Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Seniorenvoeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

jidde

Seniorenvoeding

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni zit nu op Dog Chow. Ik vind het goed voer, alleen is Nanni in afgelopen half jaar zichbaar dikker geworden.
Ze krijgt er nu minder van en we lopen meer, maar ik heb het idee dat het ook aan haar leeftijd ligt (ze is 8 jaar)

Ik zit te denken aan seniorenvoeding. Nanni is GEK op eten, dus ik wil graag brokken die vullen maar niet dat ze er dik van wordt (snappen jullie het?)

Heeft er iemand tips?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hebben ze geen senioren variant in dat merk?
Ik heb Beertje en Jackie ook vanaf hun 8ste tot hun 12e jaar senior voer gegeven. Toen nog van Kiddo. ;)
Maar ik doe dat nu dus niet meer, want ik heb toch liever een goede voeding waar ik ietsje minder van geef dan vulling. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jidde

Ja ze hebben er ook senioren van.
Nanni doet het prima op die voer, maar ze krijgt echt weinig! en ze is gek op eten, dus ik vind het sneu als ze zo weinig krijgt. Ik merk ook dat ze meer van de straten eet sinds ze wat minder krijgt.

Wat is het grootste verschil tussen seniorenvoeding en gewone voeding?
jidde

Afbeelding
Nanni heeft dit voer, mix kip en rijst
Roelfien
Zeer actief

Verschil is dat Seniorenvoer iets meer afgestemd is op een rustige oude dag, dus minder krachtvoer als in gewone volwassenbrokken en er zitten minder belastende mineralen in om de nieren te ontzien.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Raya, die 9 wordt, heeft nog nooit seniorvoer gekregen, wel light, maar daar werd ze eigenlijk nog luier van dan ze al is.

Het merk wat ik geef, heeft geen seniorvoer, en als het er was, zou ik het nog niet geven omdat ik denk dat dat hetzelfde effect geeft als light.

Ze krijgt dus idd gewoon wat minder, maar het is daarom niet minder smakelijk, want het is zelden dat hetgene wat in hun kom ligt enkel brok is.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Die van mij krijgen geen seniorenvoeding, weet ook eigenlijk niet wanneer ik daarop zou moeten overstappen. Vindt ze nog helemaal geen senioren :mrgreen:
En Roma wordt over 2 weekjes toch al 9 8)

Maar als Nanni er dik van wordt, misschien een light variant proberen?
Tja en veel beweging natuurlijk he ;)

Probeer anders gewoon de senior variant (of de light, wat je wilt) eens en kijk hoe ze het daarop doet.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ja, achteraf kan ik dus ook zeggen dat mijn honden inactiever werden van het seniorenvoer. :roll: Nu kwam natuurlijk ook Toby erbij en die zorgde er ook voor dat ze wel actiever moesten zijn, dus dat scheelt.
Maar ik merk inderdaad dat de voeding zeker invloed had op hun doen en laten.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

rico onze duitse herder wordt 15 april 14 en staat nog steeds op gewoon.

wat je kunt doen is sperciebonen erbij geven, gewassen zo uit blik, vult wel de maag zet niet aan. en inderdaad weinig geven hoe zielig het ook is, beter een gezonde hond die wat ouder wordt dan dat.

seniorenvoer ga je ook veel van geven en worden ze ook dik van, je moet geven wat ze nodig heeft.
jidde

Bedankt voor alle tips! Ik zal eens kijken naar ligth voer!
Spercibonen lust Nanni niet :mrgreen: Ik had het laatst gegeven en alles lag nog mooi in haar bak :mrgreen: Kan ik misschien elke dag een schepje rijst erbij doen, ipv brokjes?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”