Onze hond, Kooiker reu, niet gecastreerd en ruim 2,5 jaar oud, is nu een half jaar bij ons. Hij weegt rond de 10kg. Een lief en sociaal beestje. Heeft voor zover wij weten altijd krokante brokken gehad en bij ons dus ook. Nu Eukanuba lam en rijst. Hij eet wanneer hij wil, bakje staat eigenlijk altijd met eten erin. Hij eet wat hij nodig heeft denk ik zomaar. Ziet er goed uit, niet te dik of te mager. We lopen veel met hem.
Eigenlijk denk/wil ik dat hij eten krijgt wat goed voor hem is, vlees dus. Ik heb veel topics doorgelezen maar zie door de bomen het bos niet meer. KVV (kant & klaar Vers Vlees), Barf (Bones And Raw Food), ben er nog niet echt achter wat het verschil met KVV is, zelf samenstellen etc.
Naar wat ik lees lijkt KVV de weg om mee te beginnen. Welk merk en welke hoeveelheden is nog even een raadsel. Veel mixen met smaken en merken maar welke merken moet je vandaan blijven en welke zijn zeker oke. Ik let niet zozeer op de prijs, als het maar goed is, zoveel eet hij nou ook weer niet. En liever wat duurder maar beter dan troep maar goedkoop. Voorbeelden om mee te beginnen zijn zeker welkom.
Andere vragen:
Kan je willekeurig brokken en KVV geven? Dus de ene dag KVV en de andere brokken?
Zoja, gaat hij de brokken dan niet laten staan?
Mag je bv, als je zelf vlees maakt, laten we zeggen een carbonaatje het bot er vanaf snijden en aan hem geven, rauw dus?
Is er nog een soort overstap gewenning?
Is het beter om alles in een keer te geven of verdelen over 2 maaltijden? En wanneer zou je dat het beste doen?
Andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
En vlees koken voordat je het geeft zie ik ook op verschillende plekken. Is dat nodig beter/slechter?
Dank alvast om wat meer opheldering te geven.