Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GINN stelt zich voor

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

GINN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door GINN »

Hanneke schreef:
Is er ook het risico dat door de herplaatsing er nog gemakzuchtiger met de honden wordt omgesprongen? Dat ze nog sneller zullen worden afgedankt en vervangen door jongere en/of snellere exemplaren? !
Nee dat denk ik niet. Althans niet in Spanje. Of wij ze nou herplaatsen of zij ze op straat gooien of ophangen dat maakt voor hun niets uit. Dus ze zullen er niet nog makkelijker mee omgaan omdat dat bijna niet mogelijk is.
Hanneke schreef: En als jullie campagnes leiden tot een vermindering van het afmaken van afgedankte honden (wat ik natuurlijk van ganser harte hoop) hoe zien jullie dan de toekomstige plaatsingsmogelijkheden van de honden? Ik bedoel: als de honden op 4 of 5 jaar worden afgedankt, dan gaan ze toch zeker nog een aantal jaren mee. In de tussentijd zullen er als het goed is steeds meer nieuwe herplaatsers bij komen. Ik kan me voorstellen dat er, omdat dit toch tamelijk specifieke honden zijn, de rek een keertje uitgaat kwa herplaatsingsmogelijkheden.
Ik ben benieuwd!
Daar heb je ook gelijk in. Dat is ook een grote angst van ons.
Tot nu toe is er nog geen mindering in het aantal plaatsingen gekomen. Maar wew eten dat dit in de toekomst kan gan gebeuren. Dit is iets waar het bestuur achter de schermen druk mee bezig is.
We hopen voor die tijd toch politiek wat veranderd te hebben in Spanje.
GINN
Vaste gebruiker

Wil de hond schreef:Hoi anita,

Wat vindt GINN van de mening van veel mensen die vinden dat de problemen ter plaatse opgelost moeten worden en dat buitenlandse honden niet naar Nederland gehaald mogen worden omdat ze dan de nederlandse asielhonden oneerlijke konkurrentie geven?

Moeten de Spaanse Galgos niet maar gewoon in Spanje herplaatst worden?
Hoi Wil,

Het probleem ter plaatse oplossen zou heel mooi zijn. GINN zou niets liever willen dan dat dat mogelijk was. Helaas is dat tot nu toe onmogelijk om nu direct wat aan dit probleem te doen.
Bij zwerfhonden kun je een castratiebeleid beginnen etc.
Bij deze honden, de greyhounds en galgos, weet je dat ze gedood worden als we ze niet redden. En dan helaas gedood op de meest pijnlijke wijzes.
Dat maakt het denk ik een beetje anders.
Ik denk ook niet dat onze honden concurentie zijn voor de Nederlandse Asielhonden omdat we juist met een specifiek ras bezig zijn.

Verder houdt onze dierenliefde niet op bij de grens. :-)

En galgos herplaatsen in Spanje is bijna alleen mogelijk als je ze terug plaatst bij de zigeuners en jagers en dat is nou net wat we niet willen.
GINN
Vaste gebruiker

massam schreef:wat leuk dat deze organisatie hier nu vertegenwoordigd is!

toevallig kwam mijn vriend vandeweek een man tegen die heel veel van die honden bij zich had. volgens mij kwamen ze via jullie organisatie bij hem.

hij vertelde het geweldig te vinden, maar zelf wel merkte dat ze angstiger waren.

ik zit er al lang aan te denken ook zo'n hond te adopteren. welk ras weet ik nog niet, maar wel via een van de actieve organisaties.

maar ik krijg in juli waarschijnlijk eerst een pup erbij en als dat allemaal goed gaat dan gaan we concrete plannen maken. jullie site staat in ieder geval al in mijn favorieten!

mijn complimenten voor jullie werk.
Dank je wel voor de complimenten. We doen het graag en met liefde en plezier :-)

Soms komen er inderdaad wel angstige honden naar Nederland. Ze hebben praktisch allemaal een rotleven achter de rug.
Liefde, aandacht en dat soort dingen kennen ze vaak helemaal niet.
Succes met je pup en wie weet komen we je nog eens tegen als je een hondje van ons wilt adopteren.

Anita
GINN
Vaste gebruiker

Wendy! schreef:Je sprak over vrijwilligers die naar Spanje, naar SCOOBY reizen om daar te komen helpen. Hoe zit dat precies? Kan de gemiddelde leek daar ook eens komen helpen? Kun je je daarvoor aanmelden? En hoe gaat dat verder in zijn werk?
In principe kan iedereen zich aanmelden. Wel is het zo dat je even door de mangel gehaald wordt.
Het is daar hard werken en helaas denken veel mensen dat ze vakantie kunnen houden in het asiel.
Als wij mensen naar Spanje laten gaan dan moeten ze dus hard werken, zich aanpassen aan de regels van het asiel en men moet dus goed beseffen dat het heel anders is als in Nederland.
Je moet je daarom ook aanmelden bij een speciaal team die zich daar mee bezig houdt.

Zelf ben ik al 2 keer naar SCOOBY geweest en ga 8 april weer weg. Het is emotioneel best zwaar, lichamelijk hard werken maar geeft enorm veel voldoening.
Meestal zijn het ook wel de vaste vrijwilligers die naar SCOOBY gaan en honden meenemen.
Helaas hebben we in het verleden vaak gemerkt dat mensen gingen, 2 dagen hielpen en het dan voor gezien hielden en daarom wordt er nu wel meer en vooral strenger geselecteerd.
GINN
Vaste gebruiker

Nieve schreef:Hoi,

Ik had ook nog even een vraagje. Jullie richten je voornamelijk op galgo's en podenco's. Maar ik zag op de site van Scooby dat ze ook andere rassen opvangen. Zijn er andere organisaties die deze honden aanprijzen en proberen te herplaatsen voor Scooby. Want Scooby zelf is niet echt makkelijk te vinden op internet en voordat het op doggynet gelinkt stond bij jullie organisatie had ik er zelfs nog nooit van gehoord.
Wij richten ons voornamelijk op Galgos en greyhounds. Dus niet op de podencos.
In Scooby zit ongeveer 85% galgos en greyhounds en de rest zijn andere rassen. Deze worden via Spanje herplaatst maar ook via andere organisaties zoals Podenco in Nood.

Ook zijn er Nederlandse asielen die regelmatig deze honden opnemen vanuit Spanje omdat ze zelf weinig tot geen honden hebben.
GINN
Vaste gebruiker

M@ri@nne schreef:Hoe vaak komt het ongeveer voor dat een hond die geplaatst is via jullie besmet is met Leishmaniose?
En misschien kun je er wat meer over vertellen?
Op zich komt het niet zo heel vaak voor.
GINN heeft nu iets meer als 700 honden geplaatst en daarvan zijn er 18 besmet met Leishmaniose. Hiervan zijn er 4 overleden inmiddels.Het is een hele nare ziekte, maar de aantallen vallen nog enorm mee.
Er zullen er trouwens nog wel een paar drager zijn, de ziekte kan zich pas jaren later openbaren.
Helaas komen er meer honden om het leven door het los laten lopen waarna ze onder een auto komen, in het prikkeldraad lopen of over de kop slaan in een sloot.

Ik kan heel veel vertellen over de ziekte maar dat is vrij lastig te doen in een kort onderwerp
Op onze site www.greyhoundsinnood.nl staat bij het onderwerp gezondheid een stukje over buitenlandse ziektes waaronder ook leishmaniose. Ik zou zeggen lees dat even door en als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het graag.
GINN
Vaste gebruiker

v.d Lupinehof schreef:

Wat vindt GINN van de mening van veel mensen die vinden dat de problemen ter plaatse opgelost moeten worden en dat buitenlandse honden niet naar Nederland gehaald mogen worden omdat ze dan de nederlandse asielhonden oneerlijke konkurrentie geven?

dat vind ik nou eens een goeie vraag
oplossen in land van herkomst zo dat onze eigen honden populatie niet te dupen word van het zieligge hondje uit spanje

mol 8)
We zijn dus bezig met het oplossen in het land van herkomst maar dat is niet zo eenvoudig. En omdat wij een specifiek ras helpen geloof ik niet dat dat ten koste gaat van de honden in de Nederlandse asielen.

Daarbij ken ik meerdere asielen die honden gaan halen in Belgie of Spanje omdat ze zelf weinig tot geen honden hebben.
Zo lang dat het geval is geloof ik niet dat er honden de dupe worden van het feit dat er stichtingen honden naar Nederland halen.

Daarbij komt dat wij vaak juist greyhounds en kruisingen grey/whippets uit de Nederlandse asiels halen. Wij helpen dus ook de Nederlandse asielhonden op die manier.
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

hallo,

Het lijkt mij zinvol om op jullie site bijvoorbeeld een link te maken over de greyhound en de galgo.(rasbeschrijving)
Nu is er niets terug te vinden over deze dieren, waar je als toekomstige eigenaar vooral rekening moet houden.
Dit is eigenlijk wat ik altijd gemist heb op de site.

Dit was het enige dat ik kwijt wilde......
Blijf vooral doorgaan met jullie goede werk.
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
GINN
Vaste gebruiker

droopy schreef:hallo,

Het lijkt mij zinvol om op jullie site bijvoorbeeld een link te maken over de greyhound en de galgo.(rasbeschrijving)
Nu is er niets terug te vinden over deze dieren, waar je als toekomstige eigenaar vooral rekening moet houden.
Dit is eigenlijk wat ik altijd gemist heb op de site.

Dit was het enige dat ik kwijt wilde......
Blijf vooral doorgaan met jullie goede werk.
Hallo
Als je op onze site gaat kijken www.greyhounsinnood.nl dan staat er een kop met rasbeschrijving en daar staat een beschrijving van de galgo en een van de Greyhound.
Dus misschien heb je dat over het hoofd gezien??
Verder krijgen mensen van GINN een adoptieboekje als ze overgaan tot adoptie. Daar staan ook tips in hoe om te gaan met bepaalde situaties en je nieuwe aanwinst.
Verder krijgt elke potentiele nieuwe baas een gesprek met een plaatsingsconsulente die ook nog eens veel verteld over het ras en alles waar je op moet letten.
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

idd je hebt gelijk niet gezien :oeps:
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

GINN schreef:
v.d Lupinehof schreef:

oplossen in land van herkomst zo dat onze eigen honden populatie niet te dupen word van het zieligge hondje uit spanje

mol 8)
We zijn dus bezig met het oplossen in het land van herkomst maar dat is niet zo eenvoudig. En omdat wij een specifiek ras helpen geloof ik niet dat dat ten koste gaat van de honden in de Nederlandse asielen.

Daarbij ken ik meerdere asielen die honden gaan halen in Belgie of Spanje omdat ze zelf weinig tot geen honden hebben.
Zo lang dat het geval is geloof ik niet dat er honden de dupe worden van het feit dat er stichtingen honden naar Nederland halen.

Daarbij komt dat wij vaak juist greyhounds en kruisingen grey/whippets uit de Nederlandse asiels halen. Wij helpen dus ook de Nederlandse asielhonden op die manier.
daar gaat mijn het niet om wat jullie wel of niet doen. en je zelf op de borst kloppen voor het hondje dat je hier uit het assiel haalt vind ik al een beetje raar, waar het mijn omgaat is dat er hier algenoeg honden zijn ,en wat voor ras het is is mijn om het even, ik vind het van de zotte om eigelijk een ander land ,want zo is het op te zadelen met het honden probleem van een ander. laat spanje lekker ze eigen boontjes doppen in deze , want nogmaals of het nou wel of niet een greyhound is maakt mijn niet uit, die hond die over komt uit spanje neemt wel de plaats in van een hond die hier in het assiel zit.

mol 8)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

v.d Lupinehof schreef:
GINN schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)

daar gaat mijn het niet om wat jullie wel of niet doen. en je zelf op de borst kloppen voor het hondje dat je hier uit het assiel haalt vind ik al een beetje raar, waar het mijn omgaat is dat er hier algenoeg honden zijn ,en wat voor ras het is is mijn om het even, ik vind het van de zotte om eigelijk een ander land ,want zo is het op te zadelen met het honden probleem van een ander. laat spanje lekker ze eigen boontjes doppen in deze , want nogmaals of het nou wel of niet een greyhound is maakt mijn niet uit, die hond die over komt uit spanje neemt wel de plaats in van een hond die hier in het assiel zit.

mol 8)
Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt welk ras het is. Als je een windhond wilt ga je niet hier een jack russel uit het asiel halen.
Maar goed ik zal me er niet mee bemoeien :roll: ;)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
GINN
Vaste gebruiker

Ik ga hier geen welles nietes discussie voeren over het wel of niet naar Nederland halen van buitenlandse honden.
Aangezien de honden van GINN niet in het asiel terecht komen nemen ze ook geen plaatsen in van Nederlandse honden. En aangezien GINN wel honden uit het nederlandse asiel haalt snap ik het probleem niet.

Maar nogmaals GINN is hier uitgenodigd om te vertellen over wat GINN wel of niet doet. Niet om een discussie te voeren of je nou wel of niet honden uit het buitenland moet halen.
Die discussie hebben jullie al 18 paginas lang gevoerd en ik neem niet aan dat die hier nu opnieuw moet beginnen.

Daarbij kloppen wij ons niet op de borst omdat we honden uit het nederlands asiel halen. Ik stelde gewoon een feit vast.
Mol
Zeer actief

Lysette schreef:
v.d Lupinehof schreef:
GINN schreef:
v.d Lupinehof schreef: dat vind ik nou eens een goeie vraag

mol 8)

mol 8)
Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt welk ras het is. Als je een windhond wilt ga je niet hier een jack russel uit het asiel halen.
Maar goed ik zal me er niet mee bemoeien :roll: ;)
dus dan ga je een 2e handshondje nemen die te bang zijn om te lopen of die totlaal uit gerangeert zijn nemen om dat je een goed gefokt grey houndje niet kan betalen ,nou dan ben je in mijn ogen toch verkeert bezig, en dan er word net gezegt dat die hier ook in het assiel zitten dus ,wat is er dan verkeert met dat hondje?

mol 8)
GINN
Vaste gebruiker

v.d Lupinehof schreef: dus dan ga je een 2e handshondje nemen die te bang zijn om te lopen of die totlaal uit gerangeert zijn nemen om dat je een goed gefokt grey houndje niet kan betalen ,nou dan ben je in mijn ogen toch verkeert bezig, en dan er word net gezegt dat die hier ook in het assiel zitten dus ,wat is er dan verkeert met dat hondje?

mol 8)
Het is niet zo dat al onze honden te bang zijn om te lopen. Ik weet niet waar dat vandaan komt??

Verder kun je in Nederland waarschijnlijk goedkoper aan een greyhound komen als via onze stichting hoor. Dus dat zal de reden niet zijn dat mensen bij ons komen. Ga naar de renbaan, hoop dat een hond stoort en je kan hem soms zo mee krijgen.

Inderdaad zitten er soms greyhounds in het Nederlands asiel en GINN ziet graag dat deze honden zo snel mogelijk geplaatst worden. Van ons zul je dus niet horen dat je beter een Spaanse Greyhound kunt adopteren als een Nederlandse uit het asiel.
Wij werken met een groot aantal Nederlandse asiels samen die ons bellen als ze zo een hond hebben zitten. In overleg wordt er dan gekeken of wij de hond overnemen of we de hond alleen op onze site plaatsen. Helaas zijn er ook asielen die niet willen samenwerken.

Maar prima als jij het niet eens bent met het halen van honden uit het buitenland hoor. Ieder heeft recht op zijn eigen mening.
De jouwe hebben we nu gehoord :-)
Laatst gewijzigd door GINN op 30 mar 2004 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb Anita haar hondjes zien lopen, en die zijn alles behalve bang omdat te doen hoor :ok:

Mol
Zeer actief

GINN schreef:
v.d Lupinehof schreef: dus dan ga je een 2e handshondje nemen die te bang zijn om te lopen of die totlaal uit gerangeert zijn nemen om dat je een goed gefokt grey houndje niet kan betalen ,nou dan ben je in mijn ogen toch verkeert bezig, en dan er word net gezegt dat die hier ook in het assiel zitten dus ,wat is er dan verkeert met dat hondje?

mol 8)
Het is niet zo dat al onze honden te bang zijn om te lopen. Ik weet niet waar dat vandaan komt??

Verder kun je in Nederland waarschijnlijk goedkoper aan een greyhound komen als via onze stichting hoor. Dus dat zal de reden niet zijn dat mensen bij ons komen. Ga naar de renbaan, hoop dat een hond stoort en je kan hem soms zo mee krijgen.

Inderdaad zitten er soms greyhounds in het Nederlands asiel en GINN ziet graag dat deze honden zo snel mogelijk geplaatst worden. Van ons zul je dus niet horen dat je beter een Spaanse Greyhound kunt adopteren als een Nederlandse uit het asiel.
Wij werken met een groot aantal Nederlandse asiels samen die ons bellen als ze zo een hond hebben zitten. In overleg wordt er dan gekeken of wij de hond overnemen of we de hond alleen op onze site plaatsen. Helaas zijn er ook asielen die niet willen samenwerken.

Maar prima als jij het niet eens bent met het halen van honden uit het buitenland hoor. Ieder heeft recht op zijn eigen mening.
De jouwe hebben we nu gehoord :-)
nou dat is dan weders zijds ik heb de jouwe ook gehoord :roll:

mol 8)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wat gebeurt er eigenlijk om de mening van de spanjaarden om te turnen t.a.v. de greyhounds en de manier waarop ze die honden behandelen?
Gaat de organisatie dan bijvoorbeeld naar hondenrennen, deelt men folders uit, spreken ze de mensen aan? Hoe gaat dat?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
GINN
Vaste gebruiker

Wat ik weet is dat men o.a. bezig is om een informatiecentrum te maken in het asiel zodat scholen daarheen kunnen om de jeugd als eerste bewust te maken van het feit van wat er allemaal in Spanje met dieren gebeurt.
Ook gaat men regelmatig met de burgemeester praten om bepaalde wetten ed er doorheen te krijgen.
In Spanje zijn weinig landelijke wetten, veel plaatselijke. En aangezien SCOOBY bij de campos ligt proberen we daar ook wetten te krijgen.

Ik ken wel wat mensen die naar de coursings zijn wezen kijken maar je moet dan wel heel erg oppassen met wat je zegt.
Ik weet dat er op de finales van de coursingswedstrijden folders zijn uitgedeeld door een stichting.

Verder hebben organisaties samen er voor gezorgd dat er controles kwamen op de laatste hondenrenbaan in Barcelona.
Soms staan er stukjes in de kranten over mishandelde dieren en op die manier hoop je toch mensen wakker te krijgen.

Er gebeurt vast nog veel meer maar daar ben ik zelf niet zo mee bezig.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Bij ons rond de plas loopt dagelijks een vrouw die ook windhonden opvangt uit Spanje. Die honden worden bij haar gesocialiseerd en gaan pas naar een nieuw baasje als ze er helemaal klaar voor zijn.
1 is pas herplaatst en heeft nu een mooi leventje op 1 van de waddeneilanden. Die hond is alles behalve bang voor mensen, had iets moeite met reuen maar dat ging ook steeds beter. Liep altijd los met haar roedel mee en was echt heel erg gericht op vreemden.

Ik vind dat jullie tof werk doen. Ook al zal er altijd discussie blijven bestaan dat er in de Nederlandse asielen honden blijven zitten door het binnenhalen van buitenlandse honden, je hebt het wel over een hondenleven die er in landen als Spanje beroerder aan toe zijn dan hier.

:ok: :ok: :ok:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hm, ok, want ik kan me inderdaad voorstellen dat het heel gevoelig ligt.
Enerzijds vanuit cultureel opzicht (ookal vinden wij het geen cultuur, maar barbaars ;) ) maar ook uit economisch opzicht, want die hondenrennen zullen vaak wel de broodwinning zijn van die mensen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Roelfien schreef:Hm, ok, want ik kan me inderdaad voorstellen dat het heel gevoelig ligt.
Enerzijds vanuit cultureel opzicht (ookal vinden wij het geen cultuur, maar barbaars ;) ) maar ook uit economisch opzicht, want die hondenrennen zullen vaak wel de broodwinning zijn van die mensen.
Nou ja, maar het feit dat het je broodwinning is hoeft toch niet te betekenen dat je er op een dergelijke barbaarse wijze mee omgaat? Als ze niet meer mee kunnen kun je ze ofwel fatsoenlijk laten inslapen of herplaatsen in plaats van op dergelijke manieren honden af te maken.
Misschien zou er een soort statiegeld op die honden moeten worden gezet: bij levende inlevering bij een asiel ofzo krijgen ze een bepaald bedrag terug.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
GINN
Vaste gebruiker

Roelfien schreef:Wat gebeurt er eigenlijk om de mening van de spanjaarden om te turnen t.a.v. de greyhounds en de manier waarop ze die honden behandelen?
Gaat de organisatie dan bijvoorbeeld naar hondenrennen, deelt men folders uit, spreken ze de mensen aan? Hoe gaat dat?
Nog iets vergeten.
Een afdeling van Kids for Animals gaat naar Spanje in gastgezinnen om te kijken hoe het daar gaat. En om te vertellen hoe alles hier gaat.
Dat is allemaal nog in opbouw maar dat gaat er zeker van komen :-)
GINN
Vaste gebruiker

Hanneke schreef:
Roelfien schreef:Hm, ok, want ik kan me inderdaad voorstellen dat het heel gevoelig ligt.
Nou ja, maar het feit dat het je broodwinning is hoeft toch niet te betekenen dat je er op een dergelijke barbaarse wijze mee omgaat? Als ze niet meer mee kunnen kun je ze ofwel fatsoenlijk laten inslapen of herplaatsen in plaats van op dergelijke manieren honden af te maken.
Misschien zou er een soort statiegeld op die honden moeten worden gezet: bij levende inlevering bij een asiel ofzo krijgen ze een bepaald bedrag terug.
Ik weet dat er in het verleden wel eens geld werd gegeven voor honden aan zigeuners. Maar dan jatte ze die honden terug en verkochten ze weer ergens anders.
Dit werkte dus duidelijk niet.
Mol
Zeer actief

Hanneke schreef:
ja hoor ,word steeds mooier ,hahahahahahahaha, het probleem is gewoon dat zo'n hond in zijn tot meschien hoog uit 3 jaar mee kan en dan afgezeveert is klaar op leeg finito ,en dan nog is het van te voren de vraag of de hond de moordende concurentie aan kan in dat wereltje.
en dan is de mentalitijd gewoon weg anders daar, stieren vechten zal daar ook nooit worden afgeschaft simpel.
dus als zo'n hond niet mee kan om wat voor reden dan ook word hij afgedank simpel kru ja maar tis niet anders ,en als er instansies zin die er voor zorgen dat deze honden met hun hol voor een nederlandse kaggel kunnen komen tel iggen en mensen zo blijkt daar nog flink geld voor neer leggen , is het voor die mensen daar dus ook nog eens makkelijk lijkt mijn,ohw deze doet het niet stoot maar door.
want de kogel geven is in ons land en naar onze maatstaven zielig en kru en barbaars.

mol 8)
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Nou kan ik er naast zitten, maar kwamen die honden er maar met een kogel vanaf. Werden ze niet levend opgehangen aan bomen en aangevreten door zwervende soortgenoten? Het lijkt mij dat die mentaliteit van de Spanjaarden moeilijk te veranderen is. Dan is iedere hond die je kan redden echt niet 1 teveel.
GINN
Vaste gebruiker

Golden Stanley schreef:Nou kan ik er naast zitten, maar kwamen die honden er maar met een kogel vanaf. Werden ze niet levend opgehangen aan bomen en aangevreten door zwervende soortgenoten? Het lijkt mij dat die mentaliteit van de Spanjaarden moeilijk te veranderen is. Dan is iedere hond die je kan redden echt niet 1 teveel.
Inderdaad vinden ze een kogel te veel geld om een hond in te laten slapen. Gek genoeg niet als ze op ze gaan oefenen als ze zich vervelen.
Het is een soort sadisme of zo om de dieren zoveel mogelijk pijn te doen.........
Tuurlijk zou ik ook niet blij zijn als ze daar de honden massaal afschieten. Maar het is humaner als wat ze nu vaak doen.
Mol
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Nou kan ik er naast zitten, maar kwamen die honden er maar met een kogel vanaf. Werden ze niet levend opgehangen aan bomen en aangevreten door zwervende soortgenoten? Het lijkt mij dat die mentaliteit van de Spanjaarden moeilijk te veranderen is. Dan is iedere hond die je kan redden echt niet 1 teveel.
dat zeg ik ook niet ,maar hou ze lekker daar dan zien ze zelf ook de consecqenties van het geen wat ze doen.
die honden zijn niet als huis hond gefokt of voor hun plezier gehouden die honden moeten werken daar ze moeten hun geld verdienen en hun recht om daar te leven zo denken ze daar levert die hond niks op en kost hij alleen maar dan moet zo'n hond weg. zo werkt het ziellig of niet het is zo
en tuurlijk worden ze op gehangen we kunne allemaal de foto's maar is dat alleen bij de grey hound? nee hoor vecht honden die het niet redden komen zo ook aan hun einde tis zielig geef ik toe, maar laat daar de boel eens wakker worden in plaats alles er maar weg te slepen en ergen ander op de wereld te plaatsen en dan vervolgens te gaan lopen roepen ,kijk eens hoe goed wij zijn want wij redden hondjes in nood.
het probleem is alleen voor elke hond die gered woord zijn er al weer 2 nesjes gebooren het is dweilen met de kraan open.

mol 8)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Aangezien het traditie is zullen ze niet wakker worden als je ze laat hangen. En dat gebeurde ook al heeeel veel jaren zo, en er is nog steeds niks veranderd. Dus met laten hangen bereik je echt niks.

Mol
Zeer actief

Lysette schreef:Aangezien het traditie is zullen ze niet wakker worden als je ze laat hangen. En dat gebeurde ook al heeeel veel jaren zo, en er is nog steeds niks veranderd. Dus met laten hangen bereik je echt niks.
nee ,maar met dweilen met de kraan open ook niet, tis water naar de zee dragen.

mol 8)
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”