Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemvest

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Zwemvest

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ik wil Donner van de zomer graag leren zwemmen en ben daarvoor op zoek naar een zwemvest. Lijkt me wel praktisch voor het veilig aanleren namelijk met zo'n compacte hond. Nu heb ik alleen het probleem dat ergens passen lastig gaat met alle maatregelen en dat ik het wel prijzige dingen vind.
Tips zijn dus heel erg welkom :D

Donner is 60 cm hoog ongeveer en 31 kg (bijna 10 maanden oud) iets wat nog een beetje te verstellen is is wel handig.
Als iemand nog een tweedehands heeft liggen hoor ik het ook graag :engel:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Zwemvest

Ongelezen bericht door crutz »

Vraag Perle eens.
Die doet om de week op zondag bij het Waterhof in Velm (België bij Hasselt) watergewenning. Meest les of 3 en dan zwemmen ze als de beste
Doyaquba
Zeer actief

crutz schreef:Vraag Perle eens.
Die doet om de week op zondag bij het Waterhof in Velm (België bij Hasselt) watergewenning. Meest les of 3 en dan zwemmen ze als de beste
Als er eens zwemlessen dichterbij worden gegeven hier zou ik dat graag doen :schrik:

Het hondenzwembad dat het dichtste bij hier is is alsnog bijna 2 uur rijden...dat vind ik eigenlijk een beetje overdreven aangezien er hier een hoop schoon water is en ik ook echt wel zelf mee durf het water in.

Misschien als ze videoles kan geven :lol1:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

de zwemvesten van beeztees vallen reuze mee van prijs. De duurste is rond de 20euro dacht ik (grootste maat)
Doyaquba
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou met hem meelopen het water in, en als ie grond onder de voeten kwijtraakt, ondersteunen.
Meestal hebben ze het zo door.
Nou weet ik niet of een Boxer nou een gedroomde zwemmer is met die smalle achterhand en giga borstkas...
Ja zo'n soort methode inderdaad, alleen dan nog zonder dat ik onder de krassen zit van de poten op mn been
Daarom ook een vest, om het drijvend vermogen wat te verhogen :D
9 vd 10 houden het bij pootjebaden en de andere 10% vindt het helemaal geweldig. Dus misschien geen gedroomde zwemmer, maar hij hoeft geen olympische medaille :lol1:
Hij heeft wel meer met water dan de anderen, beetje vergelijkbaar met ons oppashondje van een paar jaar geleden en die zwom ook als een tierelier. Ik ken ze wel hoor, zwemmende boxers, zelfs 1 met twee waterwerkdiploma's. Alles kan en als het niet lukt dan laten we het bij pootjebaden :wink:
Doyaquba
Zeer actief

maart schreef:de zwemvesten van beeztees vallen reuze mee van prijs. De duurste is rond de 20euro dacht ik (grootste maat)
Dankje, zal daar eens naar kijken
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Die van mijn clubgenoot zijn in alle geval volleerde zwemmers :lol1:
Doyaquba
Zeer actief

maart schreef:Die van mijn clubgenoot zijn in alle geval volleerde zwemmers :lol1:
Haha in mijn ervaring kunnen degene die het geleerd hebben prima zwemmen, moeten alleen een beetje vertrouwen hebben en leren om niet te wild met die voorpoten te maaien.
Maar lijkt me prettig als Donner het gelijk goed leert
Onze boxers konden allen in theorie wel zwemmen, of ze het doen uit vrije wil is een andere vraag :LOL: maarja als je bal in het water valt moet je toch wat...
Alleen de oudste teef nu vertikt het echt, die laat haar dochter het speelgoed halen :19:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Als de beste en vrijwillig? :engel:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dre schreef:
Ehhhh ja, onze Ace trekt nu gewoon baantjes zonder dat er iets te apporteren is en zwemt ook netjes baantjes met ons mee ipv op je te klauteren
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Nou weet ik niet of een Boxer nou een gedroomde zwemmer is met die smalle achterhand en giga borstkas...
Bij Baywatch kon het toch ook?
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Onze reu van 28 kg en ongeveer 55 cm schofthoogte draagt maat Medium (van ezydog).
Is wel iets kleiner dan jouw hond, maar het vest is wel verstelbaar.
Op training dragen de meeste honden maatje labrador ook maat Medium. Als jouw boxer een beetje die grootte heeft zou medium een goede maat moeten zijn.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ze zijn ook te vinden bij AliExpress.
Geen persoonlijke ervaring mee, dus geen idee of ze goed zijn.
Ze zijn in ieder geval niet duur.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
dre
Zeer actief

crutz schreef:
dre schreef:
Ehhhh ja, onze Ace trekt nu gewoon baantjes zonder dat er iets te apporteren is en zwemt ook netjes baantjes met ons mee ipv op je te klauteren
Hmmmmm ik zou het leuk vinden als Kenzi zou zwemmen, maar daar had ze zelf een iets andere mening over :F:
Ik ga er eens over nadenken als er daadwerkelijk kans is dat ze het dan leuk gaat vinden :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dre schreef:
crutz schreef:
dre schreef:
Hmmmmm ik zou het leuk vinden als Kenzi zou zwemmen, maar daar had ze zelf een iets andere mening over :F:
Ik ga er eens over nadenken als er daadwerkelijk kans is dat ze het dan leuk gaat vinden :wink:
Ace vond het al leuk maar verzoop (letterlijk) en bleef er achter alles wat in t water waaide in springen. Goed leren zwemmen was voor hem dus echt noodzaak.
Duke vind het maar zo zo en zwemt alleen bij 30+ vrijwillig maar na de lessen bij Katrien wel goed
dre
Zeer actief

crutz schreef:Ace vond het al leuk maar verzoop (letterlijk) en bleef er achter alles wat in t water waaide in springen. Goed leren zwemmen was voor hem dus echt noodzaak.
Duke vind het maar zo zo en zwemt alleen bij 30+ vrijwillig maar na de lessen bij Katrien wel goed
Ze is gewoon een spartelend hondje zodra de bodem onder haar voeten verdwijnt, die vacht zal ook niet echt helpen :wink:
In tegenstelling tot de meeste shelties vind ze pootje baden wel leuk, maar echt zwemmen kan ze dus niet.

En eigenlijk wilde ik dus gewoon samen met hond gaan zwemmen als het warm is :mrgreen:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dre schreef:
crutz schreef:Ace vond het al leuk maar verzoop (letterlijk) en bleef er achter alles wat in t water waaide in springen. Goed leren zwemmen was voor hem dus echt noodzaak.
Ze is gewoon een spartelend hondje zodra de bodem onder haar voeten verdwijnt, die vacht zal ook niet echt helpen :wink:
In tegenstelling tot de meeste shelties vind ze pootje baden wel leuk, maar echt zwemmen kan ze dus niet.

En eigenlijk wilde ik dus gewoon samen met hond gaan zwemmen als het warm is :mrgreen:
U is welkom hoor
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Doyaquba schreef:
Als er eens zwemlessen dichterbij worden gegeven hier zou ik dat graag doen :schrik:

Het hondenzwembad dat het dichtste bij hier is is alsnog bijna 2 uur rijden...dat vind ik eigenlijk een beetje overdreven aangezien er hier een hoop schoon water is en ik ook echt wel zelf mee durf het water in.

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je in Friesland woont, daar zijn toch echt wel hondenzwembaden en zwemlessen hoor :mrgreen: Morris is als pup naar puppyzwemmen geweest :LOL: Je ontkomt er hier niet aan om een keer in het water te vallen en heb nog jarenlang de beelden voor me gehad van de hond die we vroeger hadden die niet kon zwemmen en bijna verzoop omdat hij het water niet meer uit kon.
Morris was ook niet meteen een echte waterrat, dus die is op zwemles geweest. En nu kan hij prima zwemmen! Het is niet zijn grootste hobby, hij gaat alleen als hij een bal mag halen of zo en als het echt warm is. Soms vindt hij het heerlijk en wil hij wel een tijdje doorgaan. En als hij er nu invalt weet hij zich ook prima te redden. Ook heel fijn.
Ayla kukelde er met 10 weken al in, ging koppie onder en kwam vrolijk weer boven. Sindsdien heeft ze volgens mij nog geen dag niet gezwommen. Daar was geen zwemles nodig.
Doyaquba
Zeer actief

Haha klopt de honden die we hebben kennen ook allemaal zwemmen als in 'naar de kant en dan eruit'. Alleen onze oudste heeft echt een hekel aan nat worden, maar ook echt op alle manieren, ook van regen :LOL:

Maar vind het toch wel fijn als hij wat meer kan, kunnen we gezellig samen.
Is er echt iets hier? Als ik zoek kom ik steeds uit op zwembaden in Drenthe, misschien eens beter zoeken mocht ik begeleiding willen. België ga ik in ieder geval niet aan beginnen haha
Jetski schreef:Onze reu van 28 kg en ongeveer 55 cm schofthoogte draagt maat Medium (van ezydog).
Is wel iets kleiner dan jouw hond, maar het vest is wel verstelbaar.
Op training dragen de meeste honden maatje labrador ook maat Medium. Als jouw boxer een beetje die grootte heeft zou medium een goede maat moeten zijn.
Zal er naar kijken, meestal zit de borstkas dan krap of kunnen ze eruit glippen.

Ik zag ook ergens AliExpress langskomen, maar daar begin ik niet aan.

Ik kan er trouwens wellicht een overnemen uit een boxergroep hoorde ik net :cheer:
dre
Zeer actief

crutz schreef:
dre schreef:En eigenlijk wilde ik dus gewoon samen met hond gaan zwemmen als het warm is :mrgreen:
U is welkom hoor
Haha ja leuk :cheer:
Maar dan moet ze dus eerst langs Perle om te leren zwemmen :mrgreen:
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

dre schreef:
crutz schreef:
dre schreef:En eigenlijk wilde ik dus gewoon samen met hond gaan zwemmen als het warm is :mrgreen:
U is welkom hoor
Haha ja leuk :cheer:
Maar dan moet ze dus eerst langs Perle om te leren zwemmen :mrgreen:
Wees welkom! (Na de C... Toestand)
Doyaquba schreef: Als er eens zwemlessen dichterbij worden gegeven hier zou ik dat graag doen :schrik:

Ik heb Su gevraagd of ze even in de woonkamer wou voordoen hoe het moest, maar ze bekeek me maar raar :denken: . :mrgreen:

Enniewee, wij zweren bij de Ruffwear zwemvesten. Niet de goedkoopste maar kwalitatief erg goed, zowel in duurzaamheid als comfort, als stevig genoeg om je hond er echt mee te kunnen bijsturen/helpen indien nodig. Lichtere of lossere zwemvesten willen ze wel eens uitglippen als je ze moet helpen of tillen (hoge waterkant bv.) of plooien helemaal mee als je de hond wil helpen met het vinden van de juiste ligging in het water.
Voor een Boxer is dat laatste niet altijd een overbodige luxe, zijn wel wat geneigd om met de voorpoten te hoog te komen

De gemiddelde Boxer past in een maat M.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Doyaquba
Zeer actief

Perle schreef: Ik heb Su gevraagd of ze even in de woonkamer wou voordoen hoe het moest, maar ze bekeek me maar raar :denken: . :mrgreen:

Enniewee, wij zweren bij de Ruffwear zwemvesten. Niet de goedkoopste maar kwalitatief erg goed, zowel in duurzaamheid als comfort, als stevig genoeg om je hond er echt mee te kunnen bijsturen/helpen indien nodig. Lichtere of lossere zwemvesten willen ze wel eens uitglippen als je ze moet helpen of tillen (hoge waterkant bv.) of plooien helemaal mee als je de hond wil helpen met het vinden van de juiste ligging in het water.
Voor een Boxer is dat laatste niet altijd een overbodige luxe, zijn wel wat geneigd om met de voorpoten te hoog te komen

De gemiddelde Boxer past in een maat M.
Haha wat gek joh van Su :engel:

Dankje, ik had ze gezien en zien er echt top uit maar wil eigenlijk eerst wel weten of hij het echt leuk vindt. Als het met 1 keer drama is wil ik hem niet dwingen en dan geef ik die 80/90 euro liever aan iets anders uit. Kan eerst wel goed in ondiep water hier gelukkig dus dan is het maar een klein stapje naar voeten los, loopt heel langzaam af.

Van de ligging weet ik inderdaad, die voorpoten die rondmaaien is wel rastypisch :LOL:

Ik krijg komende maandag dus een vest van iemand wiens boxer dus echt een hekel bleek te hebben aan natte voeten en een kennis van me heeft haar boxer ook daarin leren zwemmen dus ik heb hoop. En anders toch maar de investering doen :D

Bedankt voor de hulp allemaal in ieder geval!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb evt wel een ruffwear medium te leen voordat je de uitgave doet
Doyaquba
Zeer actief

crutz schreef:Ik heb evt wel een ruffwear medium te leen voordat je de uitgave doet
Dat is heel lief :D ik meld me als het andere vest niet bevalt!
Perle
Zeer actief

Ik zou wel niet meteen na één keer ontmoedigd zijn of opgeven (tenzij je hond natuurlijk echt overdreven in paniek raakt). Maar soms hebben ze echt wel enkele keren nodig om zowel motorisch als eh...'gebruik nu eens effe je verstand' :goeie: het leerproces door te maken en te beseffen 'heeee, ik kan dit!'.

Succes!
Perle
Zeer actief

En! En! En! Doe een lange broek en een lichte trui met lange mouwen aan als je mee in het water gaat en hem wil helpen. :mann: :F:
Doyaquba
Zeer actief

Perle schreef:Ik zou wel niet meteen na één keer ontmoedigd zijn of opgeven (tenzij je hond natuurlijk echt overdreven in paniek raakt). Maar soms hebben ze echt wel enkele keren nodig om zowel motorisch als eh...'gebruik nu eens effe je verstand' :goeie: het leerproces door te maken en te beseffen 'heeee, ik kan dit!'.

Succes!
Haha nouja onze oudste is een paniekerd, dus die gaat met de onderste teentjes erin en geen stap verder dan is het rechtsomkeert. Dat probeer ik dus niet meer want dat is niet leuk voor beide partijen.
De jongste teef die gaat kopje onder en tot haar buik, maar zwemt 5 slagen en dan weer naar de kant (maar is nog geen 2 jaar dus dat komt nog wel met wat oefenen)
En Donner gaat al zonder oefenen tot z'n buik en kopje onder dus opzich zie ik dat wel goedkomen :D ik ben ook niet zo'n opgever hoor haha maar hij is wel zwaar en wild dus ik moet vooral even m'n armen trainen als ik hem wat meer hulp moet geven :lol1: en hij moet leren rustig te doen en motorisch inderdaad wat controle laten zien
Maar nee opgeven zal ik niet zomaar doen, mag gerust 1 of 2 zomers kosten hoor, komt als het komt :engel:
Perle schreef:En! En! En! Doe een lange broek en een lichte trui met lange mouwen aan als je mee in het water gaat en hem wil helpen. :mann: :F:
Thnx, daar had ik ook al over nagedacht ja, want ik heb hem toen het zwembad nog stond wel eens aan het water laten wennen (toen was hij 15 weken) en ik zat onder de krassen :LOL: :LOL: hele goede
Doyaquba
Zeer actief

Het resultaat:

Afbeelding

Overgenomen voor een doos koekjes. Kan je nog eens een buil aan vallen, mocht t bevallen komt de dure ruffwear er nog wel eens.
Nog niet gezwommen overigens, alleen vol enthousiasme het water in dus dat is voldoende voor nu, tot de buik erin en dat in kouder en stromend water.

Bayleigh ook eens achter eendjes aan laten zwemmen...die liet zich zinken dus ook maar het vest aan volgende keer :pffff: schrok me behoorlijk, maar ze zwom toch weer terug naar de kant. Om vervolgens hetzelfde nog eens te doen. Eeh dame, gelijk zwemmen...
Perle
Zeer actief

Ha, leuk! (En spannend, in het geval van Bayleigh :LOL: )
Doyaquba
Zeer actief

Perle schreef:Ha, leuk! (En spannend, in het geval van Bayleigh :LOL: )
Nou echt wel, ze weet wel hoe het moet maar jemig :80: ik schrok toch. En dan gewoon twee keer dat doen...raar kind
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”