Hoe vaak moeten dit soort dingen nog gebeuren voor er eens iets aan gedaan wordt? Gewoon honden met al een bijtgeschiedenis en dan nóg loslopen

Moderator: moderatorteam
4 staffordsCleva schreef:Ik sla even over. Wat voor honden?
Dit dus!GrethavW schreef:Afschuwelijk, alle 4 de spuit erin. Liefst de eigenaar ook.
...
Nou bij mijn door vergiftiging stervende hond in 2001 heb ik toch echt meermaals moeten bellen snachts voor ze me op kwamen halen. En ja ze namen wel steeds op maar vonden het eerst niet nodig midden in de nachtNicoline schreef:Vreselijk, maar wat bizar van die dierenambulance, daar zijn ze toch voor? Raar hoor, hier in Nederland (of Rotterdam dan iig) brengen ze juist ook dieren naar de dierenarts bij spoed en als je zelf geen auto hebt. Heb er helaas ervaring mee, zelfs voor mn konijntje die midden in de nacht naar een dierenarts moest kwamen ze toch echt.
Dat snap ik dus ook niet. In mijn wijk woont iemand met 2 rottweilers die direct als ze een andere hond zien in de red zone gaan. Niet normaal. Eigenaar is heel klein mannetje dat ze amper kan houden. Eén van die honden heeft al een keer een mens en meerdere malen andere honden aangevallen. Zo ernstig dat ze naar het ziekenhuis moesten. Eén van die honden is toen tijdje weg geweest maar kwam gewoon weer terug hoor. Ja met een muilkorfverplichting. Maar die gast doet nooit muilkorven om en niemand die daar op controleert. Ik kwam hem laatst weer tegen en dan ben ik doodsbang. Voorheen ging ik echt rennen met Shep maar nu ze oud is kan ze dat niet zo goed meer. Gelukkig kwam hij mijn oude buurman met 2 staffords tegen en toen werd dat een heel ding maar kon ik er tussenuit piepen.Cuddie_ schreef:Vreselijk, het zal je maar gebeuren...
Wat doen honden ook los (én zonder muilkorf) als ze geschiedenis hebben van bijten. Die moeten toch direct (op z'n minst) bij de eigenaar weggehaald worden.
Precies, ik baal ervan dat ik vaak niet meer ontspannen wandel. Vroeger had ik daar nooit last van, dacht er niet eens over na. Maar nadat jaren geleden mijn hond in één jaar tijd 3 keer is aangevallen (ik ben toen verhuisd naar de wijk waar ik nu woon, niet zo'n beste wijk) loop ik bijna nooit meer echt relaxed. Ik ben altijd overal mijn omgeving aan het scannen.Dennenappel schreef:Ik kijk dit soort dingen niet maar ik snap niet dat dit kan blijven gebeuren.
Keer op keer.
Ik laat me niet door angst leiden maar je word er toch wel bang van![]()
Omdat een of andere debiel geen verantwoording over zijn honden neemt.
Ik weet ook geen oplossing ofzo maar staffies enz., rotweilers ik ben echt zo niet op mijn gemak meer.
Ik loop s ochtends vroeg en zoek gebieden uit, loop om maar dan nog, je weet nooit wat je tegenkomt.
Zo’n nachtmerrie als dit je overkomt.
Dat is inderdaad erg jammer. Hier ook zo.Caro schreef:Precies, ik baal ervan dat ik vaak niet meer ontspannen wandel. Vroeger had ik daar nooit last van, dacht er niet eens over na. Maar nadat jaren geleden mijn hond in één jaar tijd 3 keer is aangevallen (ik ben toen verhuisd naar de wijk waar ik nu woon, niet zo'n beste wijk) loop ik bijna nooit meer echt relaxed. Ik ben altijd overal mijn omgeving aan het scannen.Dennenappel schreef:Ik kijk dit soort dingen niet maar ik snap niet dat dit kan blijven gebeuren.
Keer op keer.
Ik weet ook geen oplossing ofzo maar staffies enz., rotweilers ik ben echt zo niet op mijn gemak meer.
Ik loop s ochtends vroeg en zoek gebieden uit, loop om maar dan nog, je weet nooit wat je tegenkomt.
Dat doen zij dus ook. Op ongewone tijdstippen in uitgestorven gebied gaan lopen met die tank. Dat noemen ze dan hun verantwoording nemen. Want: 'Dan kom ik niemand tegen'.Dennenappel schreef: Ik loop s ochtends vroeg en zoek gebieden uit, loop om maar dan nog, je weet nooit wat je tegenkomt.
Nou dat is precies wat ik vaak al verwacht. Ik ga ook vaker met opzet al heel vroeg lopen maar dan bedenk ik me dat mensen met gevaarlijke honden dat misschien juist ook wel doen omdat ze hen dan los kunnen laten lopen met een kleinere kans andere honden tegen te komen. Jij bewijst dat ik dat goed had gedacht. Maar zwaar irritant wanneer kun je dan nog wel veilig over straat. Ik heb echt enorme schrik gekregen door die aanvallen op mijn hond.kooi schreef:Dat doen zij dus ook. Op ongewone tijdstippen in uitgestorven gebied gaan lopen met die tank. Dat noemen ze dan hun verantwoording nemen. Want: 'Dan kom ik niemand tegen'.Dennenappel schreef: Ik loop s ochtends vroeg en zoek gebieden uit, loop om maar dan nog, je weet nooit wat je tegenkomt.
Je ziet de hond niet hoor, alleen een oud filmpje van de hond toen er nog niks aan de hand was.kooi schreef:Dat is inderdaad erg jammer. Hier ook zo.Caro schreef:Precies, ik baal ervan dat ik vaak niet meer ontspannen wandel. Vroeger had ik daar nooit last van, dacht er niet eens over na. Maar nadat jaren geleden mijn hond in één jaar tijd 3 keer is aangevallen (ik ben toen verhuisd naar de wijk waar ik nu woon, niet zo'n beste wijk) loop ik bijna nooit meer echt relaxed. Ik ben altijd overal mijn omgeving aan het scannen.Dennenappel schreef:Ik kijk dit soort dingen niet maar ik snap niet dat dit kan blijven gebeuren.
Keer op keer.
Gelukkig kom ik ze niet zoveel tegen en vooral in het weekend als het mooi weer is. Dan is het vaak slalommen. Gisteren op grote afstand van een man met een kolossus, die bleven vaak lang ergens stilstaan en ik maar wachten. Het ergste is als ze onverwacht opduiken of aan twee kanten tegelijk.
En als het er dan zo een is die helemaal stijf in de riem hangt en al lekkerbekkend mijn hond, mij of ons beiden fixeert, heb ik het helemaal niet meer. Vooral als de eigenaar zichtbaar niet begrijpt wat er aan de hand is. Ik bekijk zo'n filmpje ook niet. Hoef geen huilende man bij een kapotte hond in stervensnood te zien. Die dan niet wordt geholpen.![]()
Oké, dat staat er niet bij en ik neem dan liever het zekere voor het onzekere.gonnie schreef:Je ziet de hond niet hoor, alleen een oud filmpje van de hond toen er nog niks aan de hand was.kooi schreef:Dat is inderdaad erg jammer. Hier ook zo.Caro schreef:Precies, ik baal ervan dat ik vaak niet meer ontspannen wandel. Vroeger had ik daar nooit last van, dacht er niet eens over na. Maar nadat jaren geleden mijn hond in één jaar tijd 3 keer is aangevallen (ik ben toen verhuisd naar de wijk waar ik nu woon, niet zo'n beste wijk) loop ik bijna nooit meer echt relaxed. Ik ben altijd overal mijn omgeving aan het scannen.Dennenappel schreef:Ik kijk dit soort dingen niet maar ik snap niet dat dit kan blijven gebeuren.
Keer op keer.
Gelukkig kom ik ze niet zoveel tegen en vooral in het weekend als het mooi weer is. Dan is het vaak slalommen. Gisteren op grote afstand van een man met een kolossus, die bleven vaak lang ergens stilstaan en ik maar wachten. Het ergste is als ze onverwacht opduiken of aan twee kanten tegelijk.
En als het er dan zo een is die helemaal stijf in de riem hangt en al lekkerbekkend mijn hond, mij of ons beiden fixeert, heb ik het helemaal niet meer. Vooral als de eigenaar zichtbaar niet begrijpt wat er aan de hand is. Ik bekijk zo'n filmpje ook niet. Hoef geen huilende man bij een kapotte hond in stervensnood te zien. Die dan niet wordt geholpen.![]()
Ja echt bizar, maar dat is Nederland. Honden zijn hier vogelvrij, je kan er mee doen wat je wilt.Doyaquba schreef:![]()
![]()
Hoe vaak moeten dit soort dingen nog gebeuren voor er eens iets aan gedaan wordt? Gewoon honden met al een bijtgeschiedenis en dan nóg loslopen
Het is triest dat je zo moet denken als hondeneigenaar. Fietsen met de hond voorkomt aanvaringen met andere honden ook, als de eigenaar tenminste alert genoeg is.Caro schreef:Nou dat is precies wat ik vaak al verwacht. Ik ga ook vaker met opzet al heel vroeg lopen maar dan bedenk ik me dat mensen met gevaarlijke honden dat misschien juist ook wel doen omdat ze hen dan los kunnen laten lopen met een kleinere kans andere honden tegen te komen. Jij bewijst dat ik dat goed had gedacht. Maar zwaar irritant wanneer kun je dan nog wel veilig over straat. Ik heb echt enorme schrik gekregen door die aanvallen op mijn hond.kooi schreef:Dat doen zij dus ook. Op ongewone tijdstippen in uitgestorven gebied gaan lopen met die tank. Dat noemen ze dan hun verantwoording nemen. Want: 'Dan kom ik niemand tegen'.Dennenappel schreef: Ik loop s ochtends vroeg en zoek gebieden uit, loop om maar dan nog, je weet nooit wat je tegenkomt.
Zie jij malamutes ja? Ik hier voor het eerst, van de fokker om de hoek, verder alleen maar kruisingen.laeken schreef:Ik ben ook heel bang hiervoor. Niet alleen bij pitjes maar ook bij poolhonden als malamutes en huskies ben ik erg op mijn hoede. Ik liep laatst met de honden naar een water en achter mij liepen mensen met oa een husky. Die hond liep 300 meter voor ze uit en dus 4 meter achter mij....
Leuk allemaal ware het niet dat die hond sluipend en totaal gefixeerd was op Bas. Echt non stop staren en tongelen en in slow motion met een laag hoofd achter ons aan sluipen. Ik heb Bas aangelijnd en meegesommeerd. Want die gaat gewoon met hoge staart kennis maken en laten weten dat ze daar niet van gediend is. Dat komt haar duur te staan.
Geen idee wat het precies zijn. Deze was groot en zwart met wit. Dus waarschijnlijk een kruising husky maar precies weet ik het niet. Bas is eerder een keer gegrepen door een kruising malamute husky volgens zijn baasje. Die hond was lief zegt de beste man. Hij zegt ook nog tegen mijn partner laat maar los hoor. Hij is super met kleine hondjes. Binnen 2 seconde hing Bas in de bek te krijsen en kon mijn partner hem nog net bij de nek grijpen om schudden te voorkomen. Op de een of andere manier moet ik echt niks van poolhonden in combinatie met Bas hebben. Guus gaat prima. Die doet heel honds en rent beklikkend op elke husky af en ontwapend als hondje. Bas is veel stoerder en staat met de staart recht omhoog neus en neus. Dat triggert oerhonden tot een directe confrontatie als Bas dan wil weglopen. Ze grijpen haar in haar rug. Is dus al gebeurd en leek laatst weer te gaan gebeuren met die poolhond. Geen idee waarom. Bas doet niks. Nooit. Bromt soms wat en loopt dan weg om de confrontatie te vermijden. Juist als ze omdraait grijpen ze dus.dagmar88 schreef:Zie jij malamutes ja? Ik hier voor het eerst, van de fokker om de hoek, verder alleen maar kruisingen.laeken schreef:Ik ben ook heel bang hiervoor. Niet alleen bij pitjes maar ook bij poolhonden als malamutes en huskies ben ik erg op mijn hoede. Ik liep laatst met de honden naar een water en achter mij liepen mensen met oa een husky. Die hond liep 300 meter voor ze uit en dus 4 meter achter mij....
Leuk allemaal ware het niet dat die hond sluipend en totaal gefixeerd was op Bas. Echt non stop staren en tongelen en in slow motion met een laag hoofd achter ons aan sluipen. Ik heb Bas aangelijnd en meegesommeerd. Want die gaat gewoon met hoge staart kennis maken en laten weten dat ze daar niet van gediend is. Dat komt haar duur te staan.
Gelukkig staan die goed bekend, iedereen gaat er standaard vanuit dat die bolle van mij aardig is.
Huskies zijn alleen maar leuke honden als het geen ongeleide projectielen zijn en met kleine hondjes vind ik het sowieso geen combinatie nee.
Niet dat er snel iets zal gebeuren, maar als ze ergens door getriggerd worden heb je er te weinig invloed op.
Naap is geweldig met zijn zusje van 7 kilo, maar gaat bij alles van haar formaat en kleiner uit voorzorg aan de lijn.
Al was het maar om anderen geen rolberoerte te bezorgen als ie aan komt stuiven.