Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lacserend

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

lacserend

Ongelezen bericht door Domie »

Sinds een tijdje geef ik Joep een paar keer per week vers vlees botjes. Ik koop dan stukjes kraakbeen voor hem. Hij krijgt het een half uurtje en het water gaat erna een uurtje weg. Toch is hij daarna vooral 's nachts zo aan de poeperitis dat ik meestal op 5 plaatsen ontlasting vind in de badkamer (die sukkel maakt me ook niet wakker :? )

waar kan dit aan liggen en is er ander bot wat ik zou kunnen proberen wat nog lichter verteerbaar is?
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Domie, wanneer jij de botjes geeft, terwijl de hond eigenlijk brokjes verwacht, dan worden de botjes niet goed verteerd.

Meer info is hier te vinden:
http://barf-natuurlijk.nl/beginnen/begi ... _eten.html
en op de paginas die er op volgen.

Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Laatst gewijzigd door ignit op 21 jul 2011 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

hoi ignit

ik heb je link uitgebreid bestudeerd en ik vroeg me af of het verkeerd is om ineens een maaltijd over te slaan als de hond altijd 3 maaltijden per dag gewend is. We zijn met Siemen van 3 maaltijden per dag teruggegaan naar 2 door de middelste maaltijd over te slaan. Hij was gewend om na de wandeling van 12 uur (was niet heel strict op die tijd; kon een uur schelen) eten te krijgen maar nou moet hij dus wachten tot na de wandeling van 4 of 5 uur... Hij mag soms nog wel even op zijn kauwstaaf kluiven om 12.00 maar hij krijgt dus geen eten meer. Hadden we dat anders moeten doen?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

willemien schreef:hoi ignit

ik heb je link uitgebreid bestudeerd en ik vroeg me af of het verkeerd is om ineens een maaltijd over te slaan als de hond altijd 3 maaltijden per dag gewend is. We zijn met Siemen van 3 maaltijden per dag teruggegaan naar 2 door de middelste maaltijd over te slaan. Hij was gewend om na de wandeling van 12 uur (was niet heel strict op die tijd; kon een uur schelen) eten te krijgen maar nou moet hij dus wachten tot na de wandeling van 4 of 5 uur... Hij mag soms nog wel even op zijn kauwstaaf kluiven om 12.00 maar hij krijgt dus geen eten meer. Hadden we dat anders moeten doen?
Wanneer ik van 3 maaltijden naar 2 ga, ben ik al een week of zo bezig om de eerste maaltijd wat zwaarder te maken zodat er minder trek in eten is wanneer het tijd is voor de tweede maaltijd. Die bestaat voor en tijdens de overgang steevast alleen maar uit een mergpijpje waar ook nog wat vlees aan zit.

Ik verzorg momenteel een nest Mechelaartjes van iemand anders. Ze waren 10 weken oud toen ze hier kwamen en zaten toen op 4 maaltijden per dag. Nu zijn er nog een paar over die 13 weken oud zijn en ze krijgen 2 maaltijden per dag en 1 x rauwe botjes met vlees – ze groeien als kool en het maakt ze niets uit wanneer ik de botjes met vlees eens een dagje oversla, of wanneer het ontbijt niet al te uitgebreid is. Ik zorg er wel altijd voor dat ze zich 1 x per dag helemaal rond en vol kunnen eten (en daarna verplicht moeten rusten!)

Het is moeilijk te zeggen of je het anders had moeten doen, Willemien – ik ben ook nog steeds aan het zoeken hoe het beter zou kunnen! Maar ik denk wel dat het wat makkelijker is voor een pup om een maaltijd over te slaan wanneer je zorgt dat de maaltijd ervoor wat steviger is en de maaltijd die je weg wilt laten, wat onaantrekkelijker… verder hangt het uiteraard ook van de pup zelf af, want het zijn wel kleine bolletjes maar allemaal hebben al hun eigen trekjes en hun eigen dingetjes.

Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Bedankt voor je antwoord Ignit.

Die pup van mij is nu wel bijna 1 jaar hoor :mrgreen: . We hebben gewoon heel lang 3 maaltijden gegeven omdat ik daar toch tijd voor had en het leek me veiliger ivm maagtorsie.
Hij krijgt nou c.a. 750 gr. carinbest verdeeld over 2 maaltijden (je hebt in mijn topic over yakult kunnen lezen dat we nog zoekend zijn).
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Heb ik gelezen, Willemien. Succes met je zoektocht! Wanneer je eenmaal begint om je daar in te verdiepen, kom je er nooit meer van af! :mrgreen:

Wat een pracht van een foto onder je handtekenening! :ok:
ROFLOL, wat een standje!!
Groetjes,
Ignit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”