Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stilte na de storm. Laatste fotoserie p.7

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Stilte na de storm. Laatste fotoserie p.7

Ongelezen bericht door Zamunda »

Morgen is het weer gedaan met de zalige rust want dan komen er twee logees, één druktemaker en één stoïcijns zwaargewicht die zich niets laat vertellen (behalve door Lais :mann: ). Ik heb het ze nog niet durven vertellen dus ze verkeren nu nog in zalige onwetendheid :slaap2: .

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zamunda op 09 aug 2019 15:07, 10 keer totaal gewijzigd.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Stilte voor de storm

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Komen Morris en Ayla logeren? :cheer: Je gaat toch wel foto's maken en posten hè? :hmmm:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Lekker laten zo vandaag, veel te heet :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ze merken het vanzelf :mrgreen:
Zo liggen ze hier ook allemaal...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief

Ja ik heb besloten ze nog maar even te laten genieten, ze komen er morgen snel genoeg achter als die indringers hier aan de boom geknoopt staan.

Heerlijk hè Mal, die honden op de rug of plat.

GoldenGizmo schreef:Komen Morris en Ayla logeren? :cheer: Je gaat toch wel foto's maken en posten hè? :hmmm:
Nou ja, jij mag nooit meer raden :hmmm: .

Heavy schreef:Heerlijk vooral Ravi :LOL:
Vorig jaar hebben Ayla en Ravi elkaar meer dan prima vermaakt. Maar Ayla is nu een jaar ouder en veel rustiger dus ik ben benieuwd.

Tamara81 schreef:Wat heb je toch lekkere ligplekken voor de honden. Heerlijk.

Raaf met zijn stelten :I:
Al wat leuk! Het is allemaal niet erg esthetisch maar ik vind comfort veel belangrijker en heb graag dat ze overal lekker kunnen liggen. Ja die stelten zijn zo mooi hè, heerlijk ook hoe hij ze zo vaak in de lucht steekt.
Zamunda
Zeer actief

Ik ben erg benieuwd hoe Morris het gaat vinden, als het aan Lais ligt dan mag hij namelijk helemaal niks noppes nada. Echt precies wat Miranda vertelde over Skadi en Mister, met het verschil dat Mister (toen nog Tango) in zijn eígen huis niks mocht van Skadi. Trutten zijn het. Gelukkig is er ruimte zat en let ik natuurlijk ook op dat Lais zich gedraagt. En Morris is natuurlijk ook wel iets gewend met Ayla alhoewel dat in vergelijking tot Lais wel meevalt geloof ik.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Gezellig!
Gelukkig is het morgen een beetje minder warm!
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Gezellig weer :I:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Oohh dat worden weer leuke foto's en filmpjes :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Tas is ingepakt (voer niet vergeten! voer niet vergeten! voer niet vergeten! voer niet vergeten!)
Takelwagen is besteld om Morris zo uit zijn kuil te takelen
Afbeelding
En Ayla vraagt wanneer we nu eindelijk vertrekken!
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Het is inderdaad wat minder warm maar vooral: het waait zo lekker :cheer: ! Wat een verschil met gisteren en eergisteren zeg, veel beter zo. Anders had ik het gewoon afgezegd hoor, veel te warm met nog twee van die warme lijven in huis :pffff: .

Ik weet niet of er leuke foto's en filmpjes komen, volgens mij wordt het gewoon heel saai en gezapig met volwassen kalme Ayla en stoïcijnse Morris.

nomo schreef:Tas is ingepakt (voer niet vergeten! voer niet vergeten! voer niet vergeten! voer niet vergeten!)
Takelwagen is besteld om Morris zo uit zijn kuil te takelen
Afbeelding
En Ayla vraagt wanneer we nu eindelijk vertrekken!
Afbeelding
Wat zullen ze afvallen als jij het voer vergeet :F: !

Haha die Morris in zijn kuil. Hij gaat niet door de ingang van Lais' en Willems grot passen maar ik ben wel benieuwd of hij zelf een lekkere kuil gaat maken hier.
Ayla gaat mee op vakantie toch :engel: ?
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Zamunda schreef: Ik weet niet of er leuke foto's en filmpjes komen, volgens mij wordt het gewoon heel saai en gezapig met volwassen kalme Ayla en stoïcijnse Morris.
Hoihoi!

Oh shit, Zamunda denkt echt dat Ayla nu volwassen en rustig is :O: Zou ik er nog iets van moeten zeggen? Of gewoon dumpen en wegrijden... straks wil ze niet meer oppassen als ze zich realiseert dat MissWervelwind ook meekomt!

groetjes.

Edit: oeps moest pb zijn :oeps:
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

kijk al uit naar de super leuke verhalen van de logees
en natuurlijk de foto s
Zamunda
Zeer actief

katerke schreef:kijk al uit naar de super leuke verhalen van de logees
en natuurlijk de foto s
Ik weet niet of het er nog van komt, ik krijg ineens een belletje dat ik heel nodig ergens anders moet zijn de rest van de dag :idea: .
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat meneer okselkriebel en mevrouw wervelwind gearriveerd zijn :mann:
Kom maar op met alle foto's :cheer:

Edit: of had ik mevrouw prutsloot moeten zeggen?
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Jij laat je ook echt alles aansmeren
AfbeeldingAfbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Is er al storm :cheer: :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Morris en Ayla te logeren. Dat is weer goed voor een tijdje zomer (leed)vermaak :cheer: :engel:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

hakunamatata schreef:Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat meneer okselkriebel en mevrouw wervelwind gearriveerd zijn :mann:
Kom maar op met alle foto's :cheer:

Edit: of had ik mevrouw prutsloot moeten zeggen?
Mevrouw én meneer prutsloot :roll: . En dan daarna in het zand rollen. Niet te geloven wat die twee aan zand mee kunnen nemen :80: .

Mijn eigen schuld want ik had gevraagd of het voor Morris misschien beter zou zijn als we niet bij mij thuis zouden afspreken maar ik ze vanaf een wandellocatie mee zou nemen. Anders had ik ze gewoon schoon aangeleverd gekregen (denk ik) maar omdat Morris dan misschien 12 dagen naar de uitgang (waar Nomo door verdwenen zou zijn) zou gaan staren leek dit me wel een goed plan. Wat dat betreft heeft het wel geholpen denk ik want Morris is niet naar een deur aan het staren of ervoor aan het liggen.

Wel had ik onderschat dat ik met deze hitte dan in mijn eentje de introductie thuis kon gaan doen én de logees wat onrustiger waren dan als Nomo eerst even hier met ze was gebleven. Je kon me opvegen.

bram en thijs schreef:Jij laat je ook echt alles aansmeren
En ik leer het ook gewoon nooit hè? Op de een of andere manier verdring ik blijkbaar dat het echt pittig is, ook als het geen buitenlandse opvangers zijn :oohja: .

fenneke schreef:Is er al storm :cheer: :cheer:
Telt een slapeloze nacht? Nadat alles weer kennis had gemaakt was het aardig rustig op een hoop gehijg na maar toen ik lekker vroeg naar bed ging omdat ik stuk was...
Ik had alles lekker open staan om af te koelen, Lais en Willem bij mij op de slaapkamer, hekje in de deuropening, de andere drie aan de andere kant en die konden dan ook naar buiten. Man man man wat een onrust. Ayla was niet druk qua energie maar ze kon gewoon haar rust niet vinden in deze vreemde situatie dus telkens ging ze liggen (en dan viel ik in slaap) om toch weer te gaan drentelen (waar ik dan weer wakker van werd). Dan kwam ze weer bij mijn hekje waarbij Ravi ging grommen omdat ze langs zijn ligplek liep, dan liep ze weer door het huis waarbij er dingen op de grond gegooid werden en weet ik wat ze allemaal uitspookte.
En toen lag ik eindelijk lekker te slapen, kwam man thuis... FEEST!!!!! :cheer: :cheer: :cheer: ! Morris (die hem maar één keer eerder gezien heeft) en Ayla begroetten hem alsof het Nomo was die twee weken met vakantie was geweest :roll: .
Daarna het hele riedeltje weer van voren dus steeds hazeslaapjes en dan weer wakker van getrippel of gerommel, ik denk dat het voor Ayla ook niet 'klopte' dat Morris toen buiten was gaan liggen. Dat laatste kreeg ik het ineens Spaans benauwd van midden in de nacht want shit, straks sloopt hij het hek en is hij kwijt :schrik: ! Dus toen heb ik het om drie uur maar opgegeven: Ravi ook bij me genomen, Morris die heerlijk in het zand lag te tukken naar binnen gehaald, achterdeur dicht en mijn slaapkamerdeur maar op een kier gedaan. Daarna redelijk geslapen, gesandwiched tussen Lais en Raaf. Lekker warm...

Ik denk dat ik vannacht de deur maar dicht laat.
bram en thijs
Zeer actief

Een Sennen kun je gewoon in een zandafgraving laten liggen hoor, kan hooguit zijn dat je ze even kwijt bent omdat ze te beroerd zijn om te bewegen als je roept maar dat is het dan ook
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

Er horen natuurlijk foto's bij het overleven van de eerste 24 uur.

Ik had ze meteen compleet onder controle natuurlijk, allemaal in een af en blijf :pffff:
Afbeelding

Ayla heeft een kong gevonden maar vindt het maar raar dat er niks in zit
Afbeelding

Ayla weet nog precies wat dit hek betekent, namelijk de wei waar je lekker kunt rennen en zwemmen!
Afbeelding

Lekkere natte baard. Nu nog zonder kilo zand erin...
Afbeelding

Ze kan zo onschuldig kijken :roll:
Afbeelding

Ik vroeg me gisterochtend nog af of Morris hier ook een ligkuil zou gaan maken... ik heb niet lang hoeven wachten :LOL: . Het hele stuk tussen Morris en de onderrand van de foto is stenen pad trouwens.
Afbeelding

Hij is ermee in zijn nopjes...
Afbeelding

... ik wat minder want ik had eigenlijk een locatie minder in de loop in gedachten maar daar heeft Morris geen boodschap aan
Afbeelding

Na een gesloopte nacht vragen Lais en Willem zich af of die twee monsters snel weer opgehaald worden
Afbeelding

Met z'n allen brokjes zoeken
Afbeelding

En nu ligt het er zo bij:
Lais
Afbeelding

Raaf
Afbeelding

Ayla
Afbeelding

Aan de andere kant van de stoel waar Ayla voor ligt ligt Morris. Ik kan er geen foto van maken want als ik die kant op loop staan Ayla en Morris meteen op (het was al een wonder dat ik Ayla erop kreeg). Willem ligt buiten te maffen.

bram en thijs schreef:Een Sennen kun je gewoon in een zandafgraving laten liggen hoor, kan hooguit zijn dat je ze even kwijt bent omdat ze te beroerd zijn om te bewegen als je roept maar dat is het dan ook
Ja dat bleek, hij lag doodgemoedereerd te tukken. Hij wel.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: [Stilte voor de] storm

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Gezellig zeg! :ok:
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

GoldenGizmo schreef:Komen Morris en Ayla logeren? :cheer: Je gaat toch wel foto's maken en posten hè? :hmmm:
:LOL: Dat dacht ik ook gelijk.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Zamunda
Zeer actief

Wat is het inmiddels lekker afgekoeld zeg, we hebben lekker met alle vijf een rondje in de wei gedaan. De dames hebben naar muisjes gegraven, Morris heeft veel gerold, Raaf lekker gerend en Willem gehuppeld. Nu tevreden hondjes (en Morris ligt in zijn ligkuil).

Brindlecardi schreef:Gezellig zeg! :ok:
Zeker :Q: .

Kayltje schreef:
Ja, hóe dan? Ik had niet eens gezegd dat het forumhonden waren.

Heavy schreef: :LOL: ze zijn er weer en daar gaat je nachtrust
Vannacht ligt alles in coma :pffff: .
Alleen hopen dat het niet één drukke bende wordt als man om vier uur de huiskamer in wandelt...
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Zamunda schreef:
Kayltje schreef:
Ja, hóe dan? Ik had niet eens gezegd dat het forumhonden waren.
:engel: Ik herkende de lieflijke schatjes uit je beschrijving.
Een van Fitz' favoriete meisjes :I: en haar echtgenoot.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Zamunda schreef:
bram en thijs schreef:Een Sennen kun je gewoon in een zandafgraving laten liggen hoor, kan hooguit zijn dat je ze even kwijt bent omdat ze te beroerd zijn om te bewegen als je roept maar dat is het dan ook
Ja dat bleek, hij lag doodgemoedereerd te tukken. Hij wel.
Misschien volgende nacht zelf in je eentje buiten gaan slapen? Daar is het een stuk rustiger dan binnen, zo te lezen. :idea:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Oooh, dit gaat weer een héérlijk topic worden :I:
Ik kijk uit naar de updates! :D
Zamunda
Zeer actief

Kayltje schreef: :engel: Ik herkende de lieflijke schatjes uit je beschrijving.
Een van Fitz' favoriete meisjes :I: en haar echtgenoot.
Dat krijg je met zulke celebs, dan hebben mensen maar een half woord nodig blijkbaar.

GoldenGizmo schreef:Misschien volgende nacht zelf in je eentje buiten gaan slapen? Daar is het een stuk rustiger dan binnen, zo te lezen. :idea:
En dan een beetje achterin de tuin of gewoon in de wei, ver van alle druktemakers :LOL: .

Nee het ging hartstikke goed vannacht. Ik was eergisteren ook helemaal vergeten om Panda/Vodje te geven aan Ayla, of dat genoeg geholpen zou hebben weet ik niet maar gisteravond heb ik hem gegeven bij het naar bed gaan. Kind was er helemaal blij mee :mrgreen: . Verder Mopperravi en uiteraard Lais in de slaapkamer, de buitendeuren open maar gebarricadeerd en dat lijkt een goede opstelling. Ayla was de eerste vijf tot tien minuten nog wat onrustig aan het drentelen (maar gelukkig niet meer de boel aan het verkennen en verbouwen) maar daarna heeft ze heerlijk geslapen en ik ook :slaap2: . Dat is, totdat man om vier uur opstond :Q: . Toen was het even feest met dolblije Morris en Ayla maar daar was ik nog niet eens wakker van geworden, ik werd wakker van Ravi die aansloeg op het feest. Gelukkig snel weer in slaap gevallen en van het feestje toen man uit de douche kwam en weg ging heb ik niks meegekregen.
Morris ligt graag bij mijn slaapkamerdeur en toen ik opstond lag Ayla iets verder op het kleedje van Morris. De onrust van de eerste dagen/nacht is wel voorbij en ze zijn een stuk meer op hun gemak, blijven ook vaker liggen als ik op sta en zijn daar ook goed in te sturen nu.

natalie schreef:Oooh, dit gaat weer een héérlijk topic worden :I:
Ik kijk uit naar de updates! :D
Nou...

Zaterdag merkte ik aan Raaf al dat hij Ayla lekker vond ruiken. Tja dat kan zijn omdat het een leuke nieuwe teef is in zijn huis maar het kon ook zijn dat ze (heel) binnenkort loops zou gaan worden :scratch: . Gisteren was het nog een beetje hetzelfde met af en toe een halfslachtige rijpoging maar vandaag raakt hij buiten bij actie toch steeds meer gefocust op rijden dus ik denk dat het de logeerpartij niet gaat duren voor Ayla loops is. Toen Lais een stuk vroeger dan gewoon loops werd dit voorjaar duurde het vanaf dit stadium nog maar een paar dagen.

Dusssss... grote kans dat Ayla binnen vrij afzienbare tijd naar de andere opvang zal gaan. Of er moet veel animo zijn voor Ayla-Ravi kindertjes? Dan zeggen we gewoon nog niks tegen Nomo :idea: .
bram en thijs
Zeer actief

Heb jij nou een oppasachterwacht voor je oppashond? :80: :80: :80:
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

bram en thijs schreef:Heb jij nou een oppasachterwacht voor je oppashond? :80: :80: :80:
Nee joh, Nomo heeft dat.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”