Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras?

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief

Re: Welk ras?

Ongelezen bericht door Persistence »

Is het drijven echt een 'must'? Wat vond je prettig aan de boxers en nu niet aan de aussie?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik snap het ook wel. De klik heb je of heb je niet. Ik had het met mijn honden alledrie gelijk. "Die is van mij.". Aan vertrouwen en een band kun/moet je wel even werken, maar de klik is een keiharde eis. En dat heb ik snel genoeg door.

Jammer dat het niet gelukt is. Maar er zijn vast nog legio andere honden die wel helemaal in jullie straatje passen :ok:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Sandra&co schreef:Ik snap het ook wel. De klik heb je of heb je niet. Ik had het met mijn honden alledrie gelijk. "Die is van mij.". Aan vertrouwen en een band kun/moet je wel even werken, maar de klik is een keiharde eis. En dat heb ik snel genoeg door.

Jammer dat het niet gelukt is. Maar er zijn vast nog legio andere honden die wel helemaal in jullie straatje passen :ok:
Ahhhhh :I:

On topic...ga eens bij een Beauceron kijken. Ik heb wel een adres voor je. Knappe honden, goed karakter. Werken met schapen. Bij de Beauceron is het erg belangrijk dat je hond bij een verantwoordelijke fokker vandaan komt. Er is heel wat kaf onder het koren.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Boutje schreef:dubbel
...nietes.

Zijn de borrels lekker? :mrgreen:
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Goed dat jullie het geprobeerd hebben... En ik vind het ook eerlijk naar de hond toe..... geen klik, is niet doen ! En dat hebben jullie gedaan. :wink:
Wat stond jullie niet aan aan de hond, of wat was het dat er geen klik was ? Heeft het met het ras te maken, of juist met het karakter van de hond?
Groetjes Charlie

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Frootje schreef:Ik denk dat een klik best kan groeien, ook als je 'm in eerste instantie niet voelt. Ik was heel verbaasd en teleurgesteld toen ik met Froo geen klik bleek te hebben (want met mijn vorige dieren had ik die wel altijd vanaf het eerste moment), maar na een aantal weken doorzetten was de klik er gewoon wel en ondertussen kan ik haar niet meer wegdenken. Maar goed, dat is geen garantie natuurlijk en ik vind er ook niets van als iemand dan liever op zoek gaat naar een andere hond. Hopelijk vinden jullie een hond die helemaal bij jullie past! :ok:
Ja, maar dan moet het karakter van de hond wel in de situatie passen en je moet het idee hebben dat dat gaat groeien.
Zus paste heel goed bij de rest en was gek op mij, maar ik had meer met haar broertje.
Er zijn meer honden waar ik nooit een band mee ga krijgen dan wel. En ik denk dat 99% van de forummers mijn schat van een Naap binnen 24 uur terug zouden brengen :LOL:

Ik vind aussie reuen trouwens moeilijkerds. Lastig in te schatten en niet vriendelijk.
Als ik lees dat ze er eigenlijk al geen tweede bij wilden vraag ik me af of hij wel genoeg sturing heeft gehad.
Met een puppy teefje was het waarschijnlijk heel anders verlopen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Boutje schreef:
Emma schreef:
~Suzanne~ schreef:
Coopertje schreef:We hebben hem net weer naar huis gebracht. Heel erg bedankt allemaal voor jullie hulp, maar het gaat m niet worden. Het klikt gewoon niet zo goed tussen de hond en ons. We zijn heel erg teleurgesteld, maar willen wel graag een hond die bij ons past en dat hij een baasje krijgt die bij hem past. We gaan nog wel verder kijken naar honden, maar de eerste paar weken even niet :ugh:.

"het klikte niet".... na wat... 24 uur.. okay! Helder.

Suzanne
Nou, dat vind ik ook weer heel vreemd inderdaad :19:
Zo iets kun je niet objectief beoordelen binnen een dag, naar mijn mening.
Ik vind van wel.
Bij mijn eigen honden die ik zelf koos had ik echt wel meteen een klik.
De honden van mijn kinderen, door hen gekozen, wisselt.
Er zijn er nu nog steeds 2 waar ik wel mee om kan, mee kan wandelen en doen wat nodig is en zo maar nog steeds niet echt een klik mee heb.

En als je een hond kiest, waarom moet dat "werken aan een band en aan een klik" zijn? Je neemt een hond voor je eigen plezier, wel zo fijn als die klik er meteen is, maakt de rest zo veel makkelijker...
Ik merk dat ik me veel meer erger aan iets stuk gemaakt door de hond van mijn dochter waar ik niet echt een klik mee heb (de hond, niet de dochter ;-) ) dan als vb Do iets stuk maakt, dat is eerder grappig of gewoon jammer.

Er komt vast wel een hondje waar die klik wel mee is! Dit was gewoon "proberen" met een nestoverschotje wat voorhanden is om het even cru te zeggen, was fijn geweest als het lukte, als er geen klik is ook niet erg. Honden en baasjes genoeg en elke hond verdient een baas die dol op hem is!
Omdat de eerste dag, de hond nog niet zichzelf is, en jij ook nog zoekende bent vaak.
Oké, als het echt van geen kant klikt, dat kan. Maar dan zit je waarschijnlijk in de verkeerde rashoek te kijken. Of is het een hond die op je pad komt via via, en dan klikt het niet. Maar Als je kijkt voor een bepaalde hond, ben je er in geïnteresseerd, neem ik aan. Dus dan vind ik 24 uur te kort, om er echt objectief over te kunnen oordelen. Je neemt de hond niet mee, als het je sowieso niet ligt.

Maar goed, de hond heeft er niks van hoor. Het is niet dat ik het zielig vind. Ik vraag me alleen af, of je een goede keuze kan maken, binnen 24 uur.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Emma schreef:
Boutje schreef:
Emma schreef:
~Suzanne~ schreef:
"het klikte niet".... na wat... 24 uur.. okay! Helder.

Suzanne
Nou, dat vind ik ook weer heel vreemd inderdaad :19:
Zo iets kun je niet objectief beoordelen binnen een dag, naar mijn mening.
Ik vind van wel.
Bij mijn eigen honden die ik zelf koos had ik echt wel meteen een klik.
De honden van mijn kinderen, door hen gekozen, wisselt.
Er zijn er nu nog steeds 2 waar ik wel mee om kan, mee kan wandelen en doen wat nodig is en zo maar nog steeds niet echt een klik mee heb.

En als je een hond kiest, waarom moet dat "werken aan een band en aan een klik" zijn? Je neemt een hond voor je eigen plezier, wel zo fijn als die klik er meteen is, maakt de rest zo veel makkelijker...
Ik merk dat ik me veel meer erger aan iets stuk gemaakt door de hond van mijn dochter waar ik niet echt een klik mee heb (de hond, niet de dochter ;-) ) dan als vb Do iets stuk maakt, dat is eerder grappig of gewoon jammer.

Er komt vast wel een hondje waar die klik wel mee is! Dit was gewoon "proberen" met een nestoverschotje wat voorhanden is om het even cru te zeggen, was fijn geweest als het lukte, als er geen klik is ook niet erg. Honden en baasjes genoeg en elke hond verdient een baas die dol op hem is!
Omdat de eerste dag, de hond nog niet zichzelf is, en jij ook nog zoekende bent vaak.
Oké, als het echt van geen kant klikt, dat kan. Maar dan zit je waarschijnlijk in de verkeerde rashoek te kijken. Of is het een hond die op je pad komt via via, en dan klikt het niet. Maar Als je kijkt voor een bepaalde hond, ben je er in geïnteresseerd, neem ik aan. Dus dan vind ik 24 uur te kort, om er echt objectief over te kunnen oordelen. Je neemt de hond niet mee, als het je sowieso niet ligt.

Maar goed, de hond heeft er niks van hoor. Het is niet dat ik het zielig vind. Ik vraag me alleen af, of je een goede keuze kan maken, binnen 24 uur.
Een pup zoek je toch ook uit? Tenminste ik wel, welke pup ik leuk vind en wat mee heb. En daar heb ik iets mee of niet. De rest zijn geweldig maar daar heb ik dan minder mee en kies ik dus niet om 15 jaar mee in huis te wonen. 1 van de honden van mijn nu ex die we samen hadden had ik ook niks mee... hij wel en het was echt zijn hond. Dat kan hoor... en ja dat heb ik gelijk dus hoef er niet 24 uur op te wachten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Coopertje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack Russel/Vlinderhondje mix

Ongelezen bericht door Coopertje »

Ik weet niet wat het was, maar ik voelde gewoon totaal geen klik met hem, mijn man had precies hetzelfde. We hebben hem een paar dagen na het logeren nog eens 3 daagjes gehad, maar nog steeds hetzelfde gevoel :(. We zijn nu wat aan het kijken naar een asiel hondje. Ze heet Guusje en heeft 2 jaar lang schapen gedreven, daarna is ze doorverkocht en mishandeld, die heeft haar na 1 jaar naar het asiel gebracht. Dat is wat ik te horen kreeg, meer weet ik er ook niet van, maar we zijn op bezoek geweest en ik voelde gelijk een klik! Ze is enorm verlegen en schuchter, maar na een tijdje wennen vond ze alles best en genoot ze van knuffels en aaien. In haar paspoort staat dat ze wat met een Jack Russel terriër is en dat zie ik ook wel. We gaan morgen nog een keer kijken en krijgen haar dan gelijk te logeren, als het goed gaat blijft ze, fout (net zoals bij die Aussie :() gaat ze terug.
Een bastaard is ook een ras!
*Esther
Zeer actief

Geef het de tijd. Herplaatsers bij mij voelde na een jaar aan als echt eigen. Natuurlijk is het eerder al goed maar het duurt gewoon een poos voordat je alle eigenaardigheden van elkaar kent.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

wat apart, een schapendrijvende JR x!
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

*Esther schreef:Geef het de tijd. Herplaatsers bij mij voelde na een jaar aan als echt eigen. Natuurlijk is het eerder al goed maar het duurt gewoon een poos voordat je alle eigenaardigheden van elkaar kent.
En toch......Ik heb er wel of geen klik mee. Ik roep het tegen al mijn collega's ; het duurt minstens een jaar voordat je elkaar door en door kent dus geef het tijd! We/ze krijgen in principe natuurlijk allemaal "herplaatsers".
Maar voor mezelf weet ik donders goed als ik er de eerste 5 minuten geen klik mee heb komt dat ook niet.
Ik kan er prima mee werken en ze hebben het ook heus goed hier, maar ze gaan niet onder mijn huid zitten.
En dat voel ik inderdaad direct vanaf het eerste contact.

Maar zoals TS al aangaf, die klik was er al wel, dus veel succes met elkaar leren kennen . :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

lucie schreef:wat apart, een schapendrijvende JR x!
Jack Russells kunnen alles. :pffff:

:I: :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Budkes schreef:
*Esther schreef:Geef het de tijd. Herplaatsers bij mij voelde na een jaar aan als echt eigen. Natuurlijk is het eerder al goed maar het duurt gewoon een poos voordat je alle eigenaardigheden van elkaar kent.
En toch......Ik heb er wel of geen klik mee. Ik roep het tegen al mijn collega's ; het duurt minstens een jaar voordat je elkaar door en door kent dus geef het tijd! We/ze krijgen in principe natuurlijk allemaal "herplaatsers".
Maar voor mezelf weet ik donders goed als ik er de eerste 5 minuten geen klik mee heb komt dat ook niet.
Ik kan er prima mee werken en ze hebben het ook heus goed hier, maar ze gaan niet onder mijn huid zitten.

Maar zoals TS al aangaf, die klik was er al wel, dus veel succes met elkaar leren kennen . :wink:
Precies. En dat heb ik zelf net als jij.
Ik reageerde een beetje kribbig op haar laatste zin. Dat ze anders weer terug ging. Relax dacht ik. Maar ik hoop ook dat het gewoon goed komt!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Coopertje schreef:Ik weet niet wat het was, maar ik voelde gewoon totaal geen klik met hem, mijn man had precies hetzelfde. We hebben hem een paar dagen na het logeren nog eens 3 daagjes gehad, maar nog steeds hetzelfde gevoel :(. We zijn nu wat aan het kijken naar een asiel hondje. Ze heet Guusje en heeft 2 jaar lang schapen gedreven, daarna is ze doorverkocht en mishandeld, die heeft haar na 1 jaar naar het asiel gebracht. Dat is wat ik te horen kreeg, meer weet ik er ook niet van, maar we zijn op bezoek geweest en ik voelde gelijk een klik! Ze is enorm verlegen en schuchter, maar na een tijdje wennen vond ze alles best en genoot ze van knuffels en aaien. In haar paspoort staat dat ze wat met een Jack Russel terriër is en dat zie ik ook wel. We gaan morgen nog een keer kijken en krijgen haar dan gelijk te logeren, als het goed gaat blijft ze, fout (net zoals bij die Aussie :() gaat ze terug.
Nou dat moet dan goed gaan, de klik is het belangrijkste wat voor vreselijks het ook is, daar prik je doorheen met de klik, geloof me en dan heb je een gouden hondje :LOL: :LOL:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

*Esther schreef:
Budkes schreef:

Precies. En dat heb ik zelf net als jij.
Ik reageerde een beetje kribbig op haar laatste zin. Dat ze anders weer terug ging. Relax dacht ik. Maar ik hoop ook dat het gewoon goed komt!
Eens :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Budkes schreef:En toch......Ik heb er wel of geen klik mee. Ik roep het tegen al mijn collega's ; het duurt minstens een jaar voordat je elkaar door en door kent dus geef het tijd! We/ze krijgen in principe natuurlijk allemaal "herplaatsers".
Bij TS lijkt dat niet zo duidelijk, die had die Aussie in de weken voordat het dier op proef kwam al meermaals bezocht en uitgelaten (dan wist ik al lang of ik een klik had in elk geval). Ik weet niet of TS nu achteraf voor zichzelf duidelijk heeft of er toen wel of geen klik was, dat zou ik wel meenemen in de conclusies over de huidige hond van interesse.
Coopertje
geregistreerd lid

Heet allemaal maar Guusje welkom!!
Ze is echt een schatje, wel hebben we ontdekt dat we het hek dicht moeten laten, want ze valt de postbode aan :denken:. We hebben haar even kennis laten maken met de schapen en ze werd gelijk enthousiast, de schapen keken niet eens naar haar, dus ze moet nog even respect van ze winnen, maar het heeft geen haast.
Zamunda schreef: Bij TS lijkt dat niet zo duidelijk, die had die Aussie in de weken voordat het dier op proef kwam al meermaals bezocht en uitgelaten (dan wist ik al lang of ik een klik had in elk geval). Ik weet niet of TS nu achteraf voor zichzelf duidelijk heeft of er toen wel of geen klik was, dat zou ik wel meenemen in de conclusies over de huidige hond van interesse.

Mijn man had echt helemaal geen klik met de Aussie, ik nog niet, maar ik hoopte dat het nog zou komen, dus we kregen hem gewoon even te logeren, zodat we toch even konden kijken. Het is hem niet geworden, helaas.
Coopertje
geregistreerd lid

https://imgur.com/a/oXxZ8v7
Dit is ze.
(ik hoop dat de foto er goed in staat, ik gebruikte altijd Tinypic, maar dat doet het niet meer)
dagmar88
Zeer actief

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Wat een leukje!
katerke
Zeer actief

Ongelezen bericht door katerke »

:I: :I:

Heel veel plezier
Coopertje
geregistreerd lid

Dankjulliewel allemaal, in haar paspoort staat dat ze iets met een Jack Russel is, maar ik zie er ook een vlinderhondje en misschien ook een Kromfohrländer, want ze is ruwharig op dr kop.
Bedankt Dagmar88! :D
*Esther
Zeer actief

Wat een grappig hondje!
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gerard k »

Leuk hondje! Maar onbruikbaar voor schapen waar je in begin om vroeg.
Als je niet oppast wordt een hondje als dit gewoon dood gebeukt. Vooral als er ook lammeren in het spel zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”