Nee dat denk ik niet. Althans niet in Spanje. Of wij ze nou herplaatsen of zij ze op straat gooien of ophangen dat maakt voor hun niets uit. Dus ze zullen er niet nog makkelijker mee omgaan omdat dat bijna niet mogelijk is.Hanneke schreef:
Is er ook het risico dat door de herplaatsing er nog gemakzuchtiger met de honden wordt omgesprongen? Dat ze nog sneller zullen worden afgedankt en vervangen door jongere en/of snellere exemplaren? !
Daar heb je ook gelijk in. Dat is ook een grote angst van ons.Hanneke schreef: En als jullie campagnes leiden tot een vermindering van het afmaken van afgedankte honden (wat ik natuurlijk van ganser harte hoop) hoe zien jullie dan de toekomstige plaatsingsmogelijkheden van de honden? Ik bedoel: als de honden op 4 of 5 jaar worden afgedankt, dan gaan ze toch zeker nog een aantal jaren mee. In de tussentijd zullen er als het goed is steeds meer nieuwe herplaatsers bij komen. Ik kan me voorstellen dat er, omdat dit toch tamelijk specifieke honden zijn, de rek een keertje uitgaat kwa herplaatsingsmogelijkheden.
Ik ben benieuwd!
Tot nu toe is er nog geen mindering in het aantal plaatsingen gekomen. Maar wew eten dat dit in de toekomst kan gan gebeuren. Dit is iets waar het bestuur achter de schermen druk mee bezig is.
We hopen voor die tijd toch politiek wat veranderd te hebben in Spanje.