Elayne zette regelmatig foto's van Billy en DJ op Facebook. © Privéfoto/Facebook Elayne Stanley
Moderator: moderatorteam
Elayne zette regelmatig foto's van Billy en DJ op Facebook. © Privéfoto/Facebook Elayne Stanley
Verdediging van dochterlief?De buurvrouw vertelt dat de aanval door de honden vooraf werd gegaan door een ruzie tussen Elayne en een van haar dochters.
ach dat gebeurt in de beste relaties somsFrootje schreef:Volgens mij zijn die honden meer massief dan gespierd.
Een nare gebeurtenis, dat wel. Ik vind het altijd vreemd om te horen dat een hond zich zo tegen zijn baas kan keren.
Ik denk eerder gewoon reageren op de opwinding/dreiging met agressie.Persistence schreef:Verdediging van dochterlief?De buurvrouw vertelt dat de aanval door de honden vooraf werd gegaan door een ruzie tussen Elayne en een van haar dochters.
Ja zeker die bruine lijkt me een bordeaux dog kruising...S@ndr@ schreef:hmm lijkt me iets van bordeaux dog in te zitten zo te zien.. maar vet zijn ( waren ) ze wel
Dat zou ik zelf nooit zeggen maar ik vind wel dat dergelijke honden niet in handen van mensen moeten kunnen vallen waar het fout bij gaat. In Duitsland zijn dingen echt vreemd geregeld. Maar het komt erop neer dat je met een vechthond geen strafblad mag hebben. Je moet een cursus doen en je moet je tuin laten goedkeuren op veiligheid. Je moet ook een koophuis hebben en en als je je hond los wil laten lopen of zonder muilkorf moet de hond eerst slagen voor een gedragstest. Zonder dat papier mag een vechthond niet los.Nanna schreef:Gewoon verbieden die hele reptielenbloedmutantenzooi.
Trekken ook alleen maar raar volk aan ook.
Het zijn geen leuke betrouwbare huishonden en dat zullen ze ook nooit worden ook. Due hele klapkakenhandel dient geen enkel doel. Weg ermee.
Rocco schreef:Feit blijft die beesten kunnen heeeel onvoorspelbaar reageren in een split second zonder signalen en dan kun je nog zoveel ervaring hebben
.
wat is het nou,wel of niet onvoorspelbaarRocco schreef:Overigens zijn dit soort honden helemaal niet onvoorspelbaar. Ze vallen uit om dezelfde dingen als het poedeltje van je oma.
Kijk hier maar eens naar. Niemand op straat ziet die honden aankomen totdat het te laat is.Cleva schreef:Nanna schreef:Meisje staat op bus te wachten.
Ook al zo lekker normaal allemaal.
Ze staat niet te wachten. Ze rent krijsend weg en vliegt vervolgens met een boog op haar smoel.
Volgens mij staat ze nog op terrein dat de honden bewaken ook.
Maar goed, als je het niet wil zien dan wil je het niet zien. Mag hoor.
Blijft het feit dat er wel degelijk herkenbare aanleidingen zijn. Dat is iets anders dan eigen schuld of zelfs iets anders dan acceptabel.
Maar dat klapkaken ineens de geest krijgen en zonder motieven rucksichtslos willekeurig wie dan ook naar de strot vliegen slaat gewoon nergens op.
Hoe dan? Hoe ziet dat er qua hersenactiviteit uit?
Quatsch.
Stel je niet aan hahaha. Natuurlijk is er een aanleiding maar die heeft soms niks te maken met de persoon die verscheurd wordt. Dat is meer wat ik wil zeggen. Dat ze ontsnappen en dan druk in hun hoofd worden en dan op zoek gaan naar mensen om aan te vallen is natuurlijk een aanval met een aanleiding. Ze waren ontsnapt en dat vonden ze opwindend.Cleva schreef:Ja. Nou.laeken schreef:Reden? Ze zijn gewoon doorgedraaid en dan is alles en iedereen de sigaar
Dat is dan dus de aanleiding. Ze zijn doorgedraaid.
Alle honden kunnen hysterisch worden maar dit soort honden gaan dan dus door op een grove manier.
Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet zeggen, hoor. En dertig keer herhalen lijkt ook niet te helpen.
Maar goed, kennelijk mag je er niets van begrijpen want dat is dan tolerantie, ofzo.
Dan zijn we het helemaal eensCleva schreef:Dat zeg ik toch ook niet?laeken schreef:Natuurlijk is er een aanleiding maar die heeft soms niks te maken met de persoon die verscheurd wordt. Dat is meer wat ik wil zeggen.
Er werd gezegd dat ze onvoorspelbaar zijn en geen initiële factoren nodig hebben om tot gedrag te komen. Dat is niet waar.
Maar dan moet er kennelijk geprotesteerd worden want "me tante liep op de camping".
Cleva schreef:Jesis.
Ik geef het op.
Ugh, ik krijg echt een knoop in m'n maag als ik hiernaar kijk, vooral die foxterrier op het eind. Volgens mij leeft hij al niet meer als ze hem los hebbenlaeken schreef: Kijk hier maar eens naar. Niemand op straat ziet die honden aankomen totdat het te laat is.
En ze rennen weg en iedereen die ze daarna tegenkomen wordt ook gegrepen. Reden? Ze zijn gewoon doorgedraaid en dan is alles en iedereen de sigaar
Laat hem. Er bestaan echt mensen die blij zijn niet teveel gehinderd te worden door kennisPendrag schreef:
Wat een rare smiley. Iemand met verstand van honden en van logica geeft het na talloze pogingen op omdat je het maar niet wilt snappen. Wat valt er in vredesnaam te juichen?
Die man met het groene shirt heeft het bloed langs zijn benen lopen.Cleva schreef: Nou, die geloof je zelf niet eens.
Die hond is domweg aan het spelen.
(...)
Niet dat ze bijten maar dat doet deze toch ook niet. Behalve dat speelse rukje aan die flapperend rok van die mevrouw is er niets voorgevallen.
Da’s waar.Cleva schreef:Ja, klopt.Lieske_1977 schreef:Die man met het groene shirt heeft het bloed langs zijn benen lopen.Cleva schreef: Nou, die geloof je zelf niet eens.
Die hond is domweg aan het spelen.
(...)
Niet dat ze bijten maar dat doet deze toch ook niet. Behalve dat speelse rukje aan die flapperend rok van die mevrouw is er niets voorgevallen.
Niet relevant tot het argument.
Een gezellig trekspelletje met een wubba zou hetzelfde resultaat sorteren als daar bloedvaten in zaten.