Kort nachtje gehad, maar we hebben het weer gered.
Gistermiddag heerlijk anderhalf uur met mijn mallootje uitgewaaid in het bos. M'n ouders zagen een lekker rustige oudjaarswandeling ook wel zitten dus die waren mee. Op enige afstand rondom het bos en de weilanden werd wel wat geknald maar daar gaf Cody niets om. Daarna voldaan naar het huis van m'n ouders, waar het qua vuurwerk nog best rustig was. Cootje viel daar in een diepe slaap, terwijl wij aan de warme chocomel met wafels en oliebollen gingen. Rond zes uur kwam het vuurwerk dichtbij. Cody werd er uiteindelijk wakker van en aangezien de mist steeds dichter werd zijn we naar huis vertrokken.
Nog even de auto geparkeerd op het industrieterrein om Co de gelegenheid te geven in relatieve rust z'n blaas te legen. Net weer in de auto onderweg werd het opeens wel erg duister overal. Aangekomen in het dorp waren daar ook alle lichten uit. Bleek er een stroomstoring te zijn in een groot deel van Limburg. Perfecte timing, zo op oudjaarsavond

. Gelukkig duurde de storing niet heel lang en konden we de laatste uurtjes van het jaar gewoon in een verlicht en warm huis doorbrengen met muziek van de Top2000 en Queen in Budapest. Rond kwart voor elf heeft Cody nog even een paar plasjes gedaan in de tuin. De straat op vond ik geen optie meer aangezien er flink geknald werd aan de voor- en zijkant van het huis.
Na de laatste plas Cody nog wat te eten gegeven en daarna zijn we naar de slaapkamer vertrokken. Een paar gevulde Kongen, snuffelwerkjes en kauwmateriaal voor het mormel. Radio aan en proberen te relaxen. Even voor twaalven Cody de kongetjes en kauworen aangeboden. Toen om twaalf uur de hel echt losbarstte bouwde hij wel wat spanning op, maar door zelf even wat actiever met hem en het afleidingsmateriaal in de weer te gaan zakte dat gelukkig ook snel weer weg. Voor mij ook wel goed om me op Cody te focussen en op die manier m'n zenuwen voor het vuurwerk te bedwingen. Het geknal en gedreun op zo'n tien meter van onze voordeur was dit jaar zo extreem zwaar dat m'n oordoppen helaas weinig soelaas boden. De radio stond dus noodgedwongen behoorlijk hard (sorry buurvrouw

). Het was al bijna 03.00 toen de onophoudelijke herrie ietsje minder begon te worden. Cody lag inmiddels in diepe slaap. Even voor half vier was het eindelijk echt stil en kon ook ik tot rust komen.
Vanochtend zijn we lekker lang op bed blijven liggen. Pas rond het middaguur op ons gemakkie opgestaan en naar buiten voor de eerste wandeling van het nieuwe jaar. Met een hoofd vol watten een kleine twee uur door de mist geslenterd, Cody lekker ontspannen snuffelend en uiteraard overal plasjes achterlatend

. Her en der werd er nog wat geknald (
as we speak gaat er weer een leuke bom af in de straat

) maar Cody verblikte of verbloosde niet. Ik kan dus trots zijn op hoe goed mijn kleine kanjer met het vuurwerk is omgegaan, maar wat ben ik blij dat het weer zo goed als voorbij is.