Nanna schreef:Tamara81 schreef:In de antwoorden lees ik veel terug: ik zou mijn reu niet zomaar gebruiken en al helemaal niet voor "gewoon leuk een nestje".
Wat is er eigenlijk mis met een pretnestje?
Dankzij mijn werk in een kennel heb ik veel pups kunnen volgen van geboorte tot uitvliegen. Toch lijkt het me wel zo bijzonder om de pups van je eigen teef mee te maken. Ik zou dat best wel een keer willen meemaken, misschien met Feta als ze gezond uitgroeit, misschien met een andere hond ver in de toekomst.
Dit zou dan een pretnestje zijn, voor mijn eigen plezier en om mensen blij te maken met een leuk actief sport- en huishondje.
Vermeerderen om te vermeerderen, daar zie ik geen kwaad in zolang je met gezonde ouderdieren fokt. Er is genoeg vraag naar honden die niet uit de broodfok komen, een goede basis hebben gehad en goed in de huidige maatschappij passen.
Je hebt pretnesten en pretnesten. Als de pups duidelijk bedoeld zijn om de vakantie naar de Costa te bekostigen dan zou ik toch echt overslaan als reu-eigenaar.
Ik vind pretnestjes ook geen enkel probleem.
In februari kwam ik op het idee om een derde hondje erbij te nemen. Jop en Mica zijn 11 en 12.5 jaar oud en gaan geen jaren meer mee.
Om te voorkomen dat er een alleen achterblijft wilde ik er een 3de bij.
Eigenlijk wilde ik een maltezertje maar die zijn moeilijk te krijgen en schreeuwend duur.
Dus een zoekopdracht gegeven op marktplaats voor iedere advertentie met maltezer erin.
Om precies te zijn kwamen er in al die maanden 3 x een huiskamernestje voorbij. Verder alleen van professionele fokkers met steeds dezelfde foto's van leuke hondjes in het gras of op een bank.
Negen maanden over gedaan om een leuk pupje te vinden!
Het nestje waar Hannah uit komt is gewoon geboren in de woonkamer, en is opgegroeid met haar moeder, 3 andere honden en 6 katten. Is overal al aan gewent en schrikt van weinig dingen. Ik ben er 2 keer op visite geweest. Hele gastvrije lieve mensen!
Of ze straks op wintersport gaan van de opbrengt zal me een biet zijn, iedere fokker houd heel ruim over aan zijn pups.
Dus van mij mogen er veel meer van dat soort nestjes komen.