Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen hond meer later?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: Geen hond meer later?

Ongelezen bericht door Charlie »

Momenteel heb ik hier 3 honden : 2 wat groter en 1 middelmaat. Denk toch dat als ik (nog wat :mrgreen: :mrgreen: ) ouder ben, dat ik eerder geneigd ben naar een kleine middelmaat. Maar wat voor ras dat zou zijn ? Onze kelpie vind ik een gouden hond. We hebben hem als herplaatser gekregen toen hij 6 jaar was en het was geen makkelijke rit, maar als je nu kijkt hoe hij is.... een top hond !!! Maar dan vraag ik me af : kan ik zo'n ras ook nog wat bieden als ik oud(er) ben ?
Border terrier lijkt me ook een heel aangenaam ras. Is wel weer wat kleiner dan de kelpie. Ook een bodeguero kan me heel erg bekoren.

Ook zou ik van 3 honden uiteindelijk naar 1 hond willen gaan. Heb eigenlijk alleen, toen ik nog thuis woonde (heel lang geleden), 1 hond gehad. Daarna altijd 2 of 3. Die switch van 3 naar 1 is, omdat het me toch makkelijker lijkt als je eens een weekendje weg wil. Je bent veel mobieler.
Laatst gewijzigd door Charlie op 07 jun 2018 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Wij hebben nu 4 border collies, 13 jaar, 2 van 10½ jaar en een pup van 6 maanden.
Dus de komende 15 jaar hebben we nog minstens 1 hond in huis.
Maar ik denk dat er binnen enkele jaren nog wel een pup bij komt.
Als de pup die we nu hebben 15 jaar wordt, is mijn man 75 jaar.
Laatst zei hij nog: Als we oud :lol1: zijn, dan hebben we toch ng wel schapen en border collies?
Dus ik denk dat er hier wel lang nog borders ullen rondlopen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zolang het kan zal ik altijd 1 of meerdere honden hebben.
Bronco zal waarschijnlijk nog heel lang enigste hond blijven. Ik zou er best 1 bij willen, maar denk niet dat dat te doen is.

Ook denk ik er soms al aan wat voor hond er na Bronco zal komen. Op dit moment heb ik echt geen flauw idee wat ik dan zou willen.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Vanwege het gedoe rond de HR rassen zal er hier geen Amerikaan meer bij komen. Wij willen graag verder met de Shorty's en mss 1 grote hond en dan een Barzoi of Ierse Wolfshond..
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Honden zullen hier altijd lopen. Minimaal 1 maar het liefst 2. De border collie komt er niet nog een x dat dan weer niet maar een retriever zal altijd blijven(labrador of een flatcoated ) en als we later oud zijn een poedeltje ofzo. Zonder hond is geen optie
Afbeelding

jemble 5 maanden
Brigitte
Zeer actief

Cleva schreef:
Brigitte schreef: mss 1 grote hond en dan een Barzoi of Ierse Wolfshond..
Nou, dat lijkt me niet zo'n goed idee.
Ik zal het in de groep gooien :ok:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik hou het wel als optie, nooit meer een hond, zeker als ik het dier niet kan bieden wat het nodig heeft.
Ik merk het nu dat ik door omstandigheden minder tijd heb voor de honden en dat knaagt aan me.
EN zij snurken gewoon door hoor als ze weer geen lange wandeling of uitdaging krijgen maar ik heb echt last van mijn schuldgevoel.
Dus ik sluit niet uit dat ik ooit de beslissing neem om geen honden meer te nemen.
En dat heeft niks met rassen te maken want ik heb nu ook kruisingen uit het buitenland.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Er loopt bij ons ook een oud vrouwtje dat toch zeker wel in de 80 is.
Zij achter de rollator en haar hondje ( een lhasa abso gok ik) huppelt er gezelig naast.
Het diertje ziet er gewoon goed verzorgd uit.
Ik kan daar echt van genieten als ik die twee zie kuieren. :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zie mezelf ook met een krakkemikkig oudje als ik enkel nog een blokje om kan. Echt niet hondloos. Alhoewel katten ook erg leuk zijn en die zullen er sowieso áltijd zijn, dus wie weet uiteindelijk toch alleen nog maar katten. Maar geen honden en geen katten, dat gaat sowieso niet gebeuren :neenee: .
Brigitte
Zeer actief

Cleva schreef:
Ja. Wel vangen als de groep het terug gooit.
Een barzoi tussen de hijgende kortsnuiten middenin de stad. Heiligschennis! Schaam je diep.
:mrgreen: tis de bedoeling dat ik tegen die tijd al deze stinkstad heb verlaten :cheer:
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Ik hoop over een paar jaar op kamers te gaan, en dan zal ik sowieso een paar jaar hondloos zijn aangezien de hond bij m'n moeder blijft wonen.
Daarna wil ik zelf een hond eenmaal ik het geld en de tijd ervoor heb.
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik heb nog geen idee wat er later gaat gebeuren. Op dit moment twee honden waar ik soms ook wel eens denk hadden we misschien niet langer maar 1 hond moeten hebben. Echter als ik nu zie hoe druk de jongste is is het wel weer goed om niet gewacht te hebben tot de andere ouder is. Nu met 4 jaar moet hij dat drukke geweld nog wel aan kunnen. Ook ging hij steeds meer aan mij hangen toen de andere weg viel en stond ik nog hoger op het voetstuk volgens meneer Juul en werd ik overal gevolgd in huis. Met toch wel elke dag een aantal uurtjes alleen zijn vond ik dat ook weer zielig. Voordeel van 1 hond was denk ik wel dat ik misschien iets sneller alleen een stukje met hem ging wandelen. Nu doe ik dat niet zo snel.

Wel twijfel ik of hierna nog een boxer komt, al die gezondheidskwalen dat steekt toch wel. Zo zonde van een hond met een voor mij ontzettend leuk karakter. Waarschijnlijk trappen we er nog 1 keer in en ondertussen maar hopen dat dit kleintje gezond blijft.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik denk dat dit mijn laatste honden zijn, ze zijn nu 10 en 11 jaar.
Mijn dochter heeft 2 jonge honden en die zijn veel hier dus daar heb ik dan denk ik wel genoeg aan.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik moet er ook niet aan denken om geen honden meer te hebben. Er komen zoveel leukerds voorbij, k zou er zo nog 2 bij willen maar helaas vindt Hans 3 al teveel...
Ik denk dat ik in het bejaardenhuis nog wel een klein hondje zal hebben :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

zoals het er nu uitziet is dit ook mijn laatste hond.
maar zeg nooit nooit..
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Later is nu voor mij, wij zijn niet meer van de jongsten...heb nog 1 oudje uit het asiel. IK wil het beste voor mijn honden, geen pijn geen ongemakken. Goed voer, uitstekende zorg.
En nu heb ik alle tijd voor hem... tijd is niet het enige.. nu bijv. tandjes schoonmaken: 400 euro nog gewoon betalen, maar er moeten nog 12 kiezen getrokken worden. zal een veelvouden - wordt per extractie gerekend ;-) worden. Gelukkig hebben wij wat op de bank, maar ken er zat die geen vlees op de botten meer hebben, en honden verzamelen alsof het niks is.. het is allemaal zielig, of leuk , men moet zo nodig een hond.
Het hondje is 2 jaar geleden al helemaal "gesaneerd"in het asiel, maar veel wortels achter gebleven ... zo gaat dat. Je moet gewoon een goeie spaarpot hebben ook als je oud bent en voor je hondje(s) ook. Oude hondjes (ook kleine) hebben veel zorg nodig, mensen verkijken zich op de kosten.
Wij hadden leonbergers hiervoor, heel veel kosten, ja ze werden oud, heel oud - door veel en goede (medicijn)zorg... dat moet je incalculeren.
Hoop dat ik hierna nog een gezond oud hondje kan nemen. Anders wordt het hondloos... - je kan wel zeggen ik kan niet zonder hond, maar geen goeie zorg is vreselijk- is niet anders.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

irmaLeo schreef:Later is nu voor mij, wij zijn niet meer van de jongsten...heb nog 1 oudje uit het asiel. IK wil het beste voor mijn honden, geen pijn geen ongemakken. Goed voer, uitstekende zorg.
En nu heb ik alle tijd voor hem... tijd is niet het enige.. nu bijv. tandjes schoonmaken: 400 euro nog gewoon betalen, maar er moeten nog 12 kiezen getrokken worden. zal een veelvouden - wordt per extractie gerekend ;-) worden. Gelukkig hebben wij wat op de bank, maar ken er zat die geen vlees op de botten meer hebben, en honden verzamelen alsof het niks is.. het is allemaal zielig, of leuk , men moet zo nodig een hond.
Het hondje is 2 jaar geleden al helemaal "gesaneerd"in het asiel, maar veel wortels achter gebleven ... zo gaat dat. Je moet gewoon een goeie spaarpot hebben ook als je oud bent en voor je hondje(s) ook. Oude hondjes (ook kleine) hebben veel zorg nodig, mensen verkijken zich op de kosten.
Wij hadden leonbergers hiervoor, heel veel kosten, ja ze werden oud, heel oud - door veel en goede (medicijn)zorg... dat moet je incalculeren.
Hoop dat ik hierna nog een gezond oud hondje kan nemen. Anders wordt het hondloos... - je kan wel zeggen ik kan niet zonder hond, maar geen goeie zorg is vreselijk- is niet anders.
Er is ook altijd nog zoiets als een dierenverzekering?
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Er is ook altijd nog zoiets als een dierenverzekering?
Ja vast voor een hondje van 14 jaar ;-) en inderdaad het is leuk als je jonge honden hebt, zonder rasspecifieke problemen. (uitsluitingen??) Bij grote rashonden wordt het als ze ouder zijn al heel veel geld. Oudjes kan je niet eens verzekeren.
Ik ga voor oudjes.. omdat ik niet wil dat een hondje mij overleefd... 12 en ouder.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tja dat zou zo maar kunnen, ik zit heel erg in twijfel.
Bowie is 12, heeft leish en wat andere kwaaltjes, ik hoop dat ze zeker een jaar of 15 of ouder wordt maar die kans is niet zo groot en dan hebben we ook nog maar een jaar of 3.
Aan de ene kant weet ik dat ik het zonder hond geen donder aan vind maar ik weet ook dat als er een nieuwe hond gaat komen ik dat heel lastig ga vinden, het zal sowieso een herplaatser worden vanaf minimaal 1,5 jaar maar ik moet het allemaal wel met mijn werk etc kunnen regelen.
Bij alle herplaatsers hebben wij afwisselend ( aansluitend) 8 weken vrij gehad en dat werkte prima maar voor nu zou ik dat alleen in een bepaalde periode kunnen regelen en niet op hele korte termijn, dus dan kan het zomaar dat ik 6 maanden zonder hond zou zitten.
Aan de ene kant raak ik daarvan in paniek maar aan de andere kant geeft het ook wel weer een bepaalde vrijheid, maar dan bedenk ik me ook weer wat ik on godsnaam met die vrijheid zou moeten doen, ja een keer lekker onverwachts zomaar op vakantie, maar dat is denk ook maar 1x leuk want dan kom je alsnog weer thuis in een leeg huis.
We hebben ook een emigratie plan over een jaaf of 4/5 en als dat door zou gaan wil ik geen hond hebben maar daar een hond nemen.. tja .. keuzes...
Gelukkig en hopelijk hebben we onze Bowie nog een jaar of 3/4 minimaal... en zolang we haar hebben blijven we sowieso in nederland.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik weet iig dat ik geen 5 honden wil :LOL:
Maui is geweldig maar 2 honden vol in de sport en dan nr 3 opvoeden is echt te veel werk. Hier komt dus pas een hond als Csiva richting haar agility pensioen gaat. En hopelijk kan ze nog 3 a 4 jaar mee ;)
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik denk wel dat we terug gaan naar 1 hond, maar ik kan me niet een leven zonder hond voorstellen.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik kan me niet voorstellen om zonder hond te zijn. Liefst ook gewoon altijd de combi van 2 honden.

Maar goed, wie weet denk ik daar over 20 jaar anders over :W:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
jacq1970 schreef: We hebben ook een emigratie plan over een jaaf of 4/5 en als dat door zou gaan wil ik geen hond hebben maar daar een hond nemen.. tja .. keuzes...
Waar wil je heen dan?
Griekenland 1 van de eilanden, dus niet zo heel ver weg :cheer:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
jacq1970 schreef:
Griekenland 1 van de eilanden, dus niet zo heel ver weg :cheer:
Nou, daar lopen zat zwervers die je zo van de straat kunt pikken ;-)
Daarom, hoef ik ze niet meer naar nederland te vliegen hou ik ze gewoon zelf :E:
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik vind zonder hond eigenlijk ook geen optie...kan mij ook niet voorstellen dat ik daar ooit anders over ga denken.
En eigenlijk gewoon altijd sowieso twee.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik weet wel dat ik een pauze neem na deze 2 om een reis te maken maar ik denk dat er, zolang het kan, eigenlijk altijd wel hond(en) zullen zijn.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik neem hierna geen honden meer omdat ik ze niet kan geven wat ze nodig hebben, nu ze ouder zijn hebben ze minder behoefte aan veel lopen dus doen ze met me mee aan korte afstenden.
Maar een jonger hondje wil ik dat niet aandoen
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

twinkeltje schreef:Ik neem hierna geen honden meer omdat ik ze niet kan geven wat ze nodig hebben, nu ze ouder zijn hebben ze minder behoefte aan veel lopen dus doen ze met me mee aan korte afstenden.
Je kunt ook een oudere hond nemen, Pol was 7 toen we hem kregen een Linda bijna 12.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

kipo schreef:
twinkeltje schreef:Ik neem hierna geen honden meer omdat ik ze niet kan geven wat ze nodig hebben, nu ze ouder zijn hebben ze minder behoefte aan veel lopen dus doen ze met me mee aan korte afstenden.
Je kunt ook een oudere hond nemen, Pol was 7 toen we hem kregen een Linda bijna 12.
Dat is iets waar ik ook over denk straks. Niet meer een jonge hond, zonder hond zou ik nog niet willen, dus als het nog even kan straks een ouder hondje.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

kipo schreef:
ja denk ik ook aan heb vaker herplaatser, maar ik probeer eerst zonder
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”