Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brand in hondenopvang

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: brand in hondenopvang

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Sandra&co schreef:Nou, de 10.000 is opgehoogd naar 12.500,-. Daar kun je best iets leuks voor neerzetten.
Het was eerst €5000 :p dus ze hebben het al best wat opgehoogd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Nanna schreef:Volgens mij zijn ze al gecremeerd :cool2:
Ze moesten geïdentificeerd worden aan de hand van de chip.
De lokale dierenambulance heeft een sfeervolle foto op hun Facebook gezet van de lijken op een plastic zeil, afgedekt met plastic zakken :ugh:

Wat een verdriet, verschrikkelijk. Bij "mijn" hondenopvang was vorig jaar ook brand uitgebroken in de loods van hetzelfde pand. Door deugdelijk materiaal en dubbele brandwerende deuren is het totaal niet in de buurt van de honden gekomen gelukkig.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Maeve schreef: Ja precies. Reken 300-500 euro voor een crematie, keer 6 blijft er alsnog een flink bedrag over. En nu wordt er dus nog meer opgehaald? Niemand vraagt zich af waarvoor? :scratch:
Jawel, dat wordt door de initiatiefnemer uitgelegd. Kosten voor de eigenaar (afscheid van de dieren) en de rest voor een nieuwe opvang. Want meneer wou wel heel graag dat zijn hond weer daarheen kon worden gebracht.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co schreef:
Maeve schreef: Ja precies. Reken 300-500 euro voor een crematie, keer 6 blijft er alsnog een flink bedrag over. En nu wordt er dus nog meer opgehaald? Niemand vraagt zich af waarvoor? :scratch:
Jawel, dat wordt door de initiatiefnemer uitgelegd. Kosten voor de eigenaar (afscheid van de dieren) en de rest voor een nieuwe opvang. Want meneer wou wel heel graag dat zijn hond weer daarheen kon worden gebracht.
Dus alles boven de 3500 euro komt ten goede van een nieuwe opvang? Want 500 per hond voor crematie en een urn is al ruim zat begroot ;)
Sandra&co

Ja. Lekker toch :lol1:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kunnen ze nu misschien wel brandveilig bouwen ;)

Oh nee vast niet want dat kost nogal wat
Sandra&co

Nah, ik hoop het toch wel. Ik heb steeds zo'n beeld in m'n hoofd van een stel spelende honden waarvan er 1 tegen de haard aanvalt, dat z'n vacht brand vat en dat hij dan in paniek rond begint te rennen. Vreselijk toch. Wat moeten die honden gegild hebben. Als de eigenaren hondenliefhebbers zijn, zullen ze dus zeker wel e.e.a. aanpassen qua veiligheid.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nah maar ze hebben straks ook een klap geld zeg! :80: Ik mag toch in godsnaam hopen dat ze dat wijs gaan besteden aan een goed onderkomen. Voor dat bedrag kun je echt wel iets lijkt me! En ze hebben echt enorme mazzel dat er blijkbaar geen een die is ze aansprakelijk houdt voor deze gebeurtenis. Ik zou echt niet rusten tot ze die toko hadden gesloten, alles hadden vergoed en nog wat smartengeld erbij vrees ik. Ongelukjes kunnen gebeuren maar dat was niet dit.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Sandra&co schreef:Nah, ik hoop het toch wel. Ik heb steeds zo'n beeld in m'n hoofd van een stel spelende honden waarvan er 1 tegen de haard aanvalt, dat z'n vacht brand vat en dat hij dan in paniek rond begint te rennen. Vreselijk toch. Wat moeten die honden gegild hebben. Als de eigenaren hondenliefhebbers zijn, zullen ze dus zeker wel e.e.a. aanpassen qua veiligheid.
Ja zoiets heb ik ook voor ogen . Of het rekje met vachten handdoeken viel in t vuur.
Arme dieren .

Ik snap ook echt niet dat je als eigenaar het nu ook nog zit te bagatelliseren :ugh: en de eigenaren gaat steunen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Nah maar ze hebben straks ook een klap geld zeg! :80: Ik mag toch in godsnaam hopen dat ze dat wijs gaan besteden aan een goed onderkomen. Voor dat bedrag kun je echt wel iets lijkt me! En ze hebben echt enorme mazzel dat er blijkbaar geen een die is ze aansprakelijk houdt voor deze gebeurtenis. Ik zou echt niet rusten tot ze die toko hadden gesloten, alles hadden vergoed en nog wat smartengeld erbij vrees ik. Ongelukjes kunnen gebeuren maar dat was niet dit.
Voor 10.000€ kun je niet veel hoor. Ja weer een houten keet neer zetten, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Even voor je beeldvorming. Onze woonunits kisten ex BTW en ex plaatsen 10.000€ dan heb je een geïsoleerd “hok” met verwarming van buitenmaat 6 bij 3 meter.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Maeve schreef:Nah maar ze hebben straks ook een klap geld zeg! :80: Ik mag toch in godsnaam hopen dat ze dat wijs gaan besteden aan een goed onderkomen. Voor dat bedrag kun je echt wel iets lijkt me! En ze hebben echt enorme mazzel dat er blijkbaar geen een die is ze aansprakelijk houdt voor deze gebeurtenis. Ik zou echt niet rusten tot ze die toko hadden gesloten, alles hadden vergoed en nog wat smartengeld erbij vrees ik. Ongelukjes kunnen gebeuren maar dat was niet dit.
Voor 10.000€ kun je niet veel hoor. Ja weer een houten keet neer zetten, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Even voor je beeldvorming. Onze woonunits kisten ex BTW en ex plaatsen 10.000€ dan heb je een geïsoleerd “hok” met verwarming van buitenmaat 6 bij 3 meter.
Jaja, maar jij láát dat doen. Ik ga er vanuit dat ze dit hokkie zelf in elkaar hebben gezet :mrgreen: En dat heeft ze dan geen duizenden euro's gekost mag ik hopen.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

crutz schreef:Kunnen ze nu misschien wel brandveilig bouwen ;)

Oh nee vast niet want dat kost nogal wat
Volgens iemand die daar stage loopt was het niet zo’n bouwval.

En de eigenaar loopt tegen een journalist zich een slag in de rondte te liegen dat de foto’s gemaakt zijn op een camping. De brand is ontstaan door windval in de kachel
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Sandra&co

Ja maar nee. Wat heb je nodig voor zo'n opvang, als je het lekker basic wil houden - da's geloof ik wel een beetje hun stijl?

Een hekwerk - dat staat er nog denk ik. Desnoods een flink tuinhuis (nee! Ik zeg het niet nog eens! Geen open vuur erin, die onzin hebben we nu wel gezien!) op een verhoging, een goede infraroodlamp om het wat behaaglijk te houden in de winter en eventueel nog een overkapping of 2 op het veld/de velden zodat de honden ergens droog kunnen staan (ik weet niet hoe groot/hoeveel velden er waren) en een paar kringloopbanken voor 30,- p.s.. Kun je voor 9000 heel prima voor elkaar krijgen hoor.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maeve schreef: Jaja, maar jij láát dat doen. Ik ga er vanuit dat ze dit hokkie zelf in elkaar hebben gezet :mrgreen: En dat heeft ze dan geen duizenden euro's gekost mag ik hopen.
Die knutselaars hadden alle meuk tot aan de banken, manden, dekens, kachels en plaatjes multiplex voor een prikkie van marktplaats.
Iets anders maak je me echt niet wijs.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:
crutz schreef:

Jaja, maar jij láát dat doen. Ik ga er vanuit dat ze dit hokkie zelf in elkaar hebben gezet :mrgreen: En dat heeft ze dan geen duizenden euro's gekost mag ik hopen.
Het enige dat we hebben laten doen is laten leveren. De rest wordt zelf gedaan.

Ombouwen van de stal (stenen gebouw) tot m’n werkruimte, circa 10 bij 10 en kantine van 3 bij 10) is volledig zelf gedaan en materiaalkosten waren toch flink en dan zijn alle benodigde machines aanwezig en kan de inkoop vanwege werk voordelig.

Als ze weer een vergelijkbaar houten krot neerzetten is het wachten op het volgende ongeluk.
Waarom stoken met dat soort houtkachels. Voor een kleine 100€ heb je een relatief veilige gaskachel. Nog steeds open vuur dus niks om zonder toezicht te laten, maar geen bloedhete kachelpijp etc. Hier draaien ze ook naast de elektrische kachels, wel enkel met toezicht
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Maeve schreef: Jaja, maar jij láát dat doen. Ik ga er vanuit dat ze dit hokkie zelf in elkaar hebben gezet :mrgreen: En dat heeft ze dan geen duizenden euro's gekost mag ik hopen.
Die knutselaars hadden alle meuk tot aan de banken, manden, dekens, kachels en plaatjes multiplex voor een prikkie van marktplaats.
Iets anders maak je me echt niet wijs.
Dat denk ik ook ja. En dan kun je voor dit bedrag heel wat bij elkaar harken via dezelfde weg :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Op hun site hebben ze ook een afbeelding staan van Aequor dat ze een leerbedrijf zijn???
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
Neeltje schreef:Op hun site hebben ze ook een afbeelding staan van Aequor dat ze een leerbedrijf zijn???
Dat keurmerk bestaat al niet meer sinds 2016 ofzo en dat leerbedrijf zijn stelt weinig voor hoor, je geeft je op en er komt een keer iemand kijken (als je geluk hebt) en dat is het zegt verder niks of je een goed bedrijf bent of dat je aan regels voldoet.
Plus dat er een groot tekort is aan leerbedrijven in de branche, dus ik ga er niet vanuit dat ze zo moeilijk hebben gedaan. Je zet er wel leerlingen tussen de hondjes en ze kunnen verzorgen, dus check!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Cleva schreef:
iones schreef:Mijn vraag: waar waren die lui van de opvang? Waarom was er niemand?
Die zaten in huis te proberen hun boekhouding in Exact te frotten omdat ze sinds 1 januari weer andere btw moeten hanteren en dat begrijpen ze niet.
Of zo.

Verwacht je nou dat er 12 uur per dag toezicht op dat gelegenheidsroedel is?
Oh wacht...
Ja, eigenlijk wel. Waar betaal je anders 12 x 12,50 per dag voor? Niet voor de koffie.

Maar hoe het ook anders kan lopen is niemand onbekend.
Zijn die honden daar 12 uur per dag ja? Mensen werken gewoonlijk toch niet meer dan acht uur per dag?

En als ík werk, dan heb ik geen tijd om effe weg te gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Cleva schreef:
iones schreef:Mijn vraag: waar waren die lui van de opvang? Waarom was er niemand?
Die zaten in huis te proberen hun boekhouding in Exact te frotten omdat ze sinds 1 januari weer andere btw moeten hanteren en dat begrijpen ze niet.
Of zo.

Verwacht je nou dat er 12 uur per dag toezicht op dat gelegenheidsroedel is?
Oh wacht...
Ja, eigenlijk wel. Waar betaal je anders 12 x 12,50 per dag voor? Niet voor de koffie.

Maar hoe het ook anders kan lopen is niemand onbekend.
Zijn die honden daar 12 uur per dag ja? Mensen werken gewoonlijk toch niet meer dan acht uur per dag?

En als ík werk, dan heb ik geen tijd om effe weg te gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”