Ik heb de afgelopen dagen veel nagedacht over jouw visie. Vat ik het goed samen als ik zeg dat de hond dus een beetje murw word geslagen en dan dus veel minder goed ontvankelijk is voor nieuwe lessen, omdat je te maken hebt met twee uitersten; eerst onderdruk je zijn energie en dan komt het er in één keer uit?laeken schreef:Ik zou het idee van ren en bench sowieso even wegdoen. Want wat leert hij daar van? Precies. Niets. Je neemt alleen heel wat tijd en ruimte weg om hem dingen te leren want je spert hem weg en hij leert niks en jij leert hem niks aan.
Een hond die vervolgens uit zijn ren komt heeft energie voor 10 en die moet jij dan ineens wel wat gaan leren. Een vrije hond is vrijwel altijd rustiger en makkelijker op te voeden dan een hond die vaak uit het leven wordt gehaald en dan dus genegeerd. Want eerlijk is eerlijk, daar komt het op neer. De ren dient jullie gemak want de hond kan dan niks meer. De hond zelf dient het niet en de opvoeding evenmin.
Ik lees veel verschillende dingen over een bench en hier thuis is daar ook al discussie over. Wel is het zo dat Ares zijn momenten kan hebben waarop hij thuis erg actief is. Dit is soms onwenselijk, omdat het ook belangrihk is dat wij zelf een rust moment hebben. Ik kan mij dus voorstellen dat met jouw visie ook deukte in huis komt. Het klopt natuurlijk als je zegt dat een bench dus ook voor onszelf is, al vind ik er op zich niks mis mee om ook aan jezelf te denken. Natuurlijk moet het belang van de hond wel gewaarborgd worden.
De meeste mensen/artikelen op internet, betogen juist dat een bench ook een veilige plek is voor een hond en hem rust geven in huis juist goed is omdat een hond ook niet altijd weet wat er nou van hem verwacht word. Ook zie ik wel nut in een plekje waar hij terecht kan in wat uniekere gevallen, mocht hij bijvoorbeeld te enthousiast worden vanwege veel bezoek.
Mijn vraag is dus of jij verder wil uitwijden over jouw visie en hoe andere mensen hier in staan.