Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Sofi's Glitter Litter's laatste week...

Ongelezen bericht door ranetje »

Sandra&co schreef:Filmpje van 13 minuten, voor de liefhebber :LOL: Het was niet m'n bedoeling om zo'n lang filmpje te maken, maar het is zó koddig om naar ze te kijken dat ik de tijd wat uit het oog verloor.

https://www.youtube.com/watch?v=2q1xDV9eFSA
:I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Sofi - Glitter Litter's 7e week

Ongelezen bericht door Zamunda »

ranetje schreef:
Zamunda schreef:Gaaf hoor. Ik zou er geloof ik heel nerveus van worden als ze niet al allemaal besproken waren voor het einde van week zes ofzo, toch prettiger als je daar wat nuchterder in kan staan :mann: .
Het nest waar Claire in zat was in principe al onder de pannen vlak voor ze geboren werden.
Dat is nog eens luxe :D
Zo zou ik het ook het liefst hebben :mrgreen: .
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik niet per se...ik heb nu zó'n divers nest, dat is toch wel een beetje maatwerk. De mensen die voor Arrow zijn gegaan, zouden bijvoorbeeld echt geen Blanket kunnen (of willen) handelen. Zit je op het eind nóg te ruilen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sandra&co schreef:Ik niet per se...ik heb nu zó'n divers nest, dat is toch wel een beetje maatwerk. De mensen die voor Arrow zijn gegaan, zouden bijvoorbeeld echt geen Blanket kunnen (of willen) handelen. Zit je op het eind nóg te ruilen.
Dat is ook weer zo, bij een rashond weet je veel beter te voorspellen wat eruit komt rollen natuurlijk. Maar het ruilen zou ik alsnog niet hebben, koppelen zou ik voor het grootste gedeelte (of allemaal) pas met zes weken doen dus dan ondervang je dat. Bij rashonden die qua aantal al besproken zijn gebeurt dat ook wel.
Sandra&co

Zamunda schreef:
Sandra&co schreef:Ik niet per se...ik heb nu zó'n divers nest, dat is toch wel een beetje maatwerk. De mensen die voor Arrow zijn gegaan, zouden bijvoorbeeld echt geen Blanket kunnen (of willen) handelen. Zit je op het eind nóg te ruilen.
Dat is ook weer zo, bij een rashond weet je veel beter te voorspellen wat eruit komt rollen natuurlijk. Maar het ruilen zou ik alsnog niet hebben, koppelen zou ik voor het grootste gedeelte (of allemaal) pas met zes weken doen dus dan ondervang je dat. Bij rashonden die qua aantal al besproken zijn gebeurt dat ook wel.
Oh, meer een wachtlijst bedoel je? Ja nou, 2 mensen die écht écht écht een puppy wouden, hebben al afgehaakt. En da's prima hoor, maar ik ga er nooit zo van uit dat iemand die in een opwelling zei een pup te willen, dat 8 weken later nog steeds willen. Het blijft een gok ;)
Sandra&co

Tara schreef:Wanneer moet je het knoopje doorgehakt hebben?
Nou, uh, liefst deze week :mrgreen: Maar goed, er springt er nog steeds geen enkele écht uit. Dus ik moet me nog eens flink achter de oren krabben wat ik nou echt wil.
Sandra&co

Jij hebt nog iets langer ja :LOL:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sandra&co schreef:
Tara schreef:Wanneer moet je het knoopje doorgehakt hebben?
Nou, uh, liefst deze week :mrgreen: Maar goed, er springt er nog steeds geen enkele écht uit. Dus ik moet me nog eens flink achter de oren krabben wat ik nou echt wil.
Allebei :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Voor de laatste keer: nee. Echt niet :)
Sandra&co

Vanmorgen zou er iemand komen kijken voor Blanket. Ik dus de hele nacht peinzen of ik hem niet tóch zou houden. Kon ik haar eventueel nog ompraten naar een Tux of een Lille? Moeilijk moeilijk. Want tja, nog steeds weinig zin in een reu. Tussendoor een mug die om me heen zoemde, dus het was al met al een kötnacht. Kreeg ik om 10 uur 's ochtends een berichtje met 100 excuses, ze kon niet komen. Ze had een felle discussie gehad met haar vriend (waar ze voor het gemak kennelijk niet mee had overlegd) en die vond het onverantwoord om een pup bij haar 3 door de huiskamer loslopende konijnen te plempen.
Dus pffft. Ik heb weer wat bedenktijd erbij. Ergens ook wel jammer, want ik ben echt báás in lastminute beslissingen. Dan had ik het nu geweten :lol1:

Hoedannook. Vandaag maar eens een kipdagje ingelast. Kippenvleugeltjes. Gisteren had ik verse regenboogforel voor ze gehaald, met het beeld in m'n hoofd dat ze zich daar met z'n 7-en op zouden storten. Niks was minder waar. Er werd eens ranzig naar gekeken en nou ja, Izzy en Sofi vonden dat niet erg :19:

Maar de kip was dus een betere keuze :cheer: Daar hebben ze zich toch een uurtje mee vermaakt, er werd wat mee heen en weer gesleept, samen geknaagd, verstopt, gevonden en geknabbeld :love:

Afbeelding

Afbeelding

Doei :Q:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog even uitbuiken.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afbeelding
Dat kopie er bij van heb ik gevangen is helemaal van mij
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Sandra&co schreef:Vanmorgen zou er iemand komen kijken voor Blanket. Ik dus de hele nacht peinzen of ik hem niet tóch zou houden. Kon ik haar eventueel nog ompraten naar een Tux of een Lille? Moeilijk moeilijk. Want tja, nog steeds weinig zin in een reu. Tussendoor een mug die om me heen zoemde, dus het was al met al een kötnacht. Kreeg ik om 10 uur 's ochtends een berichtje met 100 excuses, ze kon niet komen. Ze had een felle discussie gehad met haar vriend (waar ze voor het gemak kennelijk niet mee had overlegd) en die vond het onverantwoord om een pup bij haar 3 door de huiskamer loslopende konijnen te plempen.
Dus pffft. Ik heb weer wat bedenktijd erbij. Ergens ook wel jammer, want ik ben echt báás in lastminute beslissingen. Dan had ik het nu geweten :lol1:
Na het zien van de foto’s in het andere topic, viel Blanket mij (ook) ineens op. Puur wat uiterlijk/uitstraling betreft. Wat een dropje. Lastig zeg, dat die leuke pups het je zo moeilijk maken. Succes met je keuze!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat snugger ook van die persoon die zou komen kijken om niet even na te denken over de konijnen én het even overleggen met d'r vriend :hmmm: :80:

En leuke kip-snack-foto's :cheer:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

HillieS schreef:Wat snugger ook van die persoon die zou komen kijken om niet even na te denken over de konijnen én het even overleggen met d'r vriend :hmmm: :80:

Dat weet ik niet. Misschien was ze niet in de veronderstelling dat ze daar toestemming voor nodig zou hebben.
Mijn vriend weet wel dat er hier nog honden bij komen. Dan vind ik het vroeg genoeg het heuglijk nieuws te delen wanneer ik die hond gekocht heb.

Die knien kunnen apart als ze weg is, als het al nodig is.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

dagmar88 schreef:
HillieS schreef:Wat snugger ook van die persoon die zou komen kijken om niet even na te denken over de konijnen én het even overleggen met d'r vriend :hmmm: :80:

Dat weet ik niet. Misschien was ze niet in de veronderstelling dat ze daar toestemming voor nodig zou hebben.
Mijn vriend weet wel dat er hier nog honden bij komen. Dan vind ik het vroeg genoeg het heuglijk nieuws te delen wanneer ik die hond gekocht heb..
Maar dan woon je niet samen ga ik voor het gemak dan vanuit. Is dat wel het geval is het toch wel handig de aanschaf van levende have vooraf even in de groep te gooien.
dagmar88
Zeer actief

ceciel schreef: Maar dan woon je niet samen ga ik voor het gemak dan vanuit. Is dat wel het geval is het toch wel handig de aanschaf van levende have vooraf even in de groep te gooien.
Nee, maar dan zou het niet anders zijn. Dat moet ik niet meer.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

dagmar88 schreef:
ceciel schreef: Maar dan woon je niet samen ga ik voor het gemak dan vanuit. Is dat wel het geval is het toch wel handig de aanschaf van levende have vooraf even in de groep te gooien.
Nee, maar dan zou het niet anders zijn. Dat moet ik niet meer.
Ok, ieder zijn ding. Ik vind het zelf wel een fijn idee om in harmonie samen te leven dus zou ik bijvoorbeeld geen kat aanschaffen omdat degene met wie ik samenleef daar geen ruk aan vindt. Nu heb ik zelf ook minder dan niks met katten dus dat komt goed uit :wink: .
Maar misschien is het handig om iemand uit te zoeken waarbij je over fundamentele zaken als kinderen, honden etc. op een lijn zit. Dan hoef je niet onhandig op het laatste moment dingen af te zeggen of ego strijdjes te voeren over wat je wilt of wenst.
HillieS
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Mijn vriend weet wel dat er hier nog honden bij komen. Dan vind ik het vroeg genoeg het heuglijk nieuws te delen wanneer ik die hond gekocht heb.

Die knien kunnen apart als ze weg is, als het al nodig is.
Ik vind toestemming vragen iets anders dan het overleggen of iig vertellen dat je wil gaan kijken voor een pup.
Afbeelding
Sandra&co

Een lesje weerbaarheid van je tante. Wat doe je als kleine fluff tegen een grote boze hond?

https://www.youtube.com/watch?v=hLOam939JiY
HillieS
Zeer actief

:LOL:
Duidelijke taal!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

HillieS schreef: Ik vind toestemming vragen iets anders dan het overleggen of iig vertellen dat je wil gaan kijken voor een pup.
Voor mij komt het op hetzelfde neer. Het is nog steeds oké of nee, hoeveel je er samen ook omheen lult.
:mrgreen: Ik kan het niet meer en ik wil helemaal geen inspraak hebben bij de ander.
Maakt ook niet uit verder, maar het kan natuurlijk gewoon dat ze die reactie niet verwacht had. Dat is heel vervelend.
Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Sandra&co schreef:Een lesje weerbaarheid van je tante. Wat doe je als kleine fluff tegen een grote boze hond?

:LOL: Wat een schattige geluidjes! :F:

Ze maken het je wel lastig zeg. Ik ben heel benieuwd voor welke pup je uiteindelijk gaat kiezen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Sandra&co schreef:Een lesje weerbaarheid van je tante. Wat doe je als kleine fluff tegen een grote boze hond?

Zo dan, kleine gifkikker :schrik: :LOL:
Ik was aan het wachten totdat Izzy toch even die kleine (geheel terecht) op z'n plek zou zetten, maar nee hoor... wat lieffff :80: :I:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Blanket helpt zijn zussie :I:

Doe hem nu maar dan heb ik er ook nog wat aan :mann:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sandra&co

Caro. schreef:
Zo dan, kleine gifkikker :schrik: :LOL:
Ik was aan het wachten totdat Izzy toch even die kleine (geheel terecht) op z'n plek zou zetten, maar nee hoor... wat lieffff :80: :I:
Nee, ik heb het idee dat ze allebei weten dat het simulatie is. Izzy zou dit anders echt niet gepikt hebben ;) Die heeft d'r riem al opgerold in de poot als ze verkeerd kíjken. Ordung muss sein. Met Lille doet ze dit trouwens ook. Maar alleen die twee. Ze is met elke pup op een andere manier bezig, echt boeiend om te zien.
Van Ennis pikt ze het minst en van Blanket het meest. De 'middenmoot' (Rakoes & Trubl) worden vriendelijkjes bijgestuurd maar krijgen ook een snauw als ze iets doen wat niet bevalt.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Leuk filmpje. Dit is helemaal niet brutaal hoor. Dit is meer zeggen ga weg! En dat mag dat pupje best zeggen en of Izzy dat doet beslist ze zelf. Mijn hondjes doen ook zo tegen grote honden die te wild met ze doen.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ach misschien moest het zo wezen.
Dan van die konijnen vind ik geen goede reden in elk geval, Ras was al ouder toen konijnemans kwam en het enige “kwaad” dat ie doet is zeuren van máhámmm hij loopt weer los :LOL:
Ziggy was toen nog een pubertje en wou er mee spelen maar dat mocht ie niet van mij, toen het konijn dat in de gaten kreeg hobbelde die achter Ziggy aan, oeps dat vond Ziggy iets minder en hij kijkt er niet eens meer naar.
Ik bedoel maar, zo”n pupje is makkelijk aan te leren, nijn is mijn, afblijven.
Maar goed vriendlief zal wel er niet mee eens zijn geweest neem ik aan.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Echt honden les mooi hoor
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

[quote="Sandra&co"]Vanmorgen zou er iemand komen kijken voor Blanket. Ik dus de hele nacht peinzen of ik hem niet tóch zou houden. Kon ik haar eventueel nog ompraten naar een Tux of een Lille? Moeilijk moeilijk. Want tja, nog steeds weinig zin in een reu. Tussendoor een mug die om me heen zoemde, dus het was al met al een kötnacht. Kreeg ik om 10 uur 's ochtends een berichtje met 100 excuses, ze kon niet komen. Ze had een felle discussie gehad met haar vriend (waar ze voor het gemak kennelijk niet mee had overlegd) en die vond het onverantwoord om een pup bij haar 3 door de huiskamer loslopende konijnen te plempen.

Je keus is dus eigenlijk al gemaakt, Blanket it is :wink: :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Sandra&co

Jullie kunnen duwen wat jullie willen, maar de optie géén pup aanhouden ligt ook nog steeds op tafel hè ;) Ik moet er een jaar of 14 mee vooruit. Dus voor minder dan een "Yes, dát is mijn hondje" zoals ik bij Sofi en Izzy had, doe ik het niet.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”