Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alano en Duck

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Alano en Duck

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb Alano nu volledig op Duck staan. Hij krijgt nu 8 plakken op een dag, ik geef 2 x 4 plakken maar nu zag ik ook dat ze kip hadden. Kan ik b.v. 1 plak van de uitmuntend vervangen voor een plak kip of kijgt hij dan niet genoeg binnen kwa voedingsstoffen??. Ook mag (moet) hij een kilo of 2 a 3 aankomen zal ik hem eerst nog op die 8 plakken laten staan of hem nu al meer geven of zal het dan teveel zijn om hem 1 pak op een dag te geven, dus 10 plakken?

Hij staat pas sinds een week volledig op vers. Sorry voor de vragen maar ik heb met volledig op vers staande honden nog geen ervaring en ik ben bang dat hij te weinig krijgt mede omdat hij op dit moment niet lekker in zijn vel zit :cry:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Re: Alano en Duck

Ongelezen bericht door cloris »

Brigitte schreef:Ik heb Alano nu volledig op Duck staan. Hij krijgt nu 8 plakken op een dag, ik geef 2 x 4 plakken maar nu zag ik ook dat ze kip hadden. Kan ik b.v. 1 plak van de uitmuntend vervangen voor een plak kip of kijgt hij dan niet genoeg binnen kwa voedingsstoffen??. Ook mag (moet) hij een kilo of 2 a 3 aankomen zal ik hem eerst nog op die 8 plakken laten staan of hem nu al meer geven of zal het dan teveel zijn om hem 1 pak op een dag te geven, dus 10 plakken?

Hij staat pas sinds een week volledig op vers. Sorry voor de vragen maar ik heb met volledig op vers staande honden nog geen ervaring en ik ben bang dat hij te weinig krijgt mede omdat hij op dit moment niet lekker in zijn vel zit :cry:
Ik heb vaak verschillende Bri, de ene keer uitmuntend de andere keer een andere van Duck, ze hebben er wel meer hoor en de meeste zijn compleet, staat er trouwens op, zolang het compleet is kan je het gewoon wisselen en of mengen, tenminste dat doe ik al jaren dus...
Tja ik zou het gewoon ff rustig opbouwen, en dan langzaam aan een plakje extra geven, kijk eerst ff aan hoe hij het erop doet kwa gewicht ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Brigitte
Zeer actief

Ok bedankt voor je reactie, de verkoper zei dat ze ook Lamb/Rice hadden en nog iets. Ik heb nu alleen de uitmuntend genomen. Maar hij doet het er wel goed op.

Ik weeg hem op mijn werk volgende week weer dus ik ben benieuwd.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Varieren mag gewoon hoor. :ok:
En een plakje van het een bij het ander kan ook echt geen kwaad, zolang het merendeel van zijn maaltijden wel kompleet zijn.
Gewoon lekker rustig aan, zoals Cloor al aangeeft. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Brigitte schreef:Ik heb Alano nu volledig op Duck staan. Hij krijgt nu 8 plakken op een dag, ik geef 2 x 4 plakken maar nu zag ik ook dat ze kip hadden. Kan ik b.v. 1 plak van de uitmuntend vervangen voor een plak kip of kijgt hij dan niet genoeg binnen kwa voedingsstoffen??. Ook mag (moet) hij een kilo of 2 a 3 aankomen zal ik hem eerst nog op die 8 plakken laten staan of hem nu al meer geven of zal het dan teveel zijn om hem 1 pak op een dag te geven, dus 10 plakken?

onze leggy heeft de hele zwangerschap alleen op duck gestaan ,omdat ze van de ene op de andere dag vertikte om brokken te eten , ze zag er :ok: uit ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Brigitte
Zeer actief

Ja, hij vind het echt heerlijk :-D Staat al te draaien bij het aanrecht als ze aan het ontdooien zijn :mrgreen:
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

Hoi Brigitte,

Anders als met brokken kan je met kant en klaar versvers makkelijk smaken mixen en/of afwisselen. Je kan zelfs verschillende merken geven. Mijn hondje krijgt over het algemeen energique, maar ook ter afwisseling duck en soms rodi. Als ik jou was zou ik mijn hond de hoeveelheid geven voor het gewicht dat hij zou moeten wegen. DAt moet nu geen probleem meer zijn. En fijn voor je dat hij duck zo lekker vind.

sandra
Brigitte
Zeer actief

sanne schreef:Hoi Brigitte,

Anders als met brokken kan je met kant en klaar versvers makkelijk smaken mixen en/of afwisselen. Je kan zelfs verschillende merken geven. Mijn hondje krijgt over het algemeen energique, maar ook ter afwisseling duck en soms rodi. Als ik jou was zou ik mijn hond de hoeveelheid geven voor het gewicht dat hij zou moeten wegen. DAt moet nu geen probleem meer zijn. En fijn voor je dat hij duck zo lekker vind.

sandra
Oh ok, dan kan ik ook eens afwisselen ja. Ik ga eens kijken wat ik zoal hier kan krijgen ;)
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

Hoi, Mijn hond krijgt van puppie af aan al Enegique, goede acceptatie, weinig ontlasting. Ik ben er dus erg tevreden over.

gr peter
cloris
Zeer actief

Brigitte schreef:Ok bedankt voor je reactie, de verkoper zei dat ze ook Lamb/Rice hadden en nog iets. Ik heb nu alleen de uitmuntend genomen. Maar hij doet het er wel goed op.

ja de uitmuntend is hier ook favoriet hoor Bri en ze doen het er altijd weer goed op, ben benieuwd of hij echt aankomt ;)
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Brigitte schreef:Ok bedankt voor je reactie, de verkoper zei dat ze ook Lamb/Rice hadden en nog iets. Ik heb nu alleen de uitmuntend genomen. Maar hij doet het er wel goed op.

Hoi Brigitte,

Mijn honden staan ook beide op duck. Uitmuntend vind ik het prettigst, maar zolang je de complete maaltijden koopt kan je gewoon afwisselen.

Lam en rijst is trouwens speciaal ontwikkelt voor gevoelige honden (met betrekking tot voer) en voor honden die aan moeten komen :ok:

Het is iets duurder maar er zit minder vocht in.

Je kan natuurlijk ook gewoon wat extra marcroni geven per maaltijd. Komen ze ook van aan.

Hoeveel weegt Alano trouwens. Conan (presa canario) weegt 51 kg en die krijgt 3 x per dag 6 plakken uitmuntend dus 1,8 kilo per dag. Mijn sbt pup van 5 maanden eet op het moment 6 plakken per dag. Dus ik denk dat je best wat meer kan geven als hij toch aan moet komen. Alano is och ook nog in de groei of niet?

Veel succes!
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Je hebt ook rund compleet, pens compleet, lam en rijst compleet en sinds kort is er ook een nieuwe.
Op de site van Duck staat een tabel met hoeveel je mag geven, want inderdaad bij sommige compleet mag je iets meer geven.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

De hoeveelheden die ja kan geven staan op de website van duck, echter dit is een richtlijn het kan zijn dat jou hond meer of minder nodig heeft. Tommie weegt 5 kg en heeft volgen de richtlijn energique 1 plak per dag nodig. Hij krijgt er twee en is nog aan de dunne kant. Even uitproberen dus. Van duck krijgt hij zelfs meer als twee plakken per dag.

sandra
marcindy
Actief

Ongelezen bericht door marcindy »

hoi hoi
ook hier staan de doggies op duck.Onze jongste moest door ziekte ook aankomen.Ik ben toen tijdelijk ook wat meer gaan geven,maar dat sloeg niet echt aan.Toen ben ik het in 3 keer gaan geven i.p.v 2 keer en dat werkte perfect.

groetjes Cindy
Brigitte
Zeer actief

Nou, hij moet het niet meer :? Gaat het nu langzaamaan met erg lange tanden weg zitten happen.
cloris
Zeer actief

Brigitte schreef:Nou, hij moet het niet meer :? Gaat het nu langzaamaan met erg lange tanden weg zitten happen.
Probeer anders eens lekker af te wisselen Bri, verschillende merken, smaken.. of heb je dat al geprobeerd?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”