Hij staat pas sinds een week volledig op vers. Sorry voor de vragen maar ik heb met volledig op vers staande honden nog geen ervaring en ik ben bang dat hij te weinig krijgt mede omdat hij op dit moment niet lekker in zijn vel zit

Moderator: moderatorteam
Ik heb vaak verschillende Bri, de ene keer uitmuntend de andere keer een andere van Duck, ze hebben er wel meer hoor en de meeste zijn compleet, staat er trouwens op, zolang het compleet is kan je het gewoon wisselen en of mengen, tenminste dat doe ik al jaren dus...Brigitte schreef:Ik heb Alano nu volledig op Duck staan. Hij krijgt nu 8 plakken op een dag, ik geef 2 x 4 plakken maar nu zag ik ook dat ze kip hadden. Kan ik b.v. 1 plak van de uitmuntend vervangen voor een plak kip of kijgt hij dan niet genoeg binnen kwa voedingsstoffen??. Ook mag (moet) hij een kilo of 2 a 3 aankomen zal ik hem eerst nog op die 8 plakken laten staan of hem nu al meer geven of zal het dan teveel zijn om hem 1 pak op een dag te geven, dus 10 plakken?
Hij staat pas sinds een week volledig op vers. Sorry voor de vragen maar ik heb met volledig op vers staande honden nog geen ervaring en ik ben bang dat hij te weinig krijgt mede omdat hij op dit moment niet lekker in zijn vel zit
onze leggy heeft de hele zwangerschap alleen op duck gestaan ,omdat ze van de ene op de andere dag vertikte om brokken te eten , ze zag erBrigitte schreef:Ik heb Alano nu volledig op Duck staan. Hij krijgt nu 8 plakken op een dag, ik geef 2 x 4 plakken maar nu zag ik ook dat ze kip hadden. Kan ik b.v. 1 plak van de uitmuntend vervangen voor een plak kip of kijgt hij dan niet genoeg binnen kwa voedingsstoffen??. Ook mag (moet) hij een kilo of 2 a 3 aankomen zal ik hem eerst nog op die 8 plakken laten staan of hem nu al meer geven of zal het dan teveel zijn om hem 1 pak op een dag te geven, dus 10 plakken?
Oh ok, dan kan ik ook eens afwisselen ja. Ik ga eens kijken wat ik zoal hier kan krijgensanne schreef:Hoi Brigitte,
Anders als met brokken kan je met kant en klaar versvers makkelijk smaken mixen en/of afwisselen. Je kan zelfs verschillende merken geven. Mijn hondje krijgt over het algemeen energique, maar ook ter afwisseling duck en soms rodi. Als ik jou was zou ik mijn hond de hoeveelheid geven voor het gewicht dat hij zou moeten wegen. DAt moet nu geen probleem meer zijn. En fijn voor je dat hij duck zo lekker vind.
sandra
ja de uitmuntend is hier ook favoriet hoor Bri en ze doen het er altijd weer goed op, ben benieuwd of hij echt aankomtBrigitte schreef:Ok bedankt voor je reactie, de verkoper zei dat ze ook Lamb/Rice hadden en nog iets. Ik heb nu alleen de uitmuntend genomen. Maar hij doet het er wel goed op.
Ik weeg hem op mijn werk volgende week weer dus ik ben benieuwd.
Brigitte schreef:Ok bedankt voor je reactie, de verkoper zei dat ze ook Lamb/Rice hadden en nog iets. Ik heb nu alleen de uitmuntend genomen. Maar hij doet het er wel goed op.
Ik weeg hem op mijn werk volgende week weer dus ik ben benieuwd.
Je hebt ook rund compleet, pens compleet, lam en rijst compleet en sinds kort is er ook een nieuwe.Brigitte schreef:Ik heb Alano nu volledig op Duck staan. Hij krijgt nu 8 plakken op een dag, ik geef 2 x 4 plakken maar nu zag ik ook dat ze kip hadden. Kan ik b.v. 1 plak van de uitmuntend vervangen voor een plak kip of kijgt hij dan niet genoeg binnen kwa voedingsstoffen??. Ook mag (moet) hij een kilo of 2 a 3 aankomen zal ik hem eerst nog op die 8 plakken laten staan of hem nu al meer geven of zal het dan teveel zijn om hem 1 pak op een dag te geven, dus 10 plakken?
Hij staat pas sinds een week volledig op vers. Sorry voor de vragen maar ik heb met volledig op vers staande honden nog geen ervaring en ik ben bang dat hij te weinig krijgt mede omdat hij op dit moment niet lekker in zijn vel zit :cry:
Probeer anders eens lekker af te wisselen Bri, verschillende merken, smaken.. of heb je dat al geprobeerd?Brigitte schreef:Nou, hij moet het niet meerGaat het nu langzaamaan met erg lange tanden weg zitten happen.