Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Seniorenvoeding
Moderator: moderatorteam
Seniorenvoeding
Nanni zit nu op Dog Chow. Ik vind het goed voer, alleen is Nanni in afgelopen half jaar zichbaar dikker geworden.
Ze krijgt er nu minder van en we lopen meer, maar ik heb het idee dat het ook aan haar leeftijd ligt (ze is 8 jaar)
Ik zit te denken aan seniorenvoeding. Nanni is GEK op eten, dus ik wil graag brokken die vullen maar niet dat ze er dik van wordt (snappen jullie het?)
Heeft er iemand tips?
Ze krijgt er nu minder van en we lopen meer, maar ik heb het idee dat het ook aan haar leeftijd ligt (ze is 8 jaar)
Ik zit te denken aan seniorenvoeding. Nanni is GEK op eten, dus ik wil graag brokken die vullen maar niet dat ze er dik van wordt (snappen jullie het?)
Heeft er iemand tips?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hebben ze geen senioren variant in dat merk?
Ik heb Beertje en Jackie ook vanaf hun 8ste tot hun 12e jaar senior voer gegeven. Toen nog van Kiddo.
Maar ik doe dat nu dus niet meer, want ik heb toch liever een goede voeding waar ik ietsje minder van geef dan vulling.
Ik heb Beertje en Jackie ook vanaf hun 8ste tot hun 12e jaar senior voer gegeven. Toen nog van Kiddo.

Maar ik doe dat nu dus niet meer, want ik heb toch liever een goede voeding waar ik ietsje minder van geef dan vulling.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Ja ze hebben er ook senioren van.
Nanni doet het prima op die voer, maar ze krijgt echt weinig! en ze is gek op eten, dus ik vind het sneu als ze zo weinig krijgt. Ik merk ook dat ze meer van de straten eet sinds ze wat minder krijgt.
Wat is het grootste verschil tussen seniorenvoeding en gewone voeding?
Nanni doet het prima op die voer, maar ze krijgt echt weinig! en ze is gek op eten, dus ik vind het sneu als ze zo weinig krijgt. Ik merk ook dat ze meer van de straten eet sinds ze wat minder krijgt.
Wat is het grootste verschil tussen seniorenvoeding en gewone voeding?
- Roelfien
- Zeer actief
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Raya, die 9 wordt, heeft nog nooit seniorvoer gekregen, wel light, maar daar werd ze eigenlijk nog luier van dan ze al is.
Het merk wat ik geef, heeft geen seniorvoer, en als het er was, zou ik het nog niet geven omdat ik denk dat dat hetzelfde effect geeft als light.
Ze krijgt dus idd gewoon wat minder, maar het is daarom niet minder smakelijk, want het is zelden dat hetgene wat in hun kom ligt enkel brok is.
Het merk wat ik geef, heeft geen seniorvoer, en als het er was, zou ik het nog niet geven omdat ik denk dat dat hetzelfde effect geeft als light.
Ze krijgt dus idd gewoon wat minder, maar het is daarom niet minder smakelijk, want het is zelden dat hetgene wat in hun kom ligt enkel brok is.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Roos
- Zeer actief
Die van mij krijgen geen seniorenvoeding, weet ook eigenlijk niet wanneer ik daarop zou moeten overstappen. Vindt ze nog helemaal geen senioren
En Roma wordt over 2 weekjes toch al 9
Maar als Nanni er dik van wordt, misschien een light variant proberen?
Tja en veel beweging natuurlijk he
Probeer anders gewoon de senior variant (of de light, wat je wilt) eens en kijk hoe ze het daarop doet.

En Roma wordt over 2 weekjes toch al 9

Maar als Nanni er dik van wordt, misschien een light variant proberen?
Tja en veel beweging natuurlijk he

Probeer anders gewoon de senior variant (of de light, wat je wilt) eens en kijk hoe ze het daarop doet.

- Roelfien
- Zeer actief
Ja, achteraf kan ik dus ook zeggen dat mijn honden inactiever werden van het seniorenvoer.
Nu kwam natuurlijk ook Toby erbij en die zorgde er ook voor dat ze wel actiever moesten zijn, dus dat scheelt.
Maar ik merk inderdaad dat de voeding zeker invloed had op hun doen en laten.

Maar ik merk inderdaad dat de voeding zeker invloed had op hun doen en laten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
rico onze duitse herder wordt 15 april 14 en staat nog steeds op gewoon.
wat je kunt doen is sperciebonen erbij geven, gewassen zo uit blik, vult wel de maag zet niet aan. en inderdaad weinig geven hoe zielig het ook is, beter een gezonde hond die wat ouder wordt dan dat.
seniorenvoer ga je ook veel van geven en worden ze ook dik van, je moet geven wat ze nodig heeft.
wat je kunt doen is sperciebonen erbij geven, gewassen zo uit blik, vult wel de maag zet niet aan. en inderdaad weinig geven hoe zielig het ook is, beter een gezonde hond die wat ouder wordt dan dat.
seniorenvoer ga je ook veel van geven en worden ze ook dik van, je moet geven wat ze nodig heeft.