Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
www.barf-natuurlijk.nl
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Leuk, maar dit gaat vooral over de gevaren van "all meat". Hiervan ben ik me terdegen bewust, maar 10-15% bot is beslist niet "all meat". Voor mij blijft de vraag staan waar een wolf 30% bot vandaan moet halen, aangezien wolven vooral hele prooien eten en deze zo'n 10-15% bot bevatten.ignit schreef:http://www.barf-natuurlijk.nl/21%20barfallmeat.htm en volgende paginas.
Groetjes,
Ignit.
-
- Actief
Dit is idd geen antwoord op mijn vraag. Hier staan de gevaren van een 'all-meat diet' beschreven. Dit heeft niets te maken met het voeren van een natuurlijk botpercentage, overeekomstig met het botpercentage aanwezig in de prooien van de voorouders van onze huishonden, de wolven.ignit schreef:http://www.barf-natuurlijk.nl/21%20barfallmeat.htm en volgende paginas.
Groetjes,
Ignit.
Dus nogmaals kan je dieren opnoemen die een hoger botpercentage hebben dan ongeveer 15%, ik ben ze nog steeds niet tegengekomen.
groetjes Helen
-
- Vaste gebruiker
Volgens Eliasen (http://www.barf-natuurlijk.nl/39%20barfkalkfosfor.htm)
"Je hoeft alleen maar veel rauwe botten aan je hond te geven om te zorgen dat de onbalans die er is totaal onbelangrijk wordt.
Hoeveel is "veel"? Een natuurlijk prooidier zou een goede richtlijn kunnen verschaffen - ongeveer 7-10% van zijn totale gewicht bestaat uit botten, dus alles boven 10% van de totale voeding zou "veel" zijn. Je zou niet meer moeten geven dan ongeveer 25% - omdat je ook nog ruimte moet houden voor andere voedingsstoffen…"
Oftwel 15% is meer dan genoeg voor een hond! Beetje tegenstrijdig, niet?
"Je hoeft alleen maar veel rauwe botten aan je hond te geven om te zorgen dat de onbalans die er is totaal onbelangrijk wordt.
Hoeveel is "veel"? Een natuurlijk prooidier zou een goede richtlijn kunnen verschaffen - ongeveer 7-10% van zijn totale gewicht bestaat uit botten, dus alles boven 10% van de totale voeding zou "veel" zijn. Je zou niet meer moeten geven dan ongeveer 25% - omdat je ook nog ruimte moet houden voor andere voedingsstoffen…"
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Erelid
- Contacteer:
neem het verschil eens tussen een scharrelkippetje en een plof kiphoniahaka-kuckunniwi schreef:![]()
![]()
![]()
komen ze weer met die %.
daar snap ik dus niks van.
maar....moet dan nog die site van barf-natuurlijk lezen. nog geen tijd voor gehad.
hmmm...een dino, heeft veel bot.![]()
maar of dat het meeste gewicht geeft...
maarjah...dino's bestaan niet.

Een olifant heeft ook veel vlees..wordt w.s niet veel gegeten

antilope's hebben w.s meer bot dan vlees..ik heb ze nog nooit geslacht,ik weet het dus niet zeker.
Zijn goede prooidieren.
pups hebben een andere voedingsbehoefte dan volwassen honden.
zo ook dus het % bot en vlees.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Sander, ik heb honden. Geen wolven.
Zoals je onlangs ook weer meegemaakt hebt met de kippentoestand in Azie, worden varkens wel vaak gebruikt als proefdieren, om te kunnen beoordelen hoe "overdraagbaar" bepaalde ziektes zijn op mensen.
Dat onze DNA op 1 gen na hetzelfde is dan een varken, betekent toch ook niet dat we moeten eten hoe een varken eet? Of sterker nog, dat we het varken als voorbeeld moeten nemen voor de mens?
Ignit.
Zoals je onlangs ook weer meegemaakt hebt met de kippentoestand in Azie, worden varkens wel vaak gebruikt als proefdieren, om te kunnen beoordelen hoe "overdraagbaar" bepaalde ziektes zijn op mensen.
Dat onze DNA op 1 gen na hetzelfde is dan een varken, betekent toch ook niet dat we moeten eten hoe een varken eet? Of sterker nog, dat we het varken als voorbeeld moeten nemen voor de mens?

Ignit.
-
- Actief
Ik heb een hond, haar voorouders zijn wolven. Ze heeft welliswaar een krulstaart, maar varkens komen echt niet in het rijtje van haar voorouders voor, dus voer ik haar ook niet zo.ignit schreef:Sander, ik heb honden. Geen wolven.
Dat onze DNA op 1 gen na hetzelfde is dan een varken, betekent toch ook niet dat we moeten eten hoe een varken eet? Of sterker nog, dat we het varken als voorbeeld moeten nemen voor de mens?![]()
![]()
![]()
Ignit.
groetjes Helen
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Helen G schreef:Ik heb een hond, haar voorouders zijn wolven. Ze heeft welliswaar een krulstaart, maar varkens komen echt niet in het rijtje van haar voorouders voor, dus voer ik haar ook niet zo.ignit schreef:Sander, ik heb honden. Geen wolven.
Dat onze DNA op 1 gen na hetzelfde is dan een varken, betekent toch ook niet dat we moeten eten hoe een varken eet? Of sterker nog, dat we het varken als voorbeeld moeten nemen voor de mens?![]()
![]()
![]()
Ignit.
groetjes Helen
hey mijn hond zn voorouders zijn ook wolven.
wat vreemd nou. :p:
zijn onze honden familie.

alleen die van mij heb geen krulstaart.
-
- Actief
honiahaka-kuckunniwi schreef:Helen G schreef:Ik heb een hond, haar voorouders zijn wolven. Ze heeft welliswaar een krulstaart, maar varkens komen echt niet in het rijtje van haar voorouders voor, dus voer ik haar ook niet zo.ignit schreef:Sander, ik heb honden. Geen wolven.
![]()
![]()
Ignit.
groetjes Helen
hey mijn hond zn voorouders zijn ook wolven.
wat vreemd nou. :p:
zijn onze honden familie.![]()
alleen die van mij heb geen krulstaart.
Het zou heel goed kunnen! Mijn hond heeft nl dezelfde naam als de jouwe!!!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Sander, je bent van harte welkom om hier verder over te praten op het BARFforum.Sander schreef:Volgens Eliasen (http://www.barf-natuurlijk.nl/39%20barfkalkfosfor.htm)
Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
- memo
- Actief
Ik vind het wel jammer dat er geen constructief antwoord op gegeven kan worden op deze site...ik snap namelijk ook niet waarom honden zoveel botten zouden moeten eten terwijl de reguliere geneeskunde/voedingssector (afgezien je voorkeur of weerzin hier tegen) het over hele andere precentages heeft (wat een hond qua kalk en calcium binnen zou moeten krijgen bijv.)...jonge hond uiteraard anders dan een volwassen hond...kunnen de experts zich hier niet eens over uitspreken?
mens en varken zijn beide omnivoor en hebben (of kunnen) een vrijwel gelijk voedingspatroon hebben (ik hoef niet zo nodig insecten, maar ze schijnen super gezond te zijn en eikels...mwah...)...dus dat zou dan toch ook voor wolven en honden moeten gelden? Waarom zou een hond zoveel meer calcium moeten binnenkrijgen en wat zijn dan de verschillen in het voer dat jullie aanraden (itt een wolf dan)?
mens en varken zijn beide omnivoor en hebben (of kunnen) een vrijwel gelijk voedingspatroon hebben (ik hoef niet zo nodig insecten, maar ze schijnen super gezond te zijn en eikels...mwah...)...dus dat zou dan toch ook voor wolven en honden moeten gelden? Waarom zou een hond zoveel meer calcium moeten binnenkrijgen en wat zijn dan de verschillen in het voer dat jullie aanraden (itt een wolf dan)?
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Memo, ook jij bent van harte welkom om hier verder over te praten op het BARFforum.
Ik heb alleen maar een aankondiging geplaatst over de website van de BARFgroep en het BARFforum en ik sta nog steeds perplex van de bijzonder onvriendelijke en agressieve reacties die dat opgeroepen heeft.
Daar begrijp ik niets van 8O en is de reden dat ik er niet verder op in wil gaan.
Groetjes,
Ignit.

Ik heb alleen maar een aankondiging geplaatst over de website van de BARFgroep en het BARFforum en ik sta nog steeds perplex van de bijzonder onvriendelijke en agressieve reacties die dat opgeroepen heeft.
Daar begrijp ik niets van 8O en is de reden dat ik er niet verder op in wil gaan.
Groetjes,
Ignit.
-
- Actief
Ik heb net een hele hoop pagina's doggynet doorgespit en ik begrijp er heel veel van. Of laten we zeggen meer dan genoeg van. Ik denk dat de meeste mensen ruimschoots door de "o jeetje, mijn neus bloed- tactieken", die sommige mensen niet schromen te gebruiken, heen kijken.ignit schreef:Memo, ook jij bent van harte welkom om hier verder over te praten op het BARFforum.![]()
Groetjes,
Ignit.
groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen G op 01 apr 2004 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Nou, ik vind het eigenlijk een leuke discussie om hier te voeren!! En waarom verhuizen naar een ander forum? Het staat hier toch onder het goede kopje? Voeding als ik me niet vergis?? Ik ben zeer benieuwd naar de reacties van mensen die er andere theorieen op na houden op voedingsgebied.ignit schreef:Sander, je bent van harte welkom om hier verder over te praten op het BARFforum.Sander schreef:Volgens Eliasen (http://www.barf-natuurlijk.nl/39%20barfkalkfosfor.htm)
Groetjes,
Ignit.
groetjes Helen
-
- Zeer actief
Wij verzoeken om het geruzie omtrent de concurrentie tussen de twee Barfsites nu te stoppen en prive verder uit te vechten.
Inhoudelijke discussie over Barf is geen probleem, maar die inhoudelijke discussie hoeft niet misbruikt te worden om de verschillen tussen de twee barffora lekker uit te vechten.
Inhoudelijke discussie over Barf is geen probleem, maar die inhoudelijke discussie hoeft niet misbruikt te worden om de verschillen tussen de twee barffora lekker uit te vechten.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zie je wel, hartstikke agressief worden ze ervan, dat vers vleesModeratorteam schreef:Wij verzoeken om het geruzie omtrent de concurrentie tussen de twee Barfsites nu te stoppen en prive verder uit te vechten.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
- Actief
- Contacteer:
door welke twee fora word hier dan ruzie gezocht ik heb de topic vier keer gelezen maar de meest pittige vragen gingen inhoudelijk over barf en dan bedoel ik het zelf samenstellen van een gezonde voeding volgens een bepaald idee,of zijn er berichten verwijderd die ik niet heb gelezen?Moderatorteam schreef:Wij verzoeken om het geruzie omtrent de concurrentie tussen de twee Barfsites nu te stoppen en prive verder uit te vechten.
Ik vind ook de vraag om bepaalde vragen over barf maar op een ander forum te gaan stellen terwijl je hier op een forum in een voedings gedeelte zit ook een beetje raar.
Jammer is wel dat de topic nu stil ligt want op sommige barf vragen had ik het antwoord zeer interessant gevonden.

-
- Vaste gebruiker
Uitvechten 8O Ruzie 8O Zit ik wel in de goeie topic hier? Volgens mij werden er alleen wat (kritische) vragen gesteld.Moderatorteam schreef:Wij verzoeken om het geruzie omtrent de concurrentie tussen de twee Barfsites nu te stoppen en prive verder uit te vechten.
-
- Actief
Ik vind het nog steeds erg jammer dat mijn lijstje prooidieren met meer dan 15% bot leeg is? Wie o wie?Sander schreef:Uitvechten 8O Ruzie 8O Zit ik wel in de goeie topic hier? Volgens mij werden er alleen wat (kritische) vragen gesteld.Moderatorteam schreef:Wij verzoeken om het geruzie omtrent de concurrentie tussen de twee Barfsites nu te stoppen en prive verder uit te vechten.
groetjes Helen
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Bianc@
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
De website moet ik nog bekijken, Bianca – in de daluren – maar jullie forum ziet er fantastisch uit!! … mijn complimenten! 
Wij staan wat dat betreft nog in de kinderschoenen maar we hebben gelukkig ook heel enthousiaste mensen in de groep en we doen ons best om er iets goeds van te maken.
Keep up the good work!
Ignit.

Wij staan wat dat betreft nog in de kinderschoenen maar we hebben gelukkig ook heel enthousiaste mensen in de groep en we doen ons best om er iets goeds van te maken.
Keep up the good work!
Ignit.
- Bianc@
- Zeer actief
ignit schreef:De website moet ik nog bekijken, Bianca – in de daluren – maar jullie forum ziet er fantastisch uit!! … mijn complimenten!
Keep up the good work!
Ignit.

Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox