Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kyuubi's avonturen!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Kyuubi's avonturen!

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nakisha schreef:
Zamunda schreef:Je doet het hartstikke goed en je pup ook, erg leuk (en ik vind het bijzonder voor een wawa :80: ).
Ahw.. dank je wel. Vanavond baal ik echt even van mezelf. Zo jong en bijna volledig zindelijk en dan verpest ik het omdat iemand me iets vraagt en ik denk dat ik slapend pupje wel EVEN weg kan leggen... pff.. ik had natuurlijk eerst met hem naar buiten gemoeten en dat weet ik best. Zo stom!

Over Kyuubi niets dan lof. Zo'n slim en lief hondje....

Hoezo bijzonder voor een wawa trouwens? ^_^ (Hij is natuurlijk 'maar' half wawa...)
Welnee joh, je verpest niks met zo'n actie. Het gaat en je doet het hartstikke goed en een keertje iets in de bench/in huis doen heeft geen invloed op het al dan niet zindelijk worden. Schud dat balen van je af en ga weer lekker genieten :ok: .

Nou ik vind het voor een wawa (okee, kruising) echt heel bijzonder dat hij het zo goed doet, zo goed om kon gaan met de drukte/drukke kinderen, lekker meeloopt en in het algemeen zo lekker meedraait.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Zamunda schreef:
Nakisha schreef:
Zamunda schreef:Je doet het hartstikke goed en je pup ook, erg leuk (en ik vind het bijzonder voor een wawa :80: ).
Ahw.. dank je wel. Vanavond baal ik echt even van mezelf. Zo jong en bijna volledig zindelijk en dan verpest ik het omdat iemand me iets vraagt en ik denk dat ik slapend pupje wel EVEN weg kan leggen... pff.. ik had natuurlijk eerst met hem naar buiten gemoeten en dat weet ik best. Zo stom!

Over Kyuubi niets dan lof. Zo'n slim en lief hondje....

Hoezo bijzonder voor een wawa trouwens? ^_^ (Hij is natuurlijk 'maar' half wawa...)
Welnee joh, je verpest niks met zo'n actie. Het gaat en je doet het hartstikke goed en een keertje iets in de bench/in huis doen heeft geen invloed op het al dan niet zindelijk worden. Schud dat balen van je af en ga weer lekker genieten :ok: .

Nou ik vind het voor een wawa (okee, kruising) echt heel bijzonder dat hij het zo goed doet, zo goed om kon gaan met de drukte/drukke kinderen, lekker meeloopt en in het algemeen zo lekker meedraait.
Dank je wel! Ja, ik verbaas me ook elke dag weer wat een ongelooflijk knappe en slimme hond dit is. Pup Rhodi ging veeeeeel langzamer en vond veel meer dingen moeilijk. Deze wurm pakt alles vlot op alsof hij met die kennis geboren is. Echt, ik heb niks te klagen... ik voel me gezegend.

Je hebt ook helemaal gelijk kregen!!! Vannacht is puk superzindelijk gebleken en dat is natuurlijk goed beloond.

Ik heb zo geboft met hem!!!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

:I: Oh wat een ontzettend schattig hondje, dat hoofdje! Heel veel geluk en plezier samen.
Afbeelding
Nakisha
moderator

Goedemorgen allemaal!

We zijn "poot" aan het leren. Als ik een pootje geef wil ik een koekje krijgen. Vrouwtje krijgt het al een beetje door!

Vandaag vond vrouwtje het nodig dat ik leer "oortjes schoonmaken". Dan steekt ze zomaar een vinger met wat zacht papier erom in mijn oor. Raar gedoe, papier is toch veel leuker om in te happen en te verscheuren...?

Ze maakt zich wel een klein beetje zorgen over dat ik best veel krab. Ik had recent vlooien en dat is nu behandeld. Maar vooral 's nachts hoort ze me regelmatig even krabben en ook overdag krab ik met regelmaat. Ze houd het in de gaten. Het is niet dat ik continu zit te krabben hoor... maar toch...

Oh, en we hebben nog een nieuw spelletje! Ik vind altijd heeeeel veel kleine troepjes op de grond, binnen en buiten. Soms zegt vrouwtje dan "los" en als ik het dan uitspuug krijg ik wat lekkers!! Goede deal he? AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een heerlijk beestje is het.
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Is dat krabben geen oversprong gedrag?
Dat doen met name pups wel eens dacht ik.
Nakisha
moderator

Zyntia schreef:Is dat krabben geen oversprong gedrag?
Dat doen met name pups wel eens dacht ik.
Ja, overdag begin ik dat wel te denken. Hij doet het niet genoeg om een echt probleem te zijn... maar 's nachts heb ik de indruk dat er meer gekrabt word...
Ik ga zijn dekentjes eerst eens wassen zonder wasverzachter, je zal altijd zien dat het zoiets knulligs is.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hij is zo leuk...
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nakisha schreef: Ze maakt zich wel een klein beetje zorgen over dat ik best veel krab. Ik had recent vlooien en dat is nu behandeld. Maar vooral 's nachts hoort ze me regelmatig even krabben en ook overdag krab ik met regelmaat. Ze houd het in de gaten. Het is niet dat ik continu zit te krabben hoor... maar toch...
Hmmm ja, zou mij ook niet lekker zitten met zo'n plat kopje. Het is wel het risico type.
Nakisha
moderator

dagmar88 schreef:
Nakisha schreef: Ze maakt zich wel een klein beetje zorgen over dat ik best veel krab. Ik had recent vlooien en dat is nu behandeld. Maar vooral 's nachts hoort ze me regelmatig even krabben en ook overdag krab ik met regelmaat. Ze houd het in de gaten. Het is niet dat ik continu zit te krabben hoor... maar toch...
Hmmm ja, zou mij ook niet lekker zitten met zo'n plat kopje. Het is wel het risico type.
Precies, al wil ik ook geen onzinnige beren op de weg zien. Op dit moment lijken de symptomen verder niet op syringomyelie maar bij alle dwerghondjes blijft dat toch in je achterhoofd zitten. Net zoals Rhodi ooit een partitiele maagtorsie kreeg en ik dat ogenblikkelijk herkende, blijf ik ook gewoon alert op medische toestanden die voor dit type hond mogelijk zijn.

Maar goed, wat extra studie zegt dat de combinatie van zijn frequentie en manier van krabben en zijn leeftijd voorlopig geen reden zijn om daar meteen aan te denken. Gelukkig. Maar ik ben pas echt gerust als het krabben verminderd. ;)
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Nakisha schreef:Dank je wel! Ja, ik verbaas me ook elke dag weer wat een ongelooflijk knappe en slimme hond dit is. Pup Rhodi ging veeeeeel langzamer en vond veel meer dingen moeilijk. Deze wurm pakt alles vlot op alsof hij met die kennis geboren is. Echt, ik heb niks te klagen... ik voel me gezegend.

Je hebt ook helemaal gelijk kregen!!! Vannacht is puk superzindelijk gebleken en dat is natuurlijk goed beloond.

Ik heb zo geboft met hem!!!Afbeelding
Genieten zeg!
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Nakisha schreef:
dagmar88 schreef:
Precies, al wil ik ook geen onzinnige beren op de weg zien. Op dit moment lijken de symptomen verder niet op syringomyelie maar bij alle dwerghondjes blijft dat toch in je achterhoofd zitten. Net zoals Rhodi ooit een partitiele maagtorsie kreeg en ik dat ogenblikkelijk herkende, blijf ik ook gewoon alert op medische toestanden die voor dit type hond mogelijk zijn.

Maar goed, wat extra studie zegt dat de combinatie van zijn frequentie en manier van krabben en zijn leeftijd voorlopig geen reden zijn om daar meteen aan te denken. Gelukkig. Maar ik ben pas echt gerust als het krabben verminderd. ;)
Op deze leeftijd al echte klachten qua SM/CM is uiterst uitzonderlijk, ik zou daar nog niet vanuit gaan. Ik zou eerder naar de oren kijken en die eventueel door de dierenarts even laten bekijken. Ze hoeven niet rood te zijn om toch voor wat jeukklachten te zorgen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
Nakisha schreef: Hoezo bijzonder voor een wawa trouwens? ^_^ (Hij is natuurlijk 'maar' half wawa...)
:mrgreen: Dwerghondjes en zindelijkheid kan erg lastig zijn.
Ik dacht dat het onzin was, maar helaas :LOL:
Dat is echt geen onzin. Die van mij zijn vrij zindelijk. Guus poept elke nacht binnen sinds 2 maanden maar doet dat daarna weer maanden niet. Dus we duimen dat de poepfase van Guus snel weg is. Plassen deed hij ook regelmatig maar sinds een paar weken helemaal niet meer. Bas poept en piest nooit meer binnen maar heeft dat wel dik 3 jaar bijna wekelijks wel gedaan.

Ik vind het niet heel erg maar ik vind het smorgens wel een beetje een vervelend begin van de ochtend als ik met twee springende hongerlijers eerst een drol van de vloer moet halen bij de voerbakken.
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Mijn Kiki (shih tzu van 4,5 kilo) die ik met 8 jaar kreeg heb ik nooit zindelijk gekregen.
4 jaar lang dagelijks haar poep en pies opgeruimd.
Soms ging het een tijdje goed maar meestal niet.
Legde een paar handdoekjes neer op den duur voor haar.
Zou het toch zo weer over doen met haar :I: al heb ik in gedachten wat afgemopperd
Nakisha
moderator

Ik heb gewoon stinkende mazzel met deze kleine. Hij vraagt keurig bij de deur of hij eruit mag als hij moet. En uiteraard gaat hij na elk slaapje of spel mee naar buiten. ;) ALS er al een ongelukje gebeurd was het echt omdat er geen keus was, maar dat was dus een keer... en sindsdien weer alles keurig buiten. En dat al zo ontzettend jong... 13 weken en nu al zindelijk.
Hij slaapt momenteel nog wel in zijn bench naast mijn bed, zodat hij een piepje kan geven als hij moet. Dat blijft ook bij een heel bescheiden zacht piepje, soms twee, maar gelukkig ben ik dan instant wakker en gaan we dan meteen door de tuin in. Heerlijk zo'n veilig afgesloten tuin, gewoon huppa broek en trui inschieten en rennen maar. Geen gedoe met halsbandjes of lijnen maar gewoon veilig op het eigen grasveld... dat is rond vier uur 's nachts wel echt een uitkomst.

Vannacht waren we wat laat in bed en heeft hij van half 1 tot maar liefst 7 uur doorgeslapen! Tophond. Meestal is het patroon meer iets als 23.00 - 4.00 - 8.00. (en dat vind ik ook al zo knap, Rhodi had er als pup meer tijd voor nodig om zo de nachten door te komen!)

Ik ben een ontzettende marmot, altijd al geweest. Ik functioneer pas fatsoenlijk rond de negen uur slaap. Mijn vorige honden waren (eenmaal oud genoeg natuurlijk) kampioen uitslapers, die vonden het dikke prima.
Maar ook met deze puk is dat geen probleem: even buiten de behoeftes doen, en lekker verder slapen. Vroeg in de ochtend doen we soms eerst even een rustig spelletje om weer slaperig te worden, en hij vind het allemaal prima... Geen enkel probleem, hij slaapt zo weer.

Het is gewoon geen zeur. Als hij al "hangerig" is, uit dat zich vooral in overal-in-bijten zoals pups dat doen. En ook dat laat zich heel behoorlijk corrigeren. En met een kluifje of een kong is hij al gauw zoet... AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn grote honden waren stuk voor stuk 100% zindelijk. De kleine als in Bas Tom en Guus alledrie dus niet.
Afbeelding
Nakisha
moderator

laeken schreef:Mijn grote honden waren stuk voor stuk 100% zindelijk. De kleine als in Bas Tom en Guus alledrie dus niet.
Branco was, toen ik hem met ruim een jaar kreeg, ook maar semi-zindelijk. Hij pieste graag tegen met name de tafelpoot, en vooral als er mensen waren of veel spanning. Ik heb dat altijd in alle rust behandeld, nooit voor gestraft maar wel aangegeven dat dat niet de bedoeling was... en geprezen voor buiten plassen. Het doofde mettertijd eigenlijk vanzelf uit. Ik weet het nog steeds niet wat het nou was, niet goed zindelijk of markeren, maar we kwamen er wel uit en uiteindelijk ging het gewoon super.

Rhodi werd heel traag zindelijk, hij had vaak ongelukjes en pikte het wat langzaam op. Als hij maar een klein beetje extra ruimte in de bench had deed hij het gewoon in de bench en lag er prima tevreden naast. Dat moest natuurlijk niet. Veel gebroken nachten ook. Maar die is toen wel perfect zindelijk geworden, de enige ongelukjes de rest van zijn leven waren in geval van echte paniek en toen hij echt heel oud was en alles minder ging.

Ik had nooit gedacht dat Kyuubi nu al zo ver zou zijn, dus dat is echt een enorm cadeau!! Afbeelding

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Apart eigenlijk dat t vooral bij kleine honden voorkomt....
Hier alleen grote honden maar alles meestal binnen no-time zindelijk.
Xanu is nu 13 weken en overdag meldt hij zich om eruit te gaan maar daar kan gerust 3 uur tussenzitten. 's Nachts slaapt hij door van 23.30 tot 8.00 uur over t algemeen.
Wat ik me kan herinneren was Xygan nog iets sneller en al langer dat ie t ophield gedurende de nacht overigens. Alleen de 1e dober was een ramp. Die was 8 maanden toen moest ie er nog elke nacht om 4.00 uur uit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ahw, wat een drollie :I:
Heel veel plezier met hem.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

malinois schreef:Apart eigenlijk dat t vooral bij kleine honden voorkomt....
Hier alleen grote honden maar alles meestal binnen no-time zindelijk.
Xanu is nu 13 weken en overdag meldt hij zich om eruit te gaan maar daar kan gerust 3 uur tussenzitten. 's Nachts slaapt hij door van 23.30 tot 8.00 uur over t algemeen.
Wat ik me kan herinneren was Xygan nog iets sneller en al langer dat ie t ophield gedurende de nacht overigens. Alleen de 1e dober was een ramp. Die was 8 maanden toen moest ie er nog elke nacht om 4.00 uur uit.
Volgens mij is het gewoon vrij wisselend. Csiva is ook vrij lang elke dag om een uur of 5 gekomen dat ze eruit moest. Maui is pas 8.5 week en slaapt door van 23.00-7.00 uur. En dan kan ik me nog ff aankleden voor hij zegt dat ie nu echt heeeel nodig moet ;)
Nakisha
moderator

Ik heb een levensgevaarlijke stok gevangen!!!

Vandaag heb ik voor het eerst met vier pootjes in het water gestaan, binnen hoor, in een teil warm water. Leuk! ^_^
Oh, en ik heb vrouwtje nu succesvol "poot" geleerd. Ze is dolblij dat ik mijn eerste commando ken, en ik ben blij dat zij zo braaf koekjes geeft. En ze is ongelooflijk blij dat ik bij de deur ga staan als ik mijn behoefte moet doen en heeft me nu echt officieel zindelijk verklaard met mijn dertien weken. ^_^

En vandaag ben ik al twee weken bij mijn nieuwe familie. Ik heb het goed naar m'n zin!!!
Vrouwtjes ouders kwamen net weer langs, dat was super leuk.
Vrouwtje zegt al vanaf de eerste dag dat ik nooit meer wegga. En dat vind ik fijn, want ik voel me hier heel happy. ^_^Afbeelding

Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Volgens mij is vrouwtje ook heel happy!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Nakisha
moderator

Alfilillo schreef:Volgens mij is vrouwtje ook heel happy!
Oh reken maar. Op de toppen van geluk met hem.... Wel wat moe met een puppedup, maar dat hoort er bij. En hij laat me voldoende slapen dus ik klaag niet!!
En een beetje zelfstandigheid begint ook al te komen....Afbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Niet alle "mislukte" foto's zijn echt erg mislukt... AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Vliegfoto :I: !
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

:I: het is echt wel een leukerdje :I:
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

:I:
Nakisha
moderator

Vandaag met vrouwtje en haar ouders naar de kerstafdeling van Tuinland geweest... gaaf joh! Vrouwtjes ouders hebben deze foto's gemaakt. Wel erg spannend allemaal. Zo spannend dat ik, ondanks goed plassen van tevoren, op mijn kleedje in het winkelwagentje plaste. Tja, sorry vrouwtje, had me maar op de arm gehouden. Maar ik vond het best leuk hoor!
Ook nog allemaal leuke cadeautjes gekregen van vrouwtje en haar ouders bij Welkoop. Ik heb nu een een eigen flostouw(tje) en ik bijt er graag op! ^_^AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Hoera, ik ben vandaag 14 weken en ik weeg 1.9 kg! ^_^Afbeelding

Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Wat een leukerd is het zeg! welke tuinland ben je geweest?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”