Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jullie mening graag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

whoopy schreef:
qyan schreef:
whoopy schreef:
vinkje schreef: Goh een wonder dat je niet schrijft dat ze hem ook geen eten en drinken meer moet geven, want dan houd het vanzelf 'n keer op. :roll:
haha tsja ik vroeg om een mening dus die kan ik dan uiteraard verwachten. maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het dan ook overal mee eens ben.

ja mijn hond is dominant en ja hij mag op de bank en op bed etc etc. dat doet hij ook hartstikke goed en als hij een lip geeft is dat meestal in een spel. nee ik ga niet als eerste door de deur omdat ik anders geen mogelijkheid meer zie om de deur achter mij dicht te trekken en geen aandacht geven en niet meer knuffelen kan ik niet over mijn hart verkrijgen en valt ook niet mee met een bulletje :mrgreen: :mrgreen: maar ik ben niet van mening dat ik hem dat allemaal moet gaan verbieden om alleen het "probleem" lip op te lossen. daar moet toch ook een andere manier voor zijn. maar nogmaals alle meningen zijn welkom :ok:
in een spel :mrgreen:
dus je hond wil gewoon winnen :mrgreen:
en probeert je volgens mij te imponeren op deze manier.
lijkt me een heerlijk beest :twisted:

tja, je hond heeft veel voorrechten, dus kan het idee hebben hoger te staan dan jij.
enige voorrecht wat qyan heeft is op de bank en in bed.
verder ga ik dus wel als eerste door de deur, moet voor alles wat hij krijgt werken, spelen gaat van mij uit, aandacht naar hem toe gaat van mij uit en zeuren om anadacht door hem negeer ik.
misschien toch ff wat voorrechten afnemen en je poot stijf houden en desnoods harder corrigeren.
bij de snuit pakken en net zo lang tot hij ene gil geeft.
want blijkbaar is je schatje niet echt onder de indruk van je :mrgreen:
ja ik denk idd dat hij gewoon probeert te winnen en ja het is een heerlijk hondje :twisted: :twisted:

weet je wat mij ook opvalt wanneer hij het doet? als ik mijn vinger omhoog doe (mijn wijsvinger) zo van uh uh uh snappie :?

en hard corrigeren doe ik echt hoor, maar hij is nu al ontzettend sterk en probeer jij maar een eens een bullterrier een gil laten geven :? die snuit is pijnloos. meestal probeer ik hem vast te houden en te zeggen rustig rustig en dan als hij rustig is uiteraard te belonen.
probeer een dober een gil te laten geven ;)
soms heb ik dus ook 2 minuten zijn snuit vast.
en heel af en toe, misschien gemeen, zit zijn lip ertussen als ik zijn snuit beetpak.
ik pak zijn snuit dus beet op het moment dat zijn bek een klein beetje open staat en knijp hem snel dicht en dan komt zijn lip er weleens tussen.
dan duurt het dus nog geen 3 seconden.
tja, niet de zachtaardigste methode :roll: maar je moet wat.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Re: jullie mening graag

Ongelezen bericht door whoopy »

qyan schreef:
whoopy schreef:
linlin schreef:
whoopy schreef:hij heeft vaak de neiging om zijn lip op te halen en te happen. als je hem dan corrigeert moet hij altijd het laatse woord hebben en hapt altijd nog een keer na en loopt dan weg?
wat gebeurt er als je hem niet weg laat lopen? gaat het lipje dan nog een keer omhoog?
ja als ik hem tegen houd dan gaat dat lipje nog steeds omhoog en gaat hij happen
dat tolereer ik dus echt niet.
in zo'n geval gaan bij mij toch alle belongsmethoden de deur uit en wordt er gewoon snoeihard gecorrigeerd, maar wel een correctie die de hond begrijpt. en daarna negeer ik hem. happen wordt niet getolereerd, want dan gaat de hond gewoon de confrontatie/ cq gevecht aan.
zodra ik ook maar iets van happen bemerk doe ik:
of ik pak hem flink beet in zijn nekvel, en ene hond van 40 kilo optillen met 1 hand is best moelijk, blijf hem net zo lang aankijken tot ie zijn ogen weg draait.
of ik bijt hem in zijn neus, of oor.
maar zo'n situatie win ik ten alle tijden en wordt echt niet getolereerd ;)
hahahah nee ik toleleer het ook echt niet. het is moeilijk uit leggen op deze manier, eigelijk zou je het moeten zien. hij is nog maar 10 maanden en al zo ontzettend sterk. Alain (en dat is toch geen klein manneke :mrgreen: ) heeft af en toe moeite om hem vast te houden als hij door het dolle gaat. en idd als hij bijvoorbeeld in de kamer zit met mij en we zijn aan het spelen en hij wil dus winnen door zijn lip op te halen ga ik OF de confrontatie aan of ik mieter hem in de gang. dat oor bijten heb ik ook al geprobeerd maar dat maakt geen indruk. ik ga hem gewoon nog harder aanpakken!! :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
qyan

whoopy schreef:
qyan schreef:
whoopy schreef:
linlin schreef: wat gebeurt er als je hem niet weg laat lopen? gaat het lipje dan nog een keer omhoog?
ja als ik hem tegen houd dan gaat dat lipje nog steeds omhoog en gaat hij happen
in zo'n geval gaan bij mij toch alle belongsmethoden de deur uit en wordt er gewoon snoeihard gecorrigeerd, maar wel een correctie die de hond begrijpt. en daarna negeer ik hem. happen wordt niet getolereerd, want dan gaat de hond gewoon de confrontatie/ cq gevecht aan.
of ik pak hem flink beet in zijn nekvel, en ene hond van 40 kilo optillen met 1 hand is best moelijk, blijf hem net zo lang aankijken tot ie zijn ogen weg draait.
hahahah nee ik toleleer het ook echt niet. het is moeilijk uit leggen op deze manier, eigelijk zou je het moeten zien. hij is nog maar 10 maanden en al zo ontzettend sterk. Alain (en dat is toch geen klein manneke :mrgreen: ) heeft af en toe moeite om hem vast te houden als hij door het dolle gaat. en idd als hij bijvoorbeeld in de kamer zit met mij en we zijn aan het spelen en hij wil dus winnen door zijn lip op te halen ga ik OF de confrontatie aan of ik mieter hem in de gang. dat oor bijten heb ik ook al geprobeerd maar dat maakt geen indruk. ik ga hem gewoon nog harder aanpakken!! :ok:
toen qyan deed wat jouw hond nu doet (alleen dan erger, want qyan viel echt aan) was hij net 1 dag uit het nest, dus 6,5 week jong ongeveer :mrgreen:
was dan ook een rampenplan als pup, moelijkere pup als dit krijg ik denk ik niet snel meer.
karakterhondjes he :mrgreen:

of in zijn neusdop bijten ;)
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
whoopy schreef:
qyan schreef:
whoopy schreef: ja als ik hem tegen houd dan gaat dat lipje nog steeds omhoog en gaat hij happen
toen qyan deed wat jouw hond nu doet (alleen dan erger, want qyan viel echt aan) was hij net 1 dag uit het nest, dus 6,5 week jong ongeveer :mrgreen:
was dan ook een rampenplan als pup, moelijkere pup als dit krijg ik denk ik niet snel meer.

ja idd karakterhondjes. weet je waar ik altijd eigelijk wel om moet lachen. vaak flikt hij het bij Alain want daar luistert hij gewoon minder goed naar, maar alain schiet altijd in de lach en daar kan een bullterrier dus echt niet tegen, dan worden ze dus echt boos als je ze uitlacht. dus ik roep dan ook altijd van: ja dokus, lach hem dan ook niet uit :mrgreen: :mrgreen: dan is het ook je eigen schuld hahahahahah. zodra whooper mij ziet wordt hij al aardig rustig dus de harde aanpak werpt wel zijn vruchten af. Hij zit nu ook midden in de puberteit, zal er ook wel mee te maken hebben
Afbeelding Afbeelding

groetjes
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wel prettig om te horen dat ikn iet de enige ben die zijn hond niet alleen met koekjes corrigeerd!

af en toe krijg ik het idee dat alle honden zoveel makkelijker zijn als die van mij! soms grijp ik sam bij zijn nekvel en smijt hem dan in zijn mand. als hij echt achterlijk doet is dat wat werkt.. vriendelijk vragen? daar lacht hij om!

gelukkig heeft sam nog nooit zijn lip naar me opgetrokken..... gelukkig voor ons allebei! hij zou het nooit meer vergeten en ik zou me een week schuldig voelen!
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:wel prettig om te horen dat ikn iet de enige ben die zijn hond niet alleen met koekjes corrigeerd!

af en toe krijg ik het idee dat alle honden zoveel makkelijker zijn als die van mij! soms grijp ik sam bij zijn nekvel en smijt hem dan in zijn mand. als hij echt achterlijk doet is dat wat werkt.. vriendelijk vragen? daar lacht hij om!

gelukkig heeft sam nog nooit zijn lip naar me opgetrokken..... gelukkig voor ons allebei! hij zou het nooit meer vergeten en ik zou me een week schuldig voelen!
nou ik heb me al maanden schuldig gevoeld en geloof me hij gaat gewoon door dus whooper is wel degelijk vergeetachtig hahahahah maar het zal me lukken :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
qyan

whoopy schreef:
qyan schreef:
whoopy schreef:
qyan schreef: dat tolereer ik dus echt niet.

ja idd karakterhondjes. weet je waar ik altijd eigelijk wel om moet lachen. vaak flikt hij het bij Alain want daar luistert hij gewoon minder goed naar, maar alain schiet altijd in de lach en daar kan een bullterrier dus echt niet tegen, dan worden ze dus echt boos als je ze uitlacht. dus ik roep dan ook altijd van: ja dokus, lach hem dan ook niet uit :mrgreen: :mrgreen: dan is het ook je eigen schuld hahahahahah. zodra whooper mij ziet wordt hij al aardig rustig dus de harde aanpak werpt wel zijn vruchten af. Hij zit nu ook midden in de puberteit, zal er ook wel mee te maken hebben
daarom hebben we qyan dus tot hij een maand of 8 was echt ana alle regels gehouden.
het was rond die leeftijd ook ene compleet andere hond.
nu heeft hij dan wat voorrechten, en het blijft dan ook bij eens in de zoveel tijd bij uit proberen.
maar als ik jouw was zou ik toch de regels iets aan gaan scherpen en zorgen dat het hondje ene beetje meer respect krijgt.
je zou het voor de gein egwoon eens moeten proberen.
misschien werkt het.
het kan namelijk ook zo zijn dat de hond te weinig respect heeft en door alle voorrechten niet weet welke plaats hij inneemt in jullie roedel en denkt dat hij hoger in rang staat ipv helemaal onderaan.
als dat idd het geval zou zijn dan werken hardere correcties totaal niet en maak je het waarschijnlijk alleen maar erger.
dus het zal toch ff zoeken en uitproberen worden.

mijn moeder bijvoorbeeld, kon het bij qyan als pup bijv ook niet over haar hart verkrijgen om hem te negeren ed bij vragen om anadacht.
alle aandacht ging van hem uit en hij dacht dat hij boven mijn moeder stond.
mijn moeder had dus niets te verellen en qyan werd er niet gelukkir van, die wist zijn plaats niet.
na maanden en maanden laten lezen van boeken, veel praten heeft zij het roer om gegooid.
qyan weet nu zijn plek en mijn moeder ook :mrgreen:
hond is gelukkig en valt er niet meer dagelijks aan.

dus soms heeft het meerdere oorzaken, ana jouw de zaak om uit te zoeken wat wel en niet meer kan dus :mrgreen:
qyan

massam schreef:wel prettig om te horen dat ikn iet de enige ben die zijn hond niet alleen met koekjes corrigeerd!

volgens mij leert een hond door middel van straf/correctie en beloning.
moet wel tegenover staan dat de correctie eerlijk is: dus op het juiste moment en begrijpbaar voor de hond en dat je na de correctie niet door blijft mopperen.
wat voor de 1 werkt, werkt voor de ander niet, geen hond is hetzelfde :ok:
M@scha
Zeer actief

got your point! dankje voor je heldere uitleg!
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

ik zal er eens mee aan de slag gaan en kijken op welke momenten en op welke plekken hij het doet!! ik laat wel weten als het beter gaat!! ik hou hem zowieso nu in zijn puberperiode wat rustiger en dat probeer ik dus ook aan onze visite te vertellen want die rennen nu vaak gillend naar buiten :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
M@scha
Zeer actief

whoopy schreef:ik zal er eens mee aan de slag gaan en kijken op welke momenten en op welke plekken hij het doet!! ik laat wel weten als het beter gaat!! ik hou hem zowieso nu in zijn puberperiode wat rustiger en dat probeer ik dus ook aan onze visite te vertellen want die rennen nu vaak gillend naar buiten :mrgreen:
maak eens foto's :twisted:
Afbeelding
qyan

whoopy schreef:ik zal er eens mee aan de slag gaan en kijken op welke momenten en op welke plekken hij het doet!! ik laat wel weten als het beter gaat!! ik hou hem zowieso nu in zijn puberperiode wat rustiger en dat probeer ik dus ook aan onze visite te vertellen want die rennen nu vaak gillend naar buiten :mrgreen:
daar is 1 handige methode voor:
visite laten begroeten en daar naar zijn plek sturen.
qyan heb ik vanwege de africhting ed nooit met visite laten spelen en noem het maar op.
ook de visite hebben we hiervoor goed af moeten richten, want een charmeur als het is, krege toch anadacht als hij het wilde. alleen dat wilde ik niet :mrgreen:
dus ook die zijn hier afgericht.
visite begroeten en daarna naar zijn plek.
uiteraard met visite die hier de hele dag zit niet de hele dag op zijn plek, maar ook niet gaan pushen voor aandacht en wil ook dat ze hem gewoon met rust laten.
hebben het hier in het begin gehad dat ze gingen zitten, ah, geef poot, zit, af.
echt niet.
alleen ik en mijn moeder geven commando's, de rest houd zich erbuiten.
in ieder geval niet de visite bestormen.
door hem ene plek te geven kan je het dus voorkomen :mrgreen:
qyan

massam schreef:
nog beter, neem het op op camera :twisted:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
massam schreef:
hahaha ja ik zal het eens proberen. pas zat mijn zwager bij mij binnen en die zat met whooper te stieren. dus ik zeg: doe dat nou niet en maak hem niet wild want dalijk is het janken hoor :mrgreen: hij had er gewoon maling aan met het gevolg dat hij dus schreeuwend naar buiten rende en ik whooper weer tot bedaren moet brengen. whooper kan op dit moment niet RUSTIG visite begroeten dus meestal zit hij in de keuken met een schot tussen keuken en gang en begroet de visite ze vanachter het schot. tenzij iemand whooper gewend is en tegen een stootje kunnen. ik ben hem nu iedere dag aan het leren om rustig te begroeten maar hij is zo verdomt enthousiast hè :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
qyan

whoopy schreef:
qyan schreef:
massam schreef:
hahaha ja ik zal het eens proberen. pas zat mijn zwager bij mij binnen en die zat met whooper te stieren. dus ik zeg: doe dat nou niet en maak hem niet wild want dalijk is het janken hoor :mrgreen: hij had er gewoon maling aan met het gevolg dat hij dus schreeuwend naar buiten rende en ik whooper weer tot bedaren moet brengen. whooper kan op dit moment niet RUSTIG visite begroeten dus meestal zit hij in de keuken met een schot tussen keuken en gang en begroet de visite ze vanachter het schot. tenzij iemand whooper gewend is en tegen een stootje kunnen. ik ben hem nu iedere dag aan het leren om rustig te begroeten maar hij is zo verdomt enthousiast hè :mrgreen:
hier was het dus op ene gegeven moment zo dat als de visite niet luisterde, ze pats boem de deur uit werden gezet.
niet luisteren, of iets doen wat ik niet wil: ga dan mijn huis maar uit
vindt dat op verjaardagen ook altijd zo iiritant: mensen met kinderen en iedereen die zich ermee bemoeit.
bemoei je met je eigen zaken en luister als ouders en/ of hondeneigenaren vragen om iets niet te doen :ok:
Bruce

wat een hoop tekst

Ongelezen bericht door Bruce »

:sleep:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Re: wat een hoop tekst

Bruce schreef::sleep:
ja, nee, hier heb je echt wat aan :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

whoopy schreef: whooper kan op dit moment niet RUSTIG visite begroeten dus meestal zit hij in de keuken met een schot tussen keuken en gang en begroet de visite ze vanachter het schot. tenzij iemand whooper gewend is en tegen een stootje kunnen. ik ben hem nu iedere dag aan het leren om rustig te begroeten maar hij is zo verdomt enthousiast hè :mrgreen:
Zal ik op bezoek komen? Ik kan wel tegen een stootje hoor! En ander krijgt hij gewoon een stootje van mij! :mrgreen:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
whoopy schreef: whooper kan op dit moment niet RUSTIG visite begroeten dus meestal zit hij in de keuken met een schot tussen keuken en gang en begroet de visite ze vanachter het schot. tenzij iemand whooper gewend is en tegen een stootje kunnen. ik ben hem nu iedere dag aan het leren om rustig te begroeten maar hij is zo verdomt enthousiast hè :mrgreen:
Zal ik op bezoek komen? Ik kan wel tegen een stootje hoor! En ander krijgt hij gewoon een stootje van mij! :mrgreen:
ja hoor, gezellig kom maar lekker een bakkie doen hier :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
qyan

en je bijdrage aan deze discussie is............................ :sleep: idd, slaapverwekkend.
als je niets te melden hebt, schrijf dan gewoon niets
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja en natuurlijk komt hier in de pubertijd toch ook wat terrier in je bulletje naar voren. Bas heeft dit probleem ook. Ik tolereer het nu op 10 jarige leeftijd nog niet. ook ik heb alle correcties gehad, maar ik heb het gedrag bijten kunnen beperken dus alleen tot lip op trekken. En ja zeker ook door terug te bijten (ik was heel gemeen, want het moment dat ik hem in zijn oor beet had hij ook nog een vreselijke ooronsteking :GR ) en dat heeft het grote verschil gemaakt. Hij maakt nog wel eens een hapneiging, maar zal nooit en te nimmer meer naar mij bijten en daar ben ik al blij om.

Ik kan eigenlijk ook weinig meer zeggen, van ja dit kan een fase zijn of je hebt een terrier(die zitten altijd in de pubertijd :mrgreen:)

Nog een vraag over het weglopen. Naar mijn idee is dit niet dat hij het beeindigt, maar is dit net zoiets als wegkijken met de ogen, hij geeft op dat moment de strijd op. Of zie ik dit nou helemaal verkeerd???
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Mijn eigen honden hebben zoiets nog nooit gedaan maar vroeger heeft de hond van mijn vader, mijn vader ook welleens een lippie gegeven.
Bas zo heet de hond kreeg een ongelovelijk ros voor zijn kop met wat mijn vader toevallig in zijn handen had, toen heeft ie het nooit meer gedaan.
Hond heeft er niets aan overgehouden en was helemaal blind van mijn vader.
Zou mijn hond naar me grommen en dan voor het eggie dan pak ik hem ook beet. Hoe of wat zou instinctief zijn denk ik.
Een advies heb ik niet echt voor je maar vanuit mijn gevoel zou ik dit niet pikken en hem flink beetpakken mits die niet gelijk daarna in je armen hangt.
Succes

groetjes majelle
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

whoopy schreef:zoals vele van julllie weten heb ik een o.a. een bullterrier van bijna 10 maanden. nou heb ik best veel ervaring met "moeilijke" honden maar ik wil graaf ff jullie mening of advies.

whooper is vrij dominant, tegenover orbis maar ook tegenover mij en alain. in principe heb ik alles onder controle en luistert hij goed naar mij maar hij heeft vaak de neiging om zijn lip op te halen en te happen. als je hem dan corrigeert moet hij altijd het laatse woord hebben en hapt altijd nog een keer na en loopt dan weg? wat zouden jullie doen om die lip af te leren :mrgreen:
heedft de dober een karaktertrekje van de bull terrier
mijn dober is 4.5 maand en doet het ook

gewoon kalm blijven en laten zin wie de baas is :ok:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik heb de raad geprobeerd die je gaf en het werkte :piew
qyan

scooby doo schreef:

heb het ookal geprobeerd maar met weinig resultaat hoor :A
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
scooby doo schreef:

nou bij wel hoor. whooper viel als een blok in slaap en heeft zijn lip nooit meer opgetrokken :? :? :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
qyan

whoopy schreef:
qyan schreef:
scooby doo schreef:

nou bij wel hoor. whooper viel als een blok in slaap en heeft zijn lip nooit meer opgetrokken :? :? :mrgreen: :mrgreen:
heeft er in ieder geval nog 1 hond/ baas combinatie plezier gehad van het advies :mrgreen:
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Sorrie hoor maar ik moest ontzettend lachen toen ik las dat je (gyan) 'm in z'n oor of snoet zou bijten.
Dat zou ik nou nooit doen, blegh :kotz: . Zit je daar met een hap haar.

Even advies.
Hij hoeft echt niet perse te piepen voordat hij iets als straf of correctie ziet. Weg kijken en oortjes naar achter kan voldoende zijn.
Je kan 'm trouwens met kleine aanpassingen al een toontje lager laten zingen. Bijvoorbeeld niet op bed laten slapen en op de bank laten liggen, die twee dingen schelen al een hele hoop. Dat merk ik ook met mijn eigen hond(en). Het gaat er vooral om dat je beperkingen legt aan zijn vrijheid, dat er grenzen zijn, dat hij rekening moet houden met jou.

Wat ik zou doen:
Eerst bank en bed verbieden. Als hij een keer z'n lip optrekt zou ik de confrontatie direct aangaan (tenzij je denkt dat hij je echt zal bijten).
Als ik denk dat hij me accepteert als 'leider', mag hij van mij weer op de bank en het bed (verschilt natuurlijk ook per hond). Je kan dan ook afentoe perse op zijn plek willen zitten. Dat kan trouwens best grappig zijn. Dat doe ik zo nu en dan bij mijn eigen honden, ook om ze eens lekker te pesten :mrgreen: . Dan ga ik boven op ze zitten (niet met m'n volle gewicht natuurlijk) of dan lig ik half over hun, dat vinden ze dan niet comfortabel natuurlijk en dan gaan ze weg. Hoover maak ik het afentoe extra moeilijk om weg te komen, zodat ie zich er uit moet wurmen. Hij ziet de lol er ook wel van in hoor. Dat is wel grappig en och weten ze ook weer wie er de baas is :pffff: ;)

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik geen ervaring heb met bulletjes en dat jou hond misschien heel anders reageert dan ik denk, waardoor ik sommige dingen anders zou doen dan ik hier opschrijf.

Het kan trouwens ook zijn dat je 'm straft en hij geeft zich over, maar jij gaat verder waardoor hij zich verdedigt. Maar eerlijk gezegt denk ik niet dat dat het is.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
qyan

EvitaP schreef:Sorrie hoor maar ik moest ontzettend lachen toen ik las dat je (gyan) 'm in z'n oor of snoet zou bijten.
Dat zou ik nou nooit doen, blegh :kotz: . Zit je daar met een hap haar.
nee, jij zou het nooit doen en ik doe het wel :roll:
een hap haar, hoe kom je daar nou weer bij?
oordeel niet over iets wat je zelf nog nooit hebt toegepast alsjeblieft, en lach maar een eind weg, het helpt perfect en is nooit meer nodig geweest.

jij behandeld je honden op jouw manier en ik op mijn manier, ok :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”