Hallo allemaal

Alvast bedankt om mij te accepteren!
Mijn verhaal/vraag klinkt als volgt: ik ben een jong persoon van 25 jaar. Ik verlang al jaren om een hond maar woon nu nog bij mijn vader. Normaal binnen 2jaar huisje kopen

Ik ga fulltime werken (schiet mij niet dood aub). Mijn uren zijn als volgt de ene week werk ik van dinsdag tot zondag van 6u tot 14u. De week erna van dinsdag tot vrijdag zelfde uren. Mijn grote droom gaat uit naar een oudduitse herder. Ikzelf slaap zon 5-6 uur/nacht (weet niet of jullie hiermee iets zijn xp) nu volgt mijn vraag denken jullie dat als ik bijv om 4u-4u30 opsta smorgens en een uurtje wandelen (als hij/zij volwassen is) endan rond 14u thuiskomen en dan nog heel demiddag met hij/zij kan gaan wandelen spelen trainen en ook in de avond. Komt erdus op neer als ik niet werk het ik en mijn hond is zowel naar vrienden als familie overal moet hij/zij mee, dastoch de bedoeling, mensen die dit niet willen zullen danmaar naar mij moeten komen. Is dit genoeg voor een herder? Heb hier al veel over gelezen en opgezocht maar is zo tegenstrijdig de ene zegt dierenmishandeling bij het woord fulltime en de ander zegt kijk naar de uren dat je niet werkt. Natuurlijk zijn er ook vrienden en familie die in de morgen ook wel eens willen goeiedag komen zeggen, dan vooral inde puppy puberfase.
Vinden jullie dit een goed idee ? Is dit een goed ritme voor de hond of is er te weinig tijd. Mss ook belangrijk ik wil geen kinderen nooit gewild ik denk ook niet dat het nog zal komen, zie ze wel graag! Ik kan namelijk niet snappen dat zoveel mensen zeggen stoppen met werken of partime werken is niet voor iedereen haalbaar.
Alvast bedankt, ga ik in tussentijd nog wat verder researchen