Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijzelf voorstellen, hond nemen ja of nee?

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Jojo31
geregistreerd lid

Mijzelf voorstellen, hond nemen ja of nee?

Ongelezen bericht door Jojo31 »

Hallo allemaal :)
Alvast bedankt om mij te accepteren!
Mijn verhaal/vraag klinkt als volgt: ik ben een jong persoon van 25 jaar. Ik verlang al jaren om een hond maar woon nu nog bij mijn vader. Normaal binnen 2jaar huisje kopen :) Ik ga fulltime werken (schiet mij niet dood aub). Mijn uren zijn als volgt de ene week werk ik van dinsdag tot zondag van 6u tot 14u. De week erna van dinsdag tot vrijdag zelfde uren. Mijn grote droom gaat uit naar een oudduitse herder. Ikzelf slaap zon 5-6 uur/nacht (weet niet of jullie hiermee iets zijn xp) nu volgt mijn vraag denken jullie dat als ik bijv om 4u-4u30 opsta smorgens en een uurtje wandelen (als hij/zij volwassen is) endan rond 14u thuiskomen en dan nog heel demiddag met hij/zij kan gaan wandelen spelen trainen en ook in de avond. Komt erdus op neer als ik niet werk het ik en mijn hond is zowel naar vrienden als familie overal moet hij/zij mee, dastoch de bedoeling, mensen die dit niet willen zullen danmaar naar mij moeten komen. Is dit genoeg voor een herder? Heb hier al veel over gelezen en opgezocht maar is zo tegenstrijdig de ene zegt dierenmishandeling bij het woord fulltime en de ander zegt kijk naar de uren dat je niet werkt. Natuurlijk zijn er ook vrienden en familie die in de morgen ook wel eens willen goeiedag komen zeggen, dan vooral inde puppy puberfase.
Vinden jullie dit een goed idee ? Is dit een goed ritme voor de hond of is er te weinig tijd. Mss ook belangrijk ik wil geen kinderen nooit gewild ik denk ook niet dat het nog zal komen, zie ze wel graag! Ik kan namelijk niet snappen dat zoveel mensen zeggen stoppen met werken of partime werken is niet voor iedereen haalbaar.
Alvast bedankt, ga ik in tussentijd nog wat verder researchen :)
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Mijzelf voorstellen, hond nemen ja of nee?

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Allereerst welkom hier.

Het nemen van een hond hangt van veel meer factoren af als jij noemt.
Wil je vader wel een hond in huis nemen ? Heb je genoeg financiele basis ?
Een hond kan namelijk ziek worden en dat kan een behoorlijke aanslag op je pertemonnee doen.
Wil je persé een pupje ?
Een herplaatser kan makkelijker zijn omdat je dan weet of de hond alleen kan zijn en is bijv al zindelijk.
En dan is het natuurlijk ook belangrijk om te weten of je een bepaald ras wilt of dat een mixje ook mag.

Lees en klets gezellig mee hier.
Jojo31
geregistreerd lid

Hallo :)
Bedankt voor je reactie. Het is namelijk zo dat ik pas een hond zou willen nemen als ik een eigen huisje heb, niet bij mijn vader. Zowiezo moet ik dan met de hond verhuizen en dat vind ik niet zo'n goe idee. Dus het is eigenlijk een toekomst gerichte vraag. Ik wil me gewoon goed informeren op voorhand en al zoveel informatie verschaffen als mogelijk. (Mss overdrijf ik wat met dit nu al te doen maar toch) mijn sparenplan loopt op dit moment goed en ik zou ook binnen een jaartje ofs een apparte rekening open om al te beginnen sparen voor de hond. Nu over het puppy zijn, liefst wel maar daarom doe ik hier ook research. Als ik klein was hadden we 2 duitse herders 2 tegenpolen 2 reuen. De ene was zo braaf als een lammetje, als je hem liet verschieten zat hij op het einde vande tuin, niet echt een waakhond en nogal een luiaard, de ander totaal anders was al een jaartje voor hij bij ons was heel agressief tegen alles en iedereen trekken aan de lijn,.. mijn vader heeft dit gelukkig goed aangepakt en er uitgekregen zeer flinke hond en zeer baasgericht. Onbekenden mochten niet langs de achterdeur binnenkomen anders kon het prijs zijn. Een echt waakhond op zijn terrein en erbuiten heel lief geworden hiermee gaat mijn voorkeur ook uit naar een herdershond. Maar ik weet gewoon niet of dit met mijn uren wel lukt. Mijn ouders gingen fulltime gaan werken, maar mijn vader heeft er zijn hart en ziel ingestoken de ene is overleden van ouderdom en de ander van gezwel jammergenoeg.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Je wilt fulltime gaan werken. Probeer dat eerst eens een jaartje. Gelet op het vroege tijdstip dat je begint en daarbij ook nog eens om 4 uur opstaan om eerst je hond uit te laten klinkt wel heel erg enthousiast, maar valt in de praktijk vaak vies tegen. Verwacht ook niet dat als je ergens op bezoek gaat men erg gecharmeerd is dat je zo'n grote hond meeneemt.
De hond van 6.00 tot 14.00 alleen laten vind ik wel heel erg lang.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Welkom hier.
Ik zou eerst zorgen dat ik de baan had en kon houden full Time. En dat je een huisje hebt. Als je full time werkt en dan nog de tijd voor je hond denkt te hebben dan is het tijd om te gaan uitkijken naar die hond!

Met een herder zul je echt niet bij iedereen welkom zijn dus die verjaardagen zul je of missen of je zal de hond thuis moeten laten. Alweer :wink:

Ik vind full time werken en een hond hebben niet fijn zelf.
Er zijn mensen die dat wel kunnen. Dus het zal mogelijk zijn
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Jojo31
geregistreerd lid

Ik werk al 6jaar fulltime :) op hetzelfde werk, nu sta ik ook al om kwart voor 5 -5u op dus op dat uurtje zal dat niet komen. Ik weet dat sommigen dit niet zullen willen, maar mijn hechte vriendenkring bestaat uit allemaal hondzneigenaars van keeshondjes tot rottweilers :) dus de meesten hebben hier geen probleem mee. De mensen die dit niet willen is jammer dan. Moeten ze maar bij mij op bezoek komen. Ja van 6tot14u is idd lang maar meestal moet ik om 12u papierwerk doen en zou ik dit eventueel ookwel van thuis uit mogen doen. Of naar oppas of hondenuitlater laten komen als het echt niet anders kan. Ook bij mijn vader zou hij wel welkom zijn maar dit zou ik eerst moeten bespreken.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou ja als je het al hebt bedacht en zo goed weet. Dan hoop ik dat jou hond overweg kan met die honden want dat kan bij ons niet met alle honden van familie. En al helemaal niet met alle kinderen :wink: Maar dat zul je zelf moeten ervaren zal ik maar zeggen!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Jojo31
geregistreerd lid

Tuurlijk niet, 1 van de kleine keesjes en de rotweiler ook niet, keesje is al wat aan de oudere kant en rotweiler is bijna 2 jaar. Is normaal he :) nuja ik heb nog tijd om hierover te denken. Alvast bedankt voor jullie meningen :)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou de tijd dat de hond alleen moet zitten te lang vinden. Ze kunnen het wel (leren) maar ik vind het stomweg niet eerlijk naar de hond.
Een hond is een gezelschapsdier; ik bedoel... een dier wat doorgaans niet gelukkig wordt van zoveel uren zonder baas, ongeacht wat er daarna nog wel of niet mee wordt gedaan.

Suzanne
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Van 6-14 werken. Dat houdt in dat je zelfs op een winterdag nog met daglicht er met je hond op uit kan, dingen kan ondernemen etc. Probeer het eens een tijd naast je werk. Om 4u opstaan, lange wandeling en na je werk ook actief buiten. Zeker als het voor de toekomst is.
Jojo31
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie reactie, ik neem dit zeker mee :) bij mijn vader grote tuin en mijn vader is praktisch altijd thuis, hij gaat niet meer werken dus daar zou hij wel naartoe kunnen. Ik zou idd de eerste 3 weken verlof nemen, endan kijken voor backup die halverwege mijn werkuren eens kan langsgaan voor eten drinken wadelen :) heb al goeie tips gekregen hier en stof tot nadenken. Bedankt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je kunt ook denken aan een uitlaat service of een vaste oppas.. of iets dergelijks.. of een setje herplaatsers nemen, dan heb je er 2 en zitten ze eigenlijk nooit alleen
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Ik werk bijna fulltime en ben begonnen met 2 volwassen honden, zodat ze niet de hele dag alleen zijn. Een puppy zou niet gaan hier, vind ik. Buiten de hondenwereld heb ik weinig sociaal leven, dus de dames komen niets te kort. Als ik 's avonds ook nog vaak weg zou zijn, zou ik er niet aan begonnen zijn. Als ik een dag niet werk, slapen ze toch de hele dag. Dat is wel een voordeel van windhonden, het zal niet met elk ras(type) kunnen.

Uiteraard worden dieren wel eens ziek. Heb je dan de mogelijkheid om direct vrij te nemen van je werk?
Afbeelding
Jojo31
geregistreerd lid

Hallo,
Dat is een goede vraag. Als het mogelijk is op het werk zou ik wel kunnen vertrekken. Ben zelf verantwoordelijke van mijn dienst dus als die verzekerd is zou dat wel kunnen zo niet, dan zou ik een oplossing moeten zoeken :) mijn sociaal leven is ook niet zo groot buiten mijn hechte vriendengroep, waarmee ik eenmaal/week mee afspreek en dat is dan om een frietje te gaan halen niet op cafe te gaan hangrn ofs :) en familie natuurlijk
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Zoals je al schrijft wil je buiten je werk om veel met je hond gaan ondernemen, dan zie ik geen problemen. Vind dat altijd nog beter dan de tokkies in mijn wijk die dan wel de gehele dag thuis bij hun hond zijn omdat ze geen van allen werken maar die de hond niet eens uitlaten, die mag het lekker in de achtertuin doen en zit vervolgens van frustratie hele dagen te blaffen.
En het ligt ook wel aan hoe de hond in elkaar steekt. Toen mijn hond als pup bij me kwam had ik op dat moment geen werk, dus kon het alleen blijven heel rustig opbouwen. Toen jaren part time gewerkt en zat de hond ook niet veel alleen. Maar 8 jaar geleden ging mijn relatie uit en moest ik meer gaan werken en ik de hond bleef bij mij. Is nooit een probleem geweest. Maar ik heb een erg gemakkelijke hond. Ik moest toen ook verhuizen en ben inmiddels 2 jaar geleden weer verhuisd maar Shep voelt zich overal thuis zodra haar mand er staat. Moet er wel bij zeggen dat ik expres voor contract van 24 uur werken heb gekozen. Een dienst is dan wel 8 uur maar ik ben dan ook nog best veel dagen wel thuis. Ook gaat Shep soms mee naar het werk. Ik weet niet of dat bij jou een optie is?
Afbeelding
Jojo31
geregistreerd lid

Soms moet ik halve dagen papierwerk doen dus dan kan ik hem wel gaan halen en meenemen dan zit ik op bureau en niet in de werkplaats. In dat geval zou dat geen probleem zijn. Of kan ik eventueel overleggen om in de toekomst papierwerk van thuisuit te doen dat zou nog beter zijn :)
Jojo31
geregistreerd lid

Ik zou dat eventueel wel kunnen bespreken met mijn vader maar dan ben ik wat bang dat hij zich niet aan mijn regels zou kunnen houden. En ik zou liefst een bij een goede fokker halen maar dat gaat ook niet op vandaag en morgen :)
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Het is wel te doen hoor, fulltime werken en een hond, maar het vergt wel flexibiliteit en het laten van andere dingen.
Hoe wil je het zindelijk maken van een pup doen als je werkt? Die houdt het nog geen 8 uur op hoor :wink:
Inderdaad (halftijds) vrij nemen zou een optie kunnen zijn om dit op te bouwen, of thuis werken.

Wat wil je uiteindelijk met je hond gaan doen? Een cursus, sporten, hardlopen, speuren? Dat zijn doorgaans wel dingen waar je een herder blij mee maakt.
Jojo31
geregistreerd lid

Das idd ook een goed idee halve dagen verlof nemen :) onthoud ik! Zowiezo op puppycursus en dan zou ik verder kijken hoe leuk hij dit vind dan zouden we idd kunne vervolgcursus doen, speuren lijkt me wel leuk om te doen, maar daar zou ik eens wat info over moeten vergaren. En sport, ik ga savonds soms lopen dan kan hij mee natuurlijk als hij geen pupje meer is :) dan eens kijken wat hij graag doet :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jojo31 schreef:Bedankt voor jullie reactie, ik neem dit zeker mee :) bij mijn vader grote tuin en mijn vader is praktisch altijd thuis, hij gaat niet meer werken dus daar zou hij wel naartoe kunnen. Ik zou idd de eerste 3 weken verlof nemen, endan kijken voor backup die halverwege mijn werkuren eens kan langsgaan voor eten drinken wadelen :) heb al goeie tips gekregen hier en stof tot nadenken. Bedankt.

Wat staat je nu eigenlijk in de weg dan? Als je liever een pup hebt, zou ik die juist nemen wanneer je nog bij je vader woont.
Tenminste, als hij toch al wil oppassen. Verhuizen is echt geen ramp met een hond.
Tegen de tijd dat je verhuist is ie zindelijk, kan alleen blijven wanneer nodig en hij heeft al een band met oppasopa.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dat wilde ik ook al zeggen. Waarom neem je die hond niet nu al? Juist ideaal nu. En tegen die tijd dat je gaat verhuizen gaat de hond gewoon mee, zijn jullie al helemaal op elkaar ingespeeld en dat maakt het alleen maar makkelijker. Mocht het dan met alleen thuis zijn minder goed gaan dan is je vader vast ook al aan de hond gehecht en maar al te graag oppas. Ideaal lijkt me dus juist. Als je het echt graag wil, dan zou ik dus juist niet wachten tot je situatie juist lastiger is omdat je alles zelf moet doen.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik werk al jaren fulltime icm honden. Alsof ik in het weekend of tijdens verlofdagen 18u per dag met die honden bezig...
Het gaat uitstekend dus. Ik heb er wel meerdere dus helemaal alleen zijn ze nooit, maar wat ik zie op camera als ik niet thuis ben, is gewoon een bende slapende honden. Weinig spannends aan ;)
Jojo31
geregistreerd lid

Tegen dat ik een hond kan hebben zijn we weer een jaar verder veronderstel ik. En dan moet men vader hem wel leren om alleen thuis te zijn, en ik weet niet ofdat wel lukt voor hem aangezien hij in feite geen verplichtingen heeft. Buiten zijn vriendin. Dat zou ik eens met hem moeten bespreken. Ik zal het hem eens vragen in de komende week :)
Jojo31
geregistreerd lid

Tegen dat ik een hond kan hebben zijn we weer een jaar verder veronderstel ik. En dan moet men vader hem wel leren om alleen thuis te zijn, en ik weet niet ofdat wel lukt voor hem aangezien hij in feite geen verplichtingen heeft. Buiten zijn vriendin. Dat zou ik eens met hem moeten bespreken. Ik zal het hem eens vragen in de komende week :)
Caro
Zeer actief

Jojo31 schreef:Tegen dat ik een hond kan hebben zijn we weer een jaar verder veronderstel ik. En dan moet men vader hem wel leren om alleen thuis te zijn, en ik weet niet ofdat wel lukt voor hem aangezien hij in feite geen verplichtingen heeft. Buiten zijn vriendin. Dat zou ik eens met hem moeten bespreken. Ik zal het hem eens vragen in de komende week :)
Toen Shep als pup bij mij kwam had ik op dat moment geen werk en was dus ook bijna constant thuis maar dat is juist ideaal om het alleen blijven rustig op te bouwen. Ik had een heel schema en begon met 1 minuut. Dan deed ik alsof ik het huis uit ging maar stond stiekem op de gang te luisteren wat ze deed. Zo heb ik het langzaam opgebouwd. Klein blokje in mijn eentje lopen of een boodschap doen. Er zijn altijd wel dingen waarvoor je even weg moet en ik heb haar toen echt niet geleerd om 8 uur alleen te blijven omdat dat toen niet nodig was maar toen het op een gegeven moment wel moest, was het geen probleem omdat zij al gewend was alleen te zijn. Dan maakt 4 uur of 8 uur alleen ook niet zoveel meer uit. Het gaat niet om de duur maar over het feit of je hond op haar gemak is alleen thuis.
Afbeelding
Jojo31
geregistreerd lid

Cleva schreef:
Jojo31 schreef:Tegen dat ik een hond kan hebben zijn we weer een jaar verder veronderstel ik. En dan moet men vader hem wel leren om alleen thuis te zijn, en ik weet niet ofdat wel lukt voor hem aangezien hij in feite geen verplichtingen heeft. Buiten zijn vriendin. Dat zou ik eens met hem moeten bespreken. Ik zal het hem eens vragen in de komende week :)

Wat? Of hij over twee jaar op een hond wil passen?

Lieverd, het is goed dat je zorgvuldig bent maar het is ook een keer zorgvuldig genoeg.
Dat precieze gedoe is toch meteen afgelopen als je eenmaal een hond hebt. Kun je net zo goed nu al mee stoppen.
Neen om nu al uit te kijken om een hond te hebben als ik nog bij men vader woon :)
Jojo31
geregistreerd lid

Caro schreef:
Toen Shep als pup bij mij kwam had ik op dat moment geen werk en was dus ook bijna constant thuis maar dat is juist ideaal om het alleen blijven rustig op te bouwen. Ik had een heel schema en begon met 1 minuut. Dan deed ik alsof ik het huis uit ging maar stond stiekem op de gang te luisteren wat ze deed. Zo heb ik het langzaam opgebouwd. Klein blokje in mijn eentje lopen of een boodschap doen. Er zijn altijd wel dingen waarvoor je even weg moet en ik heb haar toen echt niet geleerd om 8 uur alleen te blijven omdat dat toen niet nodig was maar toen het op een gegeven moment wel moest, was het geen probleem omdat zij al gewend was alleen te zijn. Dan maakt 4 uur of 8 uur alleen ook niet zoveel meer uit. Het gaat niet om de duur maar over het feit of je hond op haar gemak is alleen thuis.
Bedankt voor de tips :) gebruikte u hiervoor een bench ? Een schema zou idd wel goed uitkomen ook voor eventueel mijn vader of oppas om te gebruiken en helpen opbouwen. Ben blij dat er ook mensen zijn waarbij dit wel lukt. :)
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Pippa is in de eerste maanden bij ons nooit alleen geweest. Niet gepland hoor, het was toevallig zo. Toen ze zes maand bij ons was, was ze toevallig eens 4 uur alleen. Geen centje pijn. Ze kende het huis, woonde daar al zes maand en er was niks eng. Ze vond het juist leuk. Toen ik thuis kwam en door het raam gluurde, stond ze op de eettafel te kwispelen :lol1:
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Jojo31 schreef:
Caro schreef:
Bedankt voor de tips :) gebruikte u hiervoor een bench ? Een schema zou idd wel goed uitkomen ook voor eventueel mijn vader of oppas om te gebruiken en helpen opbouwen. Ben blij dat er ook mensen zijn waarbij dit wel lukt. :)
Ja Shep zat ongeveer het eerste half jaar van haar leven in een bench als ze alleen was. Daarna heeft ze haar bench nog een half jaar gehad maar met de deur altijd open. Ze zocht de bench dan op als ze rust wilde.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”