laeken schreef:Ik vind het ook niet prettig klinken. Streng in de leer. Ben ik ook streng in de leer als ik niet snoepen en nooit naar de snackbar ga? Ik vind het niet streng want ik voel me niet lekker van dat eten. Het smaakt vet en zout en ik voel me daarna niet happy. Alsof ik vol zit met ongezond eten. Dus ik mag van mezelf best een frikandel speciaal alleen hoef ik dat niet meer.
Het is geen helemaal geen opoffering om gezond te willen eten en volgens mij vinden mijn honden het echt prima dat ze kvv en eenden borst filet en vis en wortel eten. Smaakt de namelijk net zo goed als taart frikandel en bami. Alleen maakt dat ze niet echt gezonder dus waarom zou ik mijn honden dat gaan geven als ik genoeg hondenvoer heb waar ze met veel smaak van eten? Ik snap het eigenlijk niet zo?
Ik gooi toch ook geen brood in de volière of koekjes in het aquarium voor de vissen? Ik voer de kippen ook geen friet maar kippenvoer.
Volgens mij zit er nogal wat projecten in het idee dat een hond blij wordt van een stuk taart en niet van een heerlijke gezonde kluif voor honden.

Het is toch maar net waar je je goed bij voelt? Ik eet meestal gezond en voel me prima bij die plak cake of dat frietje per maand.
Ik vind zelf wat "slecht" eten de gezondheid niet ondermijnen, als het maar incidenteel is.
En niet alles vind ik slecht. Een boterham met beleg, gekookte aardappels of zuivel bijvoorbeeld vind ik een prima aanvulling op vlees.
Net als het beetje kaas, worst of rodi worst die naap als beloning krijgt. Voor minder doet hij het niet en ook daar heeft hij zo zijn voorkeuren. De grillworst moet gebakken en hij heeft het liefst blauwschimmel kaas
Voor hij los mag krijgt hij al wat, dan weet ik zeker dat hij terugkomt.
De honden die gewend zijn van alles toegestopt te krijgen hebben hier nooit ergens last van, op alle honden die ik heb gehad zie ik daar wel een verband in.

En natuurlijk krijgen ze een taartje voor mezelf. Het begon ooit met een verantwoorde "taart" van hondensnacks op de verjaardag van charlie.
Die was dol op aardbeien en slagroom, dus het jaar daar op werd het een stuk aardbeientaart voor allemaal.
Met elfenvleugeltjes en een tiara, verkleed op straat lopen en de reacties van mensen vond ze prachtig.
Dit jaar gaat dat verder op de verjaardag van sjaak.
Met niko ging ik elk jaar een oliebol halen en met pjotr een portie kabeljauw. Gewoon gezellige tradities.