Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna schreef:Waaruit maar weer blijkt dat je NOOIT je kind met de hond er op uit moet sturen en al helemaal niet als het een malloot is.
Laat even lekker zelf die joekels uit met je luie pens.
Wat voor mij vooral blijkt is hoe snel we berichten op (a)sociale media voor waar aannemen en massaal delen en allerlei oordelen vellen.
Het was geen sociaal media bericht maar een nieuwsbericht
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
~Suzanne~ schreef:Dus; die beperking was er OOK al niet... gut... was die pup er dan eigenlijk wel???
Suzanne
Tuurlijk heeft-ie wel een beperking. Bij iemand zonder beperking leeft zo'n pupje gewoon lang genoeg om volwassen en oud te worden. Een beperking qua impulscontrole waarschijnlijk Even lekker hard snoeken aan de lijn omdat het even niet goed genoeg gaat voor het pikkie.
Nanna schreef:Waaruit maar weer blijkt dat je NOOIT je kind met de hond er op uit moet sturen en al helemaal niet als het een malloot is.
En dat men nooit meteen uit moet gaan van een bericht wat door de pers naar buiten wordt gebracht.
Verder vind ik het heel triest.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
En dat men nooit meteen uit moet gaan van een bericht wat door de pers naar buiten wordt gebracht.
Door de politie niet de pers
Dat is alleen maar erger.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Door de politie niet de pers
Dat is alleen maar erger.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Als er valse verklaringen worden afgelegd door het zogenaamde slachtoffer krijg je dat...
Oké, en stel dit wordt niet naar buiten gebracht en het is wèl zo? Dan is het weer vreselijk dat er in een uur tijd tig pups door een lange man met bivakmuts is doodgeschopt? Terwijl de politie het notabene wist?
Marion. schreef:Maar sowieso, hoe dan??? Aan de lijn omhoog gehangen ofzo? Met een ferme ruk aan de riem breek je volgens mij ook geen rotweiler nekje toch?
Nee, ik denk dat een rottweiler pup heel vergelijkbaar is met een labrador pup, die vallen echt niet zomaar dood neer. Je kan natuurlijk pech hebben en vallen en de pup op een ongelukkig punt raken maar over het algemeen zijn zulke pups van die leeftijd echt wel stevig. Ze passen zelf ook niet op haha, kunnen vaak wel wat hebben (in de zin van ze gaan er niet dood aan)
Marion. schreef:Maar sowieso, hoe dan??? Aan de lijn omhoog gehangen ofzo? Met een ferme ruk aan de riem breek je volgens mij ook geen rotweiler nekje toch?
Nee, ik denk dat een rottweiler pup heel vergelijkbaar is met een labrador pup, die vallen echt niet zomaar dood neer. Je kan natuurlijk pech hebben en vallen en de pup op een ongelukkig punt raken maar over het algemeen zijn zulke pups van die leeftijd echt wel stevig. Ze passen zelf ook niet op haha, kunnen vaak wel wat hebben (in de zin van ze gaan er niet dood aan)
Ja precies. Mijn huppel rukte ook onverwachts, waardoor ik een dikke snee boven mijn oog had, en ik viel/dook bovenop haar.
Bewust dook ik op haar. En ze is niet geplet. Ze kreeg best een ruk aan haar riem. Maar de enige gewonde was ik.
Wat voor mij vooral blijkt is hoe snel we berichten op (a)sociale media voor waar aannemen en massaal delen en allerlei oordelen vellen.
Dát vooral. Lekker reageren vanuit emaausies en aannames voor feiten verslijten. Een heel vervelend menselijk trekje.
Inge schreef:Hmmm... Wellicht kennis gemaakt met maat 45, fatale gevolgen en dan proberen je eruit te kletsen met een of ander verhaal over een pup doodschoppende man met bivakmuts...
Nu dat niet waar blijkt te zijn maar een stoornis erbij bedenken?
Ik vind het dan raar dat dit met zo'n sisser afloopt. Hij heeft zijn pup blijkbaar zo mishandeld dat hij dood ging. En toen ook nog een lulverhaal opgehangen.
Er is proces verbaal opgemaakt en het dossier wordt naar het OM gestuurd. Die moet nu toch gaan beoordelen of er vervolging plaats zal vinden, zo ja, waarvoor precies en welke strafeis ze gaan stellen? Hoezo loopt het dan nu al met een sisser af?
Als je al die dierenleed bij elkaar optelt door de jaren heen zijn al die straffen lachwekkend en niet serieus te nemen, zou mij verbazen
dat dit een zware strafeis wordt.
Rocco schreef:Als je al die dierenleed bij elkaar optelt door de jaren heen zijn al die straffen lachwekkend en niet serieus te nemen, zou mij verbazen
dat dit een zware strafeis wordt.
Je zou er een huis van bewaring voor weg kunnen zetten, maar dan is er al een algemeen houdverbod voor nodig om aan de stikstofregels te voldoen.