Tips zijn dus heel erg welkom

Donner is 60 cm hoog ongeveer en 31 kg (bijna 10 maanden oud) iets wat nog een beetje te verstellen is is wel handig.
Als iemand nog een tweedehands heeft liggen hoor ik het ook graag

Moderator: moderatorteam
Als er eens zwemlessen dichterbij worden gegeven hier zou ik dat graag doencrutz schreef:Vraag Perle eens.
Die doet om de week op zondag bij het Waterhof in Velm (België bij Hasselt) watergewenning. Meest les of 3 en dan zwemmen ze als de beste
Ja zo'n soort methode inderdaad, alleen dan nog zonder dat ik onder de krassen zit van de poten op mn beenNanna schreef:Ik zou met hem meelopen het water in, en als ie grond onder de voeten kwijtraakt, ondersteunen.
Meestal hebben ze het zo door.
Nou weet ik niet of een Boxer nou een gedroomde zwemmer is met die smalle achterhand en giga borstkas...
Dankje, zal daar eens naar kijkenmaart schreef:de zwemvesten van beeztees vallen reuze mee van prijs. De duurste is rond de 20euro dacht ik (grootste maat)
Haha in mijn ervaring kunnen degene die het geleerd hebben prima zwemmen, moeten alleen een beetje vertrouwen hebben en leren om niet te wild met die voorpoten te maaien.maart schreef:Die van mijn clubgenoot zijn in alle geval volleerde zwemmers
Als de beste en vrijwillig?crutz schreef:Vraag Perle eens.
Die doet om de week op zondag bij het Waterhof in Velm (België bij Hasselt) watergewenning. Meest les of 3 en dan zwemmen ze als de beste
Ehhhh ja, onze Ace trekt nu gewoon baantjes zonder dat er iets te apporteren is en zwemt ook netjes baantjes met ons mee ipv op je te klauterendre schreef:Als de beste en vrijwillig?crutz schreef:Vraag Perle eens.
Bij Baywatch kon het toch ook?Nanna schreef: Nou weet ik niet of een Boxer nou een gedroomde zwemmer is met die smalle achterhand en giga borstkas...
Hmmmmm ik zou het leuk vinden als Kenzi zou zwemmen, maar daar had ze zelf een iets andere mening overcrutz schreef:Ehhhh ja, onze Ace trekt nu gewoon baantjes zonder dat er iets te apporteren is en zwemt ook netjes baantjes met ons mee ipv op je te klauterendre schreef:Als de beste en vrijwillig?crutz schreef:Vraag Perle eens.
Ace vond het al leuk maar verzoop (letterlijk) en bleef er achter alles wat in t water waaide in springen. Goed leren zwemmen was voor hem dus echt noodzaak.dre schreef:Hmmmmm ik zou het leuk vinden als Kenzi zou zwemmen, maar daar had ze zelf een iets andere mening overcrutz schreef:Ehhhh ja, onze Ace trekt nu gewoon baantjes zonder dat er iets te apporteren is en zwemt ook netjes baantjes met ons mee ipv op je te klauterendre schreef:Als de beste en vrijwillig?crutz schreef:Vraag Perle eens.
Die doet om de week op zondag bij het Waterhof in Velm (België bij Hasselt) watergewenning. Meest les of 3 en dan zwemmen ze als de beste![]()
Ik ga er eens over nadenken als er daadwerkelijk kans is dat ze het dan leuk gaat vinden
Ze is gewoon een spartelend hondje zodra de bodem onder haar voeten verdwijnt, die vacht zal ook niet echt helpencrutz schreef:Ace vond het al leuk maar verzoop (letterlijk) en bleef er achter alles wat in t water waaide in springen. Goed leren zwemmen was voor hem dus echt noodzaak.
Duke vind het maar zo zo en zwemt alleen bij 30+ vrijwillig maar na de lessen bij Katrien wel goed
U is welkom hoordre schreef:Ze is gewoon een spartelend hondje zodra de bodem onder haar voeten verdwijnt, die vacht zal ook niet echt helpencrutz schreef:Ace vond het al leuk maar verzoop (letterlijk) en bleef er achter alles wat in t water waaide in springen. Goed leren zwemmen was voor hem dus echt noodzaak.
Duke vind het maar zo zo en zwemt alleen bij 30+ vrijwillig maar na de lessen bij Katrien wel goed![]()
In tegenstelling tot de meeste shelties vind ze pootje baden wel leuk, maar echt zwemmen kan ze dus niet.
En eigenlijk wilde ik dus gewoon samen met hond gaan zwemmen als het warm is
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je in Friesland woont, daar zijn toch echt wel hondenzwembaden en zwemlessen hoorDoyaquba schreef:Als er eens zwemlessen dichterbij worden gegeven hier zou ik dat graag doencrutz schreef:Vraag Perle eens.
Die doet om de week op zondag bij het Waterhof in Velm (België bij Hasselt) watergewenning. Meest les of 3 en dan zwemmen ze als de beste![]()
Het hondenzwembad dat het dichtste bij hier is is alsnog bijna 2 uur rijden...dat vind ik eigenlijk een beetje overdreven aangezien er hier een hoop schoon water is en ik ook echt wel zelf mee durf het water in.
Misschien als ze videoles kan geven
Zal er naar kijken, meestal zit de borstkas dan krap of kunnen ze eruit glippen.Jetski schreef:Onze reu van 28 kg en ongeveer 55 cm schofthoogte draagt maat Medium (van ezydog).
Is wel iets kleiner dan jouw hond, maar het vest is wel verstelbaar.
Op training dragen de meeste honden maatje labrador ook maat Medium. Als jouw boxer een beetje die grootte heeft zou medium een goede maat moeten zijn.
Haha ja leukcrutz schreef:U is welkom hoordre schreef:En eigenlijk wilde ik dus gewoon samen met hond gaan zwemmen als het warm is
Wees welkom! (Na de C... Toestand)dre schreef:Haha ja leukcrutz schreef:U is welkom hoordre schreef:En eigenlijk wilde ik dus gewoon samen met hond gaan zwemmen als het warm is![]()
Maar dan moet ze dus eerst langs Perle om te leren zwemmen
Ik heb Su gevraagd of ze even in de woonkamer wou voordoen hoe het moest, maar ze bekeek me maar raarDoyaquba schreef: Als er eens zwemlessen dichterbij worden gegeven hier zou ik dat graag doen![]()
Het hondenzwembad dat het dichtste bij hier is is alsnog bijna 2 uur rijden...dat vind ik eigenlijk een beetje overdreven aangezien er hier een hoop schoon water is en ik ook echt wel zelf mee durf het water in.
Misschien als ze videoles kan geven
Haha wat gek joh van SuPerle schreef: Ik heb Su gevraagd of ze even in de woonkamer wou voordoen hoe het moest, maar ze bekeek me maar raar.
![]()
Enniewee, wij zweren bij de Ruffwear zwemvesten. Niet de goedkoopste maar kwalitatief erg goed, zowel in duurzaamheid als comfort, als stevig genoeg om je hond er echt mee te kunnen bijsturen/helpen indien nodig. Lichtere of lossere zwemvesten willen ze wel eens uitglippen als je ze moet helpen of tillen (hoge waterkant bv.) of plooien helemaal mee als je de hond wil helpen met het vinden van de juiste ligging in het water.
Voor een Boxer is dat laatste niet altijd een overbodige luxe, zijn wel wat geneigd om met de voorpoten te hoog te komen
De gemiddelde Boxer past in een maat M.
Dat is heel liefcrutz schreef:Ik heb evt wel een ruffwear medium te leen voordat je de uitgave doet
Haha nouja onze oudste is een paniekerd, dus die gaat met de onderste teentjes erin en geen stap verder dan is het rechtsomkeert. Dat probeer ik dus niet meer want dat is niet leuk voor beide partijen.Perle schreef:Ik zou wel niet meteen na één keer ontmoedigd zijn of opgeven (tenzij je hond natuurlijk echt overdreven in paniek raakt). Maar soms hebben ze echt wel enkele keren nodig om zowel motorisch als eh...'gebruik nu eens effe je verstand'het leerproces door te maken en te beseffen 'heeee, ik kan dit!'.
Succes!
Thnx, daar had ik ook al over nagedacht ja, want ik heb hem toen het zwembad nog stond wel eens aan het water laten wennen (toen was hij 15 weken) en ik zat onder de krassenPerle schreef:En! En! En! Doe een lange broek en een lichte trui met lange mouwen aan als je mee in het water gaat en hem wil helpen.![]()
Nou echt wel, ze weet wel hoe het moet maar jemigPerle schreef:Ha, leuk! (En spannend, in het geval van Bayleigh)