Lothian schreef:Hammetime schreef:Alles is wel duidelijk besproken, dat heeft de fokker zonet nogmaals bevestigd. Het lijkt mij het beste dat we dit topic voorlopig laten rusten en over een half jaar de stand van zaken eens opnemen.
Zou ik in ieder geval erg waarderen, als je ons op de hoogte zou willen houden.
Ik kan weinig aan dit topic toevoegen - ik heb zelf herderkruisingen (gehad) maar geen enkele ervaring met werklijn herdershonden. Zou het leerzaam vinden om te horen hoe het met jou en Benthe gaat. En natuurlijk ook gewoon leuk want ze is een plaatje om te zien en ik vind het fijn te lezen dat het nu in ieder geval een heerlijke pup voor je is.
Veel succes samen!
Ik zou het jammer vinden als je niet verder gaat in dit topic met de vorderingen.
Misschien een aanname en je eigen keuze, maar ik hoop niet dat de fokker heeft gevraagd niet te veel meer hier neer te zetten. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden, al kan ik dat wel begrijpen.
Verder vind ik de reactie van Tony een goede om ter harte te nemen over het balspel en de mogelijke buitdrift
Wij hebben een redelijk makkelijke herder, maar in sommige gevallen zit er een kop op en lost hij bepaalde zaken zeer moeilijke.
En op buitdrift heb ik juist niet willen "oefenen" maar gaat te veel in detail als ik daar wat over zeg.
Ik vind het fijner om gewoon bij een kluif o.i.d. te komen als ik toevallig passeer of de hond aanhaal zonder dat ik besef dat hij een kluif heeft.
Echter is het ook bij onze "makkelijke" herder vrij snel aangeleerd, of te merken dat de buitdrift er snel in zit, beter om dat niet te stimuleren als je daar verder niets mee wilt doen (bewaking, KNPV of IPO).
Wat Boutje zegt is dan fijner, leren dat je niets gaat afpakken, vertrouwen geven.
Of als het lossen ooit wat moeilijker gaat

zoals ik heb ervaren bij een van mijn honden

, zorgen dat je 2 favoriete ruilmogelijkheden mee hebt
Ik liep regelmatig met 2 ballen op zak, of een grote bal mee en een bal aan een touwtje... dat werkte perfect!
Maar zo groot is je pup nog niet, maar alvast oefenen met 2 speeltjes kan geen kwaad