Misschien omdat we overdag toch wat meer zijn gaan lopen, begon het laatste rondje hier steeds minder voor te stellen. En dat met name omdat Jack zich gewoon schrap zette als hij eenmaal geplast had, en dan moest ik hem of half meetrekken, of toegeven, en dan liep hij vrolijk weer naar huis en gauw naar bed.

De laatste tijd was het laatste rondje dus vijf minuten 'voorbereiden' (jas aan, schoenen aan, riem pakken, brokjes pakken, hond wakker schudden, aanlijnen, van de bank aftrekken), en 1 minuut buiten laten plassen, en ik heb het nu afgeschaft. :p:
Jack gaat dus voortaan die late plas nog maar even in de tuin doen, maar dat ging dus niet zomaar.

Niet dat Jack niet in de tuin wil plassen, hij plast wel eens vaker effe tussendoor tegen de schutting of tegen de bloempotten

, maar ik heb eerst in de tuin staan roepen zonder enig resultaat (ja, hij tilde even zijn kop op en wilde toen weer verder slapen). Toen heb ik hem opgetild en in de tuin neergezet, wat hij heel vreemd vond en mij alsmaar aan bleef kijken van 'wat wil je nou toch van me?' Ik heb frolicjes in de tuin gegooid waar hij slaperig maar braaf naar ging zoeken en eindelijk, *eindelijk*, deed hij een grote plas tegen een tuinstoel. Ik heb 'Goedzo!!' gezegd en na nog een frolicje ging hij weer lekker naar binnen en slapen.
En al met al ben ik een dik kwartier bezig geweest.

En nou vraag ik me af of dit nou handiger is of niet.

:p:
Hanneke