Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plassen in de tuin

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Plassen in de tuin

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

:mrgreen:

Misschien omdat we overdag toch wat meer zijn gaan lopen, begon het laatste rondje hier steeds minder voor te stellen. En dat met name omdat Jack zich gewoon schrap zette als hij eenmaal geplast had, en dan moest ik hem of half meetrekken, of toegeven, en dan liep hij vrolijk weer naar huis en gauw naar bed. :-D De laatste tijd was het laatste rondje dus vijf minuten 'voorbereiden' (jas aan, schoenen aan, riem pakken, brokjes pakken, hond wakker schudden, aanlijnen, van de bank aftrekken), en 1 minuut buiten laten plassen, en ik heb het nu afgeschaft. :p:

Jack gaat dus voortaan die late plas nog maar even in de tuin doen, maar dat ging dus niet zomaar. :roll: Niet dat Jack niet in de tuin wil plassen, hij plast wel eens vaker effe tussendoor tegen de schutting of tegen de bloempotten :? , maar ik heb eerst in de tuin staan roepen zonder enig resultaat (ja, hij tilde even zijn kop op en wilde toen weer verder slapen). Toen heb ik hem opgetild en in de tuin neergezet, wat hij heel vreemd vond en mij alsmaar aan bleef kijken van 'wat wil je nou toch van me?' Ik heb frolicjes in de tuin gegooid waar hij slaperig maar braaf naar ging zoeken en eindelijk, *eindelijk*, deed hij een grote plas tegen een tuinstoel. Ik heb 'Goedzo!!' gezegd en na nog een frolicje ging hij weer lekker naar binnen en slapen. :-D

En al met al ben ik een dik kwartier bezig geweest. :? En nou vraag ik me af of dit nou handiger is of niet. :roll: :p:

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

"Goed zo" voor het onderpissen van je tuinstoelen :? Ik zou hem echt meesleuren aan de riem en op straat laten piesen. Voor je het weet pist hij elke dag in je tuin en echt dat ga je ruiken. Zit je nooit buiten van de zomer? Moet je elke dag kijken of de stoelen niet ondergepist zijn.

Ik zou daar echt nooit aan beginnen, ben al blij dat Wuilus niet in tuinen pist, tenminste bijna niet hahaha.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

MARC_S schreef:"Goed zo" voor het onderpissen van je tuinstoelen :? Ik zou hem echt meesleuren aan de riem en op straat laten piesen. Voor je het weet pist hij elke dag in je tuin en echt dat ga je ruiken. Zit je nooit buiten van de zomer? Moet je elke dag kijken of de stoelen niet ondergepist zijn.

Ik zou daar echt nooit aan beginnen, ben al blij dat Wuilus niet in tuinen pist, tenminste bijna niet hahaha.
Ben je gek, ik was al lang blij dat hij eindelijk plaste. :-D En over de tuinstoelen gaat toch altijd even een doekje voordat erop wordt gezeten.

Ik heb een inmiddels 16 jaar oude kater die de DVD-recorder onderpiest, nou, da's heel wat lastiger schoon te maken. :roll: Kattenpies is sowieso viezer dan hondenpies, maar weer niet zo goor als konijnenpies, da's echt *heel* smerig. En kinderpies is weer het minst vieze. Raar is dat, want kinderkots is weer viezer dan honden- of kattenkots.

Okee, nu ga ik naar bed. :-D

Hanneke
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Yildah wil ook niet altijd naar buiten voor het laatste rondje...jammer dan.....ze zal toch echt mee moeten.
Vaak probeerd ze tijd te rekken door snel op de bank te kruipen of de trap op te glippen.
Ik lijn haar gewoon aan en ga naar buiten, na een paar meter snapt ze wel dat er geen weg terug meer is :mrgreen:

Dus Jack gewoon een schop onder zijn hol geven (bij wijze van spreken dan :mrgreen: ) en lekker buiten laten piesen.
Als je er zelf geen problemen mee hebt dat hij in de tuin piest dan zou ik het zo laten. Maar idd, dikke kans dat het zomers gaat stinken.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Hm. :oops: Het werkt dus ook niet echt. Het is twee uur, en normaal gesproken ligt Jack dan toch echt diep in coma, en nou kreeg ik opeens zo'n neus in mijn zij geduwd, en zo'n blik van 'WE ZIJN NOG NIET UIT GEWEEST!!!' :roll:

Nog een keer in de tuin geplast, nu over al zijn buitenspeeltjes heen :?

Ik geloof dat ik morgen toch maar weer gewoon jas aan, schoenen aan enzo ga doen. :roll: :roll:

Hanneke
diezel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door diezel »

diezel heeft ook een tijd in de tuin geplast, en gepoept. maar dan wel in een zandbakje die wij hiervoor aangelegd hadden.
maar naar mate de wandelingen langer werden gebeurde dit steeds minder. poepen wilde hij er al snel niet meer en een plasje nog af en toe.
nu gaat hij al een poosje voor de deur naar de gang zitten als hij eruit moet en het zandbakje wordt binnenkort opgeruimd. ;)
misschien een idee voor jou, zo'n zandbakje, als je hem eraan kunt wennen. beter dan dat ie overal tegen aan piest. ;)
groetjes van Antje en Diezel

Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ursula wil vaak niet naar buiten voor de allerlaatste pies.

om te voorkomen dat ik moet gaan jengelen en zeuren of haar een schopje onder d'r tevenreetje moet geven, stop ik zeer opzichtig frolicjes in m'n jaszak. kakaboeboe krijgt er alvast eentje.

en dan springt de trut heel vlot van de bank, opeens.

alhoewel ik er meestal niet echt zin in heb, loop ik toch maar een rondje met schoenen aan en de riem om. dat slaapt lekkerder. :mrgreen:
maris
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maris »

tja hier ook z'n luiwammes s'avonds dus moet toch vaak ook wel aandringen en ze doet niet eens altijd wat. Maar zou het ook niet prettig vinden als ze over tuinstoelen en speeltjes zou pissen, dus toch maar even naar buiten. en even beweging is goed voor ze al zien ze het op dat moment anders jammer dan.
Maris en een vette lik van Sanne.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Hier is het 'smorgens een probleem om Dino en Balou mee naar buiten te krijgen. Ze kijken op, zo van "ja, wat mot je....?", en duiken weer lekker weg............ :mrgreen:

Dan moeten ze zo ongeveer naar buiten worden gedragen, maar dan zijn ze ineens ook echt wakker................. :mrgreen: Als ze naar binnen komen dan storten ze zich op mijn bed om nog eventjes lekker verder te slapen.

Balou plast meestal in de tuin nadat ze buiten is geweest......... :roll: :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Nou, ik heb het laatste 'rondje' dus maar weer in ere hersteld. :roll: Dus het is nu weer schoenen aan, jas aan, Jack wakker schudden, riem om, deur uit, drie meter lopen, grote plas tegen de struiken en dan gauw weer naar binnen. :-D

Hanneke
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Hanneke2 schreef:Nou, ik heb het laatste 'rondje' dus maar weer in ere hersteld. :roll: Dus het is nu weer schoenen aan, jas aan, Jack wakker schudden, riem om, deur uit, drie meter lopen, grote plas tegen de struiken en dan gauw weer naar binnen. :-D

Hanneke
IK doe het laatste rondje gewoon lekker op slippers, dat maakt me echt niet uit ;)
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier is t laatste rondje ook alleen maar plassen en dan willen ze ook erg graag weer naar huis,
laatste ronde is dus de deur uit, op 10 meter staat een mooie boom, plassen en weer naar binnen ;)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:? Wilde ik gisteren nog typen dat ik nooit moeite heb om mijn honden mee naar buiten te krijgen (ze staan al te kwispelen en springen bij voorbaat), moet ik me vanavond toch ineens een moeite doen om Moritz mee te krijgen 8O

Hem eerst wakker gemaakt, lukte niet echt :? Toen z'n bandje maar al liggend omgedaan en geroepen "kom op! Naar buiten! plassen luilak!". Nou, hij draaide zich nog eens om en ging weer maffen :roll: :mrgreen:

Toen z'n riem maar al liggend omgedaan en hem geprobeerd mee te trekken; ook helemaal niks!

Op het laatst maar opgetild en hem van de bank afgezet en zowaar kwam er enige beweging in........ tjongejonge :? :roll:

Maar afijn; ik heb het wel een tijd gedaan om ze 's avonds laat in de tuin te laten plassen, maar het laatste half jaar doe ik dit eigenlijk niet meer. Ik had toch de indruk dat ze niet voldoende leeg waren voor de nacht; met eventjes lopen, komt er toch meer "los".
Het laatste rondje is wel kort hier: 5 of 10 minuutjes.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Bij mij doen ze het eerste rondje in de tuin:)
' s ochtend als ik beneden kom als eerste de tuindeuren open en alles in de tuin doen, ze gaan pas uit als ik om 12 uur uit mijn werk kom.
Ideaal!
En voor iedereen roept dat dat zielig is, NEE HOOR!! het is maar net waar je ze aan went.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

hier hoef ik maar mijn schoenen aan te trekken en hij staat al klaar om naar buiten te gaan hoe diep zijn coma ook is :roll:
Ik had Ramses geleerd op het balkon te plassen maar dat wil hij niet meer :mrgreen:
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
matrixx
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door matrixx »

Als het heel slecht weer is heeft body echt geen zin om eruit te gaan.
moet je hem echt aan de riem meesleuren.
Hij is nu 8 maanden en met zindenlijk maken hebben wij hem in de tuin laten plassen en poepen.
Waren al trots dat hij het daar deed.
Maar nu plast hij nog wel in de tuin regelmatig, zelfs als hij er net uit is geweest.
Ik wil het hem afleren nu omdat hij heel goed al zn behoefte buitenshuis en tuin doet.
als ik zie dat hij het wil doen zeg ik er wat van en vraag of hij moet plassen, waarop ik zijn riem pak en eruit ga.

Heeft iemand nog andere tips????
Ginna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ginna »

Mijn honden willen altijd naar buiten, of het nu smorgens is of snachts.Ik laat ze ook in de tuin, maar niet op het terras. Ik heb een 40 m groot grasveld. Als ik een kleine tuin had zou ik het niet doen.

Ginna
wie liefde geeft, zal liefde krijgen!
Anja v.S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anja v.S. »

Paddy wil 's avonds ook niet meer naar buiten voor een wandelingetje. Hij weet wel, dat hij na een wandeling een koekje krijgt. Hij neemt 's avonds laat de 1e of wel de 2e boom hier in de straat, doet zijn plas, en wil meteen weer terug voor het koekje. Poepen hoeft hij 's avonds laat echter nooit, dus zijn we snel klaar.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier wordt er ook wel in de tuin geplast.
Op de wurft. En in het stuk wat nog tuin moet worden.
Never nooit achter het huis op de tegels.
Maar als dat klaar is blijft daar het hekje dicht. Dus kunnen ze daar gewoon niet meer in.

Het plassen en soms ook poepen achter is het gevolg dat ze het 'vroeger' altijd mochten van m'n pa. Hij kwam ze vaak halen bij ons thuis en nam ze dan mee naar hier. (we wonen in het ouderlijk huis)
Halen wilde en kon hij ze nog wel, maar echt mee gaan wandelen ging gewoon niet.
Door ziekte...

Dus ja, eenmaal geleerd is moeilijk af te leren.
En ik moet zeggen dat het af en toe wel handig is als ze ff snel moeten.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Nou, tommie wordt hier gewoon nog een keer uitgelaten rond een uur of elf. Of het nu regent of niet, zeker een rondje van 5/10 minuten.
Ik vind plassen in de tuin zo onnodig, wat is er nou erg aan even naar buiten om een rondje te lopen. Hoort erbij hoor.

En je honden s'morgens in de tuin laten plassen en scheiten en ze vervolgens rond een uur of twaalf pas uit te laten vind ik helemaal raar!
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

miekmiek schreef:

En je honden s'morgens in de tuin laten plassen en scheiten en ze vervolgens rond een uur of twaalf pas uit te laten vind ik helemaal raar!
Dat geeft toch niet dat ze pas om twaalf uur uit gelaten worden?
Ik laat mijn hond zich s"morgens ook ff snel ontlastendat is zo een 5 minuten,en s'middags zo rond 1a2 uur gaat dat wat grondiger.
Ik heb alleen geen tuin.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:
Da's toch helemaal niet zo gek, zolang die honden dan later maar een lekkere lange wandeling krijgen. Jij laat Tommie ook niet elke wandeling 1 a 2 uur uit neem ik aan? Dit is dan ter vervanging van het korte rondje 's ochtends, en 's middags wordt er dan flink gelopen.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Mijn jongste hond heeft eens 4 weken lang niet mogen lopen, ik was maar wat blij dat ze het ook gewend was om het in de tuin te doen:))
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Plassen in de tuin

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hanneke2 schreef::mrgreen:

Misschien omdat we overdag toch wat meer zijn gaan lopen, begon het laatste rondje hier steeds minder voor te stellen. En dat met name omdat Jack zich gewoon schrap zette als hij eenmaal geplast had, en dan moest ik hem of half meetrekken, of toegeven, en dan liep hij vrolijk weer naar huis en gauw naar bed. :-D De laatste tijd was het laatste rondje dus vijf minuten 'voorbereiden' (jas aan, schoenen aan, riem pakken, brokjes pakken, hond wakker schudden, aanlijnen, van de bank aftrekken), en 1 minuut buiten laten plassen, en ik heb het nu afgeschaft. :p:

Jack gaat dus voortaan die late plas nog maar even in de tuin doen, maar dat ging dus niet zomaar. :roll: Niet dat Jack niet in de tuin wil plassen, hij plast wel eens vaker effe tussendoor tegen de schutting of tegen de bloempotten :? , maar ik heb eerst in de tuin staan roepen zonder enig resultaat (ja, hij tilde even zijn kop op en wilde toen weer verder slapen). Toen heb ik hem opgetild en in de tuin neergezet, wat hij heel vreemd vond en mij alsmaar aan bleef kijken van 'wat wil je nou toch van me?' Ik heb frolicjes in de tuin gegooid waar hij slaperig maar braaf naar ging zoeken en eindelijk, *eindelijk*, deed hij een grote plas tegen een tuinstoel. Ik heb 'Goedzo!!' gezegd en na nog een frolicje ging hij weer lekker naar binnen en slapen. :-D

En al met al ben ik een dik kwartier bezig geweest. :? En nou vraag ik me af of dit nou handiger is of niet. :roll: :p:

Hanneke
De laatste plasbeurt is bij ons ook in de tuin.
Achter de tuin is het te donker, de buren kwamen niet bij van het lachen toen we in het begin met de zaklamp rondliepen. :mrgreen: :tong: :mrgreen:
Luka doet net hetzelfde, die moeten we ook oppakken en buiten zetten en dan staat hij dwaas te kijken.
"Mocht ik nu niet verder slapen, laat me toch gerust".
Of gaat hij staan geeuwen en uit staan rekken, snuffel rond en komt weer naar binnen.
Wel piske gaan doen zeg ik dan en dan draait ie zich om en doet een plas in de steentjes.
Sanneke
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 24 jun 2004 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

miekmiek schreef:Nou, tommie wordt hier gewoon nog een keer uitgelaten rond een uur of elf. Of het nu regent of niet, zeker een rondje van 5/10 minuten.
Ik vind plassen in de tuin zo onnodig, wat is er nou erg aan even naar buiten om een rondje te lopen. Hoort erbij hoor.

Ik ga echt niet in mijn kamerjas rondlopen buiten.
Hij mag even plassen buiten en als ik aangekleed ben ga ik lekker een half uurtje wandelen.
Bij mij is dat rond 7u 's ochtends.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marja
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
miekmiek schreef:Nou, tommie wordt hier gewoon nog een keer uitgelaten rond een uur of elf. Of het nu regent of niet, zeker een rondje van 5/10 minuten.

Ik ga echt niet in mijn kamerjas rondlopen buiten.
Hij mag even plassen buiten en als ik aangekleed ben ga ik lekker een half uurtje wandelen.
Bij mij is dat rond 7u 's ochtends.
sanneke
Heb je geen leuke kamerjas dan :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

Wij maken ook een soort plekje in de tuin waar Daiko in zal moeten gaan ... Lijkt mij handig voor de snelle plasjes; als het pijpestelen giet gaat een hond ook liever op een rappeke dan een half uur in de regen te gaan dretsen denk ik. We hebben een vrij diepe tuin (55 m), dus dit kan gerust zonder dat wij er op ons terras last van hebben.

De vorige eigenaars hadden ook een hond (een labrador, wel drie keer zo dik als normaal :? ). Beest kwam nooit buiten, wandelen deden ze er niet mee .... Gevolg: hond pieste altijd op het terras. Daar hebben we al opgezeten met bleekwater & een hogedrukreiniger en nog altijd ruik je het .... :tong:
zereno
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door zereno »

goh, ik wist niet dat er honden zijn die je soms naar buiten moet sleuren!! En dan te bedenken hoe snel 'de buurt' (maar ook mensen op forums) oordelen als ze zien/merken/horen dat een hond alleen naar de eerste boom 'mag' en weer terug of een hond die achgottogot alleen maar in de tuin mag omdat de baas te lui is......
Onze tuin is behoorlijk groot en bestaat voor de helft uit bos. Ideaal dus om inderdaad als je es niet zo'n zin hebt om te wandelen gewoon in de tuin te blijven! Daar ballen gooien is een favouriet spelletje van zereno en echt niet dat hij dan dus zielig is. En ik ook niet....
jeanette
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door jeanette »

Wat een eigenwijze beesten heh , ze hebben bijna allemaal hun eigenaardige dingen. Onze Jacky heeft overdag geen "problemen ", maar s,avonds voor de laatste plas, wil hij altijd dat wij met zijn tweën meegaan :roll: Als mijn vriend zijn riem pakt, springt Jack direct in zijn mand, en gaat mij zitten aankijken, vriend kan dan roepen wat hij wil, maar Jack blijft zitten. Dan zeg ik, kom we gaan en gaat staan, dan springt Jack uit zijn mand en rent naar de gang, daarna ga ik wer zitten, maar dan zit hij toch al aan de riem en gaat dan gewoon mee naar buiten. Overdah doet hij dit niet en gaat direct mee :wink: .

Afbeelding
Groetjes van Jeanette en een poot van Jacky ,
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Blue White Girl schreef:Wij maken ook een soort plekje in de tuin waar Daiko in zal moeten gaan ... Lijkt mij handig voor de snelle plasjes; als het pijpestelen giet gaat een hond ook liever op een rappeke dan een half uur in de regen te gaan dretsen denk ik. We hebben een vrij diepe tuin (55 m), dus dit kan gerust zonder dat wij er op ons terras last van hebben.

De vorige eigenaars hadden ook een hond (een labrador, wel drie keer zo dik als normaal :? ). Beest kwam nooit buiten, wandelen deden ze er niet mee .... Gevolg: hond pieste altijd op het terras. Daar hebben we al opgezeten met bleekwater & een hogedrukreiniger en nog altijd ruik je het .... :tong:
Dan moet je toch geen Golden Retriever hebben,
want die vindt het heerlijk om in de regen te wandelen, en onderweg alle plassen en modderpoelen op te zoeken, en er lekker doorheen te banjeren. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”