezeik gehad met KLM personeel. Per mail en telefonisch was gezegd vanaf 9 weken. Personeel op Schiphol zei 10 weken en ze waren 9 weken en 5 dagen.
Ze gaf toe dat als we 10 weken gezegd hadden ze het niet nagerekend had.
Pups zouden volgens haar ivm de te jonge leeftijd een hartstilstand krijgen onderweg. Ehhhh om 2 dagen en het was Hollands welvaren. 12+ kilo ieder
dagmar88
Zeer actief

Er zijn trouwens minder dan 10 geschikte teefjes van fokkers aangesloten bij de rasvereniging in heel nederland.
Ik snap écht niet dat ze daar niet bovenop springen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

dagmar88 schreef:Er zijn trouwens minder dan 10 geschikte teefjes van fokkers aangesloten bij de rasvereniging in heel nederland.
Of die verkopen niet aan types als "papa" :engel:
dagmar88
Zeer actief

Maeve schreef:
dagmar88 schreef:Er zijn trouwens minder dan 10 geschikte teefjes van fokkers aangesloten bij de rasvereniging in heel nederland.
Of die verkopen niet aan types als "papa" :engel:
Als papa maar lief is. Papa heeft centjes :engel:
Met gemiddeld drie pups per worp is de kans klein dat je de komende vijf jaar de wachtlijst haalt.
laeken
Zeer actief

Ik denk dat ik aan 30% van de mensen hier een broodfok pup verkocht krijg uit het buitenland. Zo duidelijk als het zou moeten zijn zo onduidelijk maken mooie praatjes en foto's alles.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Ik denk dat ik aan 30% van de mensen hier een broodfok pup verkocht krijg uit het buitenland. Zo duidelijk als het zou moeten zijn zo onduidelijk maken mooie praatjes en foto's alles.
Heel lang geleden dacht ik met m'n kat dat een stamboom meer was dan een afstammingsbewijs. Dat het wel goed moest zitten als ze zo'n papiertje hebben.
Was ook een stel broodfokkers met veel te veel katten. Stinken als een dierentuin, je stond aan de vloer vastgeplakt.
Ze hadden er nog een hele hoop buiten zicht in een ren in de tuin, in de schuur en op de bovenverdieping. Rondkijken mocht niet.
:mrgreen: Ze waren zielig en bejaard en het was ze allemaal boven het hoofd gegroeid en ze zouden gaan minderen/stoppen.
Ondertussen wonnen ze wel zo'n beetje iedere show.
Heb net even gekeken, bijna 13 jaar later fokken ze natuurlijk nog :LOL:

Heb hem toch gekocht en heb als straf ieder jaar snottebellen van vijf cm lang op de muren en deuren zitten.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:O nee.Ooit met mijn zus naar een perzenfokster in Hoevelaken geweest en daar hadden alle kittens soepogen en snotneuzen. Ja,dat kwam door de enting. Rechtsomkeert.
Daar nog niet.
:LOL: Ik vond die kerel ook eng en die had me van het station gehaald ergens in het midden van nergens, was net 18.

Maar volgens mij zijn er nog steeds heel veel die een stamboom en showresultaten als garantie zien.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Gaat dat verhaal alweer of nog steeds rond ?
Ik heb t nl een poos terug ook al eens op fb voorbij zien komen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

** Angela ** schreef:Gaat dat verhaal alweer of nog steeds rond ?
Ik heb t nl een poos terug ook al eens op fb voorbij zien komen
Dat is wat je noemt: a never ending story :(
laeken
Zeer actief

Kells schreef:
laeken schreef:Ik denk dat ik aan 30% van de mensen hier een broodfok pup verkocht krijg uit het buitenland. Zo duidelijk als het zou moeten zijn zo onduidelijk maken mooie praatjes en foto's alles.
Dat lijkt mij ook geen enkel probleem. Van de mensen die bij mij een pup hebben gekocht, vroeg er niet een naar de gezondheidsuitslagen. :80:
Gewoon de eerste afspraak van ophalen afzeggen door familie omstandigheden en dan de dag erna zeggen dat je in de buurt bent etc. Leuke foto's van andermans honden als ouders en ga zo door. Ik verkoop in een week 10 bastaard pups voor 500 euro die hartstikke uit een schuur komen en niemand heeft door waar die hondjes vandaan komen. En niemand weet wie ik ben want ik breng ze thuis met een smoes en ik ben 5000 euro rijker.

Het is heel erg maar een goede handelaar verkoopt je nog een tulp voor 100 euro. Ik trap er zelf ook regelmatig in. Als je iets wil wordt je blind.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:Ik vind dat je gewoon geen hond moet nemen als je je niet een heel klein beetje kunt verdiepen.
Je neemt als leek toch ook geen paard?

Het is 2018. De wereld aan informatie ligt aan je voeten. Ik kan dat domme gelul van "ik wist het niet" niet uitstaan. Ik accepteer dat niet als reden om allerlei debiele onzin uit te vreten.
Je kunt alles weten als je maar interesse hebt. Geen interesse hebben is een keuze en je bent wel degelijk zelf verantwoordelijk als je je allerlei broodfokrommel in je maag laat splitsen.
Alleen maar omdat je alles meteen moet hebben en je te beroerd bent om je even in te lezen.
:ok:
Mensen zijn wekenlang specificaties aan het uitpluizen voor een nieuwe wasmachine maar bij een hond laten we ons nog steeds bedonderen. Daar ben je echt zelf bij. Het is ook niet zo dat er niet genoeg waarschuwingen zijn over bepaalde fokkers.
laeken
Zeer actief

Het werkt ook met bastaard pups. Als ik morgen een nest witte herder x poolhond op marktplaats zet waarvan de helft wit met blauwe ogen is en de andere helft de kleuren van een wolf heeft dan ben ik die hondjes met wat fake foto's van ouders binnen een paar dagen kwijt. Super leuk verhaal erbij over hoe dat toch per ongeluk kon gebeuren en prachtige karakters van ouders verzinnen en ik koop er zo een. Er valt niks te verdiepen als je zomaar een hond neemt en valt op een pup die te koop is. Verdiepen in kruisingen zit er al ook niet in en er zijn geen fokkers die waarschuwingen geven. Niet voor niets zie je steeds meer bastaarden in broodfok. Die kopen mensen veel sneller van een broodfokker. Rashonden moeten stambomen hebben en van goede fokkers komen. Dat besef groeit. Maar nu de bastaarden aan de beurt zijn is er niemand meer die je waarschuwt want een nest van de boerderij is precies wat je wil. Stambomen en testen en rasvereniging die waarschuwt zijn er sowieso al niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Mensen weten de kanalen ook helemaal niet. Ze willen geen stamboomhond want vaak niet per kerst verkrijgbaar en zo duur “en met dat papiertje doe ik toch niks”.
Dan blijft er niet veel anders over dan asiel, stichting of inderdaad broodfok.
Kun je in NL dus niet eens krijgen. Die rusjes zijn allemaal nakomelingen van kampioenshondjes :lol1:

Dit is zo'n importeur.
https://www.facebook.com/pomeriaanfromarditishome/

Verkoop van prachtge Pomeranian pups met FCI stamboom!
Duur varieert • Op aanvraag
'From Arditi's Home importeerd van een zeer gerenomeerde fokster uit Rusland zeer mooie Pomeranian pups.

Ze komen uit goede bloedlijnen en voldoen absoluut aan de eisen van de rasstandaard!

*6x6 schaargebit
*gesloten fontanel
*oortjes dichtbij elkaar staand Minder

Ze kan er in elk geval goed van onder de zonnehemel.

:I:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”