Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mira, een tweede ronde?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Mira

Ongelezen bericht door Lothian »

Mira is een plaatje.

Wat voor vachtsoorten draagt Taxi onder al zijn naaktheid? Of weet je dat pas wanneer de Embarktest binnen is?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lothian schreef:Mira is een plaatje.

Wat voor vachtsoorten draagt Taxi onder al zijn naaktheid? Of weet je dat pas wanneer de Embarktest binnen is?
Dat is best een goede vraag. Ik zou dat ook niet weten. Ik neem aan kort of kort ruw. Terriers zijn meestal niet langharig hoewel er wel rassen zijn die dat wel zijn.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Zoiets wordt het denk ik

Afbeeldinghttps://flic.kr/p/2ibyCYJ

Zijn de Embarktesten al onderweg?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marlett »

Nanna schreef:Ik zag deze pups te koop staan. Whippet x dwergpoedel.
Krijg je leuke ruwharige hondjes van ;-)
Misschien iets voor de volgende keer :lol1:
Kiek dan
Die lijkt ook wel weer een beetje op de x Bedlington. Google denkt dat ook blijkbaar, want als ik op foto's zoek van de x miniature poodle, krijg ik beide kruisingen voorgeschoteld.

Ik vind vooral Mira steeds leuker worden, eigenlijk! De whippet had ik nooit echt in het vizier, maar dit topic maakt "hebberig". Heerlijke hond, als ik dat zo lees.

Het is voor mij alleen echt nog te vroeg voor een tweede hond. Ik gluur dus met veel plezier mee.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Oh die is zo leuk :I:

dagmar88
Zeer actief

Kells schreef:
dagmar88 schreef:Oh die is zo leuk :I:

Goh, die hond genoot er ook zichtbaar van. :ugh:
Jawel, als je het snapt. Die hebben dit al 300 keer geoefend, die doen geweldig zoet hun kunstje.
Die hond weet tot op de seconde wat de bedoeling is.
En anders vindt ie het voor een baas waar de liefde afspat even twee minuten niet leuk :19:
Cleva schreef:

Geweldig!

Ik hoop dat de katatonische patiënten aan tafel er op hun manier ook van genoten hebben.
:LOL: Erg he. Oooh, hij zegt ruk!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat er hele leuke hondjes van gaan komen :I:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Cleva schreef:
Nanna schreef:Ik zag deze pups te koop staan. Whippet x dwergpoedel.
Krijg je leuke ruwharige hondjes van ;-)
Misschien iets voor de volgende keer :lol1:
Kiek dan

Hartstikke leuk. Voor nu hoop ik op zoiets maar dan met een dun laagje sierhaar en nog iets racier.

Afbeelding

Niet dat het om de vlekjes en de haartjes gaat maar met het karakter en de gezondheid zit het bij voorbaat goed en je moet het ergens over hebben.

Ik las trouwens dat rat terriers (de voorloper van de hairless dus) gemiddeld 16-19 jaar oud worden.
Ik weet niet of dat klopt maar hou er even rekening mee dat het langzitters worden.
De AHT wordt ook redelijk oud, op de amerikaanse groepen is 15 geen uitzondering.
In nl zijn nog geen echt oude hondjes. Ik ken er 2 en die zijn nu 13 en 11.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Cleva schreef: Dit is het hondje van Arjan Ederveen:

Afbeelding

Afbeelding

Nou jij weer.
o jee, die is ècht leuk zeg :I: :I:
Afbeelding
DezeNaam
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door DezeNaam »

((Dubbel))
Laatst gewijzigd door DezeNaam op 18 jan 2020 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DezeNaam
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door DezeNaam »

Die kruising Greyhound x Collie een paar pagina's terug, prachtige hond vind ik dat! Zowel de bouw, en de kleur vind ik persoonlijk ook mooi meegenomen.

Ik volg verder nog in stilte mee, ben benieuwd naar de pups. Hopelijk komen er in de toekomst nog leuke -weloverwogen- kruisingen. Zeker in de richting Whippet/Greyhound x herder zou ik het wel overwegen. Het is dat ik op dit moment geen eigen hond kan houden, pijnlijk. :')

(Ik ben ook benieuwd naar foto's van de reu? Als ik het goed begrepen heb is er al een reutje gekozen, maar misschien heb ik over de foto's gekeken.)
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Kun je niet nog even een jaartje wachten Cleva? Deze pups lijken me echt geweldig :I: :I: :I: Maar het is nu echt nog veel te snel.
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Ik ken ook nog een shiba-reu.

Krijg je zulke pups.

Afbeelding

Afbeelding

Heel eerlijk? Echt heel gaaf. Dat lijken van die Aziatische dorpshondjes waarvan ik er ooit in mijn leven een paar van ga importeren. Ik wil dolgraag en keer een twee of drietal pups uit een afgelegen dorp in Borneo of Indonesië of waar dan ook importeren. Ik vind deze pups daar erg veel van weg hebben :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoiets...
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat een plaatjes!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Stronteigenwijs en voorzien van een stevige jachtdrift?
Wat dacht je van zeer lief, ontzettend persoonlijk en met een heel bijzonder karakter. Ik vraag me trouwens iets af...mensen zeggen dat als je twee jagende rassen kruist de pups ook zeker gaan jagen. Maar is dat wel zo?

Een zichtjager x een neusjager kan toch ook juist op beide vlakken halveren?

Stel je neemt een galgo en kruist die met een draagbaar. Krijg je dan niet een gemakkelijker type dan de draadhaar en de galgo zelf? Een hond die veel minder scherp is door de galgo en een hond die minder snel wegrent door de draadhaar?

Ik zou juist het volste vertrouwen hebben in een whippet x Shiba. Veel minder zelfstandig dan de pure oosterling en veel minder op dieren in de verte gericht door de Shiba.

Want dat kan toch ook? Geen optelsom maar juist delen door twee?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:
Wat dacht je van zeer lief, ontzettend persoonlijk en met een heel bijzonder karakter. Ik vraag me trouwens iets af...mensen zeggen dat als je twee jagende rassen kruist de pups ook zeker gaan jagen. Maar is dat wel zo?

Een zichtjager x een neusjager kan toch ook juist op beide vlakken halveren?

Stel je neemt een galgo en kruist die met een draagbaar. Krijg je dan niet een gemakkelijker type dan de draadhaar en de galgo zelf? Een hond die veel minder scherp is door de galgo en een hond die minder snel wegrent door de draadhaar?

Ik zou juist het volste vertrouwen hebben in een whippet x Shiba. Veel minder zelfstandig dan de pure oosterling en veel minder op dieren in de verte gericht door de Shiba.

Want dat kan toch ook? Geen optelsom maar juist delen door twee?
:wink: Ik ga er eigenlijk vanuit dat een kruising niet "lastiger" is dan de ouders. Tenzij je gaat rommelen met hondagressie en een lage bijtdrempel naar mensen.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

laeken schreef:
Een Galgo is niet scherp? :LOL: :LOL: :LOL:

Oké, je verwacht het misschien niet bij het zien van al die ondersteboven-slapend-op-de-bank foto's, maar op het moment dat ze vermoeden dat ze een prooi zien, slapen ze niet meer hoor. Het was erg spannend vanochtend, met de meisjes lopen in een gebied met krolse katten :schrik: :LOL:

Loba is een kruising met een niet-windhond. Er mankeert helemaal niets aan haar jachtinstinct.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amy is een kruising met van alles, waaronder in ieder geval zichtjager, podenco en terriër en jaagt op alle kenmerkende manieren van deze types en is ook nog een killer.
Het vult elkaar bij haar mooi aan, zeg maar :schrik: Een meer allround jachthondje vind je denk ik niet.
laeken
Zeer actief

Ik geloof het allemaal prima. Maar toch blijf ik me het afvragen. Waarom fokken lurchers? Ik dacht om terriër aspecten in een windhond te krijgen. Dus een grijpende en killende snelle hond te maken. Echter een lurcher is wel degelijk minder scherp dan de jachterrier ouder en wel degelijk minder in achtervolging dan de pure sighthound ouder.

De reactie hier was geplaatst onder een Shiba x whippet. Alsof dat een extreem zelfstandig jagerig beest zou worden. Ik betwijfel dat enorm. Ik zie in die miks dus juist een prettige samenloop van twee bijzondere kanten van een hond.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Ik geloof het allemaal prima. Maar toch blijf ik me het afvragen. Waarom fokken lurchers? Ik dacht om terriër aspecten in een windhond te krijgen. Dus een grijpende en killende snelle hond te maken. Echter een lurcher is wel degelijk minder scherp dan de jachterrier ouder en wel degelijk minder in achtervolging dan de pure sighthound ouder.

De reactie hier was geplaatst onder een Shiba x whippet. Alsof dat een extreem zelfstandig jagerig beest zou worden. Ik betwijfel dat enorm. Ik zie in die miks dus juist een prettige samenloop van twee bijzondere kanten van een hond.
Je weet natuurlijk niet hoe het gaat uitpakken, het kan denk ik alle kanten op.
Bij Amy lijkt het elkaar alleen maar te versterken. Natuurlijk legt zij het qua snelheid af tegen een pure whippet, maar de terrier en podenco zorgen weer voor extra fanatisme, vasthoudendheid en initiatief. Helaas is ze meermaals prima in staat gebleken om in haar eentje een konijn te vangen, dus functioneel is ze zeker.
Maar bij Amoz (grotendeels kruising husky x herder) is het juist heel positief uitgepakt. Het baasgerichte van de herder, met de energie en het sociale van de husky, maar zonder enorme jacht-/prooidrift en ook zonder het soms scherpere randje van de herder, niet waaks, etc.

Ik vind het overigens een prachtige kruising met die Shiba, maar ik kan me voorstellen dat het lastig te voorspellen is wat je qua karakter en gedrag kunt verwachten en dat het behalve héél positief ook best lastig uit kan pakken. Als je streven is om gemakkelijke, gezeglijke huis-/gezelschapshondjes te fokken, lijkt het me een gok.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Hou het maar bij kijken dan :wink:

Zijn de uitslagen van de tests al binnen eigenlijk? :mrgreen:
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Die is ook leuk.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Cleva schreef:Afbeelding

Cattle dog lurcher.
Wauw :I:
Groetjes Charlie

Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

mooi he dat je na het gezondheidsaspect je helemaal kunt richten op het uiterlijk van de toekomstige pups.
Afbeelding
gevni havanezers
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Jammer, maar begrijpelijk. Bij onze rasvereniging wordt ook afgeraden om nu te laten dekken. Sowieso geldt er geen versoepeling van het VFR, ondanks dat de RvB dat dus wel heeft gedaan bij de rassen waarmee ze een convenant hebben afgesloten omtrent de gezondheidsonderzoeken, dus dat maakt het ook al lastiger. Uitstel hoeft natuurlijk nog geen afstel te betekenen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ze is toch nog jong zat om nog een jaartje te wachten?
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Cleva schreef:Helaas gaat Mira's nest onder de huidige omstandigheden niet door.
Er is momenteel teveel onduidelijk.
Ah :jank: Jammer, ik keek er wel echt naar uit...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena was net 5 toen haar nest geboren werd, fluitend heeft ze ze eruit geperst in een kleine 2 uur. Zogen ook zonder enig probleem. Ik zou me enorm veel zorgen maken als een hond dat niet meer zou kunnen eigenlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Cleva schreef:
georges schreef:
Cleva schreef:Helaas gaat Mira's nest onder de huidige omstandigheden niet door.
Er is momenteel teveel onduidelijk.
Ah :jank: Jammer, ik keek er wel echt naar uit...

Ja, ik ook. Maar ja, ze is inderdaad nog jong zat. Het kan zijn dat het volgend jaar wel lukt maar dat kan ik momenteel niet inschatten.
Ik ben vooral heel blij dat ze niet al onderweg zijn.

Misschien is ze over drie maanden pas loops en kan het allang allemaal weer maar op dit moment kan het niet. Wat er komt komt er maar als de goden het niet willen dan is het ook goed, hoor.
Gelijk heb je, hoor. Que sera, sera. :8):
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”