probeer een dober een gil te laten gevenwhoopy schreef:ja ik denk idd dat hij gewoon probeert te winnen en ja het is een heerlijk hondjeqyan schreef:in een spelwhoopy schreef:haha tsja ik vroeg om een mening dus die kan ik dan uiteraard verwachten. maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het dan ook overal mee eens ben.vinkje schreef: Goh een wonder dat je niet schrijft dat ze hem ook geen eten en drinken meer moet geven, want dan houd het vanzelf 'n keer op.
ja mijn hond is dominant en ja hij mag op de bank en op bed etc etc. dat doet hij ook hartstikke goed en als hij een lip geeft is dat meestal in een spel. nee ik ga niet als eerste door de deur omdat ik anders geen mogelijkheid meer zie om de deur achter mij dicht te trekken en geen aandacht geven en niet meer knuffelen kan ik niet over mijn hart verkrijgen en valt ook niet mee met een bulletje![]()
maar ik ben niet van mening dat ik hem dat allemaal moet gaan verbieden om alleen het "probleem" lip op te lossen. daar moet toch ook een andere manier voor zijn. maar nogmaals alle meningen zijn welkom
![]()
dus je hond wil gewoon winnen![]()
en probeert je volgens mij te imponeren op deze manier.
lijkt me een heerlijk beest![]()
tja, je hond heeft veel voorrechten, dus kan het idee hebben hoger te staan dan jij.
enige voorrecht wat qyan heeft is op de bank en in bed.
verder ga ik dus wel als eerste door de deur, moet voor alles wat hij krijgt werken, spelen gaat van mij uit, aandacht naar hem toe gaat van mij uit en zeuren om anadacht door hem negeer ik.
misschien toch ff wat voorrechten afnemen en je poot stijf houden en desnoods harder corrigeren.
bij de snuit pakken en net zo lang tot hij ene gil geeft.
want blijkbaar is je schatje niet echt onder de indruk van je![]()
![]()
weet je wat mij ook opvalt wanneer hij het doet? als ik mijn vinger omhoog doe (mijn wijsvinger) zo van uh uh uh snappie![]()
en hard corrigeren doe ik echt hoor, maar hij is nu al ontzettend sterk en probeer jij maar een eens een bullterrier een gil laten gevendie snuit is pijnloos. meestal probeer ik hem vast te houden en te zeggen rustig rustig en dan als hij rustig is uiteraard te belonen.

soms heb ik dus ook 2 minuten zijn snuit vast.
en heel af en toe, misschien gemeen, zit zijn lip ertussen als ik zijn snuit beetpak.
ik pak zijn snuit dus beet op het moment dat zijn bek een klein beetje open staat en knijp hem snel dicht en dan komt zijn lip er weleens tussen.
dan duurt het dus nog geen 3 seconden.
tja, niet de zachtaardigste methode