Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baal baal

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fatima
Vaste gebruiker

Baal baal

Ongelezen bericht door Fatima »

Sorry zie het ff niet meer zitten hoor :cry:

Yoep mijn CKC spaniel van 4,5 maand verdomd het gewoon om buiten te plassen en te poepen, behalve in zijn eigen tuin of die van bekenden. Net weer bijna een uur met hem buiten gelopen en hij piept dat hij moet maar hij doet het gewoon NIET! :cry2:

Ik weet het ook ff niet meer, niemand kan me DE tip geven (heb het al op verschillende forums gevraagd) behalve dan afwachten totdat hij zijn poot gaat optillen (met 7 maanden pas, zucht).

Nou dat was het even,
Greetz van Lesley&Edwin
Miauw van Snoepey, Mickey en Ricky
Poot van Yoep
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

4,5 maanden, geloof me; het kan nog veel langer duren. Het enige wat helpt is ontspannen en je er niet te druk over maken. Niet enkel daarop richten, geniet van je pup en vergeet even dat gedoe met zindelijk maken.
Tom heeft ook altijd heel veel geplast en wij werden er ook wanhopig van. Doordat wij ons daar zo druk over maakte hebben we helemaal niet genoten van de puppietijd en die komt nooit meer terug. Geniet dus zolang het kan en uiteindelijk wordt ie heus wel zindelijk.
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Jeetje wat vervelend!
Ik kan je helaas ook geen tips geven, maar het komt vast wel goed, hij is nog zo jong!

Ik hoop echt voor je dat het binnenkort goed komt met hem
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja vind 4 en halfe maand ook nog niet extreem hoor de 1ne pup is gewoon sneller dan de ander is echt heel verschillend per hond
heb zelfs een pup gehad die bij elf maanden pas door had wat de bedoeling was en de ander weer met anderhalfe maand zegt allemaal nog niks gewoon geduld houden en sterkte
Afbeelding
Fatima
Vaste gebruiker

Oke bedankt voor de reacties, voel ik me weer iets beter! Het is niet zo dat hij in huis niet zindelijk is, want dat is hij voor 100%, maar hij wil het gewoon niet doen als ik hem uitlaat. En hij loopt een partij te snuffelen en te zoeken, elke boom en elk paaltje en elke graspol is voor hem haha, maar plassen of poepen? No way hose!

Anyway, bedankt voor de reacties, weet ik idd weer ff hoe of wat. En genieten doe ik zeker van hem, maar zo heeeeeeel af en toe denk ik: &$#@%$^ Ga Wat Doen!!!!!!!! Grrrrrrrr ;)
Greetz van Lesley&Edwin
Poot van Yoep
miekmiek

Hoe zien je wandelingen eruit? Speel je veel met de hond tijdens het lopen? Loopt je hond los of aan de lijn? Loop je een beetje door of laat je je hond overal snuffelen?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Buiten is het nog te spannend voor hem. Hij ziet en ruikt van alles dan vergeet hij even dat hij moet en doet het op een veiliger plaats waar hij het in alle rust kan doen. Als hij het nu al niet meer in huis doet ben je al een heeeeeeel eind :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Je zou kunnen proberen een commando te koppelen aan het plassen en poepen. Ik heb Tara geleerd op het commando "schiet op" haar behoeften te doen.

Je leert hem dat aan door op het moment dat hij in de tuin gaat poepen / plassen een paar keer het commando te geven en met je stem te belonen. Dus: "schiet op, dat is braaf schiet op, knappe jongen schiet op".

Als je dit iedere keer herhaalt leert je hondje ditcommando te koppelen aan het ontlasten. Als je merkt dat iedere keer wanneer je het commando in de tuin geeft, hij een plekje gaat zoeken om zich te ontlasten dan ga je het commando ook buiten de tuin gebruiken. Zeker als je zegt dat hij buiten de tuin wel aangeeft dat hij moet (zoeken, piepen enz.) denk ik dat de kans groot is dat je hem met het commando zo ver krijgt om het ook buiten de tuin te gaan doen.

Als ik je verhaal lees krijg ik namelijk het idee dat je hond heeft geleerd dat hij zijn behoeften in de tuin moet doen en dat hij nu niet snapt dat het ook buiten de tuin mag (en dat dat zelfs de voorkeur heeft ;) ).

Veel succes en wanhoop niet, 4,5 maand is idd nog piepjong ;) .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Fatima
Vaste gebruiker

Hey,

Nou ik wandel lekker rustig met hem (aan de lijn) en hij krijgt ook volop de kans om te snuffelen, en rennen, stilstaan, wandelen, lopen, spelen etc. Alles op z'n gemakkie. Idd heeft hij heel in het begin zijn behoeften in de tuin gedaan omdat hij nogal ziek is geweest en daardoor niet al zijn inentingen mocht hebben. Daarom kon ik niet met hem volledig naar buiten.

Het commando probeer ik hem nu aan te leren, net zoals ik op de puppie cursus leer, dus idd: Kom Yoep, ga plassen! Dan loopt hij dus naar de tuindeur of als hij al buiten is, en gaat plassen, waarna ik zeg: Goed zo, plassen! Brave Yoep en dan krijgt hij een beloning. Maarre, als ik buiten zeg Yoep ga plassen dan gaat hij idd een plekje zoeken (zo lijkt het tenminste) maar plassen ho maar. Dus bij thuiskomst wil hij de tuin in en dan houd ik zijn riem om en zeg ik ga plassen en dan... doet hij het ook niet meer. Pas na een half uur weer binnen te zijn geweest moet hij wel.

Maar, idd hij is nog een piepklein hondekindje dus ik wacht maar geduldig af.
Greetz van Lesley&Edwin
Poot van Yoep
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Ik heb misschien het idee dat je blijft lopen,

Ik bedoel je geeft hem continu de kans om een meter verder weer te snuffelen en dar zijn weer leuke nieuwe luchtjes te ruiken.

HEb je al eens geprobeerd om gewoon stil te blijven staan op een plek waar die zijn behoefte mag doen en blijf daar lekker staan.
In het begin snuft die maar na een minuut of wat zijn de luchtjes niet nieuw meer en dringt het hem door dat die werkelijk nog wat moest doen en dan uiteraard flink belonen .

Dus stilstaan op een plek en laat hem tot het einde van de lijn snuffen en zelf niks zeggen ( kan dus misschien even duren)
miekmiek

Fatima schreef:Hey,

Idd heeft hij heel in het begin zijn behoeften in de tuin gedaan omdat hij nogal ziek is geweest en daardoor niet al zijn inentingen mocht hebben. Daarom kon ik niet met hem volledig naar buiten.
Dan heeft hij dus keurig geleerd om in de tuin te plassen en te poepen. En moet je hem nu dus weer iets heel anders aanleren. Geduld is het toverwoord. :mrgreen: Zou het helpen als je hem nu gewoon niet de kans geeft om de behoefte in de tuin te doen? Dus gewoon niet in de tuin zetten, maar in plaats daarvan op een plekje waar hij zijn behoeftes mag doen. Zou kunnen hoor, maar aan de andere kant; doe het lekker rustig aan, want je hebt nog zoveel tijd.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Gewoon alleen nog maar uitlaten en niet meer in de tuin laten. Als ie binnen zindelijk is zal ie het toch ergens kwijt moeten. Geeft ie aan dat ie de tuin in wil om te plassen dan doe je hem naar buiten. Gewoon niet meer de gelegenheid geven om het in je tuin of in die van anderen te doen.

groetjes majelle
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Onze Beau heeft het als pup ook een tijd gehad dat hij alleen maar in de tuin wou poepen en plassen.
Als ik van een wandeling terug kwam ging hij meteen bij de deur naar de tuin zitten.
Het komt vanzelf goed, want nu plast Beau bijna alle bomen om :mrgreen: en hij poept mooi tijdens het wandelen.
Toen hij dat de eerste keren gewoon tijdens het wandelen deed, heb ik hem helemaal de hemel ingeprezen.
:ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

mijn Tommie (nu 11 maanden) deed dat ook. Ik had hem in eerste instantie geleerd om in de tuin zijn behoeften te doen. Om het hem buiten te leeren ben ik steeds naar hetzelfde stukje gras gegaan en ik heb daar af en toe wel 25 minuten gestaan voordat hij wat deed. Inmiddels doet hij het overal. Maak je niet druk want het komt vanzelf goed en het is toch al fantastisch dat hij in huis zindelijk is.

sandra
Fatima
Vaste gebruiker

Ja jullie hebben ook gewoon gelijk, ik denk dat ik een beetje te ongeduldig ben, sorry :roll:

Gisteren was gewoon een rotdag voor me en dan zie je het af en toe een beetje te somber in!

Bedankt iedereen,
Greetz van Lesley&Edwin
Poot van Yoep
miekmiek

Fatima schreef:Ja jullie hebben ook gewoon gelijk, ik denk dat ik een beetje te ongeduldig ben, sorry :roll:

Gisteren was gewoon een rotdag voor me en dan zie je het af en toe een beetje te somber in!

Bedankt iedereen,
Geeft niets hoor, voor een peptalk kan je hier altijd terecht! Weet hoe het voelt, heb het allemaal ook meegemaakt en was zeker geen pretje. Gelukkig weten we nu waar het aan ligt en kunnen we eindelijk genieten van een gezonde vrolijke hond. Hoe gaat het verder Yoep?
Fatima
Vaste gebruiker

Hey,

Ja verder gaat het prima met Yoep! Hij is heeeeeel erg levendig, slaapt heerlijk de hele nacht door, is superbraaf en eet prima. Sinds kort zitten we op puppy cursus en dat vind hij helemaal het einde, en ik vind het ook erg leuk om met hem te doen.

Hij wordt ineens een grote Yoep zeg maar, gaat zelf op de bank springen, is aan het wisselen, loopt zelf een klein trappetje af (bij mijn werk) en is voorbeeldig wanneer we hem meenemen op visite! Gewoon een speeltje en een kauwbotje mee en zijn kleedje en meneer is tevreden.

Met de katten en Yoep gaat het ook goed, Ricky de rode kater was zo enorm bang voor hem maar nu gaat hij hem kopjes geven dus daar ben ik wel blij om!
Greetz van Lesley&Edwin
Poot van Yoep
miekmiek

Gelukkig, is altijd even afwachten hoe die katten op zo'n pup reageren. Hier moesten mijn katten ook niets van Tommie weten toen hij er net was, nu geven ze hem kopjes en liggen naast hem te pitten. Fijn dat het verder allemaal zo goed gaat! :ok:
balouh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door balouh »

Nu baal je ervan ,maar later lach je erom en geef je andere mensen raad met dit "probleempje".
Het komt allemaal goed ,let op onze woorden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”