sypke schreef:Ik denk dat het niet gaat om de reactie op de lipincidenten, maar om jullie algehele relatie. Laat je hem bijvoorbeeld zitten en wachten voordat hij mag eten, voor je hem de halsband om doet als jullie uit gaan, ga jij als eerste de deur door, mag hij op bank/bed enz. Mag hij markeren aan de riem? Als mijn hond zo zou doen tegen mij zou ik alle privileges intrekken en hem overal voor laten werken en flink negeren. Ook geen gratis aandacht of knuffels. Als je wat boeken over gedragsproblemen bij honden leest, kom je er wel uit.
waarom wordt altijd alles bestempeld als gedragsprobleem.
ik erger me daar soms mateloos aan.
de ene hond is de andere niet.
hoe streng ik ook ben voor qyan en hoe consequent, eens in de zoveel tijd kan hij het niet laten om met opgetrokken lip voor me te gaan staan.
en dat is ook zo over, daar heb ik geen boeken en gedragstherapeuteen voor nodig
dit deden de dobers van mijn ouders dus ook eens in de zoveel tijd, ongeveer 1x in de maand. en de dober-reu van mijn tante ook.
gewoon aard van het beestje en ene karaktertrek/ eigenschap wellicht.
wat de 1 wat sterker heeft als de ander.ik weet niet hoe het met bull terriers zit, maar met de dober en dan met name ene reu speelt dominantie gewoon ene griote rol.
hij wil het niet, maar kan het toch niet laten om het te proberen.
als pup en jonge hond had qyan 0,0 privileges en hield me netjes aan al die regels die jij hierboven beschrijft.
dacht je nou echt dat qyan daardoor minder dominant was op zijn tijd.
alles maar bestempelen als gedragsprobleem maakt het wel heel makkelijk