Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxertjes - bezoek van een pup

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

ceciel
Zeer actief

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door ceciel »

Zo hé, dat is nog eens een met recht een flinke buik :lol1:

Namen met een C zei je? Dat is in ieder geval een teefje Ceciel :tongue:

Heel veel succes met de laatste loodjes samen en uitkijken naar een goede bevalling en prachtig gezonde puppies :I:
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Lijkt wel een heel elftal (als leek) :engel: Ik volg sowieso als boxereigenaar :ok:
Mijn vorige boxer heb ik met 5 weken leren kennen en met 8 weken opgehaald, spannend en veel voorpret :cheer:
Jane heb ik als bijna volwassen herplaatser in huis gehaald, puppentijd gemist, maar ook leuk!

Cato, Cees, Carel, Canto, Corrie, Coba, Clay, Cassius, Cheers....
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Dankjulliewel, ik hoop het ook :I: vind het wel altijd heel spannend, ben blij als de pups een week of 2/3 zijn en wat minder kwetsbaar...

Mega-nesten zitten er niet echt in hoor, in de familie. Ze komt zelf uit een nest van 5 en heeft 2 nesten gehad van 8 (1 overleden na 2 dagen, onderontwikkeld) en 7. Dus ik denk weer tussen de 6 en 8. Op de echo 5 stuks geteld, maar dat zegt niet alles.

Leuk hè, pups zien opgroeien is zo fantastisch. Ik heb Donner leren kennen met 15 weken en gelijk meegenomen, ook geen filmpjes van de tijd ervoor, alleen een handjevol foto's. De herplaatser van m'n oma was ook al 2,5 jaar. Ik vind het toch wel anders om ze al zo klein mee te mogen maken, dat is echt bijzonder :D Zeker met Bayleigh, die hebben we natuurlijk van het eerste uur gezien tot de bijna-volwassen dame die ze nu is :mrgreen:
annemick
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemick »

Doyaquba schreef:Dankjulliewel, ik hoop het ook :I: vind het wel altijd heel spannend, ben blij als de pups een week of 2/3 zijn en wat minder kwetsbaar...

Mega-nesten zitten er niet echt in hoor, in de familie. Ze komt zelf uit een nest van 5 en heeft 2 nesten gehad van 8 (1 overleden na 2 dagen, onderontwikkeld) en 7. Dus ik denk weer tussen de 6 en 8. Op de echo 5 stuks geteld, maar dat zegt niet alles.

Leuk hè, pups zien opgroeien is zo fantastisch. Ik heb Donner leren kennen met 15 weken en gelijk meegenomen, ook geen filmpjes van de tijd ervoor, alleen een handjevol foto's. De herplaatser van m'n oma was ook al 2,5 jaar. Ik vind het toch wel anders om ze al zo klein mee te mogen maken, dat is echt bijzonder :D Zeker met Bayleigh, die hebben we natuurlijk van het eerste uur gezien tot de bijna-volwassen dame die ze nu is :mrgreen:
Zeker bijzonder om ze vanaf het begin mee te maken! En 5 is ook een mooi aantal.
Ik ben ondertussen gelukkig net zo gek met mijn herplaatser Jane, als ik op Mickey was, terwijl ze best verschillen op sommige boxereigenschappen na :mrgreen:
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

De laatste loodjes zijn nu echt begonnen, je merkt het aan alles. Vorige zwangerschappen heeft ze nooit 's nachts eruit gemoeten voor een plas, maar nu al 2 nachten achter elkaar (toch een groot nest dan?).
Eten gaat met veel tuttenbollen nog wel redelijk, we krijgen er wel de helft in van wat ze zou moeten dus ach, voor haar doen is dat goed. Beetje verwennen met lekkers, nu mag dat wel, na de bevalling gaat ze toch vreten :tongue:
De werpkist staat sinds dit weekend en alles is voorbereid, dus er is nu rust.

Vanochtend stond ze bij de zak met 'scheurdoeken', dus maar wat losse doeken ook nog in de werpkist gelegd en nu ligt ze op haar nestje te slapen.
Ze is dus echt bezig met de laatste stappen.
Misschien komt het dan wel zaterdag of zondag al...krijg Célie toch nog gelijk :lol1:

Ik moet wel elke dag even appèl met haar doen in de tuin, dan kan ze even heel hard haar best doen nog :D als ik dat niet doe blijft ze me de hele middag aanstaren :LOL:

Donner en Bayleigh vinden het wel een beetje raar, die letten heel erg op Quira, liggen er graag naast (behalve in de werpkist, dat mag niet :neenee:
Ben heel benieuwd wanneer ze die bij de puppen laat, wij mogen er al nauwelijks naar kijken de eerste dagen...gelukkig genoeg ruimte om ze uit elkaar te houden.
Doyaquba
Zeer actief

Gisteren lekker geslapen, geen nachtelijke praktijken. Vandaag begonnen met temperaturen, rond de 37 aan het schommelen en nu voor de nacht weer omhoog. Ze ademt wat zwaarder en is onrustig, maar het gaat nog. Ze eet namelijk nog (wonder boven wonder) en voor trainingssnoep doet ze nog haar uiterste best. Ze dacht ook dat het een goed idee was om met Donner en de bal te spelen :scratch: toen maar even de jongsten naar binnen gedaan en even samen met haar gespeeld en beetje volgwerk gedaan (kan ze nog best strak met die bolle toeter :LOL: ) Daarna was het weer goed :wink:

We wachten rustig af, alles is klaar, we hebben alle tijd. Donderdag (morgen?) is dag 59 na ovulatie. Ik gok zaterdag of zondag, want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze het nog tot na het weekend volhouden gaat zo dik als ze is...maar je weet het nooit natuurlijk

Uw voorspellingen kunnen nog ingediend, geslachten, hoeveelheid, kleurtjes :LOL:
Doyaquba
Zeer actief

Haha daar zou je wel mensen blij mee maken, meeste aanvragen hebben lichte voorkeur voor een gele teef. Alhoewel het ook veel mensen niets uitmaakt, dat scheelt weer.
Ik denk zelf 5 teefjes (waarvan 3 gestroomd en 2 geel) en 3 reutjes (1 gestroomd en 2 geel)
Zou zo graag een glazen bol willen :lol1:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat een buik zeg, en volgens mij heb je meer aan geduld, t is enblijft een verrassing, ik denk 5: 3 reuen en 2 teven, en kleurtjes geen idee.. :cool2:
Doyaquba
Zeer actief

Ja is ook zo hoor, geduld komt wel goed, ze is niet zo van het snelle bevallen :engel: en je ziet het wel, het moet er uiteindelijk toch allemaal uit.
Maar beetje koffiedik kijken is wel leuk
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Spannend zo die laatste loodjes, reuze benieuwd naar de kleine dotjes. Ik denk 7, drie reuen en vier teven.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Wat leuk, dat jullie zondagnacht 9 honden rijker gaan zijn waarvan 6 reuen :cheer:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zeg 14
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

6 reuen :roll: eerste nest met 5 reuen (en 2 teven) vond ik al drukke bijters :LOL: nee doe maar iets meer teefjes hoor :pffff:

Gekheid, alles is welkom uiteraard, maar vond het tweede nest met 5 teven en 2 reuen wel liever richting elkaar in de laatste week...

Even de commode inspecteren hoor :I:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

5 reuen 1 teef :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Doyaquba
Zeer actief

twinkeltje schreef:Ik zeg 14
Grootste nest wat ik ooit heb zien langskomen van boxers is 13, maar meer dan 10 is heel zeldzaam hoor :O:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik lees mee en elke keer als je post dan denk ik: de eerste is er! Maar nog even geduld dus...
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat leuk om dit te volgen! Ze is echt al flink.

Ik zeg 9 pups. 5 teven en 4 reutjes.
_Esmee
Doyaquba
Zeer actief

Persistence schreef:Ik lees mee en elke keer als je post dan denk ik: de eerste is er! Maar nog even geduld dus...
Hahaha, ik zal de titel proberen te veranderen als ze er zijn :idea:

Nee ze is rustig, afgelopen twee dagen daalde de temperatuur naar 36.9 graden en dan denk je, ja het gaat dalen, maar nee stijgt dan weer... ze zitten wel prima daarbinnen denk ik. Maar voor het eten en mager worden mag het van mij wel liever eerder dan later, maar goed.
Zolang ze nog naast me staat te springen als ik de clicker pak heb ik er een hard hoofd in dat het snel gaat gebeuren :LOL:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:wachten: en maar wachten, nou ja als ze straks maar gezond zijn toch :pffff: alle dagen een dag dichter bij de worp
Doyaquba
Zeer actief

S@ndr@ schreef::wachten: en maar wachten, nou ja als ze straks maar gezond zijn toch :pffff: alle dagen een dag dichter bij de worp
Precies :wink: maandag pas de officiële uitgerekende datum, 63 dagen na eisprong, dus we hebben nog wel even. Vandaag in ieder geval niet, ze eet nog...(alleen de lekkerste hapjes, maar dat mag wel even nu)
twinkeltje
moderator

Doe dan maar 5 mei bevrijdingsdag wand ik denk dat dat zo wel voelt als je zo buik hebt een bevrijding
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

Even een filmpje hoe dat dan gaat hier...dan begin je met de jongsten even wat te oefenen en staat madame voor de deur te wachten tot ze ook mag :LOL:
Dan maar een beetje dom volgen met je dikke buik :I:

Kijk maar

Ze is wel een beetje hijgerig aan het worden maar goed, zolang ze dit nog wil denk ik dat het nog wel even duurt. We zien het wel :D we wachten ongeduldig af
twinkeltje
moderator

Ach dat filmpje waggel waggel die slanke benen en dan die buik, maar het lukt nog prima zo te zien
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

twinkeltje schreef:Ach dat filmpje waggel waggel die slanke benen en dan die buik, maar het lukt nog prima zo te zien
Haha ja alleen zonder speeltje want dat lukt niet meer, dus dan maar stukjes worst. Krijgt ze gelijk wat eten binnen...
En alleen oefeningen zonder liggen, want zo neerploffen op die buik lijkt me niets...ze is niet altijd even voorzichtig, dus je moet haar wel remmen :schrik:

Zo dicht ze ook langs de boom schuurt, ik deed expres maar van kleine afstand vooruitsturen, maar dan nog zo'n kort bochtje maken, owow. Duidelijk geen last van die dikke toeter :LOL:
Doyaquba
Zeer actief

Het hijgen lijkt wat meer te worden, vannacht waarschijnlijk maar beneden blijven 'slapen'. Temperatuursdaling is kort geweest en niet onder de 36,8 maar dat was bij het eerste nest ook zo. Tweede nest was het wel tot 36.5 gedaald. Inmiddels gestegen naar 37.7 weer en ze komt steeds bij mij of m'n moeder staan. Ze kan ons voor de gek houden maar ik denk dat er toch wel wat begonnen is daarbinnen...
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Spannend ! :cheer:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Spannend!
Ik hoop op een heel donker meisje, dat vind ik het mooist.
5 teven, 3 reuen
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Heel spannend!!
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dat filmpje, wat leuk dat ze nog zo graag wil :D

Ik vind het zo leuk om een nest boxertjes te kunnen volgen :I:
Bij mijn beste vriendin thuis hadden ze altijd boxers en daardoor heb ik echt een zwak voor ze. Die hadden wel een platte neus en veel kanker helaas. De laatste is wel 13 jaar geworden, lieve oude Axel.

Spannend hoor die laatste loodjes. Plaats maar veel updates en straks veel foto's :lol1:

Oja, ik denk een nest van 9 pups, meer teefjes dan reutjes en meer geel/rood dan gestroomd. Maar minstens een bloedmooi gestroomd teefje :tongue:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

hakunamatata schreef:Dat filmpje, wat leuk dat ze nog zo graag wil :D

Ik vind het zo leuk om een nest boxertjes te kunnen volgen :I:
Bij mijn beste vriendin thuis hadden ze altijd boxers en daardoor heb ik echt een zwak voor ze. Die hadden wel een platte neus en veel kanker helaas. De laatste is wel 13 jaar geworden, lieve oude Axel.

Spannend hoor die laatste loodjes. Plaats maar veel updates en straks veel foto's :lol1:

Oja, ik denk een nest van 9 pups, meer teefjes dan reutjes en meer geel/rood dan gestroomd. Maar minstens een bloedmooi gestroomd teefje :tongue:
Leuk, boxers houden toch vaak een speciaal plaatsje in de harten van mensen merk ik :mrgreen:

Zal m'n best doen veel foto's te plaatsen. Haha ja het is rottiming, maar als er dan toch eens zo'n meisje in zit hè...

Update nu is dat de temperatuur weer gezakt is, ditmaal naar 36.6, dus weer wat lager. Durf nog niet naar bed in ieder geval :wachten:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”