Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Britse moeder verscheurd door eigen honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cairo_
Zeer actief

Britse moeder verscheurd door eigen honden

Ongelezen bericht door Cairo_ »

https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... ~ae7d93e9/

Afbeelding
Elayne zette regelmatig foto's van Billy en DJ op Facebook. © Privéfoto/Facebook Elayne Stanley
Persistence
Zeer actief

Re: Britse moeder verscheurd door eigen honden

Ongelezen bericht door Persistence »

De buurvrouw vertelt dat de aanval door de honden vooraf werd gegaan door een ruzie tussen Elayne en een van haar dochters.
Verdediging van dochterlief?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Die foto is misschien van na het verscheuren :D
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ze liet de kinderen de honden als kussen gebruiken.

:O: :schrik:
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Frootje schreef:Volgens mij zijn die honden meer massief dan gespierd.

Een nare gebeurtenis, dat wel. Ik vind het altijd vreemd om te horen dat een hond zich zo tegen zijn baas kan keren. :80:
ach dat gebeurt in de beste relaties soms :hmmm: ..
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Raad de kruising ?

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

hmm lijkt me iets van bordeaux dog in te zitten zo te zien.. maar vet zijn ( waren ) ze wel :roll:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Persistence schreef:
De buurvrouw vertelt dat de aanval door de honden vooraf werd gegaan door een ruzie tussen Elayne en een van haar dochters.
Verdediging van dochterlief?
Ik denk eerder gewoon reageren op de opwinding/dreiging met agressie.
Maar goed, dat is allemaal speculeren, we waren er allemaal niet bij en de dame kan het helaas ook niet navertellen om uit te leggen wat er precies is gebeurd.
Het is hoe dan ook een afschuwelijke toestand :-(
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:hmm lijkt me iets van bordeaux dog in te zitten zo te zien.. maar vet zijn ( waren ) ze wel :roll:
Ja zeker die bruine lijkt me een bordeaux dog kruising...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ze zien er super lief uit en ik denk dat hun genen getriggerd zijn door opwinding. Wuilus vloog grommend uit als iemand op de grond stampte. Dit soort honden kan natuurlijk in de vasthoudende aanvalsmodus komen als niemand ze op tijd afremt. Dat is een feit. Bullen en pitbulls mogen nooit in de grijp en vechtmodus komen. Dan moet iemand direct en grof afremmen en stoppen. Als niemand dat kan gaan ze door en dat geeft problemen. Vraag me af of ze dan nog door hebben dat ze hun baasje vermoorden.

Een vroegere collega heeft zo tijdens een feestje haar kadootje een stripper laten verminken door haar anders zo lieve amstaff. Deed al 6 jaar geen vlieg kwaad maar niemand op dat feest had door dat de hond in spanning kwam door de dronken mensen en de op zijn baasje rijdende stripper. Enkeltje dierenarts en ze bleef maar zeggen dat de hond vast een hersentumor had. En ik ken een direct verhaal van iemand met 2 Staffords een een bordeaux dog waarbij na jaren dikke mik 1 levende hond werd aangetroffen na een dag werk. De andere twee waren morsdood gebeten. De Bordeaux hadden ze waarschijnlijk samen gemold maar in die roes was het koppel Staffords elkaar aan gevlogen en heeft de reu ook zijn beste maatje en eigen teefje gemold. Dat zit erin. En dat mag je nooit niet zien of geloven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Gewoon verbieden die hele reptielenbloedmutantenzooi.
Trekken ook alleen maar raar volk aan ook.
Het zijn geen leuke betrouwbare huishonden en dat zullen ze ook nooit worden ook. Due hele klapkakenhandel dient geen enkel doel. Weg ermee.
Dat zou ik zelf nooit zeggen maar ik vind wel dat dergelijke honden niet in handen van mensen moeten kunnen vallen waar het fout bij gaat. In Duitsland zijn dingen echt vreemd geregeld. Maar het komt erop neer dat je met een vechthond geen strafblad mag hebben. Je moet een cursus doen en je moet je tuin laten goedkeuren op veiligheid. Je moet ook een koophuis hebben en en als je je hond los wil laten lopen of zonder muilkorf moet de hond eerst slagen voor een gedragstest. Zonder dat papier mag een vechthond niet los.

Dus hier proberen ze op die manier de honden in handen van verantwoordelijke liefhebbers te houden. Daar zitten natuurlijk vreemde aspecten aan. Zonder geld geen Stafford bijvoorbeeld. Is dat eerlijk. Nee. Maar het helpt wel :engel:

Oh ja. De hondenbelasting voor Bas is 54 euro per jaar. Als Bas een oud Staffordje was geweest was het meen ik bijna 600 euro. Soort ontmoedigingsbeleid denk ik.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Toen ik Guus aangaf bij de hondenbelasting was de tweede of derde vraag al is het een kampfhund? Welke rassen dan? Terriër? Wat voor terriër? Ik werd helemaal ondervraagd om erachter te komen dat er absoluut geen kampfhund in Guus zat. Hoe groot dan? Hoeveel weegt hij dan?

Dat hele vechthond gebeuren is hier in Duitsland echt nog een dingetje.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Feit blijft die beesten kunnen heeeel onvoorspelbaar reageren in een split second zonder signalen en dan kun je nog zoveel ervaring hebben
je kan in die split second gewoon te laat zijn of toevallig je aandacht even ergens anders hebben,Meeste debielen die zo,n hond
hebben weten zich totaal geen raad als het fout gaat en dat is nu de kern van het probleem met deze powerrrr dogs.Hoeveel honden eigenaren kunnen
nu perfect honden gedrag lezen dat zijn er niet veel tegenwoordig en hoeveel van die verhalen lees je nadat zo,n hond zijn baasje
heeft geamputeerd of van kant heeft gemaakt het was jaaaaren zo,n lieve hond deed geen vlieg kwaad en ineens BAMMM.,

Het is gewoon belachelijk dat die krengen nog rond kunnen lopen pitjes,staffies en al die kruisingen wat door dat tokkie volk op de wereld wordt gedumpt. In de UK zijn ze verboden maar lopen nog genoeg rond,Duitsland heeft het beter voor elkaar dan hier das duidelijk.
Rocco
Zeer actief

Overigens zijn dit soort honden helemaal niet onvoorspelbaar. Ze vallen uit om dezelfde dingen als het poedeltje van je oma.
Het euvel zit hem er in dat ze niet gedoseerd zijn.
Ze laten zich als nannydog maandenlang, jarenlang als speelgoed behandelen maar als ze dan een keer een chagrijnige hypo hebben omdat ze moddervet zijn en nog geen eten hebben gekregen of je peuter pakt ze aan een oor dat toevallig pijnlijk is omdat ze een oorontsteking hebben niet corrigeren maar de boel meteen kort en klein slopen.

Het is exact hetzelfde mechanisme als waarom dit soort honden aan een autoband aan een touw kunnen hangen.
En dat kunnen ze allemaal. Nou ja, deze niet natuurlijk, maar terriervenijn in combinatie met bullebijterbloed is het probleem.[/quote]

Dan heb jij ander ervaring dan ik heb vaak gezien dat ze juist WEL heeeel onvoorspelbaar zijn.

Mijn mechelaars kan ik gelukkig beter lezen en geven ook duidelijke signalen af bij dit soort honden en dan heb ik het over Pitjes
en Staffies of kruisingen daarvan ,heb ik daar meer moeite mee, vind dat ook helemaaaaal geen Nannydogs overigens.
S@ndr@
Zeer actief

Rocco schreef:Feit blijft die beesten kunnen heeeel onvoorspelbaar reageren in een split second zonder signalen en dan kun je nog zoveel ervaring hebben
.
Rocco schreef:Overigens zijn dit soort honden helemaal niet onvoorspelbaar. Ze vallen uit om dezelfde dingen als het poedeltje van je oma.
wat is het nou,wel of niet onvoorspelbaar :denken: ben je er zelf al uit :cool2:
S@ndr@
Zeer actief

ahhh op die manier, ja sommigen kunnen dat ook heel goed, .. heel on of voorspelbaar wat is het :oohja: ik was even de draad kwijt zeg maar, :LOL:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn man stond een keer iets uit de achterbak van onze auto te halen en werd bijna in zijn kont gebeten door een passerende klapkaak.
Eigenaar kon hem nog net weg trekken.
Zie je daar ook een aanleiding in Cleva?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
Nanna schreef:Meisje staat op bus te wachten.
Ook al zo lekker normaal allemaal.

Ze staat niet te wachten. Ze rent krijsend weg en vliegt vervolgens met een boog op haar smoel.
Volgens mij staat ze nog op terrein dat de honden bewaken ook.

Maar goed, als je het niet wil zien dan wil je het niet zien. Mag hoor.

Blijft het feit dat er wel degelijk herkenbare aanleidingen zijn. Dat is iets anders dan eigen schuld of zelfs iets anders dan acceptabel.
Maar dat klapkaken ineens de geest krijgen en zonder motieven rucksichtslos willekeurig wie dan ook naar de strot vliegen slaat gewoon nergens op.
Hoe dan? Hoe ziet dat er qua hersenactiviteit uit?
Quatsch.
Kijk hier maar eens naar. Niemand op straat ziet die honden aankomen totdat het te laat is.

En ze rennen weg en iedereen die ze daarna tegenkomen wordt ook gegrepen. Reden? Ze zijn gewoon doorgedraaid en dan is alles en iedereen de sigaar :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Deze is ook echt vreselijk. Reden kan je vast wel bedenken maar ik zie twee speelse honden die ineens de kolder krijgen. Om wat? Dat de moeder haar kind optilt? Alles zal met reden zijn maar dit is wel niet te voorzien wat mij betreft.

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:Reden? Ze zijn gewoon doorgedraaid en dan is alles en iedereen de sigaar :19:
Ja. Nou.
Dat is dan dus de aanleiding. Ze zijn doorgedraaid.
Alle honden kunnen hysterisch worden maar dit soort honden gaan dan dus door op een grove manier.

Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet zeggen, hoor. En dertig keer herhalen lijkt ook niet te helpen.

Maar goed, kennelijk mag je er niets van begrijpen want dat is dan tolerantie, ofzo. :19:
Stel je niet aan hahaha. Natuurlijk is er een aanleiding maar die heeft soms niks te maken met de persoon die verscheurd wordt. Dat is meer wat ik wil zeggen. Dat ze ontsnappen en dan druk in hun hoofd worden en dan op zoek gaan naar mensen om aan te vallen is natuurlijk een aanval met een aanleiding. Ze waren ontsnapt en dat vonden ze opwindend.

Natuurlijk valt een rustige kalme hond niemand aan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
laeken schreef:Natuurlijk is er een aanleiding maar die heeft soms niks te maken met de persoon die verscheurd wordt. Dat is meer wat ik wil zeggen.
Dat zeg ik toch ook niet?

Er werd gezegd dat ze onvoorspelbaar zijn en geen initiële factoren nodig hebben om tot gedrag te komen. Dat is niet waar.
Maar dan moet er kennelijk geprotesteerd worden want "me tante liep op de camping".
Dan zijn we het helemaal eens :schrik:
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Deze mevrouw had waarschijnlijk de verkeerde kleur mascara op en dan krijg je dit das een goede reden om ff helemaal los te gaan.
mevrouwtje Cleva :oohja:

Rocco
Zeer actief

Cleva schreef:Jesis.

Ik geef het op.

Eindelijk pfffff :cheer:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

laeken schreef: Kijk hier maar eens naar. Niemand op straat ziet die honden aankomen totdat het te laat is.

En ze rennen weg en iedereen die ze daarna tegenkomen wordt ook gegrepen. Reden? Ze zijn gewoon doorgedraaid en dan is alles en iedereen de sigaar :19:
Ugh, ik krijg echt een knoop in m'n maag als ik hiernaar kijk, vooral die foxterrier op het eind. Volgens mij leeft hij al niet meer als ze hem los hebben :ugh:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Pendrag schreef:

Wat een rare smiley. Iemand met verstand van honden en van logica geeft het na talloze pogingen op omdat je het maar niet wilt snappen. Wat valt er in vredesnaam te juichen?
Laat hem. Er bestaan echt mensen die blij zijn niet teveel gehinderd te worden door kennis ;) Rocco heeft keer op keer bewezen daar 1 van te zijn wat dit onderwerp aan gaat. Komt alleen hier vanwege dit subforum. Over haar eigen hond(en?) praat ze verder niet/hoogstzelden, dus een erg interessant typetje is het verder niet.
Rocco
Zeer actief

Nou die mevrouw snap er DUZZ Helemaal niks van met haar goedbedoelde uitleg verkeerde kijk op honden,
die krijgt geheid problemen in zo,n situatie das duidelijk voor mij, ,,mevrouw Kleef
Laatst gewijzigd door Rocco op 27 sep 2019 23:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Cleva schreef: Nou, die geloof je zelf niet eens.
Die hond is domweg aan het spelen.
(...)
Niet dat ze bijten maar dat doet deze toch ook niet. Behalve dat speelse rukje aan die flapperend rok van die mevrouw is er niets voorgevallen.
Die man met het groene shirt heeft het bloed langs zijn benen lopen.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ken iemand met een knoert van een amstaff, prachtige hond met een baas die weet wat hij voor ras heeft en doet heel veel met zijn hond en heeft hem prima onder controle, en ik ken iemand hier in de buurt die een knoert van een bullterrier heeft die wordt uitgelaten door de bazin, maar hij is zo eng en dominant, zelfs zonder honden zou ik een rondje om gaan als ik haar zie.

Nou wat als ze nu losbreken of er is opwinding, weet wel welke door het lint gaat :wink:

Het is een combinatie die je niet moet willen, maar ben overtuigd dat er altijd een aanleiding is, of het nu verkeerde aanschaf, opvoeding of signalen van je hond niet kunnen lezen, wat dan weer te maken heeft met verkeerde aanschaf, maar er is altijd een aanleiding en ja terriers gaan dan door.
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Cleva schreef:
Lieske_1977 schreef:
Cleva schreef: Nou, die geloof je zelf niet eens.
Die hond is domweg aan het spelen.
(...)
Niet dat ze bijten maar dat doet deze toch ook niet. Behalve dat speelse rukje aan die flapperend rok van die mevrouw is er niets voorgevallen.
Die man met het groene shirt heeft het bloed langs zijn benen lopen.
Ja, klopt.
Niet relevant tot het argument.
Een gezellig trekspelletje met een wubba zou hetzelfde resultaat sorteren als daar bloedvaten in zaten.
Da’s waar.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik hang daar echt tussen. Ik vind het wel vreemd gedrag voor de soort hond en echt door mensen bedacht en doorgefokt op die eigenschap. Daarmee bevestig ik dat die eigenschap wel in elke hond en de wolf al zat maar in andere mate.
Als je ziet wat er gebeurt als twee pitbulls zich losrukken als ze een willekeurige hond van willekeurig geslacht zien is niet normaal plaatsbaar binnen de soort. En dat is ook gedrag waar bijna niemand mee kan omgaan en wat wel heel veel voorkomend is in dat ras. Ik ga dood als er twee losgerukte pitbulls op mijn hondjes afstormen. Ik weet dat dat zomaar hun dood in 3 minuten kan worden. En mijn levenslang trauma. En dat heb ik bij andere rassen niet. Die krijg ik er wel vanaf als ik woest word. Twee pitbulls nooit.

En dat soort dingen gebeuren gewoon echt dus van mij mogen die hondenrassen ook uitsterven. Dat is ook niet zielig of gemeen want er zijn genoeg andere honden die een baasje zoeken die nooit een andere hond gaan mollen. En ze hoeven niet dood. Je moet er alleen niet meer mee fokken. That's it. Simpel, super vriendelijk en geen dierenleed niks. Dus dat zou ook mijn voorkeur hebben.

Zegt iemand die een lieve pitbull geweldig vindt en ook echt wel snap waarom veel mensen zo'n hond willen. Ik val er echt op. Maar ik neem er geen. Want ik wil dat gedrag niet. Ik zou echt bang zijn dat mijn hond dan net een super agressief beestje zal zijn dat elke hond wil pakken. Dat kun je nooit weten als je de pup ophaalt. En dat risico neem ik echt niet want dat vind ik een te zware verantwoordelijkheid. Ik weet hoe lastig een hond met een agressie issue is dus liever niet meer.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”