Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ieder z'n meug

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

zo ken ik er nog één": Golden retrievers zijn ware schatten, niet vals, agressief etc etc etc... wel.. meet Bob... :evil:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

~Kimske schreef:zo ken ik er nog één": Golden retrievers zijn ware schatten, niet vals, agressief etc etc etc... wel.. meet Bob... :evil:
Oké, oké, oké! :mrgreen:

Maar laten we nou niet alles gaan ontkennen. GR zijn meestal goede loebassen, ja jouwe toevallig niet, maar over het algemeen genomen wel.

Er zijn toch raskenmerken jongens? niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter?!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Oke ff serieus, ik ben het volledig met Stang eens, je hebt bepaalde rastandaarten ( schrijf je dat zo?!?!) maar er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk... zoals bij alles.... 8)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ieder z'n meug

Ongelezen bericht door malinois »

Saartje schreef:Ik kan het mis hebben, maar ik heb het idee dat er erg veel intolerantie is tussen hondenbaasjes. Ook hier op dit forum. Lees ik weer dat er zo'n "befteckel" hapt. Grote reu heeft hem in z'n kaken, en baasje "zeikt in z'n broek".

Jongens, jongens. Kan iedereen gewoon in z'n waarde gelaten worden? Is het misschien mogelijk dat ieder zelf z'n 'ras' kan uitzoeken? Dat een eigenaar van een JR niet per definitie minder is. Dat je als africhter ook open staat voor andere opvoed-ideeën, behalve de TT en SM-spelletjes?
kan me niet herinneren dat Rob enige vorm van africhting doet met zijn honden. Wat heeft dat dan met africhting, TT en vooral SM te maken...
Misschien vind ie dat laatste wel interessant maar dat zul je aan hem moeten vragen. ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

~Kimske schreef:Oke ff serieus, ik ben het volledig met Stang eens, je hebt bepaalde rastandaarten ( schrijf je dat zo?!?!) maar er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk... zoals bij alles.... 8)
Ben het er ook volledig mee eens, hoor elk ras heeft in de rasstandaard ook de karaktereigenschappen staan. EN ja, er zijn altijd uitzonderingen, maar uitzonderingen bevestigen de regel.. :mrgreen:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Saartje schreef:Ik kan het mis hebben, maar ik heb het idee dat er erg veel intolerantie is tussen hondenbaasjes. Ook hier op dit forum. Lees ik weer dat er zo'n "befteckel" hapt. Grote reu heeft hem in z'n kaken, en baasje "zeikt in z'n broek".

Jongens, jongens. Kan iedereen gewoon in z'n waarde gelaten worden? Is het misschien mogelijk dat ieder zelf z'n 'ras' kan uitzoeken? Dat een eigenaar van een JR niet per definitie minder is. Dat je als africhter ook open staat voor andere opvoed-ideeën, behalve de TT en SM-spelletjes?
kan me niet herinneren dat Rob enige vorm van africhting doet met zijn honden. Wat heeft dat dan met africhting, TT en vooral SM te maken...
Misschien vind ie dat laatste wel interessant maar dat zul je aan hem moeten vragen. ;)
Ik doe wel africhting! :pffff: Als ik zeg....ZIT!Dan gaat hij zitten, goed he? :mrgreen:
SM????.......dat weet jij wel he lieverd? ;)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Ik doe wel africhting! :pffff: Als ik zeg....ZIT!Dan gaat hij zitten, goed he? :mrgreen:
wauw helemaal alleen aangeleerd??? met de TT zeker? :mrgreen:
8O ahum..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Stang schreef:Dat laatste wat je zegt, is ook niet altijd waar. Vaak zit het juist gewoon in het karakter, anders zou het tenslotte betekenen dat altijd Rottie reu-eigenaren verkeerd met hun hond omgaan.
Ik was effe werken vandaag, dus niet aanwezig ;)
Maar Caroline, ik ga een heel end met je mee. Maar niet helemaal natuurlijk. Mij zul je bijvoorbeeld nooit met een terriër zien. En ik heb een grote fantasie, maar Mol met een Golden kan ik me ook niet echt voorstellen. Het karakter van de baas vind je wel degelijk terug in de hond dus.
Maar het één is niet goed en het ander DUS kwaad. Het één past bij de één, het ander past bij de ander. Prima toch? Allemaal een goed huisje gevonden. Maar waarom dat veroordelende steeds, en elkaar afbekken. Als mijn buuv haar kozijnen zuurstokjesroze verft, dan heb ik daar toch niks over te oordelen????
Marion.

ToscaTibby schreef:Jahaaaaaaa muts :mrgreen: dat zeg ik toch ook dat het niet ALTIJD zo is...... :roll: ;)
Ahhhh, verstoor ik weer een gezellig babbeltje met m'n serieuze antwoord van net?
Grrr, misschien moet ik toch maar eerst alle reacties op het topic lezen, voordat ik ga antwoorden :twisted:
Ik ga toch nog even rustig door met lezen ;)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
Stang schreef:Dat laatste wat je zegt, is ook niet altijd waar. Vaak zit het juist gewoon in het karakter, anders zou het tenslotte betekenen dat altijd Rottie reu-eigenaren verkeerd met hun hond omgaan.
Ik was effe werken vandaag, dus niet aanwezig ;)
Maar Caroline, ik ga een heel end met je mee. Maar niet helemaal natuurlijk. Mij zul je bijvoorbeeld nooit met een terriër zien. En ik heb een grote fantasie, maar Mol met een Golden kan ik me ook niet echt voorstellen. Het karakter van de baas vind je wel degelijk terug in de hond dus.
Maar het één is niet goed en het ander DUS kwaad. Het één past bij de één, het ander past bij de ander. Prima toch? Allemaal een goed huisje gevonden. Maar waarom dat veroordelende steeds, en elkaar afbekken. Als mijn buuv haar kozijnen zuurstokjesroze verft, dan heb ik daar toch niks over te oordelen????
Oké, maar dat is puur een rasvoorkeur van de eigenaar...... gebaseerd op uiterlijk én karaktereigenschappen.
Als er geen ras-karaktereigenschappen (pfff wat een woord :? ) waren, dan zou willekeurig welk ras in dezelfde handen, dezelfde hond worden.

Dus ik denk dat we het dan toch wel met elkaar eens zijn ;)

Mij zie je ook echt niet met bepaalde rassen lopen, alhoewel ik in principe wel alle honden gewoon leuk vind, maar zeker wel m'n voorkeur heb.
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Stang schreef:Er zijn toch raskenmerken jongens? niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter?!
Precies! En naar aanleiding daarvan 'kies' je ook voor een hond, ras of geen ras. Je gaat voor een hond waar jij je goed bij voelt, of je kiest voor een ras waarvan de kenmerken bij jou passen.
Doe je verder niet bewust, maar gebeurt natuurlijk wel. Ik kan er bv al heel slecht tegen als Saar opgewonden blaffend Miep uit gaat dagen om te spelen. Verder alleen maar lief en schattig, maar ik vind dat blaffen zeer irritant. Ik zal dus nooit voor een 'waakhond' kiezen dus :p: :p:
Marion.

malinois schreef:kan me niet herinneren dat Rob enige vorm van africhting doet met zijn honden. Wat heeft dat dan met africhting, TT en vooral SM te maken...
Waarom, o waarom pikken 'jullie' africhters er nou alleen maar dat laatste stukje uit? Ik las gisterenavond verschillende topics. In alle berichten werden mensen afgekraakt. Dat irriteerde me.
Ik had het niet specifiek over africhten, over TT of over SM. Ik noemde de voorbeelden die ik net gelezen had.
Pfffffff, gaan we weer! Als iedereen zich toch wat minder snel op z'n eigen pik getrapt voelde.....
Marion.

Angel-eyes schreef:Ik doe wel africhting! :pffff: Als ik zeg....ZIT!Dan gaat hij zitten, goed he? :mrgreen:
Lamaar! Het gaat weer nergens over :cry2:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
malinois schreef:kan me niet herinneren dat Rob enige vorm van africhting doet met zijn honden. Wat heeft dat dan met africhting, TT en vooral SM te maken...
Waarom, o waarom pikken 'jullie' africhters er nou alleen maar dat laatste stukje uit? Ik las gisterenavond verschillende topics. In alle berichten werden mensen afgekraakt. Dat irriteerde me.
Ik had het niet specifiek over africhten, over TT of over SM. Ik noemde de voorbeelden die ik net gelezen had.
Pfffffff, gaan we weer! Als iedereen zich toch wat minder snel op z'n eigen pik getrapt voelde.....
nou ik vraag me nu nog steeds af wat SM met africhten te maken heeft???

en nee.. Rob is geen africhter dus die "hoort er niet bij"... (waarbij weet ik niet...maar het lijkt of we het weer over de 'vriendjes' hebben die elkaar niet eens kennen.)

enne... zoek dan ook eens de topics op waarop de africhters constant voor dierenbeul worden uitgemaakt als ze een TT, of een prikband gebruiken... of uberhaupt aan pakwerk doen...
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:

en hij gaat gewoon weer verder :V
qyan

Saartje schreef:
volgens mij heb je het over de topic over de stroomband onder algemeen :mrgreen:
idd, we hebben elkaar afgekraakt, maar eenmaal anagekomen bij pagina 60 hebben we het allang weer bijgelegd :mrgreen:
qyan

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
wauw helemaal alleen aangeleerd??? met de TT zeker? :mrgreen:
8O ahum..
:V dat krijg je ervan he
qyan

malinois schreef:
Saartje schreef:
nou ik vraag me nu nog steeds af wat SM met africhten te maken heeft???

en nee.. Rob is geen africhter dus die "hoort er niet bij"... (waarbij weet ik niet...maar het lijkt of we het weer over de 'vriendjes' hebben die elkaar niet eens kennen.)

enne... zoek dan ook eens de topics op waarop de africhters constant voor dierenbeul worden uitgemaakt als ze een TT, of een prikband gebruiken... of uberhaupt aan pakwerk doen...
volgens mij doelt ze erop dat wij rob een TT om zijn nek wilde doen compleet met juttuig en dan die foto he :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb misschien wel de kloterigste herder van het forum. Ik denk bijna zeker te weten dat het gewoon de ergste hond van het forum is. Ze bijt elke teef ineens en onverwachts, kan nauwelijks met andere honden zonder ze aan te vallen zomaar.
Bijt verder ook mensen als ze iets verkeerd doen en is verder zeer inflexibel en snel boos als haar iets niet zindt.

Ik ben echter erg goedig van karakter en lijk dus helemaal niet op mijn hond.

Verder vind ik het superleuk om met Malinois en Katja bv heftig te discussieren op dit forum, maar eerlijk is eerlijk, als een van hen hun hond kwijt is loop ik wel te zoeken als dat nodig is. Andersom denk ik ook dat dat zo werkt.

Mijn boodschap hierin is dus dat mensen zich niet zoveel moeten aantrekken van wat zgn persoonlijk opgevat kan worden. Als iemand kloteherder zegt denk ik, so what, ik ben dol op die hond. Ik wil ook best een chiwawa hebben en ik denk dat ik het zelf een kuttelikker ga noemen zonder dat ik dat meer dan grappig vind.

Dus intolerantie en harde woorden zijn meer een manier van hoe je iets opvat dan dat er werkelijk haat en nijd is hier denk ik. Tenminste, dat geldt voor mij zo gelukkig :mrgreen:

Ik denk zelfs dat mensen die alles verkeerd opvatten zelf op ruzie uit zijn en dat ook leuk vinden, je hoeft niet te reageren en kooltjes op het vuur te gooien, dan gebeurd er ook niks.
Laatst gewijzigd door laeken op 05 apr 2004 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:enne... zoek dan ook eens de topics op waarop de africhters constant voor dierenbeul worden uitgemaakt als ze een TT, of een prikband gebruiken... of uberhaupt aan pakwerk doen...
Neeeeeeeeeeee, ik ga helemaal niks zoeken. Ik ga niet zoeken wie in welk hokje gestopt wordt.
Dat de mensen die een TT gebruiken een dierenbeul zijn. Dat de JR's kutkeffers zijn. Dat de mensen met een lab ze alleen maar gebruiken als kachelmatjes...

Precies dààr gaat het om dus :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ach, zolang africhters die zelf geen TT gebruiken op de kast vliegen als ik wat zeg weet ik zeker dat ze er zelf ook van genieten met mij in discussie te gaan. Mensen die dat niet willen houden hun mond wel, dan doe ik dat natuurlijk ook ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef: Verder vind ik het superleuk om met Malinois en Katja bv heftig te discussieren op dit forum, maar eerlijk is eerlijk, als een van hen hun hond kwijt is loop ik wel te zoeken als dat nodig is. Andersom denk ik ook dat dat zo werkt.
tuurlijk :ok: en ja het is leuk om heftig te discussieren en soms kan er ook een hele rare wending komen in een discussie waardoor mensen die elkaar zo ongeveer verrot schelden... 58 pagina's verder elkaar heel anders benaderen...
Dus intolerantie en harde woorden zijn meer een manier van hoe je iets opvat dan dat er werkelijk haat en nijd is hier denk ik. Tenminste, dat geldt voor mij zo gelukkig :mrgreen:
in ieder geval voor mij ook hoor... :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

MARC_S schreef:Verder vind ik het superleuk om met Malinois en Katja bv heftig te discussieren op dit forum, maar eerlijk is eerlijk, als een van hen hun hond kwijt is loop ik wel te zoeken als dat nodig is. Andersom denk ik ook dat dat zo werkt.

Mijn boodschap hierin is dus dat mensen zich niet zoveel moeten aantrekken van wat zgn persoonlijk opgevat kan worden. Als iemand kloteherder zegt denk ik, so what, ik ben dol op die hond. Ik wil ook best een chiwawa hebben en ik denk dat ik het zelf een kuttelikker ga noemen zonder dat ik dat meer dan grappig vind.
Discussieren vind ik ook erg leuk. Op het hardst van de snede ook. Maar discussieren doe je met mensen die je kent. Jemig, wat voor voorbeeld moet ik geven?
En masse nieuwkomers gaan lopen afbekken omdat ze fokplannen hebben. Dat dan? Jaa, heel erg fout, vind ik ook. Maar dat kan ook normaal gezegd worden toch? Ik geloof niet dat het erg helpt als het forum als één grote wals over ze heen dendert.

Zinnige discussies lees ik graag. Maar dan is het wel woord en tegenwoord. En iedereen die naar elkaar luistert. En niet alleen z'n eigen mening blijft ventileren. Open staan dus, voor de mening van anderen. Misschien af en toe je mening wel iets bijstellen, en dat ook toegeven.

Dat is discussieren voor mij. Elkaar afkraken hoort daar niet bij. En gisteren las ik daar net effe teveel topics van.
Vandaar mijn - wat overtrokken - reactie gisteren ;)
Marion.

qyan schreef:rob een TT om zijn nek wilde doen compleet
Om zijn nek??? Heb ik het nou helemaal verkeerd gelezen dat het om een mini-mini-mini-TT'tje ging :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
MARC_S schreef:Verder vind ik het superleuk om met Malinois en Katja bv heftig te discussieren op dit forum, maar eerlijk is eerlijk, als een van hen hun hond kwijt is loop ik wel te zoeken als dat nodig is. Andersom denk ik ook dat dat zo werkt.

Discussieren vind ik ook erg leuk. Op het hardst van de snede ook. Maar discussieren doe je met mensen die je kent. Jemig, wat voor voorbeeld moet ik geven?
En masse nieuwkomers gaan lopen afbekken omdat ze fokplannen hebben. Dat dan? Jaa, heel erg fout, vind ik ook. Maar dat kan ook normaal gezegd worden toch? Ik geloof niet dat het erg helpt als het forum als één grote wals over ze heen dendert.

Zinnige discussies lees ik graag. Maar dan is het wel woord en tegenwoord. En iedereen die naar elkaar luistert. En niet alleen z'n eigen mening blijft ventileren. Open staan dus, voor de mening van anderen. Misschien af en toe je mening wel iets bijstellen, en dat ook toegeven.

Dat is discussieren voor mij. Elkaar afkraken hoort daar niet bij. En gisteren las ik daar net effe teveel topics van.
Vandaar mijn - wat overtrokken - reactie gisteren ;)
maar ik ben ook niet zo lang geleden nieuw gekomen... en kreeg exact hetzelfde te 'verduren' nou ik heb het overleeft hoor :mrgreen: ...
't valt best mee, en wat ik zei, kijk eens naar die discussie van nu 60 pagina's waarmee er op pag. 5 geloof ik zelfs een waarschuwing van de modjes is geweest om het niet persoonlijk te spelen... kijk daarna hoe het plots omdraait....
dat is ook leuk... ;) ik heb menig discussie met Rob (angel-eyes) gehad en die zullen er ook zeker weer komen.. maar zoals je daar ziet, kunnen we ook heeeeeeel lief zijn voor elkaar :J zonder dat we elkaar ooit gezien hebben.... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door malinois op 05 apr 2004 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik heb misschien wel de kloterigste herder van het forum. Ik denk bijna zeker te weten dat het gewoon de ergste hond van het forum is. Ze bijt elke teef ineens en onverwachts, kan nauwelijks met andere honden zonder ze aan te vallen zomaar.
Bijt verder ook mensen als ze iets verkeerd doen en is verder zeer inflexibel en snel boos als haar iets niet zindt.

Ik ben echter erg goedig van karakter en lijk dus helemaal niet op mijn hond.

Verder vind ik het superleuk om met Malinois en Katja bv heftig te discussieren op dit forum, maar eerlijk is eerlijk, als een van hen hun hond kwijt is loop ik wel te zoeken als dat nodig is. Andersom denk ik ook dat dat zo werkt.

Ik denk zelfs dat mensen die alles verkeerd opvatten zelf op ruzie uit zijn en dat ook leuk vinden, je hoeft niet te reageren en kooltjes op het vuur te gooien, dan gebeurd er ook niks.
Getver-de-getver....... ik ben het er helemaal mee eens :jank: :jank: :mrgreen:

Dat is, denk ik, ook juist het fijne aan dit forum: ja, we zijn weleens hard tegen elkaar, maar er zijn hier ook heel oprechte mensen met een enorm groot hart voor onze honden die elkaar als het erop aankomt allemaal helpen!

Die namen voor onze honden vind ik ook niet zo storen, Linlin noemt haar eigen honden "mormels", ik noem Moritz een "Griekse Gevelpisser", enz. enz. Ik denk dat de meeste dit wel kunnen hebben, en zo niet...... tja.... ehhhh pech?
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
Om zijn nek??? Heb ik het nou helemaal verkeerd gelezen dat het om een mini-mini-mini-TT'tje ging :mrgreen:
nee helemaal fout, de TT was op de hoogste stand, het was een ienimienieprikbandje die ergens anders om zat...
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:'t valt best mee, en wat ik zei, kijk eens naar die discussie van nu 60 pagina's waarmee er op pag. 5 geloof ik zelfs een waarschuwing van de modjes is geweest om het niet persoonlijk te spelen... kijk daarna hoe het plots omdraait....
dat is ook leuk... ;)
Neuh, die discussie van die 60 pagina's vind ik geen discussie hahaha. Da's in mijn ogen meer gebep.
Maar goed, dat zijn mijn ogen natuurlijk weer. Een ieder ander is daar vrij in om dat anders te zien....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Saartje schreef:
malinois schreef:'t valt best mee, en wat ik zei, kijk eens naar die discussie van nu 60 pagina's waarmee er op pag. 5 geloof ik zelfs een waarschuwing van de modjes is geweest om het niet persoonlijk te spelen... kijk daarna hoe het plots omdraait....
dat is ook leuk... ;)
Neuh, die discussie van die 60 pagina's vind ik geen discussie hahaha. Da's in mijn ogen meer gebep.
Maar goed, dat zijn mijn ogen natuurlijk weer. Een ieder ander is daar vrij in om dat anders te zien....
nee als je goed leest gaat het nog steeds over de TT :pffff:
Afbeelding
qyan

Saartje schreef:

neeeeeeeeee, 2 TT's om zijn nek en een inimini-mini-mini-prikbandje voor uh, ergens anders :mrgreen: :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”